تمامی واحدهای ستادی و شعب بانک سپه پنجشنبه چهارم مرداد ماه تعطیل هستند.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک سپه، بر اساس اعلام شورای هماهنگی بانکها و با توجه به افزایش دمای هوا و لزوم صرفه جویی در مصرف برق، تمامی واحدهای ستادی و شعب بانک سپه پنجشنبه مورخ ۴ مردادماه تعطیل می باشد.
لازم به ذکر است به منظور پاسخگویی به نیاز مشتریان تعدادی از شعب بانک سپه به صورت کشیک از ساعت ۹ الی ۱۱ دایر می باشد.
همچنین ساعات کاری واحدهای ستادی و شعب بانک سپه در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده، ششم و هفتم مردادماه نیز تا ساعت ۱۱ خواهد بود.
اسامی شعب کشیک بانک سپه که در روز پنجشنبه چهارم مرداد در سراسر کشور از ساعت ۹ الی ۱۱ پذیرای مشتریان گرانقدر هستند.
هموطنان گرامی می توانند لیست شعب کشیک بانک سپه را از اینجا مشاهده کنند.
مشاهده صفحه جستجوی اطلاعات شعب
براساس آمار گمرک در چهار ماهه سال جاری 2 میلیون و 226 هزار تن محصولات کشاورزی به ارزش یک میلیارد و 180 میلیون دلار به خارج از کشور صادر شده است.
به گزارش اقتصادرسا و به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، میزان صادرات محصولات کشاورزی در مدت یاد شده از لحاظ وزن ۲۲ درصد و از حیث ارزش ۳۲ درصد افزایش نشان میدهد.
صادرات پسته با ۲۷۳ میلیون دلار و رشد ۱۹۳ درصدی نسبت به سال قبل در رتبه اول صادرات محصولات کشاورزی کشور قرار دارد.
این گزارش حاکیست پس از پسته، انواع گوجه با ۱۴۷ میلیون دلار، سیب با ۱۰۸ میلیون دلار و هندوانه با ۹۶ میلیون دلار بیشترین میزان صادرات را در این مدت به خود اختصاص دادهاند.
انتهای پیام/
فرآیند فروش ارز به زائران اربعین حسینی بهصورت 24 ساعته و در بستر پیامرسان روبیکا توسط بانک سپه فراهم شد.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک سپه، این بانک به منظور خدمت رسانی مطلوب و تسهیل فرآیند فروش ارز اربعین مطابق ابلاغ و ضوابط اعلامی بانک مرکزی به مبلغ 200 هزار دینار عراق به زائرین حسینی، علاوه بر فروش ارز اربعین به صورت حضوری ، این خدمت را از طریق بستر پیامرسان روبیکا از تاریخ هفتم مرداد تا سوم شهریورماه سال جاری به صورت 24 ساعته فراهم می کند.
زائران اربعین حسینی میتوانند با نصب آخرین نسخه روبیکا، از طریق صفحه رسمی اربعین در این سوپراپلیکیشن نسبت به ثبت نام برای دریافت ارز زیارتی اقدام کنند.
درخواست فروش ارز برای افراد بالای 18 سال با کنترل تطابق شماره تلفن همراه و اطلاعات هویتی متقاضی صورت می پذیرد و افراد پنج تا 18 سال نیز می توانند با شماره همراه والدین یا اعضای خانواده خود اقدام به خرید ارز کنند. ضمناً ثبت اطلاعات در سامانه سنا نیز در زمان فروش اینترنتی بهصورت مکانیزه انجام میشود.
لازم به ذکر است، خدمات فروش ارز اربعین به صورت حضوری توسط 189 شعبه منتخب بانک سپه نیز در سراسر کشور از روز یکشنیه 7 مرداد تا روز شنبه 3 شهریورماه سال جاری از ساعت 6:30 صبح الی 18 به زائرین اربعین حسینی در چارچوب ضوابط و مقرارت اعلامی بانک مرکزی اجرایی می شود.
مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت گروه سرمایهگذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایرانیان برای سال منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ روز ۳۱ تیرماه ۱۴۰۳ در هتل بینالمللی فرودگاهی امام خمینی (ره) برگزار شد.
به گزارش اقتصادرسا ؛مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت گروه سرمایهگذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران – سمگا (سهامی عام) برای ارائه گزارش فعالیتهای هیات مدیره به سهامداران، اظهارنظر حسابرس مستقل و بازرس قانونی و پیشنهادهای هیات مدیره به مجمع در ساعت ۹:۰۰ صبح روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۴/۳۱ با حضور ٧۰/۵۰% سهامداران محترم و نمایندگان قانونی آنها با تلاوت آیاتی چند از کلامالله مجید آغاز شد.
در ابتدای این جلسه مرتضی خامی مدیرعامل و عضو هیات مدیره هولدینگ سمگا گزارش فعالیت هیئت مدیره را به سهامداران ارائه کرد.
در ادامه مجمع گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی بانضمام صورت مالی تلفیقی و جداگانه سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۲ قرائت شد.
در پایان مجمع نیز سوالات سهامداران از هیات مدیره، تکالیف هیات مدیره برای سال آینده و پیشنهادات هیئت مدیره به مجمع عمومی عادی سالیانه مطرح شد.
در این مجمع صورتهای مالی شرکت و تقسیم 300 ريال به عنوان سود نقدی بین سهامداران به تصویب سهامداران و مجمع عمومی رسید.
لازم به توضیح است در صورتهای مالی شرکت در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۲، داراییهای شرکت نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۲۰ درصدی، درآمدهای عملیاتی شرکت افزایش ۱۱ درصدی، سود عملیاتی شرکت افزایش ۹ درصدی و در صورتهای مالی تلفيقی، داراییها نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش ۴۴ درصدی، درآمدهای عملیاتی افزایش ۷۶ درصدی و سود عملیاتی افزایش ۱۱۴ درصدی را نشان میدهد.
بانک سپه با اختصاص 20 شعبه کشیک در استان های مرزی ایلام، خوزستان، کرمانشاه و سیستان و بلوچستان به زائران اربعین حسینی خدمترسانی میکند.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از پایگاه اطلاعرسانی بانک سپه، 20 شعبه منتخب این بانک به منظور تسهیل ارائه خدمت به زائران اربعین حسینی از ساعت 6 صبح الی 8 شب در شهرهای اهواز، خرمشهر، آبادان، سوسنگرد، بندر امام خمینی (ره)، شوش، اندیمشک، دزفول، قصر شیرین، ایلام، مهران، ایوان و زاهدان از تاریخ بیستم مرداد لغایت هشتم شهریورماه سال جاری پذیرای زائران اربعین حسینی هستند.
هموطنان گرامی می توانند لیست شعب کشیک بانک سپه را از اینجا مشاهده کنند.
مشاهده صفحه جستجوی اطلاعات شعب
مجمع عمومی عادی سالیانه سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند سال۱۴۰۲، در تاریخ ۳۱تیرماه سال۱۴۰۳ در محل سالن همایشهای وزارت کشور برگزار شد.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابطعمومی بانکپاسارگاد، در این مجمع که با حضور ۹۲٫۳۷درصد از سهامداران بهصورت حضوری و مجازی برگزار شد، ذبیحاله خزائی بهعنوان رئیس مجمع، مجید قاسمی و علیاکبر امینتفرشی بهعنوان اعضای ناظر هیأترئیسه و صدیقه نعیمیان به عنوان منشی جلسه انتخاب شدند.
در مجمع عمومی عادی سالیانه بانک پاسارگاد پس از ارائهی شفاف و کامل گزارش عملکرد بانکپاسارگاد، به سؤالات سهامداران پاسخ دادهشد.
از جمله گزارشهای عملکردی مطرح شده در مجمع میتوان به مواردی به شرح زیر اشاره کرد:
رشد ۴۸٫۵۶درصدی در میزان سپردههای بانکپاسارگاد نسبت به سال ۱۴۰۱، رشد تسهیلات اعطایی توسط بانک به میزان ۵۱٫۵درصد نسبت به سال ۱۴۰۱، رشد جمع کل حقوق صاحبان سهام به میزان ۴۵٫۹۴درصد نسبت به سال مالی گذشته، رشد ۱۳٫۱۸درصدی سرمایهگذاری بانک در سال ۱۴۰۲، رشد داراییهای بانک به میزان ۵۵٫۶۳درصد نسبت به سال ۱۴۰۱، افزایش ۶۱٫۸۲درصدی جمع درآمدهای بانک نسبت به سال مالی قبل، رشد ۲۸درصدی سودخالص بانک در سال ۱۴۰۲، کفایت سرمایه مناسب به میزان ۱۱٫۳۷درصد در پایان سال ۱۴۰۲، رشد چشمگیر در فعالیتهای ارزی و بینالمللی بانک پاسارگاد علیرغم وجود مشکلات در حوزه مبادلات ارزی، ارتقای خدمات بانکداریالکترونیک بانکپاسارگاد و… از موارد مطرح شده در خصوص عملکرد بانکپاسارگاد در سال ۱۴۰۲ بوده است.
لازم به ذکر است بانکپاسارگاد مبلغ ۷۵۸ریال سود به ازای هر سهم محقق کردهاست. این بانک بیشترین میزان سود تقسیمی به سهامداران به مبلغ ۷۲٫۳۴۵٫۰۵۶ میلیون ریال را در نظام بانکی کشور داشته است که به ازای هر سهم معادل ۲۲۴ ریال میباشد. در واقع ۳۰درصد از کل سود هر سهم سال ۱۴۰۲ این بانک در میان سهامداران تقسیم گردیده است.
با توجه به تشریح موفقیتها و دستاوردهای مطلوب در اغلب شاخصهای عملیاتی و با توجه به استقبال بینظیر سهامداران گرامی در مجمع، مقرر گردید پرداخت سود به اشخاص حقیقی در امردادماه۱۴۰۳ و اشخاص حقوقی درشهریورماه۱۴۰۳صورت پذیرد.
همچنین با رأی سهامداران مؤسسه حسابرسی هشیار بهمند بهعنوان بازرس اصلی و مؤسسه فاطر به عنوان بازرس علیالبدل انتخاب و روزنامه اطلاعات بهعنوان روزنامه رسمی بانکپاسارگاد تعیین شد.
مجمع عمومی عادی سالانه منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ شرکت آسانپرداخت پرشین در مرکز همایشهای بینالمللی دانشگاه شهید بهشتی با پخش آنلاین همزمان، برگزار شد.
به گزارش اقتصادرسا، مجمع عمومی عادی سالانه آسانپرداخت با حضور رئیس و اعضای هیئتمدیره، سرپرست مدیرعامل، ۸۷ درصد از سهامداران، حسابرس و بازرس قانونی و نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار و در خصوص سود نقدی تقسیمی در سال مالی ۱۴۰۲ مقرر شد ۶۰ درصد سود سال ۱۴۰۲، معادل ۶۸ ریال به ازای هر سهم میان سهامداران توزیع شود و مابقی سود عملکرد سال مالی مذکور، به حساب سود انباشته منتقل گردد.
براساس این گزارش، پاداش هیئتمدیره آسانپرداخت ۵میلیارد ریال و هزینه اختصاص یافته به مسئولیتهای اجتماعی ۴۰ میلیارد ریال تعیین شد. علاوه بر این، اعضای هیئت رئیسه مجمع برای انتشار آگهیهای شرکت آسانپرداخت در روزنامههای کثیرالانتشار، روزنامه اطلاعات را انتخاب کردند.
در این مراسم، پرسش و پاسخی میان سهامداران خرد و اعضای هیئتمدیره برگزار شد که در بخشی از این پرسش و پاسخ، رئیس مجمع و رئیس هیئتمدیره آسانپرداخت در پاسخ به یکی از سهامداران درخصوص ارزشگذاری برند آپ عنوان کرد: اپلیکیشن و برند آپ به عنوان پرکاربردترین سوپراپلیکیشن صنعت پرداخت کشور، یکی از داراییهای اصلی شرکت آسانپرداخت است و لذا یکی از برنامههای اصلی شرکت در آینده نزدیک، ارزشگذاری درست این اپلیکیشن و اعمال آن در سرمایه شرکت آسان پرداخت است. ارزش قابل توجه و ارزنده اپلیکیشن آپ، تا کنون در ارزشگذاری فعالان بازار در قیمت سهم به درستی لحاظ نشده که با برنامههای پیش رو و نمایش ارزندگی این سهم، امیدواریم به نوعی از سهامدارانی که طی این سالها در کنار آپ بوده و ما را همراهی کردهاند قدردانی کنیم.
سید محمدحسن ملیحی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به انتقاد یکی از سهامداران در خصوص درآمدهای اپلیکیشن آپ با اشاره به بروکراسی کند و سختگیریهای بانک مرکزی در بازبینی سالانه نظام کارمزد ارائه برخی خدمات به مشتریان در اپلیکیشن آپ عنوان کرد: این فرایندهای زمانبر رگولاتوری در شرایطی اتفاق میافتد که نظام کارمزدی در صنعت پرداخت، علیرغم افزایش قابل توجه هزینهها، طی سالهای گذشته تغییراتی بسیار ناچیز داشته و در صورت ادامه روند فعلی نظام کارمزد، فعالیت و توسعه خدمات توسط بازیگران صنعت پرداخت با چالشهاش جدی مواجه خواهد شد که امیدواریم بانک مرکزی و نهادهای قانونگذار به این مطالبهگری با نگاهی ویژه توجه داشته باشند.
در ادامه مراسم، باقر صمدی سرپرست مدیرعامل آسانپرداخت علاوه بر معرفی شرکت و خدمات آن، ضمن اشاره به دستاوردهای آپ در سال ۱۴۰۲ از رشد ۳۶ درصدی کل درآمدهای عملیاتی شرکت و رشد ۱۱ درصدی درآمدهای شاپرک در سال مالی گذشته خبر داد.
با تصویب هیات عامل بانک ملی ایران، نرخ حق الوکاله به کار گیری سپرده های سرمایه گذاری این بانک برای سال ۱۴۰۳ معادل سه درصد تعیین شده است.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، بر اساس قانون بانکداری بدون ربا و مطابق با مقررات و ضوابط تعیین شده،نرخ حق الوکاله، هزینه های به کارگیری سپرده های مدت دار مشتریان در بخش تسهیلات دهی و سرمایه گذاری در امور اقتصادی از سوی بانک را شامل می شود.
موسسه اعتباری ملل در راستای تامین نقدینگی جهت سرمایه در گردش و نیز خرید ماشین آلات و تجهیزات شرکتهای تولیدی، بازرگانی خدماتی نسبت به ارائه طرح الماس ملل اقدام نموده است.
به گزارش اقتصادرسا ؛موسسه اعتباری ملل در راستای تامین نقدینگی جهت سرمایه در گردش و نیز خرید ماشین آلات و تجهیزات شرکتهای تولیدی، بازرگانی خدماتی نسبت به ارائه طرح الماس ملل اقدام نموده است.
این گزارش میافزاید: اشخاص حقوقی ای که در موسسه اعتباری ملل دارای حساب سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت میباشند بر حسب کارکرد حساب خود، میتوانند پس از سه ماه از تسهیلات طرح الماس ملل تا سقف ۵۰ میلیارد ریال بهرهمند شوند.
متقاضیان محترم برای کسب اطلاعات بیشتر از طرح الماس ملل اشخاص حقوقی به سایت موسسه به نشانی www.melalbank.ir ویا شعب موسسه اعتباری ملل در سراسر کشور مراجعه نمایند.
مراسم افتتاح اولین شعبه هیبرید بانک ایران زمین با حضور جمعی از مسئولین عالی رتبه بانک و مدیران ارشد در حوزه فناوری اطلاعات برگزار شد.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی بانک ایران زمین؛ در این مراسم عبدالمجید پورسعید مدیر عالی بانک ایران زمین مشتری مداری و رضایت مندی مشتریان بانک را اولویت و هدف اصلی بانکداری هیبرید بیان کرد و گفت: بانکداری هیبرید به عنوان نسل جدید بانکداری در نظام بانکی کشور، پنجره تازه ای را در حوزه ارائه خدمات ویژه و خاص به روی مشتریان گشوده است.
پورسعید در تشریح نحوه سرویس دهی به مشتریان در شعبه هیبرید افزود: در بانکداری هیبرید مشتریان می توانند کلیه خدماتی را که به صورت حضوری از بانک دریافت می کردند به صورت غیرحضوری از طریق تلفن همراه یا تبلت خود دریافت نمایند.
وی خاطر نشان کرد: شعبه هیبرید تلفیقی از محیط فیزیکی و مجازی برای ایجاد ارزشی ویژه برای مشتریان با ارائه سبدی از محصولات و خدمات گوناگون همراه با تجربهای به یادماندنی است.
در این مراسم اصغر باباپور معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین انتقال سرویس و خدمات بانکداری سنتی به بانکداری هیبرید را از اقدامات اصلی این معاونت بیان کرد و گفت: کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات با بررسی و مطالعه نیازهای مشتریان در شعب، سرویس هایی را که بیشترین میزان درخواست را از سوی مشتریان داشت، جداسازی کرده و متناسب با آن با حفظ روابط و قوانین رگولاتوری برای شعبه هیبرید تولید کردند.
باباپور با اشاره به ساختارهای ایجاد شده برای راه اندازی شعبه هیبرید، افزود: با همکاری مدیر امور سازمان و برنامه ریزی ساختارهای لازم برای راه اندازی شعبه هیبرید ایجاد شد و پس از تصویب مدیریت عالی بانک و هماهنگی با مدیر امور شعب بانک اولین شعبه هیبرید با رویکرد ارائه خدمات غیرحضوری افتتاح شد.
معاون فناوری اطلاعات یکی از ویژگی های شعب هیبرید را ارائه خدمات ۲۴ ساعته به مشتریان بیان کرد و گفت: شعب هیبرید به صورت ۲۴ ساعته درخواست های مشتریان را دریافت کرده و در اولین سیکل کاری آن را انجام خواهد داد.
باباپور افتتاح حساب و انتقال وجه ساتنا و پایا غیرحضوری را از اولین خدمات ارائه شده در شعبه هیبرید خواند و افزود: مشتریان می توانند به آسانی با نصب پلتفرم همراه پلاس فراز به صورت غیرحضوری اطلاعات و مشخصات خود را وارد کرده و پس از انجام استعلام های لازم و احراز هویت، در شعبه هیبرید افتتاح حساب کنند. همچنین می توانند از طریق این پلتفرم جهت انتقال وجه بالاتر از ۲ میلیارد ریال اقدام کنند.
وی خاطرنشان کرد: این زیرساخت برای شعب هیبرید برنامه ریزی شده است که در کنار بخش عملیاتی، بخش پشتیبانی و پاسخگویی به مشتریان ایجاد شده تا مشتریان بتوانند به صورت ۲۴ ساعته و در کمترین زمان سرویس های مورد نیاز خود را دریافت کنند.
بررسی عملکرد بانک آینده طی بازهزمانی ۶ ماههی ۱۵ آذرماه ۱۴۰۲ تا ۲۱ خردادماه ۱۴۰۳ حکایت از اقدامات قابلتوجه بانک آینده در حوزه وصول مطالبات در مقایسه با ۹ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ دارد.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابطعمومی بانک آینده؛ این بانک، طی طرح ضربتی وصول مطالبات معوق، موفق به وصول نزدیک به ۱۷ همت از مطالبات جاری و غیرجاری خود، شده است.
وصول مطالبات از فعالیتهای بسیار حائز اهمیت بانکها و مجموعههای مالی بهشمار میرود که اثرات مثبت آن در قالب کاهش هزینه ذخیره و تأثیر بر نقدینگی و در نهایت ورود منابع به بانک، نمود مییابد.
در همین راستا، بانک آینده با تحقق قریب به ۱۷ همت وصول مطالبات غیر جاری در بازهزمانی ششماهه اخیر، کاهش هزینهها و متعاقباً سودآوری بیشتری را تجربه خواهد کرد که با بهرهگیری از این سودآوری در قالب اختصاص تسهیلات به شرکتها و بنگاههای تولیدی خرد و کلان و فعالیت آنها، این مبلغ، همچنان در چرخه سودآوردی به گردش خواهد افتاد.
کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد