مدیرعامل هلدینگ تخصصی راه و شهرسازی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا، از ثبت رکوردی بی‌سابقه در اجرای پروژه ملی و راهبردی راه‌آهن چابهار–زاهدان خبر داد.

 

 


به گزارش اقتصادسا؛ سردار رحمانی گفت: در اقدامی بی‌نظیر و با تلاش شبانه‌روزی مهندسان، متخصصان و کارکنان پروژه، در یک روز ۵ هزار و ۱۳۰ متر ریل‌گذاری انجام شد که این میزان در تاریخ ریل‌گذاری کشور بی‌سابقه است.
وی با اشاره به اهمیت این دستاورد افزود: پیش از این، بیشترین رکورد روزانه ریل‌گذاری در کشور حدود ۳ کیلومتر بود، اما در این پروژه توانستیم با اتکا به دانش بومی، تجهیزات پیشرفته و روحیه جهادی نیروها، رکوردی جدید و غرورآفرین را به ثبت برسانیم.
سردار رحمانی گفت: پروژه راه‌آهن چابهار–زاهدان به عنوان یکی از راهبردی‌ترین طرح‌های زیرساختی کشور، نقش مهمی در توسعه سواحل مکران، اتصال بندر چابهار به شبکه سراسری ریلی و افزایش ظرفیت ترانزیتی کشور دارد.
مدیرعامل هلدینگ تخصصی راه و شهرسازی قرارگاه خاتم‌الانبیا تأکید کرد: این موفقیت، نماد عینی همت، تخصص و تعهد نیروهای قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا به پیشرفت کشور است و نشان می‌دهد که با تلاش جهادی می‌توان در سخت‌ترین شرایط نیز به دستاوردهای بزرگ ملی دست یافت.

پروازهای آزمایشی هواپیمای ترابری بومی «سیمرغ» با اخذ مجوز از سازمان هواپیمایی کشوری آغاز شد. این هواپیما که حاصل ۱۵ سال تلاش نخبگان ایرانی است، پس از حدود ۱۰۰ ساعت پرواز آزمایشی، به عنوان یک محصول ملی به چرخه حمل‌ونقل هوایی کشور اضافه خواهد شد.



به گزارش اقتصادسا؛ پروازهای آزمایشی هواپیمای ترابری بومی سیمرغ، با هدف نهایی دریافت گواهینامه مجوز پرواز (STC) از سازمان هواپیمایی کشوری، رسماً کلید خورد.

 این مراسم با حضور مقامات ارشد از جمله حسین پورفرزانه، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، و امیر سرتیپ افشین خواجه‌فرد، معاون وزیر دفاع، در منطقه ویژه صنایع هوایی شاهین‌شهر برگزار شد.

پورفرزانه در این مراسم با تأکید بر دستاوردهای ملی، ایران را در زمره کمتر از ۲۰ کشور جهان با توانایی طراحی و تولید هواپیما قرار داد و موفقیت در طراحی و ساخت این هواپیمای ترابری را مرهون توان داخلی جوانان و نخبگان ایرانی دانست.

این هواپیمای ایرانی که طراحی و ساخت آن ۱۵ سال به طول انجامیده، مجهز به دو موتور ۲۵۰۰ اسب‌بخاری است. “سیمرغ” توانایی حمل ۶ هزار کیلوگرم بار را تا مسافت ۳۹۰۰ کیلومتر دارا بوده و بیشینه وزن برخاست آن ۲۱ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم تعیین شده است.

بر اساس اعلام سازمان هواپیمایی کشوری، “سیمرغ” از امروز پروازهای آزمایشی خود را برای تکمیل حدود ۱۰۰ ساعت پرواز آزمایشی آغاز خواهد کرد تا پس از اجابت کامل الزامات صلاحیت پروازی، رسماً به ناوگان حمل‌ونقل هوایی کشور ملحق شود.

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اهمیت توجه به نیاز‌های مسکن قشرهای کم‌درآمد، خواستار پاسخگویی سریع و عملی به مطالبات انباشته شده این بخش از جامعه شد و بر تقویت همکاری میان وزارتخانه و بنیاد مسکن تاکید کرد.


به گزارش اقتصادرسا؛در مراسم معارفه رئیس جدید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، بر ضرورت توجه ویژه به تأمین مسکن محرومان تأکید کرد و خواستار تمرکز بنیاد بر پاسخگویی به نیازهای انباشته این گروه شد.

خانم فرزانه صادق ضمن قدردانی از تلاش‌های گذشته بنیاد، اشاره کرد که بنیاد مسکن نه تنها وظیفه ساخت مسکن را دارد بلکه باید زنجیره کاملی از طرح‌ریزی، تولید مصالح و مشارکت سازندگان را در نظر بگیرد.

وی با یادآوری دیدگاه امام خمینی (ره) درباره تشکیل بنیاد مسکن به عنوان نهادی برای حمایت از مستضعفان، گفت: این نهاد باید مأموریت‌های خود را به طور کامل و مؤثر انجام دهد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین بر ضرورت تقویت تعامل میان وزارتخانه و بنیاد مسکن تأکید کرد و افزود: استقلال بنیاد نباید مانع ارائه خدمات با کیفیت و واقعی شود.

وزیر راه و شهرسازی به استفاده از سامانه‌های شناسایی محرومان مانند «ایرانیان» و «سیب» اشاره کرد و گفت مشکل اصلی، نه شناسایی، بلکه چگونگی پاسخگویی کارشناسی و عملی به نیازهای این اقشار است.

محدودیت‌های تأمین زمین در کلانشهرها و کمبود منابع آبی از چالش‌های جدی در این مسیر عنوان شد، اما به گفته وزیر، در شهرهای کوچک و روستاها امکان تأمین زمین و تسریع در ساخت مسکن فراهم است.

خانم صادق همچنین بازنگری در طرح‌های هادی روستایی را یکی از اولویت‌های بنیاد دانست و بر استفاده از تجارب پروژه‌های مسکن مهر در شهرهای کوچک تاکید کرد.

وی افزود: بنیاد باید بیشتر بر مأموریت اصلی خود در ساخت مسکن محرومان تمرکز کند و ورود به طرح های کلانشهرها را محدود به دهک‌های پایین درآمدی و در چارچوب قوانین کند.

در راستای صرفه‌جویی در هزینه‌های صندوق بازنشستگی هما، اصلاح نظام نظارت بر امور شرکت‌ها و همچنین افزایش درآمد شرکت‌های تابعه؛ قرارداد فیمابین شرکت هواپیمایی چابهار و شرکت هماتک منعقد گردید.

 


به گزارش اقتصادرسا؛به نقل از روابط عمومی صندوق بازنشستگی و وظیفه کارکنان شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" روز یکشنبه ۶ مهر ۱۴۰۴ قرارداد (deep Clean) فیمابین شرکت هواپیمایی چابهار و شرکت هماتک با اهتمام مدیران ارشد صندوق هما منعقد گردید. با انعقاد این قرارداد از خروج جریان نقد قابل توجهی از شرکت های تابعه صندوق جلوگیری شد. شایان ذکر است پیش ازاین؛ قرارداد مذکور توسط هواپیمایی چابهار به یک شرکت بخش خصوصی واگذار شده بود.

در این جلسه کاپیتان ابراهیمی‌نیک مدیرعامل هواپیمایی چابهار، شمس‌الدینی رئیس هیات مدیره و سرپرست شرکت هماتک و محسنی قائم مقام هماتک، خدایاری معاون نظارت بر امور شرکت‌های صندوق بازنشستگی هما، کمال‌وندی مدیر روابط عمومی صندوق بازنشستگی هما حضور داشتند.

بنابراین گزارش، پیش از این شرکت هواپیمایی چابهار برای رفع نیازمندی‌های خود در این زمینه با یک شرکت بخش خصوصی قرارداد منعقد می نمود و شرکت هماتک با ارائه خدمات مشابه، از مزایای درآمدی ارائه این خدمات به شرکت هواپیمایی چابهار محروم بود و برای اولین بار با اهتمام مدیران ارشد صندوق بازنشستگی هما در راستای ایجاد هم‌افزایی میان شرکت‌های تابعه، این قرارداد توسط طرفین منعقد گردید.

خدایاری معاون نظارت بر امور شرکت‌ها و مجامع صندوق بازنشستگی هما با ابراز خرسندی از این دستاورد بیان کرد: از سال گذشته و با شروع مدیریت دکتر شمسایی‌نیا در صندوق بازنشستگی هما سیاست ارتقای هم‌افزایی میان شرکت‌های تابعه در دستور کار این صندوق قرار گرفت که هدف از آن صرفه جویی در هزینه‌ها و ارتقا سودآوری شرکت‌های تابعه است. شرکت هماتک برای ارائه این خدمات به هواپیمایی چابهار دارای نیروی انسانی با تجربه‌ دیرینه از جمله پیشکسوتان فنی و مهندسی هما در اختیار دارد و به زودی پس از انعقاد این قرارداد خدمات خود را به ناوگان چابهار آغاز خواهد نمود.

شرکت هواپیمایی چابهار از شرکت‌های تابعه صندوق بازنشستگی هما دارای ناوگان متشکل از ۳ فروند MD-۸۰ است که ناوگان آن در بازه های زمانی مختلف نیازمند خدمات Deep Clean است. شرکت هماتک از دیگر شرکت‌های تابعه این صندوق در زمینه تعمیر و نگهداری هواپیما فعالیت می‌کند.

روتیتر: وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران:

وزیر راه و شهرسازی گفت: پل مرزی کلاله – آغبند تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید که نقش‌آفرینی ایران در ترانزیت منطقه‌ای را تقویت می‌کند.


به گزارش اقتصادرسا؛ فرزانه صادق، امروز (سه‌شنبه، یکم مهر) به همراه شاهین مصطفی‌یف، معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان، از دو پروژه راهبردی محور جلفا – کلاله و پل اتومبیل‌رو مرزی کلاله – آغبند بازدید کرد.

صادق در حاشیه این بازدید اظهار داشت: در این بازدید از مسیر جلفا تا سیه‌رود و تونلی که سال‌ها در انتظار تکمیل و بازگشایی است نیز بازدید شد. این مسیر در طول یک سال گذشته با سرعتی چشمگیر در حال پیشرفت بوده و به‌طور کامل با حضور پیمانکاران تبدیل به  کارگاه‌های راه‌سازی شده است.


وی با اشاره به اهمیت راهبردی این مسیر افزود: ایران به دلیل موقعیت ژئوپلیتیکی خود می‌تواند محور اتصال کریدورهای بین‌المللی شرق به غرب و شمال به جنوب باشد. در این میان، جمهوری آذربایجان به عنوان همسایه نزدیک ایران، امکان بهره‌برداری از کوتاه‌ترین و امن‌ترین مسیر ترانزیتی را دارد که بارهای شرق و آسیای مرکزی را به سمت اروپا منتقل می‌کند و ارتباط خلیج فارس را با دریای سیاه برقرار می‌سازد.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: براساس توافقات انجام‌شده، برنامه‌ریزی شده است عملیات اجرایی پل کلاله – آغبند تا پایان سال جاری به اتمام برسد و موضوعات مرتبط با گمرک نیز حل‌وفصل شود تا کامیون‌ها و رانندگان آذربایجانی بتوانند با سهولت از خاک ایران عبور کرده و مسیر خود را به اروپا ادامه دهند.

وی همچنین یادآور شد: در بخش ریلی، قسمتی از مسیر در داخل خاک ایران قرار دارد که رایزنی‌های لازم برای اجرای آن در حال انجام است. این پروژه تنها ارتباط دو کشور را هدف قرار نداده بلکه به عنوان حلقه اتصال آسیا به اروپا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

صادق با تأکید بر اولویت تأمین مالی این طرح گفت: تکمیل پروژه پل مرزی کلاله – آغبند از مهم‌ترین اولویت‌های دولت است و مورد تأکید رئیس‌جمهور قرار دارد. با تأمین منابع مالی پیش‌بینی‌شده، روند اجرای پروژه سرعت بیشتری خواهد گرفت.

وی در پایان بیان کرد: طی ماه‌های اخیر شاهد پیشرفت قابل توجه این پروژه بوده‌ایم و براساس توافقات با جمهوری آذربایجان، تعریض محور جلفا – کلاله نیز در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام خواهد شد.

شاهین مصطفی یف معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان، در ادامه سفر سه روزه خود به ایران، با هدف پیگیری تفاهم‌نامه کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور و بازدید از پروژه های مشترک حمل و نقلی صبح امروز  وارد تبریز شد.

مصطفی‌یف در این سفر با همراهی فرزانه صادق، وزیر راه و شهرسازی، که ریاست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و آذربایجان را بر عهده دارد، از محور کلاله- جلفا و پل مرزی کلاله-أغبند بازدید کردند.

در پی برگزاری شانزدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی، وزیر راه و شهرسازی ایران از چشم‌انداز روشن توسعه روابط دوجانبه با جمهوری آذربایجان، به‌ویژه در حوزه‌های حمل‌ونقل، ترانزیت و زیرساخت‌ها خبر داد. این نشست که ششمین دیدار رؤسای کمیسیون‌های مشترک دو کشور در مدت کوتاهی محسوب می‌شود، حاکی از عزم جدی تهران و باکو برای تقویت همکاری‌ها و حل‌وفصل موانع پیشین، از جمله مسائل بانکی و پروازی است. تأکید بر نقش تعیین‌کننده ایران و آذربایجان در تصمیم‌گیری‌های منطقه‌ای، نویدبخش آینده‌ای روشن برای روابط دو کشور دوست و برادر است.

 

به گزارش اقتصادرسا؛وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به نتایج مثبت نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان، بر اراده جدی دو کشور برای توسعه روابط دوجانبه، به‌خصوص در بخش‌های حمل‌ونقل، ترانزیت و زیرساخت‌ها تأکید کرد. این مقام عالی‌رتبه دولتی، ششمین دیدار میان رؤسای کمیسیون‌های مشترک دو کشور از زمان برگزاری شانزدهمین نشست اقتصادی در سال گذشته را نشان‌دهنده عزم راسخ طرفین برای تعمیق همکاری‌ها دانست.

وی با اشاره به سفر اخیر رئیس‌جمهور ایران به باکو، از حل سریع موانع بانکی و افزایش پروازهای مستقیم بین دو کشور به عنوان گام‌های مهمی یاد کرد که پس از این سفر برداشته شده است.

در حوزه حمل‌ونقل، همکاری‌ها در دو محور اصلی فرایندهای ترانزیتی و گمرکی و همچنین توسعه زیرساخت‌ها پیگیری می‌شود. برای رفع مشکلات رانندگان و کامیون‌داران در مرزهای مشترک، مقرر شد کارگروهی سه‌جانبه با حضور نمایندگان ایران، آذربایجان و روسیه تشکیل شود تا راه‌حل‌های عملیاتی در نشست آتی که ظرف یک ماه آینده برگزار خواهد شد، ارائه گردد.

از جمله پروژه‌های زیرساختی مهم، احداث پل مرزی میان مناطق کلاله (ایران) و آغبند (آذربایجان) است که ساخت آن توسط آذربایجان آغاز شده و پیشرفت خوبی دارد. انتظار می‌رود با تکمیل این پل که اتصال ترانزیتی جاده‌ای دو کشور را برقرار می‌کند، تا نوروز امسال شاهد بهره‌برداری از آن باشیم.

پروژه راه‌سازی مسیر استراتژیک کلاله تا جلفا به طول بیش از ۱۰۷ کیلومتر نیز با جدیت در حال پیگیری است و با وجود چالش‌های فنی، تلاش می‌شود تا یک سال آینده به بهره‌برداری برسد. این مسیر، بخشی از کریدور شرق به غرب را تشکیل می‌دهد و نقش مهمی در اتصال آذربایجان به دیگر کشورها ایفا خواهد کرد و مکمل کریدور شمال به جنوب خواهد بود.

همچنین، پایانه ریلی آستارا که با رفع برخی مشکلات در ماه‌های اخیر مواجه بوده، امید است ظرف شش ماه آینده به بهره‌برداری کامل برسد.

همکاری‌های دوجانبه به این حوزه‌ها محدود نمی‌شود و در زمینه‌های انرژی، برق، سوآپ گاز و نیروگاه‌های مشترک نیز نشست‌های تخصصی در جریان است و توافقات نهایی در دیدار معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان با وزیر نیرو ایران حاصل خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی در پایان بر اشتراکات عمیق فرهنگی، مذهبی و تاریخی دو کشور تأکید کرد و گفت: “تصمیم‌گیران اصلی در این منطقه، دو کشور دوست و برادر یعنی ایران و آذربایجان هستند و هیچ کشور دیگری نمی‌تواند در خصوص نوع تعاملات ما تصمیم‌سازی کند.” وی با اشاره به روند رو به رشد همکاری‌ها، افق بسیار روشنی را برای روابط دوجانبه ترسیم کرد.

روتیتر: در دیدار مدیرعامل صندوق هما و استاندار یزد مطرح شد؛

در جلسه مشترک مدیرعامل صندوق بازنشستگی هما و استاندار یزد، کارگروه مشترکی برای تسهیل فرآیندها، جذب سرمایه و کاهش موانع توسعه شرکت خدمات فرودگاهی یسنا یزد از شرکت های تابعه صندوق هما تشکیل شد.

 


به گزارش اقتصادرسا؛به نقل از روابط عمومی صندوق بازنشستگی هما، در جریان بازدید دکتر رامین شمسایی‌نیا مدیرعامل صندوق هما به استان یزد برای بازدید میدانی از فعالیت های شرکت یسنا جلسه مشترکی با حضور دکتر محمدرضا بابایی استاندار یزد و به همراه کاپیتان ابراهیمی‌نیک سرپرست شرکت هواپیمایی چابهار و نماینده تام‌الاختیار مدیرعامل در شرکت یسنا و خدایاری معاون سرمایه‌گذاری، امور مجامع و نظارت بر شرکت‌های صندوق هما، در استانداری یزد برگزار شد. هدف از این نشست بررسی مسائل و رفع موانع توسعه شرکت یسنا یزد و اتخاذ راهکارهای عملی برای تسهیل فرآیندهای سرمایه پذیری بود.

شمسایی نیا در این جلسه اعلام کرد؛ بدهی‌های معوق مالیاتی و بیمه‌ای شرکت یسنا یزد و مطالبات آن به فرودگاه یزد در دوره اخیر پرداخت شده است و همچنین در حوزه اورهال تجهیزات و افزایش توان عملیاتی این شرکت سرمایه‌گذاری مورد نیاز صورت گرفته است، این اقدامات منجر به خروج شرکت از زیان و ورود به محدوده سود دهی طبق گزارش تراز مالی شرکت شده است.

مدیرعامل صندوق هما با اشاره به اهمیت استمرار همکاری صندوق هما با استانداری یزد گفت: تعامل نزدیک با مدیریت ارشد استان، فرصت مناسبی برای جذب سرمایه‌های جدید و توسعه زیرساخت‌های شرکت یسنا یزد فراهم کرده است و با تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای، شاهد افزایش سودآوری و ارتقای جایگاه این شرکت در خدمات فرودگاهی خواهیم بود.

وی همچنین تاکید کرد: ارتقای تجهیزات و توان عملیاتی یسنا یزد باید به‌گونه‌ای پیش برود که علاوه بر پوشش کامل خدمات فرودگاهی استان یزد بتواند به استان‌های همجوار نیز خدمات با کیفیت ارائه ده و در نهایت منجر به صیانت و ارزش افزایی دارایی بازنشستگان محترم هما شود.

در این جلسه همچنین دکتر محمدرضا بابایی استاندار یزد نیز حمایت خود را از فرآیند جذب سرمایه و فراهم‌سازی زیرساخت‌های لازم برای توسعه فعالیت‌های شرکت یسنا یزد اعلام نموده و بر گسترش فعالیت های شرکت یسنا به سایر فرودگاه های کشور تاکید کرد

خط ۳ متروی مشهد با بهره‌برداری از فاز نخست، برای نخستین‌بار حرم مطهر رضوی را به شبکه متروی شهری متصل کرد. این پروژه عظیم به‌دست قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) با استفاده از ۸۰ ٪ تجهیزات ایرانی اجرا شده و شامل ایستگاه‌های کلیدی ترمینال، باب‌الجواد(ع) و شهداست. رکوردهای مهندسی چون بتن‌ریزی و ریل‌گذاری روزانه، ساخت ایستگاه شهدا به‌عنوان عمیق‌ترین ایستگاه کشور، و طراحی ایرانی - اسلامی ایستگاه باب‌الجواد (ع) از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این طرح است. خط ۳ نه‌تنها گره ترافیکی مشهد را می‌گشاید بلکه «مسیر زیارت زیرزمینی» را برای میلیون‌ها زائر امام رضا (ع) هموار کرده است.

 


به گزارش اقتصادرسا؛ با آغاز بهره‌برداری خط ۳ متروی مشهد به‌دست قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص)، برای نخستین‌بار حرم رضوی به شبکه مترو پیوست؛ انقلابی در حمل‌ونقل زیارتی - شهری.

اتصال حرم مطهر به قلب شبکه مترو
نخستین خط زیارتی کشور با تلاش شبانه‌روزی متخصصان قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) به بهره‌برداری رسید و هم‌اکنون زائران امام رضا(ع) طعم خدمت بزرگ مترو را می‌چشند. فاز نخست این خط به طول ۶.۵ کیلومتر از پایانه مسافربری تا میدان شهدا کشیده شده و سه ایستگاه کلیدی «ترمینال»، «باب‌الجواد(ع)» و «شهدا» را دربر می‌گیرد.

پروژه‌ای ملی با ماهیت زیارتی
خط ۳ متروی مشهد نه‌تنها یک طرح عمرانی بلکه یک «محور زیارتی - شهری» است؛ مسیری که با اتصال مستقیم فرودگاه، راه‌آهن و پایانه به حرم، الگوی جدیدی از حمل‌ونقل زیارتی را به نمایش گذاشته است.

سوتیتر: خط ۳ نماد پیوند تکنولوژی و زیارت است.

رکوردهای جهادی قرارگاه خاتم
سردار عبدالرضا عابد، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص)، اعلام کرد: «ما امروز کارهای ناممکن را ممکن کرده‌ایم.» در این پروژه رکوردهایی چون بتن‌ریزی ۳۰۰ متر اسلب در یک روز و ریل‌گذاری ۳۰۰ متر در یک روز به ثبت رسیده است.

ایستگاه شهدا؛ عمیق‌ترین ایستگاه کشور
یکی از شگفتی‌های فاز نخست، ایستگاه شهداست؛ عمیق‌ترین ایستگاه مترویی مشهد در عمق ۴۵ متری زیر سطح آب‌های زیرزمینی و بزرگ‌ترین ایستگاه دوقلوی جزیره‌ای ایران که محل تقاطع خطوط ۲، ۳ و ۴ است.

فناوری ایرانی؛ ۸۰ درصد تجهیزات داخلی
بیش از ۸۰ درصد تجهیزات این خط از جمله ریل ملی، سیستم سیگنالینگ، پله‌برقی‌های سخت‌کار و AFC به‌طور کامل بومی‌سازی شده است. تمام نقشه‌ها و تست‌ها نیز توسط متخصصان ایرانی انجام شد تا خط ۳ به نماد اعتماد به توان داخلی بدل شود.

اظهارات سردار رحمانی
سردار محمدرضا رحمانی، مدیرعامل هلدینگ تخصصی راه و شهرسازی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص)، خط ۳ را مهم‌ترین خط ریلی مشهد معرفی کرد و همچنین از پایان حفاری خط ۴ تا سال ۱۴۰۴ خبر داد.

آینده پروژه و افتتاح رسمی
هرچند این خط هم‌اکنون در حال خدمت‌رسانی است، اما مراسم افتتاح رسمی با حضور مسئولان کشوری در آینده نزدیک برگزار خواهد شد تا نقطه عطفی در توسعه حمل‌ونقل شهری و زیارتی ایران رقم بخورد.

سوتیتر: خط ۳، خط استراتژیک زیارت؛ از ترمینال تا باب‌الجواد(ع).

انتهای پیام/

روتیتر: با حکم شمسایی نیا مدیرعامل صندوق هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران:

 سرپرست و عضو هیات مدیره جدید شرکت هواپیمایی چابهار منصوب شد.

 

به گزارش اقتصادرسا؛ به نقل از روابط‌عمومی صندوق بازنشستگی هما؛ با عنایت به اتمام اعتبار قانونی دوساله مدیریت و تصویب کمیته انتصابات صندوق بازنشستگی و وظیفه کارکنان هما، طی حکمی از سوی دکتر رامین شمسایی نیا مدیرعامل و نایب رئیس هیأت مدیره صندوق هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، کاپیتان سید محمد ابراهیمی‌نیک به‌عنوان سرپرست شرکت هواپیمایی چابهار منصوب شد.

کاپیتان ابراهیمی‌نیک خلبان هواپیمای بوئینگ  B۷۳۷ است و پیش از این مسئولیت‌هایی از جمله مدیر کل مهندسی عملیات پرواز شرکت هواپیمایی چابهار و مدیریت عامل شرکت خدمات فرودگاهی یسنا از شرکت های تابعه صندوق هما و طراحی و مجری پروژه دانش بنیان اولین شبیه ساز ایرباس ۳۲۰ را بر عهده داشته است.

همچنین مدیرعامل صندوق بازنشستگی هما طی حکمی کاپیتان احد پورنظافت را به عنوان عضو هیأت مدیره شرکت هواپیمایی چابهار منصوب کرد.

 

سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: با بازگشت عملیات پروازی فرودگاه مهرآباد و فضای هوایی کشور به وضع عادی، شاهد ادامه خدمت‌رسانی شبانه‌روزی شرکت‌های هواپیمایی خواهیم بود.

 

 

 

به گزارش اقتصادرسا؛براساس اطلاعیه‌های پیشین صادرشده و در پی تصمیمات کمیته هماهنگی سازمان هواپیمایی کشوری، عملیات پروازی فرودگاه بین المللی مهرآباد به‌صورت ۲۴ ساعته و طبق روال گذشته خواهد بود و محدودیت‌های فضای پروازی کشور برای پرواز‌های داخلی و بین المللی لغو شد.
 
بر پایه این گزارش، از این پس همه شرکت‌های هواپیمایی و دفاتر خدمات فروش می‌توانند همانند گذشته به‌صورت شبانه‌روزی به ارائه خدمات پروازی و فروش بلیت به هموطنان عزیز اقدام کنند.
 
سازمان هواپیمایی کشوری ضمن قدردانی از شکیبایی، همراهی و اعتماد مردم شریف ایران اسلامی در طول مدت اعمال تدابیر امنیتی موقت، بر تعهد کامل خود در قبال حفظ ایمنی مسافران، امنیت پرواز‌ها و صیانت از منافع ملی تأکید کرده و اعلام کرد همچنان با دقت، مسئولیت‌پذیری و آمادگی کامل، در راستای صیانت از آرامش و رفاه مردم عزیز ایران گام برخواهد داشت.
 
با صدور مجوز فعالیت ۲۴ ساعته مهرآباد که گامی مهم در مسیر پایداری حمل‌ونقل هوایی کشور است، شاهد بازگشت به روال عادی پرواز‌ها در این فرودگاه بین‌المللی خواهیم بود که افزایش ظرفیت خدمات‌رسانی را به دنبال خواهد داشت.

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top