ثبت‌نام هشتمین دوره کارآموزی همراه اول با موقعیت‌های کارآموزی متنوع تا 29 شهریور ادامه دارد.




به گزارش اقتصادرسا به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، کارآموزی همراه اول یک دوره چهار ماهه است که با هدف افزایش تجربه و مهارت دانشجویان و فارغ التحصیلان جویای کار برگزار می شود و اکنون نیز هشتمین دوره ثبت نام آن تا چهارشنبه 29 شهریور 1402 دایر است.

 

در این دوره بیش از ۱۰۰ موقعیت کارآموزی در گروه های شغلی متنوع وجود دارد که متقاضیان می توانند حداکثر برای ۳ موقعیت درخواست ثبت کنند.

 

افراد با شرکت در دوره های کارآموزی، ضمن کسب تجربه کار در بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور، در طول برگزاری دوره از حقوق و بیمه نیز برخوردار خواهند بود.

 

همچنین افرادی که در دوره کارآموزی، عملکرد مناسبی از خود ارائه دهند، فرصت استخدام در خانواده همراه اول را خواهند داشت.

 

متقاضیان برای ثبت نام و مشاهده موقعیت های کارآموزی می توانند به نشانی https://hamrah.academy/internship مراجعه کنند.

همراه اول توانست با تکیه بر ظرفیت‌های ویژه‌ای که به مناسبت اربعین 1402 در تعامل با اپراتورهای عراقی فراهم آورد، بیش از 10 میلیون دقیقه ترافیک مکالماتی و 650 ترابایت ترافیک اینترنتی را از مسیر رومینگ بین‌المللی مدیریت کند.


به گزارش اقتصادرسا، همراه اول امسال نیز همچون سنوات گذشته توانست در تعامل با اپراتورهای تلفن همراه عراقی، متنوع ترین و به صرفه ترین بسته ها و تعرفه های ارتباطی را برای زائرین اربعینی فراهم آورد.

 

همراه اول با در اختیار داشتن 67 درصد سهم بازار مکالمه ای کشور، 82 درصد سهم بازار پیامکی، 53 درصد سهم بازار مشترکان پهنای باند سیار و همچنین 298 قرارداد رومینگ بین الملل با اپراتورهای خارجی سعی کرد تا ضمن مذاکره مستقیم با اپراتورهای عراقی و ذی نفعان داخلی و خارجی، تخفیف استثنایی در ارائه سرویس رومینگ (مکالمه، دیتا و پیامک مشترکان در عراق) فراهم آورد تا میزبان خوبی برای مشترکان همراه اولی که قصد عزیمت به کشور عراق را داشتند، باشد.

 

بنابراین با عقد قرارداد با هر سه اپراتور عراقی و به واسطه استقبال مردم از 8 بسته رومینگ و مقرون به صرفه همراه اول ویژه ایام اربعین که با در نظر گرفتن طیف متعدد نیازهای مکالماتی و اینترنتی تدارک دیده شده بود، رکورد جدیدی در حوزه رومینگ شبکه ارتباطی کشور ویژه این ایام ثبت شد و رشد پهنای باند ترافیک بین الملل ارتباطی در مقایسه با سال گذشته به حدود 500 درصد رسید.

 

به عنوان مثال یکی از بسته های پرحجم اینترنت همراه اول «بسته نامحدود 7 روزه» بود که بسیار مورد استقبال مشترکان ایرانی قرار گرفت و در کنار «بسته 2 گیگابایتی با 20 دقیقه مکالمه و 200 پیامک رایگان» توانست نیاز اکثر طیف زائرین از پیر تا جوان و مشترکان پر مصرف اینترنتی را پاسخگو باشد.

 

در مجموع بیش از 2.5 میلیون زائر کشور عراق با فعال کردن سرویس رومینگ بین المللی سیمکارت همراه اول (با کد #2911*10*)، ترجیح دادند در این ایام از سرویس های اپراتور اول تلفن همراه کشور که در اغلب فاکتورهای تعرفه ای، از تمامی رقبای داخلی و خارجی خود جذاب تر بود، استفاده کنند.

 

همچنین در ادامه مسیر سرویس دهی به زائرین عتبات عالیات، همراه اول علاوه بر رایگان کردن تمامی درگاه های ارتباطی اعم از مرکز تماس، اپلیکیشن همراه من، فروشگاه آنلاین همراه اول، درگاه های پرداخت قبض و شارژ و خرید بسته و پرتال همراه اول، تیم های فنی و خدمات مشترکان خود را در نقاط مرزی و تمامی طول مسیرهای زیارتی کشور عراق به شکل گسترده مستقر کرد که برآیند این اقدامات به ارتقای کیفیت ارائه خدمات افزود و در نهایت نرخ موفقیت ورود مشترکان همراه اول به شبکه اپراتورهای عراقی را در شبکه های 2G/3G/LTE  به بالاتر از 99.5 درصد متقاضیان با سرویس رومینگ فعال رساند.

 

ارائه اینترنت رایگان از طریق وای فای آفلودینگ در نقاط مرزی شش گانه و محوطه اسکان زائرین اربعینی اقدام دیگری بود که اپراتور اول تلفن همراه در راستای رفاه حال هموطنان کشورمان انجام داد و آنان را با «ربات راهنمای دیجیتال زائر» راهی کشور عراق کرد تا ضمن در اختیار داشتن راهنمای جامع زائر، برای رفع مشکلات احتمالی خود در زمینه رومینگ با مشکلی مواجه نشوند.

 

بازتاب‌ تصاویر و ویدئوهای ارسالی ایرانیان حاضر در رویداد عظیم پیاده روی اربعین حسینی(ع) در شبکه های اجتماعی خصوصا برقراری موفق ارتباطات صوتی و تصویری رایگان در سوپر اپلیکیشن «روبیکا» توسط زائرین همراه اولی، حکایت از سطح همکاری نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه با اپراتورهای میزبان عراقی دارد.

 

همچنین برای نخستین بار همراه اول امکان استفاده از کیف پول «اوانو» را برای زائرین ایرانی که با سیمکارت همراه اول خود راهی عراق شده بودند، فراهم آورد تا بدون کوچکترین دغدغه ای بتوانند در کوتاه ترین زمان ممکن از شارژ کیف پول خود استفاده کنند.

 

کیف پول دیجیتال همراه اول در اپلیکیشن های «همراه من» و «اوانو» مشترک است و دارندگان سیمکارت های دائمی و اعتباری همراه اول می توانستند پیش از سفر به عراق، کیف پول خود را شارژ کرده و در زمان سفر بدون نیاز به استفاده از کارت بانکی خود با استفاده از اینترنت همراه اول و وای فای عراقی از تمامی خدمات همراه اول در اپلیکیشن های همراه من و اوانو از جمله خرید شارژ، خرید بسته اینترنت، پرداخت قبض با امکان وصول آنی و خرید بسته رومینگ بهره مند شوند.

 

شیوه خریداری بسته های «مکالمه»، «اینترنت» و «پیامک» ویژه اربعین نیز امسال به چند روش مراجعه به فروشگاه برخط همراه اول، اپلیکیشن همراه من و کددستوری فراهم شد تا تمامی مشترکان امکان تعامل با درگاه ها برحسب راحتی شان را داشته باشند.

 

برپایی مواکب همراه اول در ترمینال سلام فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره)، پایانه های مرزی، ارسال راهنمای رومینگ و خدمات همراه اول در پایانه های اتوبوسی و حضور گسترده خادمین همراه اول در شهرهای زیارتی کربلا، نجف، سامرا و کاظمین و همچنین مسیر پیاده روی اربعین کشور عراق نیز با هدف ایجاد بهترین تجربه رومینگ به زایرین از جمله اقدامات ویژه این ایام بود.

 

همراه اول ابراز امیدواری کرده با تکیه بر تجارب کسب شده از کمپین اربعین سالجاری و همچنین تجارب انباشته پیشین، بتواند در رویدادهای مشابه آینده نظیر حج واجب و عمره، بازی های جام ملت های آسیا در قطر، علاوه بر فراهم آوردن ظرفیت های بیشتر برای ارائه سرویس های دیجیتال ویژه و متمایز، به اشتراک دستاوردها و توانمندی های بومی خود با سایر اپراتورهای تلفن همراه با هدف زمینه سازی برای ارائه سرویس های هر چه بهتر برای مسافران ایرانی در کشورهای پرطرفدار سفرهای سیاحتی و زیارتی بپردازد.

مدیرعامل شاتل موبایل از پایان فاز آزمایشی و عرضه رسمی خدمات نسل پنجم تلفن همراه (5G)، VoLTE، راه‌اندازی فاز سوم خدمات سیم‌کارت هوشمند، عرضه فاز دوم خدمات همگرای ثابت و سیار، امکان ترابرد شماره به شاتل موبایل و صادرات فناوری، به عنوان برنامه‌های پیش‌روی این اپراتور تلفن همراه دانش بنیان کشور خبر داد.



به گزارش اقتصادرسا، آرش کریم‌بیگی در نشست خبری به مناسبت ششمین سالروز راه‌اندازی شبکه تلفن همراه شاتل موبایل با بیان این مطلب گفت: خلق تجربه خدمات همگرای ثابت و سیار (FMC)، بهبود مداوم تجربه مشتری و تکمیل سبد محصول و پوشش جغرافیایی، از مهمترین استراتژی‌های تاسیس شاتل موبایل بوده است.

تنها اپراتور موبایل دانش ‌بنیان کشور

مدیرعامل شاتل موبایل گفت: این اپراتور بعنوان دارنده پروانه بهره بردای اپراتور تلفن همراه Full MVNO از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اولین و تنها اپراتور موبایل دانش ‌بنیان کشور است که به تازگی به شرکت “دانش بنیان نوآور” نیز ارتقا پیدا کرده است.

کریم‌بیگی افزود: شاتل موبایل در بهمن ماه سال ۱۳۹۴ موفق شد موافقت اصولی خود را از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دریافت کند. در دی ماه ۱۳۹۵ با نخستین اپراتور میزبان، قرارداد منعقد شد.

به گفته وی، این اپراتور در اسفند ماه ۱۳۹۵ پروانه نوع اول را از رگولاتوری اخذ کرده و در همان ماه، با پایان عملیات فنی پیاده‌سازی هسته مستقل شبکه و اتصال به اولین اپراتور میزبان، سیم‌کارت‌های تست را به رگولاتوری تحویل داد. پس از آن و در تیر ماه ‍۱۳۹۶ شبکه تلفن همراه شاتل موبایل به صورت آزمایشی مورد بهره‌برداری قرار گرفت و در نهایت در شهریور ماه ۱۳۹۶ به صورت رسمی سیم‌کارت‌های این اپراتور به بازار ارتباطات کشور عرضه شد.

دستیابی به فناوری OTA برای اولین بار در ایران

مدیرعامل شاتل موبایل گفت: در اسفند ۱۳۹۶ اتصال هسته شبکه شاتل موبایل به دومین اپراتور میزبان صورت گرفت و تیم فنی شاتل موبایل برای اولین بار در ایران به تکنولوژی سیم OTA در خرداد ۱۳۹۷ دست یافتند. در آذر ۱۳۹۷ خدمات همگرایی ثابت و سیار را برای نخستین بار در ایران و با همکاری شاتل راه‌اندازی کردیم و در پایان همان سال سرویس نوآورانه شاتل موبایل پلاس ارائه شد.

به گفته کریم‌بیگی، ارائه سرویس گیم رایگان بازیلی، ارائه اشتراک رایگان نماوا به شاتل موبایلی‌ها و بهره‌برداری آزمایشی از «سیم‌کارت هوشمند» برای اولین بار در ایران از اقدامات صورت گرفته در سال ۹۸ بود. شاتل موبایل در تیر ماه سال ۱۳۹۹ برای اولین بار در ایران سیم‌کارت سازمانی با برند اختصاصی را عرضه کرد و در شهریور همان سال نیز به سومین اپراتور میزبان متصل شد.

عرضه آنلاین سیم‌کارت هوشمند با IP ثابت

او گفت: راه‌اندازی سرویس انتخاب دستی شبکه رادیویی میزبان بر بستر USSD برای اولین بار در ایران و دانش ‌بنیان شدن شاتل موبایل به عنوان تنها اپراتور موبایل دانش بنیان کشور از اقدامات صورت گرفته در سال ۱۴۰۰ بود. در سال ۱۴۰۱ امکان انتخاب دستی شبکه رادیویی اپراتور میزبان از طریق پنل سیستم مدیریت حساب اینترنتی و عرضه آنلاین سیم‌کارت هوشمند با IP ثابت برای اولین بار در ایران فراهم شد. از سوی دیگر انتخاب دستی شبکه رادیویی اپراتور میزبان از طریق اپلیکیشن و اضافه شدن سرویس پیامک خدماتی به سبد محصول شاتل موبایل ممکن شد.

راه‌اندازی آزمایشی 5G

مدیرعامل شاتل موبایل خاطر نشان کرد: فاز اول عرضه خدمات مبتنی بر نسل پنجم تلفن همراه (5G) به صورت آزمایشی در خرداد ماه ۱۴۰۲ راه‌اندازی شد و در مرداد ماه نوع گواهی دانش ‌بنیان شاتل موبایل به شرکت دانش ‌بنیان نوآور ارتقا یافت.

کریم‌بیگی بعد از راه‌اندازی آزمایشی فاز اول 5G در خرداد ماه سال جاری، از راه‌اندازی آزمایشی فاز دوم نسل پنجم تلفن همراه در کل کشور و فاز آزمایشی Device-OTA ساخت شاتل موبایل خبر داد.

سیم‌کارت هوشمند؛ برای اولین بار در ایران و دنیا

آرش کریم‌بیگی درباره نحوه خلق و تکامل سیم‌کارت هوشمند شاتل موبایل گفت: با بروز مشکلی فنی بعد از دریافت خدمات از دومین اپراتور میزبان، به دنبال خرید و پیاده سازی راه‌حل‌هایی از شرکت‌های خارجی بودیم اما با مشکل تحریم و در نتیجه عدم سرویس‌دهی به شاتل موبایل مواجه شدیم و تصمیم گرفتیم خودمان به این تکنولوژی دست پیدا کنیم و در نهایت به تکنولوژی SIM OTA/AOTA Over The Air Command رسیدیم.

او افزود: ارتباط با سیم‌کارت در هر لحظه و هر مکان، فرمان دادن به سیم‌کارت و نصب و به روزرسانی اپلت روی سیم‌کارت از کاربردهای تکنولوژی OTA سیم‌کارت است که در نهایت با خلاقیت و نوآوری، به ایده انحصاری “سیمکارت هوشمند” رسیدیم و آن را با موفقیت به بازار ارتباطات معرفی کردیم. به گفته کریم بیگی، از ویژگی‌های این تکنولوژی می‌توان به کنترل کیفیت سرویس اپراتور و تحلیل کیفی شبکه بر پایه موقعیت مکانی اشاره کرد و با ترکیب تجربه مشتری و هوشمندی، “سیم‌کارت هوشمند همیشه بهترین پوشش را برای مشترک به صورت هوشمند و خودکار انتخاب می‌کند”، علاوه بر این، امکان انتخاب دستی شبکه از سوی مشترک هم از طریق کد دستوری #۸*۱*، مدیریت حساب اینترنتی و اپلیکیشن “شاتل موبایل من” فراهم شده است.

راه‌اندازی موبایل کانکت برای اولین بار در ایران

مدیرعامل شاتل موبایل همچنین از راه‌اندازی سرویس موبایل کانکت برای نخستین بار در ایران خبر داد و گفت: با فناوری موبایل کانکت، امکان احراز هویت، مدیریت سطح دسترسی، مجوزدهی و تطبیق هویت از طریق سیم‌کارت برای خدمات بانکی، دولت همراه و یا سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ فراهم شده است. به گفته وی فرایند استفاده بسیار ساده از طریق سیم‌کارت، امنیت بالا نسبت به سایر روش‌‌های احراز هویت، استفاده از اطلاعات دستگاه و شبکه برای تایید شناسه و جلوگیری از کلاهبرداری، تایید و صدور مجوز سریع برای عملیات و انجام عملیات بانکی حتی بدون نیاز به رمز یکبار مصرف، از ویژگی‌های این سرویس به شمار می‌رود.

دستاوردها

کریم بیگی دستاوردهای شاتل موبایل را تنها Multi MNO کشور، بزرگترین MVNO ایران و منطقه، طراحی، پیاده‌سازی و توسعه ایده نوآورانه «سیم‌کارت هوشمند» برای اولین بار در ایران و دنیا، طراحی و پیاده‌سازی داخلی بیش از ۲۶ محصول فنی به عنوان “ساخت شاتل موبایل” و ارائه اولین و تنها تجربه خدمات همگرای ثابت و سیار (FMC) در کشور توصیف کرد.

مدیرعامل شاتل موبایل، به دست آوردن دانش فناوری مدیریت از راه دور سیم‌کارت برای اولین بار در ایران، اولین عرضه‌کننده فناوری موبایل کانکت در ایران، تبدیل شدن به تنها اپراتور تلفن همراه دانش‌ بنیان کشور و اولین عرضه‌کننده سرویس آی‌پی استاتیک روی سیم‌کارت در ایران را از دیگر دستاوردهای شاتل موبایل طی شش سال گذشته برشمرد.

ویژگی‌های هسته شبکه مستقل شاتل موبایل

آرش کریم‌بیگی، از ویژگی‌های برتر هسته شبکه مستقل شاتل موبایل را پیاده‌سازی بستری با قابلیت Multitenacy، استفاده از SDN/NFV، از بین بردن وابستگی به سخت ‌افزار خاص شرکت‌های بزرگ تولیدکننده تجهیزات شبکه موبایل، گسترش شبکه آسان در هر شرایطی و با تجهیزات عام، ارائه تجربه همگرایی خدمات FMC، بررسی و امکان توسعه سریع خدمات در حوزه‌های نوین M2M و IoT، پشتیبانی و راه‌اندازی شبکه TDD-LTE، همگرایی بین سرویس‌های سیار و ثابت اعم از TDD-LTE، وای‌فای و ADSL و تلفن ثابت، پشتیبانی از VoBB، راه‌اندازی Converged BSS برای همگرایی نهایی در حوزه ثابت و سیار، امکان میزبانی از MVNOهای دیگر حتی اگر بر روی اپراتور میزبان دیگری باشند و توانمندسازی آنان بدون نیاز به ورود به حوزه فنی، امکان میزبانی از اپراتورهای دیگر در حوزه TDD-LTE و امکان پیاده‌سازی سرویس رومینگ با استفاده از تکنولوژی Multi-IMSI عنوان کرد.

خدمات ارزش افزوده؛ بدون کسر شارژ

وی افزود: از همان ابتدا اعلام کردیم که عرضه خدمات ارزش افزوده مبتنی بر کسرشارژ، با توجه به تحقیقات بازار انجام گرفته، در استراتژی ما نیست و در مقابل بخشی از خدمات ارزش افزوده و باشگاه مشتریان شاتل موبایل شامل خدمات دسترسی به فیلم و سریال، آموزش آنلاین، فروشگاه آنلاین، سلامت، سرگرمی و خدمات اقامتگاهی به صورت رایگان برای مشترکین سیم کارت های شاتل موبایل ممکن شده است.

بیش از 4000 نقطه فروش و خدمات پس از فروش

مدیرعامل شاتل موبایل، سه سرویس سنتر اختصاصی، ۱۶۳ نماینده رسمی انحصاری، ۳۱ توزیع‌کننده استانی، ۱۵ توزیع‌کننده کشوری و ۳۹۷۹ نماینده فروش را از جمله کانال‌های فروش و ارائه خدمات سیم‌کارت شاتل موبایل عنوان کرد و گفت:‌ امکان فروش و خدمات غیرحضوری تلفنی فارسی و انگلیسی و امکان پشتیبانی از گویش و زبان‌های محلی با بیش از ۲۰۰ نیروی کارآزموده، مرکز تماس ۲۴ ساعته، پشتیبانی مشترکین از طریق تلفن، چت، سیستم مدیریت حساب اینترنتی و اپلیکیشن، درخواست تماس معکوس با پیامک، ثبت پیام صوتی، مراجعه حضوری و یا پشتیبانی از طریق شبکه های اجتماعی، فروش و خدمات آنلاین در وب‌شاپ و وب‌سایت شاتل موبایل با قابلیت انتخاب شماره، شماره تاریخ تولد، شماره رند، مودم و سیم‌کارت با آی‌پی ثابت، از دیگر کانال‌های فروش و ارائه خدمات سیم‌کارت‌های شاتل موبایل هستند.

به گفته آرش کریم بیگی، کانال‌های فروش شارژ و بسته شاتل موبایل نیز شامل سه سرویس سنتر اختصاصی، هفت کانال USSD، ۱۴ اپلیکیشن و وب‌سایت ممتاز خدمات بانکی، پرداخت و فروش شارژ، وب‌شاپ شاتل موبایل، اپلیکیشن مای‌شاتل موبایل، نزدیک بیش از ۴۰۰۰ نماینده فروش حضوری در سراسر کشور و مدیریت حساب اینترنتی “شاتل موبایل من” هستند.

او درباره ترکیب نیروی انسانی این اپراتور تلفن همراه کشور گفت: ۵۴ درصد از نیروی انسانی شاتل موبایل را خانم‌ها و ۴۶ درصد را آقایان تشکیل می‌دهند که ۶۵ درصد آنها دارای مدرک کارشناسی، ۱۹ درصد دارای مدرک کارشناسی ارشد، ۱۴ درصد دارای مدرک کاردانی و دیپلم و دو درصد دارای مدرک دکترا با میانگین سنی ۳۲ سال هستند.

روند رشد

به گفته آرش کریم بیگی، تعداد مشترکین شاتل موبایل در دومین سال راه اندازی تنها ۲۹ درصد نسبت به سال قبل رشد داشت، ولی این روند در سال بعد به ۳۳ درصد رشد نسبت به سال قبل رسید و پس از آن در سال ۹۹ با ۴۸ درصد، در سال ۱۴۰۰ با ۵۳ درصد و در سال ۱۴۰۱ با ۸۹ درصد رشد نسبت به سال قبل، روند افزایشی خود را شدت بخشید.

مدیرعامل شاتل موبایل گفت: روند رشد سرانه مصرف دیتا به ازای هر مشترک در شبکه شاتل موبایل نیز در سال ۹۷ تنها ۲۰ درصد نسبت به سال قبلش رشد داشت، این عدد درسال ۹۸ نسبت به سال قبل خود به ۳۵ درصد رسید ولی در سال ۹۹ با ۵۵ درصد رشد، در سال ۱۴۰۰ با ۴۰ درصد رشد و در سال ۱۴۰۱ با ۷۳ درصد رشد، بهبود چشمگیری یافت.

همراه اول، معاونت علمی ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی در خصوص توسعه زیست‌بوم نوآوری، بازار و افزایش عمق بومی‌سازی فناوری الکترونیک و میکروالکترونیک زیرساخت‌های مخابرات سیار توافقنامه همکاری امضا کردند.





به گزارش اقتصادرسا به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، روز دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۲، مهدی اخوان بهابادی، مدیرعامل همراه اول، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و محمدصادق خیاطیان، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با حضور در ساختمان ستاره ونک تهران برای توسعه زیست‌بوم نوآوری، بازار و افزایش عمق بومی‌سازی فناوری الکترونیک و میکروالکترونیک زیرساخت‌های مخابرات سیار تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

 

«تسهیل و حمایت از ایجاد، توسعه زیست‌بوم نوآوری و افزایش عمق بومی سازی فناوری الکترونیک و میکروالکترونیک زیرساخت های حوزه های ارتباطات و فناوری اطلاعات»، «تجاری سازی، ایجاد یا توسعه بازار برای شرکت‌های دانش‌بنیان فعال حوزه» و «جذب سرمایه سازمان های توسعه ای» از بندهای مهم این تفاهمنامه است.

 

اخوان مدیرعامل همراه اول که به همراه جمعی از مدیران ارشد این اپراتور در این مراسم حضور داشت، با اشاره به اینکه اکنون حدود ۳۱ درصد درآمد همراه اول تحت عنوان تسهیم درآمد به خزانه کل کشور واریز می‌شود، گفت: پیشنهاد می کنم از این مبلغ بخشی در خدمت تقویت اکوسیستم داخلی حوزه هزینه شود.


زیرساخت همراه اول زیرساختی درجه یک در کشور و فرصتی برای شرکت‌ها

دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور، نیز در این نشست از توجه ویژه همراه اول به بومی‌سازی قدردانی کرد و بزرگترین سرمایه اپراتور اول کشور را مدیران و نیروهای باورمند به اقتصاد بومی و درون‌زا دانست و زیرساخت اپراتور اول کشور را زیرساختی درجه یک و ارزشمند در کشور و فرصتی ویژه برای شرکت‌ها و کسب‌وکارها خواند که می‌تواند با همراهی و همدلی صندوق نوآوری و شکوفایی، مورد استفاده بخش خصوصی قرار گیرد.

 

دهقانی، افزود: هیچ محدودیتی برای استفاده از منابع و تسهیلات در اختیار معاونت علمی وجود ندارد و می‌توان بخشی از درآمد همراه اول که به خزانه واریز می‌شود را به توسعه زیرساخت و محصولات بومی تخصیص داد.

 

وی همچنین با بیان اینکه تفاهمنامه‌های معاونت علمی، فناوری و دانش‌بنیان با سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها در حکم توافق‌نامه و قرارداد است، بر ضرورت عملیاتی شدن هرچه ‌سریع‌تر مفاد این تفاهمنامه سه‌جانبه و ارائه گزارش‌های دوره‌ای از پیشرفت کار تاکید کرد تا بتوان خروجی‌های ملموس و قابل عرضه به مردم ارائه کرد.

 

قراردادهای بسیار بزرگی بین همراه اول و شرکت‌های دانش‌بنیان منعقد شده است

خیاطیان، رییس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، نیز در بخش دیگری از این برنامه، صنعت تلکام را از سریع‌ترین و پرشتاب‌ترین صنایع خواند و گفت: این صنعت در قلب انقلاب چهارم صنعتی قرار دارد. هم خودش بازار بسیار بزرگی است و هم تأثیر پررنگی در دیگر صنایع دارد.

 

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان علی‌رغم نقش‌آفرینی پررنگ و حل بسیاری از مشکلات و بحران‌ها در کشور هنوز موفق به تشکیل اقتصاد دانش‌بنیان نشده‌اند، یکی از راه‌های اصلی برای غلبه بر این مساله را همراهی شرکت‌های بزرگی مانند همراه اول دانست و افزود: همراه اول با دو رویکرد به حوزه فناوری ورود پیدا کرده است؛ یکی از این حوزه‌ها بازار بزرگ همراه اول برای محصولات فناورانه است. برای مثال در سال‌های گذشته قراردادهای بسیار بزرگی بین همراه اول با شرکت‌های دانش‌بنیان منعقد شده است. اما رویکرد دوم ناظر بر شرایطی در کشور است که چون زنجیره‌های اصلی توسعه فناوری در صنعت تلکام شکل نگرفته، اپراتورها را واجد نقش توسعه‌دهنده فناوری می‌کند. با حضور اپراتورها حوزه توسعه فناوری‌های مرتبط با صنعت تلکام با سرعت بسیار بالایی پیش خواهد رفت. تجربه‌ای که آن را با فعالیت‌های سال‌های گذشته در شرکت‌هایی مانند همراه اول می‌بینیم. همراه اول در سال‌های گذشته زیرساخت‌های بسیاری را برای توسعه تعامل با حوزه فناوری ایجاد کرده است.

 

وی با اشاره به اینکه حوزه میکروالکترونیک از اولویت‌های کشور است و وابستگی زیادی به آن وجود دارد، افزود: خوشبختانه پس از چند سال اکنون به انسجام خوبی رسیدیم که با چه رویکردی در توسعه فناوری این حوزه جلو برویم. امروز سیاستگذاری‌هایی در معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری انجام گرفته و ما نیز در صندوق نوآوری با ابزارهای تخصصی تأمین مالی آماده حمایت از تعامل شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های بزرگی مانند همراه اول در حوزه توسعه فناوری هستیم.

یک بانوی معلول و دارای ضایعه نخاعی برای نخستین بار توانسته است با کمک ربات اسکلت بیرونی و حمایت همراه اول پای در مسیر اربعین بگذارد.




به گزارش اقتصادرسا به نقل ازاداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، برای نخستین‌بار در پیاده‌روی اربعین، یک بانوی ایرانی دارای ضایعه نخاعی با بهره‌گیری از فناوری ربات اسکلت بیرونی و با حمایت همراه اول موفق به گام برداشتن در این رویداد باشکوه شده است.

این موفقیت حاصل همکاری شرکت دانش‌بنیان پداسیس و شرکت ارتباطات سیار ایران است و برای نخستین‌بار در دنیا در فضایی چنین متفاوت رقم می‌خورد.

به گفته مسئولان، ربات اسکلت بیرونی اِکسوپِد، ساخت ایران و محصول شرکت پداسیس، برای این بیمار شخصی‌سازی شده تا او بتواند در راهپیمایی طولانی اربعین و در مسیری متفاوت گام بردارد.

فناوری ربات‌های اسکلت بیرونی یک فناوری نوظهوردر دنیاست و کشورهای معدودی موفق به تجاری‌سازی این نوع ربات‌ها شده‌‌اند.

ثبات در سیاست‌گذاری‌های اقتصادکلان منجر به پیش بینی پذیر شدن بازار سرمایه و افزایش جلب اعتماد سرمایه گذاران به بازار خواهد شد .

به گزارش اقتصادرسا به نقل از مدیریت ارتباطات و رسانه شرکت تامین سرمایه تمدن ، دکترعلی بیگ‌زاده مدیرعامل تامین سرمایه تمدن درخصوص نقش بازار سرمایه در کنترل نقدینگی و مهار تورم گفت: این موضوع به صورت کلی همواره مطرح بوده است چراکه بازار سرمایه دو بخش اصلی بازار اولیه و بازار ثانویه را پوشش می دهد. از اینرو بحث جذب نقدینگی برای حوزه تولید عمدتا در بازار اولیه اتفاق می افتد.

وی افزود: در بازار اولیه، این موضوع در قالب ایجاد شرکت های سهامی عام جدید یا افزایش سرمایه شرکت ها پوشش داده می شود. لذا این دو موضوع، پوشش دهنده بحث هدایت نقدینگی به سمت بازار سرمایه هستند.

بیگ‌زاده ادامه داد: به این معنا که شرکت ها با استفاده از راهکارهایی که قانون تجارت اجازه داده مثل افزایش سرمایه از محل سلب حق تقدم یا صرف سهام، افزایش سرمایه دهند و این کار به انتقال قسمتی از نقدینگی به سمت بازار سرمایه کمک می کند. همچنین در عرضه اولیه سهام(ipo) در بازار، سرمایه گذاران قادر خواهند بود قسمتی از سهام خود را عرضه و نقد کنند و این نقدینگی را به روش های مختلف به شرکت باز گردانده و صرف تولید نمایند.

وی اظهار کرد: بنابراین به مساله بازار اولیه باید به صورت ویژه پرداخته شود تا با تامین سرمایه از روش های مبتنی بر سهام یا مبتنی بر بدهی مانند انواع صکوک با نرخ های مناسب، نسبت به تامین مالی تولید و انتقال قسمتی از نقدینگی جامعه به سمت بازار سرمایه اقدام شود.

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه تمدن درخصوص برنامه هفتم توسعه و رویکردهایی که می بایست قانونگذاران برای توسعه هر چه بیشتر بازار سرمایه به آن توجه داشته باشند اشاره و در ادامه عنوان کرد : از حیث قوانین و مقررات بازار سرمایه نیازمند ثبات در متغییر های اقتصاد کلان است که این مساله منجر به افزایش اعتماد در سرمایه گذاران خواهد شد.

به گفته دکتر بیگ‌زاده در بحث قیمت گذاری نیز باید با توجه به واقعیت های اقتصادی، نرخ ارز و شرایط صنایع کشور فرمولی مشخص گردد و به این فرمول پایبند بود.

وی خاطرنشان کرد: از اینرو ایجاد اعتماد از دو محل ثبات مقررات و پیش بینی پذیر نمودن بازار به منظور جلوگیری از سلب اعتماد سرمایه گذاران قابل دستیابی است.

بیگ‌زاده در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: بحث پروژه های ناتمام دولت در بخش های صنعتی و عمرانی، موضوعی قدیمی است و به نظر می رسد باید با ارایه یکسری مشوق های مالیاتی و تضمین درآمد آنها، پروژه های مذکور را توجیه پذیر کرد چون تا زمانی که نرخ بازده داخلی که سرمایه گذار در سایر بخش های اقتصادی به آن می رسد تامین نشود سرمایه گذار بخش خصوصی به این پروژه های ناتمام ورود نخواهد کرد و این موضوع نیازمند مقررات گذاری است.

 

نخستین جشنواره ایده تا محصول که با حمایت مرکز تحقیق و توسعه همراه اول اجرا شد، به کار خود پایان داد و از تیم‌های صاحب ایده برتر و طرح‌های کاربردی تقدیر به عمل آمد.



به گزارش اقتصادرسا، اختتامیه نخستین جشنواره ایده تا محصول صنعت ارتباطات عصر امروز چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ با حضور سیاوش ملکی فر معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی، فرامرز رستگار دبیر و عضو هیأت مدیره سندیکای صنعت مخابرات ایران، سیدمحمد رضوی زاده پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران، حمید بهروزی قائم مقام مدیرعامل همراه اول و وحید شاه منصوری رییس مرکز تحقیق و توسعه همراه اول در ساختمان ستاره ونک تهران برگزار شد.

 

این جشنواره از فروردین سال گذشته به همت مرکز تحقیق و توسعه همراه اول و با مشارکت و همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی، سندیکای صنعت مخابرات ایران و بزرگترین شرکت های صنعت مخابرات کشور آغاز به کار کرد و در جریان آن، طرح ها و ایده های متنوعی در حوزه های ارتباطات رادیویی، ارتباطات نوری، زیرساخت اطلاعاتی و سرویس های پایه و خدمات کاربردی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

 

*هدف‌مان بهبود زندگی مردم با ارائه سرویس‌های دیجیتال و کاربردی است
حمید بهروزی، قائم مقام مدیرعامل همراه اول و رییس شورای سیاست گذاری این جشنواره طی سخنانی با بیان اینکه تمامی اپراتورهای بزرگ دنیا سرمایه گذاری های خود را از طریق مراکز تحقیق و توسعه و بازوی سرمایه گذاری های خطرپذیر به سمت حوزه های نوآورانه برده اند، اظهار کرد: همراه اول نیز همسو با این جریان جهانی، مرکز تحقیق و توسعه خود را با هدف سرمایه گذاری روی تکنولوژی های نوین حوزه تلکام راه اندازی کرد.

 

وی ادامه داد: به دنبال پیاده سازی سلوشن های ICT در سگمنت های جدید بودیم و همچنان هستیم و هدفی جز نقش آفرینی در بهبود زندگی مردم با ارائه سرویس های دیجیتال و کاربردی نداریم.

 

*تمرکز جشنواره ایده تا محصول بر توسعه شبکه ملی اطلاعات بود
وحید شاه منصوری، رییس مرکز تحقیق و توسعه همراه اول نیز در ادامه مراسم با اشاره به اینکه آغاز این جشنواره به کنفرانس برق اردیبهشت سال 1401 گره خورده است، اظهار کرد: ضروری دیدیم با تأکید بر حمایت از تولیدات داخلی و محصولات دانش محور در صنعت مخابرات، به سمت جمع آوری ایده ها برویم و با رویکرد نوآوری باز تا به سرانجام رسیدن ایده ها (تبدیل به محصول شدن) همراه تیم ها باشیم.

 

وی با تأکید بر اینکه تمامی فعالان اکوسیستم ICT شبیه اعضای یک بدن در کنار یکدیگر هستند، خاطر نشان کرد: با رویه ای که در این جشنواره برای حمایت از ایده ها و تبدیل آن‌ها به محصول چیده شد، همانطور که در پایان ما در همراه اول بهره بردار از محصولات تجاری خواهیم بود، دیگر فعالان اکوسیستم نیز بهره بردار خواهند شد.

 

رییس مرکز تحقیق و توسعه اپراتور اول تلفن همراه کشور همچنین ضمن تشریح فرآیندهای برگزاری این جشنواره از مرحله طراحی و سیاست گذاری تا ارزیابی ایده ها و طرح ها و برگزاری جلسات و ارائه به سرمایه گذاران، گفت: تمرکز ما در تمامی محورهای در نظر گرفته شده برای این جشنواره توسعه شبکه ملی اطلاعات بود.

 

به گفته وی مجموع موارد ارسالی به این جشنواره 74 به تفکیک 43 طرح کاربردی و 31 ایده بوده است؛ که هر کدام از حوزه های اصلی «سرویس های پایه و خدمات کاربردی»، «زیرساخت اطلاعاتی»، «ارتباطات رادیویی» و «ارتباطات نوری» به ترتیب 54، 7، 5 و 8 ایده و طرح را به خود اختصاص دادند که در پایان با ارزیابی ارزیابان تخصصی و هیأت داوران این جشنواره، ایده ها و طرح های کاربردی اول تا سوم و شایسته تقدیر انتخاب شدند.

 

*الگوی سرمایه‌گذاری‌های همراه اول مطابق با الگوی جهانی
سیاوش ملکی فر، معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی هم که در این مراسم حضور داشت، ضمن تقدیر از همراه اول که لایه های سرمایه گذاری آن با الگوی جهانی اپراتورهای تلفن همراه منطبق است، اظهار کرد: اهداف اصلی از سرمایه گذاری ها معمولا دور دو محور «مالی» یا «راهبردی» می گردد و امیدوارم نگاه همراه اول به سرمایه گذاری در کسب و کارهای نوپا نیز مانند رویکرد راهبردی حمایت از دانش بنیان ها باشد که در آخر موجب هم افزایی بیشتر شود.

 

وی در این رویداد به تحلیل رفتار چند کمپانی بزرگ مانند شِل و فایزر در مسیر سرمایه گذاری های خطرپذیرشان پرداخت و با ترسیم روند سرمایه گذاری های آنها به ذکر این نکته پرداخت که شاید در حال حاضر اپراتوری مانند همراه اول به سمت سرمایه گذاری در حوزه بیوتکنولوژی برود چندان غیرمعقول نباشد.

 

در بخش پایانی این مراسم نیز ضمن تقدیر و تجلیل از رتبه های اول تا سوم هر یک از حوزه های اصلی و اهدای جوایز 50، 30 و 20 میلیون تومانی همراه اول به تیم های اول تا سوم، از متولیان برگزاری این جشنواره اعم از شورای سیاست گذاری، کمیته اجرایی و ارزیابان تخصصی نیز تقدیر و تشکر شد.

 

در آیین اختتامیه جشنواره ایده تا محصول صنعت ارتباطات، ضمن ارائه گزارشی از دستاوردهای این جشنواره ملی، از ایده ها و طرح های برگزیده نیز تقدیر شد.

 

گفتنی است حمایت های این جشنواره شامل دو بخش «مادی» و «معنوی» بود که در بخش مالی حمایت تا سطح 20 میلیارد تومان از طرح ها و ایده های برتر را در بر می گرفت و در بخش معنوی نیز زمینه همکاری با بزرگترین شرکت های صنعت ارتباطات، تضامین خرید، راهبری صنعتی و تخصصی را برای شرکت کنندگان به ارمغان می آورد.

 

لازم به ذکر است افتتاحیه دور دوم این جشنواره از امروز اعلام و از پوستر آن توسط حمید بهروزی قائم مقام مدیرعامل همراه اول و وحید شاه منصوری رییس مرکز تحقیق و توسعه همراه اول رونمایی شد.

مدیرعامل ویلیام چو برای حضور در اولین کنفرانس خبری ال‌جی در IAA رهسپار مونیخ شد تا برای ارائه چشم‌انداز ال‌جی در صنعت حمل و نقل در کنفرانس خبری IAA MOBILITY 2023 سخنرانی کند.

 



امروز ال‌جی الکترونیکس جزئیات بیشتری را درباره کنفرانس خبری IAA Mobility 2023 که در شهر مونیخ آلمان برگزار خواهد شد منتشر کرد.

ال‌جی که برای اولین بار در روز نشست خبری IAA حضور خواهد یافت چشم‌انداز اصلی خود در خصوص مشتریان و چشم‌انداز هیجان‌انگیز خود برای آینده صنعت حمل و نقل را با حاضرین به اشتراک خواهد گذاشت و درباره این که چگونه شعار، “زندگی خوب است”، را به زندگی‌ها خواهد آورد، توضیحاتی ارائه خواهد نمود. این کنفرانس خبری در تاریخ 4 سپتامبر ساعت 8:30 (CEST) در سالن اصلی (سالن A1) مرکز نمایشگاهی Messe München برگزار خواهد شد.

مدیرعامل ویلیام چو در کنفرانس خبری نکاتی را در خصوص نگاه خود به تجربه کاربری داخل خودرو در آینده ارائه کرده و اکوسیستم جامع ابداع شده توسط ال‌جی را معرفی خواهد نمود.

کنفرانس خبری IAA Mobility 2023 ال‌جی به صورت زنده از طریق وبسایت این شرکت پخش خواهد شد.

نخستین اپراتور تلفن همراه کشور و نخستین بانک ایرانی بر سر همکاری‌های مشترک و هم‌افزایی در حوزه فناوری، با یکدیگر تفاهم کردند.



به گزارش اقتصادرسا ، مدیران ارشد نخستین اپراتور تلفن همراه کشور عصر امروز دوشنبه 23 مرداد 1402 مهمان نخستین بانک ایرانی در ساختمان مرکزی بانک سپه بودند و برای ارائه خدمات فناورانه با یکدیگر تفاهم کردند.

 

*دارایی اصلی همراه اول مشترکان آن هستند

مهدی اخوان بهابادی، مدیرعامل همراه اول که به همراه جمعی از مدیران ارشد اپراتور اول ارتباطی در این مراسم حضور داشت ضمن اشاره به جایگاه رقابتی همراه اول و سهم بازار مالی 56 درصدی این اپراتور در کشور اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰۳ میلیون سیمکارت واگذار شده داریم و روزانه بیش از ۷۰ میلیون سیمکارت حداقل یک فعالیت در شبکه ما انجام می دهند.

 

وی یکی از مهم ترین دارایی اصلی همراه اول را تعداد «مشترکان دائمی» این اپراتور مطرح کرد که با اختلاف بسیار زیادی به نسبت سایر اپراتورهای تلفن همراه، در جایگاه نخست قرار دارد و گفت: بیش از 20 میلیون مشترک دائمی داریم. با وجود ظرفیت های موجود فعلی و نگاه همگرایانه ای که هر دو طرف داریم، می توانیم امیدوار به انجام کارهای بزرگی باشیم.


مدیرعامل همراه اول از سکوهای دیجیتال توسعه یافته درون نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور که به واسطه آنها خروجی ترافیک دیتاسنترهای این اپراتور رشد حدودا سه برابری داشته است، نیز به عنوان دیگر ظرفیت های این اپراتور یاد کرد که می تواند در راستای تعاملات آینده مورد توجه قرار گیرند.

 

*چشم‌انداز بانک سپه برای تبدیل شدن به مهم‌ترین بانک دیجیتال کشور

آیت اله ابراهیمی، مدیرعامل بانک سپه نیز که در این دیدار به همراه معاونان و مدیران ارشد این بانک حضور داشت، با بیان اینکه اقدامات ارزشمند بسیاری طی سالیان اخیر در همراه اول انجام شده است، اظهار کرد: از زمان شروع فعالیتم، همکاران تأکید بر همکاری با همراه اول که توانسته ظرفیت های خوبی را از منظر ارتباطی در کشور فراهم آورد، داشتند که به ماجرای ادغام بانکی خوردیم.

 

وی افزود: حالا که از انجام این کار بزرگ سربلند بیرون آمدیم و با توجه برنامه های تحولی و چشم اندازی که تا افق 1404 داریم تا بانک سپه به یکی از مهم ترین بانک های دیجیتال کشور تبدیل شود، زمان مناسبی برای گسترش همکاری ها و شروع اقدامات جدید است.

 

در این مراسم راهکارهایی مبنی بر تعاملات سازنده که لازمه موثر و مفید واقع شدن این بانک در عرصه فناوری اطلاعات است نیز ارائه شد.

 

در نهایت اپراتور همراه اول و بانک سپه در زمینه همکاری های مشترک به منظور هم افزایی متقابل تفاهم نامه امضا کردند.

 

در این تفاهم نامه راه اندازی مواردی همچون شبکه خصوصی مجازی موبایل سازمانی، شبکه اختصاصی امن همراه و پیامک هوشمند مبتنی بر مکان لحظه ای آورده شده است.

۲۹ سال پیش در چنین روزی اولین سیمکارت در ایران توسط همراه اول عرضه شد.

به گزارش  اقتصادرسا به نقل از اداره كل ارتباطات شركت ارتباطات سیار ایران، امروز پنجشنبه 19 مرداد 1402 «ارتباطات سیار» کشور 29 ساله شد و بزرگترین اپراتور تلفن همراه ایران که 19 مرداد 1373 با واگذاری چهار سیمکارت به کارکنان نهاد ریاست جمهوری، رسما عرضه سیمکارت را آغاز کرد، اکنون بیش از 100 میلیون مشترک دارد.

 

بهره برداری از نخستین فاز شبکه تلفن همراه کشور در مرداد سال 1373 در شهر تهران با 24 ایستگاه رادیویی و با ظرفیت 9200 شماره آغاز شد.

 

به دنبال استقبال مردم، شرکت مخابرات ایران درصدد گسترش پوشش آن از تهران به کل کشور بر آمد و در ادامه این برنامه، هیات وزیران بنا به پیشنهاد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اساسنامه شرکت ارتباطات سیار را با سرمایه 2000 میلیارد ریال تصویب کرد و تمامی وظایف امور ارتباطات سیار شرکت مخابرات ایران به شرکت ارتباطات سیارایران واگذار شد.

 

در حال حاضر که ضریب نفوذ تلفن همراه به 173 درصد رسیده است، شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) به زعم سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و گزارش شاخص های آماری بخش ICT در سال 1402، با در اختیار داشتن بیش از 53 درصد «سهم بازار» رقابتی ارتباطات سیار، به عنوان «اپراتور غالب» کشور شناخته می شود.

 

با گذشت 29 سال از برقراری اولین تماس موبایلی در کشور، حجم کل مکالمات شبکه سیار در بازه زمانی فصل بهار 1402 به حدود 82 میلیارد رسیده و تعداد کل پیامک ها از 116 میلیارد گذشته است که سهم بازار همراه اول از مکالمه 67 درصد و از پیامک 82 درصد است.

 

ثبت این رکوردها در شبکه ارتباطی کشور برگرفته از توسعه زیرساخت ها در اقصی نقاط کشور بوده به گونه ای که در حال حاضر حدود 45 هزار روستای کشور تحت پوشش شبکه ارتباطی همراه اول است.

 

این در حالی است که فرکانس شبکه اپراتور اول تلفن همراه کشور راه های مواصلاتی شهری و استانی را هم در برگرفته و مردم در حدود 83 هزار کیلومتر از جاده های کشور بدون هیچ نگرانی امکان برقراری ارتباط با تلفن همراه را دارند.

 

نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور با توسعه نسل های نوین ارتباطی و بسط دامنه سرویس دهی نسل های 3G و 4G به شهرها و روستاهای کشور و در مجموع با احتساب خدمات نسل پایه توانسته به پوشش جمعیتی 97 درصدی دست یابد.

 

همچنین همراه اول با در اختیار داشتن بیش از نیمی از سایت های فیزیکی فعال شبکه 4G توانسته حدود 57 میلیون مشترک پهن باند سیار را در شبکه خود میزبانی کند که این تعداد مشترک، نشان از سهم بازار حدود 54 درصدی همراه اول از حوزه مشترکان پهن باند سیار دارد.

 

همراه اول براساس آخرین گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مربوط به سه ماهه نخست سال 1402، بالاترین «میزان برقراری موفقیت آمیز سرویس داده 3G و 4G» را در رقابت با سایر اپراتورهای تلفن همراه و با نرخ بیش از 99.5 درصد دارد.

 

همچنین اپراتور اول تلفن همراه کشور به عنوان رکورددار سرعت اینترنت 5G در ایران، در حال حاضر با 267 اپراتور خارجی در 112 کشور قرارداد رومینگ بین الملل دارد و مشترکان همراه اول می توانند در سفر به مقاصد این کشورها، بدون نگرانی از چگونگی برقراری ارتباطات تلفنی از سرویس رومینگ بین الملل سیمکارت همراه اول خود استفاده کنند.

 

شرکت ارتباطات سیار ایران به عنوان نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور، زمانیکه عرضه سیمکارت را در کشور آغاز کرد ایران در منطقه پیشتاز بود و در جهان نیز تلفن همراه تکنولوژی نوینی محسوب می شد.

 

با توجه به نیاز و تقاضای مردم به این فناوری، فعالیت هایی متناسب با جهت گیری جهانی برای توسعه شبکه تلفن همراه، در شرکت ارتباطات سیار ایران صورت گرفت و در پایان سال 1382، این شبکه دارای 3 میلیون و 450 هزار مشترک بود.

 

حال در سالروز عرضه نخستین سیمکارت در ایران و به پاس همراهی 29 ساله با همراه اول، این اپراتور یک مسابقه در شبکه های اجتماعی با جایزه یک خط دائمی جذاب به شماره ***09120029 تدارک دیده است که مشترکان این اپراتور برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به وب سایت یا شبکه های اجتماعی همراه اول مراجعه کنند.

 

پروژه‌های عمرانی و آبرسانی به دو روستای در شهرستان میانه آذربایجان شرقی با حمایت همراه اول به بهره‌برداری رسید.



به گزارش اقتصادرسا به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، آیین افتتاح پروژه های عمرانی و محرومیت زدایی دهستان کاغذکنان شهرستان میانه روز سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ با حضور الیاس گل محمدزاده جانشین فرمانده سپاه عاشورا آذربایجان شرقی، سیدمهدی حسینی مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه عاشورا آذربایجان شرقی، تیزمغز معاون شرکت آب و فاضلاب این استان، معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری ويژه این شهرستان، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه میانه، بخشدار منطقه و جمعی دیگر از مدیران استانی برگزار شد.

 

در این مراسم دو طرح عمرانی آبرسانی به روستاهای «قاراب علیا» و «بهمن آباد» که به واسطه تأمین و بارگذاری مخازن آب با حمایت همراه اول انجام شده بود به بهره برداری رسید.

 

این پروژه با هدف کمک رسانی به مردم و محرومیت زدایی، علاوه بر حمایت اپراتور اول تلفن همراه با همراهی جمعی از خیران به سرانجام رسید و مخازن ۴۰ و ۵۰ مترمکعبی در روستاهای بهمن آباد و قاراب علیا بارگذاری شد.

 

حسینی، مسوول قرارگاه پیشرفت سپاه عاشورا استان آذربایجان شرقی در این مراسم با بیان اینکه این پروژه ها با همکاری شرکت ارتباطات سیار ایران، مشارکت اهالی و قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه به سرانجام رسیده است، اظهار کرد: مردم، ولی نعمت ما هستند و آنچه در توان است باید برای مردم هزینه شود.

 

وی افزود: آب شرب نزد ما به عنوان ودیعه ای است که باید به نسل های آینده نیز انتقال داده شود.


پیش از این نیز اقدامات مشابهی با رویکردهای مختلف نظیر «تأمین هزینه خرید تجهیزات آب شیرین کن جهت برطرف کردن مشکل تأمین آب شرب در شهرستان آبادان» و «بهره برداری از پروژه آبرسانی روستای جلیعه باوی اهواز» انجام داده است.

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top