روتیتر: مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهردارى تهران خبر داد:

شفیعی گفت: کنفرانس بین‌المللی حمل و نقل و ترافیک یک فرصت براى کشور است که ارتباطى با پژوهشگران شکل بگیرد و به صورت جدى بر برنامه هاى حمل و نقل هم تاثیر جدى مى گذارد.



به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری اقتصاد رسا، سید مجتبى شفیعى مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهردارى تهران، صبح امروز دوشنبه دوزادهم دی ماه سال جاری، در نشست خبری با خبرنگاران گفت: در ١٨ دوره از کنفرانس بین المللى مهندسى حمل و نقل و ترافیک ٧ هزار مقاله داورى شد که اتفاق بزرگى در حوزه مهندسى ترافیک بود. اما سه سال است که به واسطه محدودیت‌ها این کنفرانس برگزار نشده، امسال با همت دانشگاه تربیت مدرس در تاریخ ١٥ و ١٦ اسفند این کنفرانس برگزار خواهد شد.

وى یادآور شد: پژوهشگران و دانشجویان تا ۱۵ بهمن ماه سال جاری فرصت دارند که مقالات خود را در سایت بارگزارى کنند و ١١ محور براى عناوین مقالات و مطالب مشخص شده که شامل حمل و نقل عمومى، حمل و نقل پاک، حمل و تقل شهرى، اقتصاد حمل و نقل، حمل و نقل بار، رفتار ترافیکى و. است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهردارى تهران گفت: این یک فرصت براى کشور است که ارتباطى با پژوهشگران شکل بگیرد. البته به صورت جدى بر برنامه هاى حمل و نقل هم تاثیر جدى مى گذارد، امیدواریم امسال هم این توفیق را داشته باشیم تا تاثیر گذار باشیم.

وی اظهار کرد: اگر به موضوع ترافیک نپردازیم روز به روز وضعیت آن بدتر می‌شود و بر همین اساس باید برای حل آن اقداماتی انجام شود.


شفیعی با اشاره به اجرای مدیریت پارک حاشیه‌ای برای ۷۰ هزار خودرو آغاز می‌شود و در سال آینده به ۹۰ هزار جای پارک می‌رسیم.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: به دنبال این هستیم تا رویکرد بهبود معابر شهری را بصورت شبکه‌ای دنبال کنیم و در بستر آن در شبکه بز گرا‌ها حتما خط ناوگان حمل و نقل عمومی را پیش بینی کنیم.

وی با اشاره به مشکل چراغ‌های راهنمایی و رانندگی اضافه کرد: شرکت کنترل ترافیک متولی چراغ‌های راهنمایی است پلیس روی زمان‌بندی چراغ‌ها نمی‌تواند وارد شود و عامل راهبر کنترل چراغ را در زمان‌های مخصوص برعهده می‌گیرد و اینکه چه زمانی پلیس باید وارد عمل شود همواره مورد اختلاف بوده است و ممکن است بر اثر برخی از خرابی‌ها برای چراغ‌ها مشکل ایجاد شود قراردادی درحال انعقاد است تا زمان بندی تمام چراغ‌ها تغییر کند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران افزود: طرح زوج و فرد برای کاهش آلودگی هوا موثر است و ابزار‌های پلاک خوانی فقط برای دوربین‌ها وجود دارد، اما اگر ابزار کافی وجود داشته باشد و پلیس بتواند اقدامات لازم را انجام دهد می‌توان کاهش این امر را مشاهده کرد.

شفیعی یادآور شد: کنفرانس فوق یکی از بزرگترین گردهمایی‌های کشور علمی در حوزه حمل و نقل است و در این کنفرانس صاحب نظران برجسته بین الملی نیز حضور دارند و مقالات این کنفرانس در پایگاه استنادی جهان اسلام نمایه می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک اتحادیه‌های حوزه حمل و نقل عمومی حضور پیدا می‌کنند.

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top