ایرانسل برای دومین سال پیاپی، حامی ورزش هندبال ایران شد.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی ایرانسل، امروز دوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱، طی مراسمی در ساختمان مرکزی ایرانسل، با حضور دکتر علیرضا پاکدل رئیس و جمعی از مدیران فدراسیون هندبال جمهوری اسلامی ایران و دکتر بیژن عباسیآرند مدیرعامل ایرانسل، قرارداد همکاری جدید ایرانسل و فدراسیون هندبال، تمدید و ایرانسل برای دومین سال پیاپی، حامی ورزش هندبال ایران شد.
بر اساس این قرارداد، ایرانسل، نخستین ارائهدهنده 5G و رکورددار سرعت اینترنت و تعداد سایتهای نسل پنج در ایران، پس از یک سال حمایت موفق از ورزش هندبال کشور، برای دومین سال پیاپی، بهعنوان حامی انحصاری، از تیمهای ملی و رقابتهای باشگاهی هندبال کشور، در همه سطوح و تمام ردههای سنی، حمایت میکند.
مدیرعامل ایرانسل در این دیدار، طی سخنانی با اشاره به موفقیتهای قابل توجه ورزش هندبال طی یک سال گذشته، تصریح کرد: در سال گذشته و هنگام امضای قرارداد، قصدمان کمک به مجموعه هندبال کشور برای رشد و پیشرفت بود که خوشبختانه دیدیم این همکاری، منجر به دستاوردهای ارزشمندی در یک سال گذشته، هم در حوزه مردان و هم در حوزه زنان شد.
وی افزود: عملکرد درخشان یک سال گذشته فدراسیون و عناوین خوبی که مجموعه هندبال کشور طی سال گذشته به دست آورد، نشان میدهد ظرفیتهای خوبی در کشور هست که در صورت برنامهریزی، مدیریت و حمایت صحیح، نتایج خوبی هم به دست خواهد آمد.
عباسیآرند توصیه کرد که در کنار توجه به ورزش قهرمانی و مدالآوری که لازمه توسعه ورزش کشور است، برنامهریزی برای استعدادیابی و پرورش ظرفیتهای موجود در سراسر کشور، بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
وی همچنین پیشنهاد کرد که تولید محتوای آموزشی در خصوص ورزش هندبال و انتشار آن از طریق پلتفرمهای دیجیتال ایرانسل، پیگیری شود تا از این طریق، این رشته ورزشی بیشتر از گذشته به علاقهمندان شناسانده شود.
رئیس فدراسیون هندبال نیز در این مراسم، ضمن تشکر از دکتر عباسیآرند و مجموعه ایرانسل برای حمایت از هندبال در چارچوب مسؤولیت اجتماعی در قبال جوانان، تأکید کرد: طی یک سال گذشته و پس از آغاز حمایت ایرانسل از ورزش هندبال کشور، دستاوردهایی حاصل شده که تاریخ هندبال کشورمان این حجم از اتفاقات مثبت و موفقیت در سطوح آسیایی و جهانی را تا کنون به خود ندیده بود.
وی افزود: امروز ایرانسل و مجموعه هندبال کشور، یک خانواده شدهاند و خوشحالم که با این حمایت، در شرایط موجود و کمبود بودجه، در زمینه اعزامهای بینالمللی و تدارک تیمها، توانستهایم کارها را به پیش ببریم.
پاکدل با بیان این که پس از کسب موفقیتهای اخیر، باشگاههای مختلف ورزشی به رشته هندبال اقبال نشان دادهاند، ابراز امیدواری کرد که در سال آینده نیز، شاهد ادامه اتفاقهای مثبت در ورزش هندبال کشور باشیم.
در این مراسم، همچنین لباس جدید تیم ملی هندبال ایران رونمایی و به صورت افتخاری، به مدیرعامل ایرانسل اهدا شد. لوح تقدیر جامعه هندبال کشور از دکتر عباسیآرند نیز توسط رئیس فدراسیون هندبال به مدیرعامل ایرانسل اهدا شد.
ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، سال گذشته و در روز ۱۴ دی ۱۴۰۰، با امضای قراردادی با فدراسیون هندبال، برای نخستین سال، حامی ورزش هندبال کشور شد که این حمایت، آغازگر یک دوره درخشش در ردههای مختلف این رشته ورزشی بوده است.
در شهریور ۱۴۰۱، تیم ملی هندبال نوجوانان پسر ایران، موفق شد تا علاوه بر کسب عنوان نایب قهرمانی آسیا، سهمیه حضور در مسابقات قهرمانی جهان را نیز به دست آورد.
در مرداد ۱۴۰۱، تیم ملی هندبال نوجوانان دختر ایران که در رقابتهای قهرمانی جهان در مقدونیه شمالی شرکت کرده بود، موفق شد برای نخستین بار در تاریخ ورزشهای توپی بانوان کشور، به جمع ۱۶ تیم برتر جهان راه پیدا کند.
در خرداد ۱۴۰۱، تیم ملی هندبال ساحلی نوجوانان ایران، موفق شد برای نخستین بار در تاریخ این رشته ورزشی، نه تنها نخستین تیم آسیایی هندبال ساحلی باشد که در جمع چهار تیم برتر جهان قرار میگیرد، بلکه اولین مدال جهانی هندبال ایران را هم به دست آورد و جایگاه سوم رقابتهای جهانی را از آن خود کند.
هندبال | ایرانسل
فروردین ۱۴۰۱، در رقابتهای هندبال ساحلی در دو رده بزرگسالان و نوجوانان، که به میزبانی ایران برگزار شد، تیمهای ملی ایران توانستند با درخشش و کسب پیروزی در برابر حریفان خود، ضمن به دست آوردن مدال طلا، به مسابقات قهرمانی جهان نیز، راه پیدا کنند.
همچنین تیم ملی نوجوانان دختر ایران، سوم فروردین ماه، توانسته بود با قهرمانی در رقابتهای آسیایی، نخستین مدال طلای بانوان را برای هندبال ایران به ارمغان آورد.
در اسفند ۱۴۰۰ نیز، تیم ملی جوانان دختر ایران، توانسته بود با حمایت ایرانسل، مدال نقره رقابتهای قهرمانی آسیا را به دست آورده و به مسابقات قهرمانی جهان، راه پیدا کند. پیشتر نیز، در بهمن ۱۴۰۰، تیم ملی هندبال مردان ایران، با حمایت ایرانسل، موفق شده بود با درخشش در رقابتهای قهرمانی آسیا، راهی مسابقات قهرمانی هندبال مردان جهان شود.
شفیعی گفت: کنفرانس بینالمللی حمل و نقل و ترافیک یک فرصت براى کشور است که ارتباطى با پژوهشگران شکل بگیرد و به صورت جدى بر برنامه هاى حمل و نقل هم تاثیر جدى مى گذارد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری اقتصاد رسا، سید مجتبى شفیعى مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهردارى تهران، صبح امروز دوشنبه دوزادهم دی ماه سال جاری، در نشست خبری با خبرنگاران گفت: در ١٨ دوره از کنفرانس بین المللى مهندسى حمل و نقل و ترافیک ٧ هزار مقاله داورى شد که اتفاق بزرگى در حوزه مهندسى ترافیک بود. اما سه سال است که به واسطه محدودیتها این کنفرانس برگزار نشده، امسال با همت دانشگاه تربیت مدرس در تاریخ ١٥ و ١٦ اسفند این کنفرانس برگزار خواهد شد.
وى یادآور شد: پژوهشگران و دانشجویان تا ۱۵ بهمن ماه سال جاری فرصت دارند که مقالات خود را در سایت بارگزارى کنند و ١١ محور براى عناوین مقالات و مطالب مشخص شده که شامل حمل و نقل عمومى، حمل و نقل پاک، حمل و تقل شهرى، اقتصاد حمل و نقل، حمل و نقل بار، رفتار ترافیکى و. است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهردارى تهران گفت: این یک فرصت براى کشور است که ارتباطى با پژوهشگران شکل بگیرد. البته به صورت جدى بر برنامه هاى حمل و نقل هم تاثیر جدى مى گذارد، امیدواریم امسال هم این توفیق را داشته باشیم تا تاثیر گذار باشیم.
وی اظهار کرد: اگر به موضوع ترافیک نپردازیم روز به روز وضعیت آن بدتر میشود و بر همین اساس باید برای حل آن اقداماتی انجام شود.
شفیعی با اشاره به اجرای مدیریت پارک حاشیهای برای ۷۰ هزار خودرو آغاز میشود و در سال آینده به ۹۰ هزار جای پارک میرسیم.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: به دنبال این هستیم تا رویکرد بهبود معابر شهری را بصورت شبکهای دنبال کنیم و در بستر آن در شبکه بز گراها حتما خط ناوگان حمل و نقل عمومی را پیش بینی کنیم.
وی با اشاره به مشکل چراغهای راهنمایی و رانندگی اضافه کرد: شرکت کنترل ترافیک متولی چراغهای راهنمایی است پلیس روی زمانبندی چراغها نمیتواند وارد شود و عامل راهبر کنترل چراغ را در زمانهای مخصوص برعهده میگیرد و اینکه چه زمانی پلیس باید وارد عمل شود همواره مورد اختلاف بوده است و ممکن است بر اثر برخی از خرابیها برای چراغها مشکل ایجاد شود قراردادی درحال انعقاد است تا زمان بندی تمام چراغها تغییر کند.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران افزود: طرح زوج و فرد برای کاهش آلودگی هوا موثر است و ابزارهای پلاک خوانی فقط برای دوربینها وجود دارد، اما اگر ابزار کافی وجود داشته باشد و پلیس بتواند اقدامات لازم را انجام دهد میتوان کاهش این امر را مشاهده کرد.
شفیعی یادآور شد: کنفرانس فوق یکی از بزرگترین گردهماییهای کشور علمی در حوزه حمل و نقل است و در این کنفرانس صاحب نظران برجسته بین الملی نیز حضور دارند و مقالات این کنفرانس در پایگاه استنادی جهان اسلام نمایه میشوند.
وی خاطرنشان کرد: در نوزدهمین کنفرانس بینالمللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک اتحادیههای حوزه حمل و نقل عمومی حضور پیدا میکنند.
شهردار تهران گفت: با احداث تقاطعهای غیرهمسطح در شهر تهران، مصرف روزانه بنزین ۶۰۰ هزار لیتر کاهش پیدا خواهد کرد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری اقتصاد رسا، علیرضا زاکانی شهردار تهران صبح امروز شنبه در نوزدهمین شنبه "امید و افتخار " در مراسم کلنگزنی ۲۳ تقاطع غیرهمسطح اظهار کرد: امید و افتخار داریم که در استمرار مسیر خدمت گامهای بزرگی برای خدمتگزاری برداریم.
وی با بیان اینکه امروز آلودگی هوا یکی از مشکلاتی است که مردم را رنج و آزار میدهد، گفت: این معضل پیر، جوان، کوچک و بزرگ نمیشناسد و در کنار آلودگی هوا مشکل دیگری تحت عنوان ترافیک وجود دارد که باید به آن توجه شود.
شهردار تهران با بیان اینکه از دو معضل آلودگی هوا و ترافیک، مردم آسیب میبینند، گفت: سال گذشته و در قالب یک برنامهای بررسیهایی انجام شد تا بتوانیم راه حلهایی برای کاهش این مشکلات داشته باشیم و در یک مسیر تهیه شده برنامهها آغاز شد تا بتوانیم تحول کالبدی در شهر ایجاد کنیم.
زاکانی ادامه داد: با تلاشهای صورت گرفته در این دوره از مدیریت شهری فعالیتهای عمرانی در سطح شهر آغاز شده است. به عنوان مثال احداث یک آزادراه و دو بزرگراه در شهر تهران آغاز شده است به طوری که آزادراه شهید شوشتری به طول ۱۶.۵ کیلومتر و دو بزرگراه شهید بروجردی و ادامه بال غربی یادگار امام با طول ۹.۵ کیلومتر در سطح شهر تهران آغاز شده است و در واقع برای احداث ۲۵ کیلومتر آزادراه و یک آزادراه و دو بزرگراه در شهر تهران نیازمند ۹ هزار میلیارد تومانی هستیم.
وی گفت: بر اساس برنامهریزی انجام شده انشاءالله بخش ابتدایی بزرگراه شهید بروجردی تا پایان سال و بخش دوم این بزرگراه در نیمه اول سال آینده به بهرهبرداری خواهد رسید. همچنین بخش اول آزادراه شهید شوشتری در نیمه اول سال آینده و بزرگراه یادگار امام ظرف یک سال و نیم تکمیل و به بهرهبرداری خواهد رسید و اتمام پروژه شهید شوشتری نیز در یک بازه زمانی دو ساله و نیمه خواهد بود و به طور کلی در یک بازه زمانی سه ساله یک آزادراه و دو بزرگراه در تهران تکمیل و در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.
شهردار تهران با اشاره به رویکرد مدیریت شهری برای تکمیل و اتمام تقاطعهای غیرهمسطح گفت: این کاری است که مغفول مانده بود و اصلاح تقاطعها در بزرگراهها در دستور کار قرار گرفت و با تکمیل و اتمام این تقاطعها مردم نتیجه آن را خواهند دید.
وی گفت: اصلاح ۹۸ تقاطع در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است که برای تکمیل اصلاح این تقاطعها ۲۰۰ کیلومتر زیرساخت و توسعه کار در دستور کار قرار گرفته است که حجم ریالی تکمیل این ۹۸ پروژه و تقاطع نیازمند اعتبار ۱۲ هزار میلیارد تومانی است.
شهردار تهران خاطرنشان کرد: با احداث تقاطعهای غیرهمسطح پایتخت، ۶۰۰ هزار لیتر مصرف روزانه بنزین کاهش خواهد یافت.
زاکانی با اشاره به تکمیل تقاطعهای غیرهمسطح گفت: در این زمینه علاوه بر کاهش مسیر تردد شهروندان شاهد کاهش مصرف سوخت و البته وقت و زمان مردم خواهیم بود.
شهردار تهران گفت: در کل تهران ۶۰۰ کیلومتر بزرگراه وجود دارد که با اصلاحات صورت گرفته در ۹۸ پروژه اشاره شده بیش از این بزرگراهها تسهیلگری در مسیر تردد شهروندان ایجاد خواهد شد.
وی با اشاره به اعتبار ۱۲ هزار میلیارد تومانی جهت تکمیل و اتمام تقاطعهای غیرهمسطح در سطح شهر تهران گفت: تا امروز نزدیک به ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تقاطعهای گذشته و از امروز نیز ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای ۲۳ تقاطع جدید هزینه خواهد شد و عملا امکانی فراهم خواهد شد که مسیر مردم ۱۸۵ کیلومتر نزدیکتر شود.
زاکانی ادامه داد: بخشی از پروژههای اشاره شده در قالب تقاطعهای غیرهمسطح تا پایان سال و مابقی در سال آینده بهرهبرداری خواهند رسید. علاوه بر اینکه برخی از پروژههای غیرهمسطح که در ماههای گذشته آماده شده بود بدون برگزار مراسم افتتاحیه در اختیار شهروندان قرار گرفت.
شهردار تهران با تاکید مجدد بر اینکه آلودگی هوا و ترافیک دو مشکل غیر قابل تحمل برای شهروندان است، گفت: ما پیگیری این موارد را حق مردم میدانیم و در این مسیر حرکت خواهیم کرد.
وی با تاکید بر اینکه با پاسکاری نمیشود ترافیک و آلودگی هوا را رها کرد، گفت: در حال حاضر همت قابل توجهی در سطح مدیران جامعه و کشور برای حل این موضوع وجود دارد.
علیرضا زاکانی، شهردار تهران طی حکمی وحيدرضا اناركي محمدي را به مدت يكسال به سمت «مديرعامل و عضو هيئت مديره شركت توسعه فضاهاي فرهنگي» منصوب کرد.
به گزارش اقتصادرسا ؛به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، در متن حکم انارکی محمدی آمده است:
نظر به شايستگي، تجارب و سوابق ارزنده جنابعالي و به موجب اين حكم به مدت يكسال به سمت «مديرعامل و عضو هيئت مديره شركت توسعه فضاهاي فرهنگي» منصوب ميشويد.
اميد است بر اساس اسناد فرادست و برنامههاي مصوب شهرداري تهران، در راستاي ارتقاي سطح كيفي شركت و تسريع در انجام خدمترساني، ضمن هماهنگي با ساير اعضاي هيئتمديره نسبت به برنامهريزي براي اطمينان از حسن اجراي امور، حفظ منافع، سرمايه، اموال شركت و رفع موانع، همه توان و تجربه خويش را جهت تحقق چشمانداز «تهران؛ كلانشهر الگوي جهان اسلام» بهكارگيريد.
رجاء واثق دارم شاهد استمرار مسئوليت جنابعالي در سايه نقشآفريني مؤثرتان متكي به راهبردهاي كلان شهرداري تهران باشيم، توفيقات روز افزون شما را در ايفاي مسئوليت محوله از خداوند منان مسألت دارم.
بنابراین گزارش سوابق وحید رضا انارکی محمدی به شرح زیر است:
وی بیست و چهارم مهر سال ۱۴۰۰ توسط دکتر علیرضا زاکانی، به سمت شهردار منطقه ۲۲ تهران منصوب شد. وی از بیستم شهریور سال نود و شش تا بیست و سوم مهر ۱۴۰۰، شهردار منطقه ۱۵ تهران بود.
بر اساس اطلاعاتی که در سامانه شفافیت شهرداری تهران منتشر شده است، قائم مقامی منطقه 11 و همچنین معاونت شهرسازی مناطق 11، 9، 22 و 2 از دیگر سوابق وحید رضا انارکی محمدی به شمار می آید.
وی در طول یک دهه اخیر، سمت های متنوعی در شهرداری مناطق پایتخت داشته و به زیر و بم امور مدیریت شهری آشنا است.همچنین او مدیر نمونه شهرداری تهران در سال نود و پنج شد. وحید رضا انارکی محمدی از مدیران دست به قلم شهرداری پایتخت نیز به شمار می رود.
گفتنی است کتاب "مدیریت فضاهای انسان محور" به قلم وحید رضا انارکی محمدی و رقیه قاسمی درویش بقال از سوی نشر رهام اندیشه کرج در سال ۱۳۹۷ منتشر شده است.
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران همزمان با سالروز زلزله بم عنوان کرد: ۵ دیماه ۱۳۸۲ نقطه عطفی برای توجه به اهمیت بالای نوسازی، مقاوم سازی و مباحث بازآفرینی شهری بود.
به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری اقتصادرسا، مهدی هدایت همزمان با سالروز زلزله بم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره جانباختگان این حادثه، با بیان این که در شهر تهران ۲۰۶ هزار پلاک فرسوده وجود دارد که یک میلیون نفر از جمعیت شهر را در بر گرفته است، عنوان کرد: ۵ دیماه نقطه عطفی برای نوسازی و مقاوم سازی و اهمیت مباحث بازآفرینی شهری شد به گونه ای که بیش از ۹۰% قوانین پس از این اتفاق مصوب و ابلاغ شد.
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران تصریح کرد: پیش از زلزله بم بیشتر نوسازی و مقاوم سازی لبه های معابر اصلی مدنظر بود ولی بعد از حادثه بم دیدیم که زلزله موضوع فراگیری است که هم می تواند بافت میانی و هم بافت ناکارآمد را تحت تأثیر قرار دهد.
هدایت با اشاره به این که شهرداری تهران در این دوره از مدیریت شهر، یکی از سه اولویت خود را در کنار مباحث آلودگی هوا و ترافیک، موضوع نوسازی بافت های فرسوده قرار داده است، به مشوق هایی که در جهت نوسازی بافت فرسوده ابلاغ شده، اراضی که در جهت مسکن معوض در اختیار شهرداری تهران قرار گرفته که بتواند از ظرفیت مسکن معوض در آزادسازی بافت فرسوده استفاده کرد و خدماتی که قرار است از محل ارزش افزوده پروژه هایی که در اختیار سازمان نوسازی قرار گرفته تأمین شود اشاره کرد و متذکر شد: همه این موارد باعث ایجاد ارزش افزوده و نوسازی در بافت های فرسوده و سکونتگاه غیررسمی خواهد شد.
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از تدوین طرح های موضعی سیمین قلعه، گلاب دره، اسلام آباد و غیره خبر داد و یادآور شد: بخشی از این طرح ها تصویب و بخشی در مراحل تصویب قرار دارد که امیدواریم بعد از تصویب نهایی طرح های مذکور با راهکارها و راهبردهایی که برای اجرای آنها پیش بینی شده بتوانیم هر روز بافت های فرسوده را در شهر تهران کم کنیم.
هدایت در ادامه از تدوین پیش نویس تفاهم نامه و سند همکاری مشترک میان سازمان نوسازی شهر تهران با وزارت آموزش و پرورش خبر داد و گفت: در کنار بخش مسکن و نوسازی بافت های فرسوده بحث مقاوم سازی مدارس را پیش می بریم و امیدواریم بتوانیم در مقاوم سازی مدارس و مولدسازی سرمایه ها به وزارت آموزش و پرورش نیز کمک کنیم.
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران یاد آور شد: شهرداری تهران برای ایمن سازی فضاهای خدماتی ناایمن نیز اعلام آمادگی کرده و حداکثر مساعدت را در بخش هایی که در اختیارات قانونی شهرداری قرار دارد، انجام خواهد داد.
علی خانی، معاون برنامه ریزی و توسعه شهری سازمان نوسازی شهر تهران نیز در این نشست عنوان کرد: پس از وقوع زلزله بم اتفاقات مشهودی در فعالیت های سازمان نوسازی صورت گرفت و شهر تهران با فاصله زیاد نسیت به سایر شهرها توانسته ۴۴% از بافت های فرسوده را با استفاده از ظرفیت دفاتر تسهیل گری، ارائه بسته های تشویقی نوسازی و ... نوسازی کند.
معاون برنامه ریزی و توسعه شهری سازمان نوسازی شهر تهران گفت: شهرداری تهران سالانه ۵۰۰ میلیارد تومان در حوزه تأمین خدمات در بافت های فرسوده هزینه می کند و امسال به دلیل قانون جهش تولید مسکن به حوزه ساخت و تولید مسکن با تشکیل قرارگاه جهادی تأمین مسکن ورود پیدا کرده است.
خانی با بیان این که سازمان نوسازی در راستای تحقق مأموریت های قرارگاه جهادی مسکن، ۱۱۵ پروژه بزرگ مقیاس معادل ۸۸ هزار واحد را وارد صدور پروانه کرده است، خاطرنشان کرد: تاکنون فعالیت های قرارگاه جهادی مسکن باعث رشد ۶۸% در صدور پروانه مسکن در شهر تهران شده است.
معاون برنامه ریزی و توسعه شهری سازمان نوسازی شهر تهران با بیان این که با تدوین بسته های تشویقی نوسازی تعداد واحدهای مسکونی ۴۶% و صدور پروانه ۵۷% رشد نسبت به پاییز سال گذشته داشته است، توضیح داد: متقاضیان نوسازی واحدهای بالای ۱۰۰ متر یک طبقه تراکم تشویقی، واحدهای ۵۰ تا ۱۰۰ متر در صورت عدم امکان تجمیع ۴ طبقه و پلاک های زیر ۵۰ متر که شهرداری نمی تواند تملک کند هم می توانند در شرایطی که می خواهند سرپناه خود را نوسازی و یا تجاری ۱۰۰ % بدون تأمین پارکینگ بگیرند.
در این نشست خلیل محبت خواه، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران پیرامون آسیب شناسی زلزله و آثار مخرب زلزله در محدوده گسل های استان تهران؛ معماریان، معاون شرکت بازآفرینی شهری ایران پیرامون سیاست ها و دیدگاه های شرکت بازافرینی شهری ایران و جزینی زاده، شهردار سابق بم در زمان وقوع زلزله و قائم مقام فعلی شهرداری بم پیرامون تجارب و آموزه های زلزله بم به ایراد سخنرانی پرداختند و برضرورت توجه به تجارب و استفاده از آموزه های زلزله بم و اهمیت نوسازی و مقاوم سازی بافت های
فراهانی/خبرنگار/باشگاه, [12/26/2022 3:57 PM]
فرسوده و ناکارآمد شهری تأکید کردند.
در ادامه این نشست نیز ارتباط زنده از طریق ویدئو کنفرانس با مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی از تهران، محمد آیینی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از بم و مسئولان شهرداری مراکز بیرجند و کهکیلویه و بویراحمد برقرار شد.
شایان ذکر است رویداد بم، سفیر نوسازی برای ایران قوی همزمان در ۱۰۰ شهر کشور از روز سوم دی ماه آغاز شد و تا ۵ دیماه ادامه داشت.
شهردار تهران گفت: رویکرد این دوره از مدیریت شهری اعم از شورا و شهرداری، تلاش ما این است که چند هویت متنوع را برای شهر تهران ایجاد و در این مسیر از ظرفیتهای نوآورانه و خلاقانه استفاده کنیم تا بتوانیم اتفاق بزرگی را در پایتخت رقم بزنیم.
به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری اقتصاد رسا، آئین افتتاح کارموزه "سیمان ری" امروز با حضور مهدی چمران و پرویز سروری رئیس و نایبرئیس شورای شهر تهران و حمید زمانی فرماندار ری در قالب هجدهمین شنبه امید و افتخار در محل کارخانه "سیمان ری" برگزار شد.
وی تصریح کرد: متأسفانه شهر تهران غیر از هویت پایتخت، هویت ثانویهای را ندارد و تهران مثل شهرهایی چون مشهد، قم و ... که آنها را به هویتهایشان میشناسند، نیازمند یک هویت است.
شهردار تهران خاطرنشان کرد: رویکرد این دوره از مدیریت شهری اعم از شورا و شهرداری، تلاش ما این است که چند هویت متنوع را برای شهر تهران ایجاد و در این مسیر از ظرفیتهای نوآورانه و خلاقانه استفاده کنیم تا بتوانیم اتفاق بزرگی را در پایتخت رقم بزنیم.
زاکانی گفت: همزمان با افتتاح کارموزه "سیمان ری" ۷ پروژه دیگر در مناطق ۵، ۱۰ و ۱۹ افتتاح خواهند شد و این روند در آینده نیز دنبال خواهد شد.
وی تصریح کرد: سامانه "من شهردارم" از امروز سوم دی تا ۱۳ دی ماه فعالیت خود را شروع و دنبال کرده و مقرر شده در یک بازه ۱۰ روزه، شهروندان در محلات و مناطق مختلف میتوانند با مراجعه به این سامانه، اولویتهای پروژهها را ثبت و ضبط کرده و هدف شهرداری در این سامانه استفاده از مشارکت مردم در بهرهبرداری و اولویتبندی پروژهها قرار دارد.
زاکانی اضافه کرد: یکی از راههای ارتباط گرفتن با مردم استفاده از بستر فضای مجازی است و انجام این کار در دولت هم سابقه دارد اما تجربه پرسش رودررو و حضوری با مردم در رابطه با پروژههای شهری شیوه جدیدی است که برای نخستین بار در شهرداری تهران اجرایی خواهد شد.
زاکانی تاکید کرد: در مدل بودجهریزی شهری در قالب طرح "من شهردارم" به دنبال بیان دو مفهوم شامل اینکه فرد میتواند با قرار دادن خود به جای شهردار تهران پروژههای شهری را اولویتبندی کرده و همچنین به عنوان یک شهروند که اداره شهر برایش مهم است، بوده و هر شهروند میتواند پیشنهادات خود را در اجرای طرحهای شهری مطرح کند.
وی تاکید کرد: ما در شهرداری تهران در صدد هستیم تا پروژههای عمرانی را که مردم در شهر تهران در اولویت میدانند را به عنوان پروژههای پیشنهادی شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ به شورای شهر تهران پیشنهاد داده و در نهایت آنها را اجرایی کنیم.
مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران با اعلام این خبر گفت : کارخانه سیمان ری، نخستین کارخانه سیمان ایران، در دی ماه 1312 افتتاح شد و تا سال 1360 طی چهار مرحله مختلف توسعه یافت و میزان تولید آن تا سقف 600 تن در روز رسید.
به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری اقتصاد رسا، سید مهدی هدایت مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران، اظهار کرد: واحدهای کارخانه، تا اواخر سال 1362 فعال بودند، تا اینکه در اسفند ماه سال 1362 به دنبال گسترش شهر تهران و همچنین قدیمی شدن شیوه تولید و از رده خارج شدن دستگاهها همراه با انتشار آلودگی، تولید واحدهای کارخانه متوقف و در نهایت در سال 1363 این مجموعه رسما تعطیل شد.
دبیر باز آفرینی مجمع کلانشهرهای کشور ادامه داد: از سیمان این کارخانه در ساخت بناها و زیرساخت های مهمی همچون ساختمان وزارت کشور، وزارت آموزش و پرورش، تاتر شهر، مخابرات ایران و موزه هنرهای معاصر استفاده شده است.
وی خاطرنشان کرد، تاریخ، وسعت و عظمت کارخانه، بناها و فضاهای متعدد و متنوع آن، تجهیزات صنعتی جالب توجه و قرارگیری در جوار آثار شاخص تاریخی و طبیعی، در کهن ترین محدوده استان تهران، از جمله دلایلی است که سبب شده تا این مجموعه ظرفیت بالایی برای نقش پذیری در سطح شهری و حتی ملی را دارا باشد. در همین راستا به پیشنهاد شهرداری تهران ، هیات وزیران در جلسه ای در سال 1397 طی مصوبه ای حق استفاده از کارخانه سیمان ری را، با هدف مرمت، بازسازی و تبدیل آن به موزه صنعت سیمان و مجموعه گردشگری با کاربری های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی برای مدت 30 سال به شهرداری تهران واگذار کرد و براین اساس شهرداری تهران در سال 1398 مرمت و باز آفرینی این مجموعه را به سازمان نوسازی شهر تهران سپرد.
هدایت در ادامه با بیان این که بازدید از این موزه تا ١۵ فروردین ١۴٠٢ برای عموم رایگان است افزود، کارخانه در اسفند ماه سال ۱۳۹۹ رفع معارض شد و عملیات مستند سازی، رفع خطر اولیه و طراحی آن در سال ۱۴۰۰ صورت پذیرفت. پس از طراحی و با هدف بازگشایی هر چه سریع تر مجموعه در سال ۱۴۰۱ در دوره جدید مدیریت شهری عملیات اجرایی فاز اول کارخانه از محل منابع سازمان نوسازی شهرتهران با هدف تبدیل مجموعه «سی مان ری» به «کار موزه » آغاز و ظرف مدت هفت ماه فاز اول کارخانه که شامل ۵۰۰۰ متر مربع محوطه، ۲۰۰۰ متر مربع فضای کار اشتراکی، ۹۰۰ متر مربع گالری و مرکز اسناد در کنار ۱۰۰۰ متر مربع موزه صنعت بود برای استفاده هموطنان آماده شده است.
وی در پایان، روند بازآفرینی مجموعه سیمان ری امری مداوم خواند و گفت :تا سه سال دیگر و در فاز های بعدی باز آفرینی ادامه خواهد داشت.
عضو شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: دست شهرداران مناطق به دلیل بخشنامههای متعدد در دورههای مختلف که مربوط به این یکسال هم نیست، بسته شده است و امروزه شهرداران مناطق برای هیچ مجموعهای در داخل فضای منطقه خود پاسخگو نیستند.
به گزارش سرویس شورای شهر اقتصادرسا؛ سید احمد علوی عضو شورا طی تذکری در یکصد و شانزدهمین جلسه شورا در جریان گزارش رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران در خصوص اقدامات انجام شده در زمینه ارتقای سلامت اداری اظهار داشت: فساد و خدمت دو مقوله جداگانه است و حتما باید خدمت بدون فساد ارائه کنیم.
علوی ادامه داد: دست شهرداران مناطق به دلیل بخشنامههای متعدد در دورههای مختلف که مربوط به این یکسال هم نیست، بسته شده است؛ امروز شهردار مناطق برای هیچ مجموعهای در داخل فضای منطقه خود پاسخگو نیستند و چیزی هم در اختیارشان نیست یه عبارتی بوستانش در اختیار سازمان بوستانها، مرکز خدمات اجتماعیاش در اختیار سازمان اجتماعی، مجموعههای ورزشیاش در اختیار سازمان ورزش و شهرسازیاش نیز در معاونت شهرسازی است، بنابراین شما هرچه به شهرداری منطقه میگویید پاسخ میدهد که اختیاری ندارم.
عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: به نظرم این ها یکی از آن گلوگاههایی است که حتما سازمان بازرسی باید ورود کند چرا که الان شهردار منطقه نمی تواند یک مدیر چهار چهارده منصوب کند.
علوی تصریح کرد: در گذشته روال اینگونه بود انتصابات از پست ۱۵ به بالا را حراست و بازرسی نظر میدادند و ۱۴ را حراست تایید میکرد اما اکنون کارشناس بخواهد جا به جا شود باید از همه جا استعلام بگیرند.
وی گفت: اینکه گفته میشود حوزهها باید معاون شهرداران مناطق را خودشان انتخاب کنند بسته کردن اختیارات است و پیشرفت را مختل می کند.
عضو شورای اسلامی شهر تهران از برخی ترک فعل ها در مدیریت شهری انتقاد و تاکید کرد: اگر جلسه علنی نبود موارد ترک فعل ها را می گفتم به عنوان مثال ما مجموعه و سازمان و شرکتی داریم که به آن ۱۰۰ میلیارد اعتبار داریم و وقتی سراغش می رویم میبینیم ۱۰ درصد هم کار نکرده است.
وی با تاکید بر اینکه ترک فعل ها به اندازه فساد ضربه زده است، گفت: ترک فعلها سبب شده تا تورم هزینه را بار بر شهرداری کند، اگر مدیرعاملی آوردیم که بود و نبود آن فرقی نکرده است، سریعتر تصمیم بگیریم و چرا که تورم از درآمدهای ما در شهرداری در حال پیشی گرفتن است و این به ما ضربه می زند.
انتهای پیام/
به همت شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران در مدرسه باغچه بان فضای موزه مدرسه در راستای حفظ و صیانت از اشیا و ابزارآلات آموزشی کودکان استثنایی صورت می گیرد.
به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران،در بازدید محمد مویدی از مدرسه باغچه بان که با حضور مهدی بصیری، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 6 و مدیران این شرکت صورت گرفت مقرر شد با انعقاد توافقنامه مشترکی بین شرکت توسعه فضاهای فرهنگی و آموزش کودکان استثنایی؛ طراحی، موزه آرایی و راه اندازی موزه مدرسه مربوط به کودکان استثنایی با عنوان موزه باغچه بان در دستور کار قرار گیرد .
گفتنی است جبار عسگرزاده، ملقب به جبار باغچهبان مبدع روش آموزش ناشنوایان در ایران و پایهگذار آموزش و پرورش پیش از دبستان و از پیشگامان فرهنگ و ادبیات کودکان است و همچنین مدرسه باغچه بان واقع در خیابان یوسف آباد، میدان سید جمال الدین اسدآبادی، اولین مدرسه تاسیس شده برای ناشنوایان در تهران است که توسط مرحوم باغچه بان تاسیس و به عنوان آثار ملی در سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری ثبت شده و در این آثار ملی که از نظر معماری نیز شاخص است هنوز اتاق جبار باغچه بان اولین معلم ناشنوایان در ایران و اولین موسس مدرسه ناشنوایان مشتمل بر کتاب ها،ابزار کار و وسایل کمک آموزشی، البسه، قالیچه های دستباف دانش آموزان ناشنوا و .. به عنوان موزه جبار باغچه بان وجود دارد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: تهران در حال حاضر به واردات ۲۰۰۰ هزار دستگاه اتوبوس نیاز جدی دارد و در صدد هستیم این اتوبوسها را هر چه زودتر به بخش حمل و نقل عمومی شهری اضافه کنیم.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری اقتصاد رسا، جلال بهرامی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، امروز چهارشنبه سیام آذر ماه سال جاری در حاشیه بازدید خبرنگاران از سامانه ۵ اتوبوسرانی و سوله بازسازی و اورهال اتوبوسهای ملکی، اظهار کرد: تهران در حال حاضر به واردات ۲۰۰۰ هزار دستگاه اتوبوس نیاز جدی دارد و در صدد هستیم این اتوبوسها را هر چه زودتر به بخش حمل و نقل عمومی شهری اضافه کنیم.
وی افزود: متاسفانه ما در حال حاضر با عقبماندگی در خصوص زیرساختهای حمل و نقل تهران مواجه هستیم که این مسئله به خاطر شرایط اقتصادی ادوار گذشته بوده و باید تلاشهایی صورت بگیرد تا این مشکل برطرف بشود.
بهرامی با بیان اینکه برای جبران این عقبماندگی چند کار از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در دستور کار قرار دارد تصریح کرد: نوسازی و بازسازی حوزه حمل و نقل از جمله اتوبوس، مترو و تاکسی از مواردی است که به صورت جدی در دستور کار قرار دارد و در دنیا نیز این کار معمول است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: در دنیا حتی اتوبوسها را در یک بازه ۴۰ ساله نیز بازسازی و نوسازی میکنند و به هر ترتیب این یک کار متداول است و هیچ عیب و ایرادی ندارد و در پایتخت نیز این مسئله به صورت جدی پیگیری و اجرا میشود.
بهرامی با بیان اینکه بسیاری از خودروهایی که تحت عنوان خودروهای فرسوده از رده خارج میشوند به کشورهای همسایه فروخته میشوند گفت: در برخی از کشورها عمر تاکسیها صد ساله است و در این دوره از مدیریت شهری نیز سیاست ما به جای تملک، خرید خدمت و سرویسدهی مناسب به شهروندان در حوزه حمل و نقل است.
وی ادامه داد: یکی از سیاستهای این دوره از مدیریت شهری استفاده و مشارکت با بخش خصوصی در ناوگان حمل و نقل عمومی است و در این مسیر در طی این دوره اقدامات خوبی بویژه در حوزه حمل و نقل انجام شده است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به موضوع حمل و نقل و اولویتهای این حوزه گفت: قطعا اولویت ما مترو و توسعه آن است البته در کنار این مسئله باید توجه ویژهای را نیز به اتوبوس و تاکسی هم داشته باشیم.
بهرامی با بیان اینکه بر اساس آمار از ۱۰ میلیون سفری که در روز در پایتخت انجام میشود کمتر از ۲۰۰ هزار سفر توسط تاکسی انجام میپذیرد گفت: ما باید بتوانیم با برنامهریزی مدون و مناسب از ظرفیت قابل توجه مترو استفاده کنیم به طوریکه هم اکنون روزانه از هفت خط احداث شده یک میلیون و ۵۰۰ الی یک میلیون و ۶۰۰ سفر جابجا میشوند که البته پیش از دوره جدید مدیریت شهری این آمار یک میلیون جابجایی بوده است.
وی ادامه داد: قطعا ما با تامین واگنهای مورد نیاز در هفت خط اشاره شده میتوانیم ظرفیت جابجایی را به ۴ میلیون سفر برسانیم اما متاسفانه به دلیل کمبود واگن نتوانستیم از این ظرفیت و پتانسیل به نحو مطلوب استفاده کنیم.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با طرح این پرسش که آیا باید ۴ خط مترو ۸،۹،۱۰، ۱۱ در پایتخت احداث شود یا خیر گفت: قطعا باید این کار انجام شود اما قبل از این باید بتوانیم از ظرفیت موجود به نحو مطلوب و بهینه استفاده کنیم.
بهرامی در ادامه با بیان اینکه برای هر کیلومتر مترو بجز واگن به اعتبار ۱۵۰۰ میلیارد تومان نیاز است گفت: قاعدتا برای احداث ۴ خط، ۹، ۹، ۱۰،۱۱ با احتساب ۳۰۰ کیلومتر نیازمند به یک اعتبار ۴۵۰ هزار میلیارد تومانی بجز واگنهای مورد نیاز است.
وی ادامه داد: آن چیزی که اولویت مردم بر روی زمین است بحث اتوبوس است و بر اساس طرح جامع حمل و نقل تا پایان ۱۴۰۴ ما باید ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس در تهران داشته باشیم تا بتوانیم شرایط خوبی را در جابجایی مسافران مهیا بکنیم.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: هم اکنون ۲ هزار و ۴۰۰ دستگاه تا دو هزار و ۶۰۰ دستگاه اتوبوس در شهر تهران وجود دارد که قرار است در یک برنامه زمانبندی شده از سوی شورای شهر و شهرداری تهران ۲ هزار دستگاه اتوبوس با اولویتهای دو کابین به ناوگان حمل و نقل عمومی افزوده شود.
وی همچنین به موضوع اورهال و نوسازی اتوبوسهای دوکابین و تک کابین اشاره و تصریح کرد: این موضوع در دو سطح یک و دو به صورت ویژه پیگیری میشود. همچنین برای اورهال و نوسازی و بازسازی اتوبوسهای دو کابین و تک کابین از ظرفیت شهاب خودرو و بخش خصوصی استفاده میشود که در واقع اتوبوسهای دوکابین توسط مجموعه شهرداری و شهاب خودرو و اتوبوسهای تک کابین توسط بخش خصوصی انجام میشود.
بهرامی با اشاره به اینکه برای رسیدن به ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس بر اساس طرح جامع افق ۱۴۰۴ ما با کمبود ۹ هزار دستگاه اتوبوس روبرو هستیم، گفت: از این تعداد توافقی صورت گرفته که دو هزار دستگاه اتوبوس توسط وزارت کشور تامین شود که از این محل وزارت کشور سهم ۸۰ درصدی را در قالب یارانه پرداخت خواهد کرد که تا به امروز شهرداری تهران سهمالقدر خود را در ارتباط با ۶۴۷ دستگاه اتوبوس پرداخت کرده است و دولت هم در این زمینه سهم خود را پرداخته و با تولید اتوبوس توسط شرکت داخلی و در نهایت پلاکگذاری وارد ناوگان حمل و نقل عمومی خواهد شد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: همچنین قرارداد ۱۱۰۰ دستگاه اتوبوس با شرکت ایرانخودرو و ۹۰۰ دستگاه اتوبوس با شرکت عقاب افشان به امضا رسیده است. علاوه بر اینکه مکاتبه ۳ هزار دستگاه اتوبوس نیز با تولیدکنندگان انجام شده است و در کنار همه این موارد تلاش ما این است که از ظرفیت بخش خصوصی نیز به طور کامل استفاده کنیم که در این بخش نیز قرار است دو هزار دستگاه اتوبوس وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شود.
وی ادامه داد: اتوبوسهای قرار است از کشورها روسیه، چین، اروپا و ... وارد شوند البته شهرداری برای مزایده اتوبوسهای قطری نیز که در جام جهانی به کار گرفته شدهاند نیز ورود پیدا کرده است.
بهرامی افزود: در کنار همه این موارد مذاکراتی نیز برای ورود اتوبوسهای سه کابین و یا تراموا و همچنین اتوبوسهای دوکابین انجام شده است که همه این موارد به صورت جدی در دستور کار قرار دارد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از ورود میدل باس تولید داخل خبر داد و گفت: با توجه به اینکه این دستگاهها اتومات نبودند شهرداری تهران رایزنیهایی را انجام داده تا این میدلباسها اتومات شوند و در همین زمینه ۵۰۰ دستگاه وارد خط تولید داخل شدند و به زودی وارد ناوگان حمل و نقل عمومی میشود.
وی همچنین از تامین و خرید ونهای جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران خبر داد و گفت: متاسفانه ونهایی که در حال حاضر در قالب تاکسی ونها مورد استفاده قرار میگیرد فرسوده هستند و از ۷ هزار ونی که به صورت تاکسی فعالیت داشتهاند هم اکنون یک هزار دستگاه ون در سطح شهر فعالیت میکنند.
بهرامی ادامه داد: شهرداری تهران همچنین قراردادی را با وزارت کشور برای خرید ونهای جدید به امضا رسانده که در این زمینه قرار است ۶۳۰ دستگاه ون وارد ناوگان حمل و نقل عمومی تهران شود که شهرداری تهران نیز قدرالسهم خود را در این زمینه پرداخت کرده و قطعا پس از پلاکگذاری وارد ناوگان حمل و نقل عمومی خواهند شد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: شهرداری تهران برای خرید ۶۳۰ دستگاه ون اشاره شده ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه قدرالسهم پرداخت کرده است و در نهایت پس از تشکیل پرونده برای رانندگان تاکسی و ثبت پلاک وارد ناوگان حمل و نقل عمومی خواهند شد.
وی افزود: یکی دیگر از برنامههای شهرداری تهران افزودن ون به سیستم ناوگان حمل و نقل عمومی است که قرار است 13 هزار دستگاه ون به این ناوگان افزوده شود.
بهرامی ادامه داد: بحث موتور، دوچرخه و اسکوتر برقی نیز از مواردی است که شهرداری تهران مذاکراتی را با تولیدکنندگان داخل داشته و در این زمینه از ظرفیت آنها استفاده خواهد کرد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه شهرداری تهران توجه ویژهای را به موضوع موتورسیکلتهای برقی دارد گفت: در این زمینه با شرکتهای مذاکراتی شده و قرار است شهرداری تهران ۵۰ درصد از هزینه خرید موتورسیکلتهای برقی را به صورت وام قرضالحسنه به شهروندان پرداخت کند.
معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام اینکه حدود ۲۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در روستاها با میانگین پیشرفت فیزیکی ۶۴ درصد در دست ساخت قرار دارد از آغاز احداث ۷ هزار واحد روستایی جدید در کمتر از یک ماه خبر داد.
به گزارش اقتصادرسا ,مجید جودی معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفتوگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن و پیشرفت فیزیکی واحدهای آغاز شده در روستاها به ارایه آمار پرداخت و گفت: در مجموع ۱۹۸ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در روستاها توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در دست ساخت قرار دارد که میانگین پیشرفت فیزیکی واحدهای آغاز شده حدود ۶۴ درصد است.
معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: علاوه بر واحدهایی که در روستاها تحت عنوان طرح نهضت ملی مسکن در دست احداث قرار دارد از محل اعتبارات سال ۱۴۰۱ مصوب آذر سال جاری نیز حدود ۲۰۰ هزار واحد در برنامه ساخت در روستاها قرار گرفته است که از این تعداد واحد در برنامه امسال بنیاد مسکن حدود ۱۰۵ هزار واحد توسط بانکهای عامل به امور استانها ابلاغ شده است.
آغاز احداث ۷ هزار واحد جدید نهضت ملی در روستاها
جودی افزود: از تعداد ۱۰۵ هزار واحد معرفی شده توسط بانکهای عامل به امور استانها حدود ۴۲ هزار واحد با بانکهای عامل معرفی شدند و حدود ۷ هزار واحد نیز در فاصله کمتر از یکماه انعقاد قرار داد کردند که برای برخی از واحدها نیز اجرای فونداسیون انجام شده است.
گفتنی است، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان یکی از کارگزاران اجرای طرح نهضت ملی مسکن احداث یکهزار و ۶۰۰ واحد مسکونی را در شهرها و روستاها در دولت سیزدهم برعهده گرفته است که نیمی از آنها در روستاها و نیمی دیگر در شهرهای کوچک و سایر شهرها اجرایی و عملیاتی خواهد شد.
کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد