به گزارش اقتصاد رسا، ششمین رویداد نونمایی در تاریخ 13 تیرماه در هتل اسپیناس خلیج فارس برگزار شد. در این رویداد که به همت پارک فناوری پردیس برگزار شد، 4 محصول فناور و دانش¬بنیان در حوزه حمل و نقل هوشمند به مشتریان خود معرفی شده و زمینه تعامل بین این شرکت¬ها فراهم شد.

 

نونمایی یک رویداد ارائه محصول با هدف توسعه بازار و افزایش فروش شرکت¬های دانش¬بنیان و فناور است که از اسفند 1399 آغاز و به صورت فصلی برگزار می¬شود. در این رویداد تلاش می¬شود با معرفی کامل محصولات و خدمات دانش¬بنیان و ارائه پیشنهادات جذاب به مشتریان، در کنار فعالیت بروکر رویداد، زمینه توسعه بازار برای شرکت¬ها فراهم شود.
ششمین رویداد نونمایی در حوزه حمل¬ونقل هوشمند همزمان با نمایشگاه شهر هوشمند، با حضور خبرنگاران، مشتریان و مسئولین دولتی برگزار شد. در این رویداد میلاد صدرخانلو، رئیس مرکز توسعه تجارت فناوری پارک فناوری پردیس، ضمن خوشامد به حضار توضیحاتی در مورد اهداف، ظرفیت¬ها و سازوکارهای اجرایی این رویداد ارائه نمود. وی با بیان اینکه هدف اصلی این رویداد فروش و توسعه بازار محصولات است، از شرایط مناسب ارائه محصولات با حمایت پارک فناوری پردیس خبر داد. رئیس مرکز توسعه تجارت فناوری پارک فناوری پردیس با بیان شرایط جدید رویداد نونمایی از امکان حضور سایر شرکت¬های بنیان و فناور در کنار شرکت¬های پارک فناوری پردیس، از آمادگی رویداد نونمایی برای کمک به این شرکت¬ها خبر داد. علاقه¬مندان برای ارائه محصولات خود از بستر رویداد نونمایی، می¬توانند با مراجعه به سایت نونمایی به آدرس www.nonamayi.ir و یا تماس با بروکر رویداد، از شرایط و ضوابط حضور در این رویداد مطلع شوند.
میلاد صدرخانلو در انتها ضمن آرزوی موفقیت برای همه حاضرین، از برگزاری رویداد نونمایی در حوزه سلامت، زیرشاخه زیبایی و آرایشی و بهداشتی در شهریور ماه و صنعت مالی در آذرماه خبرداد.
اولین محصول ارائه شده در رویداد نونمایی، دوربین¬های کنترل سرعت شرکت هوشمند آسیا بود که توسط دکتر امیراحمد سپهری مدیرعامل گروه صنعتی هوشمند آسیا ارائه شد. گروه صنعتی هوشمند آسیا تحت پوشش رسمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، همکار پژوهشی رسمی پلی تکنیک مونس بلژیک و گروه صنایع پیشرفته Multitel بلژیک و دانش بنیان نوع یک است. این گروه صنعتی مخترع، طراح و تولید کننده دستگاه های هوشمند راداری ثبت تخلفات ترافیکی است که مطابق موازین و استانداردهای سازمان بهداشت جهانی طراحی و تولید می شود. فناوری محصولات گروه صنعتی هوشمند آسیا در ایران و بعضا در 33 کشور منجمله اتحادیه اروپا، امریکا، چین، روسیه و هند ثبت اختراع شده است. در انتها این شرکت از آمادگی ارائه خدمت مشترک بین پارک فناوری پردیس، دانشگاه امیرکبیر و گروه صنعتی هوشمند آسیا خبر داد.
دومین محصول ارائه شده، پارک علم و تجربه بود که توسط و علی وکیلی، بنیانگذار مجموعه ای¬کیوسای (EQSci) ارائه شد. پارک‌های تجربه، می‌توانند شُوروم و نمایشگاه‌هایی تعاملی برای کارخانه‌ها و یا سازمان‌ها باشند تا در آن با بکارگیری اِلمان‌های های-تک، به نمایش دستاوردهای خود بپردازند و بستری برای فرهنگ‌سازی و ارتباطات نزدیک با مخاطبان و میهمانان ویژه سازمان فراهم آورند. جایی که ارزش‌های خود را در ذهن بازدیدکنندگان پر رنگ می‌کنند. پارک تجربه همچنین می‌تواند یک پارک علم برای کودک و نوجوان باشد که با برانگیختن حس کنجکاوی مخاطبان خود به گزینه‌ی غیر قابل جایگزینی در طراحی فضای گردشگری در شهرهای هوشمند بدل شود. مانند باغ علم شرکت ال جی در باغ کتاب تهران و یا پارک تجربه شهر نجف عراق. در پایان وی با اشاره به رزومه این شرکت از آمادگی این مجموعه برای پیاده¬سازی پارک¬های علم و تجربه در ایران خبر داد.
خانم نسیمه قریشیان از مجموعه مبین فناوران جی با برند دیجی¬سان به عنوان سومین ارائه دهنده بر روی استیج نونمایی حاضر شد. وی در ابتدا با بیان مزایا و چالش‌های موجود در مسیر توسعه حمل و نقل هوشمند از تجربه کشورهای موفق در حوزه¬ی جابجایی شهری هوشمند یاد کرد. وی با بیان نیازمندیها و زیرساختهای ضروری برای اجرای پروژه های هوشمند و توانایی کنونی کشورمان، ضمن معرفی دیجی¬سان به عنوان تولید کننده سخت افزارهای اطلاع رسانی و اجرا کننده نرم افزار دیجیتال ساینیج، از آمادگی این شرکت برای تامین زیرساخت مناسب اطلاع رسانی وسیع با استفاده از المان‌های شهر هوشمند و حمل و نقل هوشمند خبرداد.
چهارراه، چهارمین و آخرین محصول ارائه شده در نونمایی حمل و نقل هوشمند بودرکه توسط سعید اشتیاقی به حضار معرفی شد.جهار راه یک نرم افزار مدیریت هوشمند ناوگان است که کارکرد شخصی و سازمانی دارد. این نرم افزار در شرکت سپیتا الکترونیک فراز با تلاش چند ساله نرم افزاری با عنوان تجاری چهارراه راه طراحی و اجرا شده است.

این نرم افزار با استفاده از سخت افزاری که روی وسیله نقلیه نصب میشود امکاناتی مانند موارد ذیل را به افراد ارائه میدهد.
۱-خاموش کردن وسیله نقلیه از راه دور
۲-مشاهده تاریخچه حرکت
۳-مشاهده سرعت حرکت لحظه ای و سرعت حرکت در تاریخچه حرکت
۴-اخطار روشن و خاموش شدن وسیله نقلیه
۵-هشدار حمل با جرثقیل
۶-امکان شنود داخل کابین
۷-امکان مکالمه با داخل کابین
۸-تعیین شعاع حرکتی مجاز
۹-تعیین سرعت حرکتی مجاز
۱۰-هشدار لرزشی
۱۱-هشدار برداشتن سرباطری
۱۲-قابلیت ۱ تا ۲ روز استفاده از باطری داخلی در صورت قطع بودن برق ماشین
۱۳-مدیریت آسان
۱۴-زبان فارسی
۱۵-سرور داخلی

در پایان فائزه تیموری مدیرعامل مجموعه نوروبیز «کارگزار اجرایی رویداد» از امضا 21 تفاهم¬نامه در حاشیه این رویداد خبرداد و ابراز امیدواری کرد با پیگیری-های آتی، می¬توانیم شاهد قراردادهای موفقی بین شرکت¬های ارائه دهنده و مشتریان محصولات باشیم. وی با تاکید بر رویدادهای حوزه سلامت و حوزه مالی در تابستان و پاییز 1401، نونمایی را به عنوان یک بستر فعال برای معرفی محصولات دانش¬بنیان و فناور به مشتریان معرفی نمود.

همراه اول به‌همراه شرکت‌های زیرمجموعه خود با محوریت هوشمندسازی و شعار لمس جهان دیجیتال در سومین نمایشگاه شهر هوشمند ایران حضور می‌یابد.

 به گزارش اقتصادرسا به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، سومین نمایشگاه شهر هوشمند ایران (Smart City Expo 2022) با مجوز سازمان توسعه تجارت ایران و حمایت وزارت کشور، همزمان با نمایشگاه «شهر نوآور» که مربوط به شهرداری ها و دهیاری های سراسر کشور است از ۱۲ تا ۱۴ تیر ۱۴۰۱ در مصلی امام خمینی(ره) با حضور همراه اول برگزار می شود.

شرکت ارتباطات سیار ایران به عنوان نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور در فضایی به وسعت ۶۰۰ مترمربع در این رویداد کسب‌وکاری با محوریت ارائه «راهکارهای زیرساختی فناوری اطلاعات و مخابرات»، «حوزه های مربوط به شهر هوشمند مانند اپراتور انرژی»، «شبکه توزیع کالا» و «سلامت هوشمند» حضور می یابد.

همچنین آکادمی همراه با «مدرسه اینترنت اشیاء» و مرکز تحقیق و توسعه همراه اول با «پلتفرم اختصاصی IOT» در این رویداد که میزبان ۲۵۰ سازمان و شرکت دانش بنیان از سراسر کشور است، حاضر می شوند.

گفتنی است در روزهای برگزاری این نمایشگاه، سخنرانی های علمی و تخصصی و کارگاه های آموزشی در زمینه معرفی و تشریح ابعاد مختلف هوشمندسازی و ویژگی های شهرهای هوشمند با حضور استادان و صاحب نظران داخلی و خارجی نیز برگزار می شود.

علاقه مندان به بازدید از این نمایشگاه، می توانند در روزهای مذکور از ساعت ۹ تا ۱۷ به نمایشگاه شهر هوشمند آمده و از نزدیک با تجربیات و دستاوردهای همراه اول در این حوزه آشنا شوند.

همراه اول با شروع فصل تابستان، اعتبار هدیه 350 هزار تومانی آکادمی همراه را برای دانشجویان و جوانان در نظر گرفته است.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، اپراتور اول تلفن همراه در راستای تکریم مشترکان سیمکارت های دانشجویی و جوانان و همزمان با شروع ایام تابستان، اعتبار هدیه 350 هزار تومانی را در نظر گرفته است.

 

مشترکان فعلی و جدید سیمکارت های «اعتباری دانشجویی» و «دائمی جوانان» می توانند از این اعتبار هدیه که ویژه استفاده و ثبت نام در دوره های ممتاز «آکادمی همراه» است، استفاده کنند.

 

متقاضیان خرید این سیمکارت ها می توانند با مراجعه به مراکز فروش و خدمات همراه اول یا فروشگاه آنلاین همراه اول نسبت به خرید، ارسال رایگان و فعالسازی سیم کارت موردنظر خود اقدام کنند.

 

اعتبار آکادمی همراه برای مشترکان جدید سیمکارت های اعتباری دانشجویی و سیمکارت های دائمی جوانان حداکثر تا 4 روز پس از فعالسازی سیمکارت، تخصیص داده می شود که قابل استفاده در تمامی بخش های آکادمی همراه است.

 

مشترکان فعلی این دو نوع سیمکارت نیز اعتبار 350 هزار تومانی را به صورت خودکار پس از ثبت نام در سایت آکادمی همراه اول دریافت می کنند.

 

روتیتر: مهندس سلطانی :

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به تصویب نهایی مصوبه تعرفه تلفن ثابت در شورای رقابت و کمیسیون تنظیم مقررات گفت: از زمان تصویب این مصوبه تاکنون به علت عدم ابلاغ تعرفه ها توسط ستاد تنظیم بازار، شرکت مخابرات ایران متحمل زیان ۳۳۰۰ میلیاردتومانی شده است که امورجاری و برنامه های توسعه شرکت را با مشکل اساسی مواجه ساخته است. که آثار منفی آن در آینده بیشتر نمایان می شود.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، مهندس سلطانی در تشریح بیشتر گفت: ادله ما در بحث زیان‌دهی مورد پذیرش شورای رقابت قرار گرفت و این شورا فرمول اخذ حداقل هزینه نگهداری خط تلفن را برای مخابرات مصوب و خرداد ۱۴۰۰ به سازمان تنظیم و این شرکت ابلاغ کرد، بنابراین موضوع کارشناسی شده و مورد تایید شورای رقابت قرار گرفته است. اما اکنون منتظر تایید فرمول تعرفه‌ای جدید در ستاد تنظیم بازار هستیم.

وی پیرامون مشکلات شرکت مخابرات ایران در توسعه زیرساخت‌ها و مباحث پیرامون اصلاح تعرفه‌ها، گفت: هر بنگاه اقتصادی همچون سیستمی است که ورودی و خروجی دارد و همواره سیاست گذاران آن بنگاه اقتصادی باید مراقب باشند که تناسبی بین این ورودی و خروجی وجود داشته باشد و اگر این تناسب به هر دلیلی و با هر انگیزه‌ای به هم بخورد، بنگاه اقتصادی دچار مشکل می شود.

مهندس سلطانی ادامه داد: شرکت مخابرات ایران بنگاه بزرگی است و شرکتی است که بیش از ۵۰ سال قدمت دارد و در سراسر کشور شبکه‌های آن گسترده شده و خدمات تلفن، دیتا و خدمات زیرساختی به اپراتورهای سیار و ثابت ارائه می‌دهد. اما طی ۱۲ سال اخیر رشد چندین برابری نرخ ارز و تورم را داشتیم اما تعرفه‌های مخابراتی ثابت مانده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر درآمدی نداشته باشیم نوسازی و بازسازی در شبکه مخابرات را شاهد نخواهیم بود و نهایتا ارائه خدمات کم و مطلوبیت خود را از دست می‌دهد ، زمان رفع خرابی‌ها بالا می‌رود و کیفیت شبکه افت می‌کند. و ممکن است متوقف شود.

مهندس سلطانی در ادامه گفت: شرکت مخابرات در سال‌های اخیر با سرمایه‌گذاری‌ها جلوی این شرایط بحرانی را گرفته، اما طبیعتا در حال حاضر در شرایط سختی قرار گرفته و حتی در پرداخت حقوق کارکنان و مطالبات بازنشستگان نیز به مشکل خورده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه در مدل تعرفه‌ای جدید، مشوق‌هایی برای مشترکان در نظر گرفته شده است ، ادامه داد: مشترکان تلفن ثابت هم استفاده‌ای از خطوط ثابت دارند و هم بهره برداری از خط ثابت، امتیازی برای آن‌ها تلقی می‌شود؛ عدد هزینه نگهداری مصوب با توجه به اقلیم متفاوت است و مکالمه در داخل شبکه برای مشترک رایگان خواهد بود.

 

اقتصادرسا _«گزارش جامع سلامت دیجیتال ایران ۱۴۰۰» حدود ۹۰ درصد از فضای اکوسیستم سلامت دیجیتال کشور را ترسیم کرده و داده‌های مختلفی را درباره ماهیت این اکوسیستم، تعداد استارتاپ‌ها، حجم بازار و سایر ویژگی‌های این حوزه در ایران ارائه می‌دهد.

به‌گزارش اقتصادرسا، آئین رونمایی  «گزارش جامع سلامت دیجیتال ایران ۱۴۰۰» روز یکشنبه ۵ تیر 1401 برگزار شد.

حسین ملازاده، دبیر ستاد اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، ایجاد فضایی برای ورود استارتاپ‌ها و فعالان حوزه سلامت به اکوسیستم سلامت دیجیتال را یکی از اهداف ویژه این ستاد معرفی کرد و آن را شرط ضروری برای توسعه این حوزه در کشور دانست و گفت: رگولاتوری و تنظیمگری در حوزه سلامت دیجیتال سخت‌تر و حساس‌تر از سایر عرصه‌های فناورانه در کشور است؛ چراکه مسئله سلامت مرتبط با جان انسان‌ها و اعضای جامعه است و همین مسئله مشکلاتی را برای این اکوسیستم ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به  فعالیت‌های ستاد اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی گفت: اسن ستادیکی از فعال‌ترین ستادهای موجود در معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری است که تمام حوزه‌های ارتباطات اعم از ارتباطات سنتی نظیر مخابرات و اَشکال نوین ارتباطات مانند بلاک‌چین و هوش مصنوعی ذیل آن گنجیده و تعریف می‌شوند.

ملازاده فعالیت های  ستاد اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی فعالیت‌های را به دو بخش فناوری‌محور و مسئله‌محور تقسیم نمود و گفت: در بخش اول به مسائل موجود در حوزه تکنولوژی و فناوری‌های نوین، هوش مصنوعی، پردازش ابری، AR ،VR، اینترنت اشیاء (IOT) و... توجه می‌شود و در بخش دوم، موضوعاتی همچون صنعتی‌سازی و هوشمندسازی تولید، فناوری‌های هوشمند مالی و سلامت دیجیتال در کانون توجه است.

دبیر ستاد اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی فعالیت‌های اظهارداشت، این ستاد قصد دارد با درنظرگرفتن موضوعات بومی درکنار روندهای جهانی در حوزه تکنولوژی فناوری را در کشور توسعه دهد و هدف از فعالیت‌های ستاد، هم در‌زمینه تهیه گزارش و انجام پژوهش‌های فناورانه و هم تعامل با نهادهای مرتبط و تسهیلگری در این حوزه را کمک به سرمایه‌گذارها و استارتاپ‌ها و فعال‌های حوزه فناوری در کشور اشت.

 امیر شریفیان، مدیر مرکز رصد و ترویج اقتصاد دیجیتال معاونت علمی، مدیرعامل شرکت فناوری و نوآوری هوشمند سایان (سایتک) و مدیر پروژه گزارش سلامت دیجیتال، نیز طی سخنانی در این نشست ؛مهم‌ترین یافته‌ها و تحلیل‌های حاصل از این گزارش ارائه داد و بعضی از دستاوردهای آن را تشریح کرد. او حوزه‌های مختلف سلامت دیجیتال را برشمرد و گفت: سلامت دیجیتال در جهان در ۹ بخش مراقبت در منزل، زنان و بارداری و زایمان، نوبت‌دهی و رزرو، مشاوره آنلاین، تشخیص و پایش سلامت، تناسب‌اندام و تغذیه، گردشگری سلامت، تجهیزات و سامانه‌های هوشمند بیمارستانی و پرونده الکترونیک سلامت تعریف می‌شود.

او اپلیکیشن‌های موبایل و پوشیدنی‌ها و ابزارهای هوشمند را دو نمونه از ابزارهای کاربردی در حوزه سلامت دیجیتال دانست و رشد سریع اپلیکیشین‌ها و رونق بازار پوشیدنی‌ها را عنصر پیشران این اکوسیستم در جهان و ایران معرفی کرد.

شریفیان گفت: حوزه سلامت در کشور ما صرفاً در بخش اپلیکیشن‌های موبایل توسعه و پیشرفت کرده است، اما در بازار پوشیدنی‌ها و ابزارهای هوشمندی که می‌توانند در فرایند پایش و تشخیص و درمان مؤثر باشند، به موفقیتی نرسیده است.

مدیر پروژه گزارش جامع سلامت دیجیتال ایران ۱۴۰۰ در‌ادامه آماری درباره تعداد اپلیکیشن‌های موبایل سلامت‌محور ارائه کرد و گفت:در سال ۲۰۲۰، در جهان روزانه ۲۵۰ اپلیکیشن تهیه و عرضه شده است و در‌حال‌حاضر، مجموعاً ۳۵۰ هزار اپلیکیشن در حوزه سلامت دیجیتال ارائه شده که کشور ما سهم ۰/۵ درصدی در ساخت و ارائه آن‌ها داشته است.

وی در ادامه گفت:آمار محصولات ایرانی حوزه سلامت به‌صورت دقیق‌تر حاکی از آن است که تا سال ۱۴۰۰، ۱,۶۵۰ محصول سلامت دیجیتال در کشور شناسایی شده که ۶۰ درصد از آن‌ها، یعنی حدود ۱,۴۴۰ محصول اپلیکیشن‌های سلامت‌محور بوده‌اند. در میان تمام این اپلیکیشن‌ها، فقط برنامه‌های کرفس و پذیرش۲۴ بیش از یک‌میلیون نصب را تجربه کرده‌اند.

شریفیان اظهارداشت:حجم بازار سلامت دیجیتال ایران در سال گذشته نزدیک به ۱,۸۷۰ میلیارد تومان بوده که درمقایسه‌با سال ۱۳۹۹، رشد ۲۳ درصدی را تجربه کرده است. پیش‌بینی ما این است که حجم این بازار در سال جاری به ۲,۲۱۵ میلیارد تومان و سال بعد به ۲,۷۵۸ میلیارد تومان برسد.

 مدیرعامل شرکت سایتک در ادامه گفت:این افزایش ریالی حجم بازار به‌معنای توسعه سلامت دیجیتال نیست؛ چراکه بخش عمده‌ای از افزایش ریالی به‌دلیل نرخ تورم ایجاد‌ شده است. علاوه‌بر‌این، بخش گردشگری سلامت به‌علت شیوع ویروس کرونا در سال‌های اخیر به‌شدت آسیب دیده و رشد نکرده است. همچنین طبق داده‌های این گزارش، در سال گذشته بخش‌های پایش سلامت و تشخیص بیماری، مشاوره آنلاین و زنان، بارداری و زایمان بیشترین رشد درآمد را در میان بخش‌های مختلف سلامت دیجیتال کشور کرده‌اند.

علی‌رضا هاشم‌پور، سرپرست تیم گردآوری و تحلیل داده گزارش سلامت دیجیتال ایران ۱۴۰۰، در بخش دیگری از این نشست درباره چگونگی طراحی و تحلیل و تهیه گفت: قالب این گزارش با رصد چندین نمونه خارجی از گزارش‌های مربوط به حوزه سلامت دیجیتال به‌دست آمده و رویکرد آن نیز درمقایسه‌با گزارش سال ۱۳۹۹ تغییراتی کرده است.درحالی‌که گزارش پیشین به‌دلیل مجهول‌بودن داده‌های حوزه سلامت دیجیتال کشور بیشتر بر بازار و تحلیل‌های اقتصادی متمرکز بود، رویکرد گزارش مربوط به سال گذشته به رضایت مشتریان معطوف است.

هاشم‌پور ادامه داد:در گزارش سال ۱۴۰۰ رضایت مشتریان را تحلیل کردیم تا داده‌های جدیدی به اکوسیستم سلامت دیجیتال کشور اضافه کنیم. یافته‌های ما درباره رضایت مشتریان حاکی از آن است که محصولات این حوزه ۷۵ درصد رضایت مشتریان را به‌دست آورده‌اند.

هاشم‌پور با اشاره به  کشورهای پیشرو در حوزه سلامت دیجیتال گفت: ایالات متحده آمریکا و انگلستان، موفق شده‌اند ۸۵ درصد رضایت مشتریان را کسب کنند.  کشور نیازمند تلاش بیشتر و انجام اقدامات بیشتر در این حوزه است و هزینه‌های درمانی هنگفت در ایران یکی از دلایل پیشرفت‌نکردن حوزه سلامت دیجیتال در کشور محسوب می‌شود. گزارش توسعه سلامت دیجیتال در کشورها می‌تواند راهکار مؤثری برای کاهش هزینه‌های درمان باشد.

وی افزود: طبق برآوردهای صورت‌گرفته در دنیا، سلامت دیجیتال می‌تواند هزینه‌های درمان را درمقایسه‌با شیوه‌های سنتی سلامت تا ۳۴ درصد کاهش دهد.

محمد موسی‌زاده‌موسوی، مدیرعامل صندوق توسعه اقتصاد دیجیتال، نیز درباره ویژگی‌های سلامت دیجیتال اظهارداشت: سلامت دیجیتال حوزه‌ای است که از یک سو ماهیت راهبردی و از سوی دیگر کشش بازار دارد، همین خصلت‌ها حوزه سلامت دیجیتال را هم برای سیاست‌گذاران و مسئولان و هم برای سرمایه‌گذارها و شرکت‌ها و استارتاپ‌ها حائز اهمیت می‌کند.

موسی‌زاده‌موسوی در‌ادامه تشریح کرد که ماهیت این حوزه به‌گونه‌ای است که از یک سو مردم به آن نیازمند‌‌‌ند و از سوی دیگر شرکت‌ها و فعال‌های این عرصه و مسئول‌ها به دسترس‌پذیر‌کردن آن برای مردم تمایل دارند. به‌گفته وی، لزوم دسترس‌پذیری خدمات حوزه سلامت دیجیتال این حوزه را برای سرمایه‌گذار به حوزه‌ای برای برخورداری از منبع درآمد پایدار تبدیل می‌کند.

مدیرعامل صندوق توسعه اقتصاد دیجیتال به ایجاد زیرساخت‌های فناورانه در کشور در سال‌های اخیر و دسترسی بیشتر اعضای جامعه به تکنولوژی‌هایی مانند گوشی‌ها و ساعت‌های هوشمند و موضوع سالمندی جمعیت در جهان اشاره کرد و حوزه سلام دیجیتال را توسعه‌یافته‌تر از پیش خواند.

موسی‌زاده‌موسوی ادامه داد: این حوزه همچنان نیازمند آگاهی‌بخشی و اعتمادسازی به‌دست رسانه‌ها و نهادهای آموزش‌دهنده است تا مردم با این حوزه آشنا شوند و با اطمینان از آن بهره ببرند.

او تصریح کرد:سلامت دیجیتال جزو حوزه‌هایی است که در آینده بازیگران بیشتری را جذب خواهد کرد و برای سرمایه‌گذاران نیز بازار پایداری به‌وجود خواهد آورد. سیاست‌گذار، سرمایه‌گذار، شرکت‌های حوزه سلامت، استارتاپ‌های حاضر در اکوسیستم سلامت دیجیتال و رسانه‌ها همگی باید دغدغه این حوزه را داشته باشند تا اعتماد مردم جلب شود.

 مجتبی کیانی، معاون سرمایه‌گذاری هلدینگ مکس، نیز در ادامه این نشست  به فعالیت‌های این هلدینگ در حوزه سلامت دیجیتال اشاره و درباره حمایت هلدینگ مکس از گزارش جامع سلامت دیجیتال ایران ۱۴۰۰ توضیحاتی ارائه داد به‌گفته او، یافته‌ها و نتایج این گزارش می‌تواند برای رگولاتور، استارتاپ‌ها، فعال‌های حاضر در حوزه سلامت دیجیتال کشور مفید و مؤثر باشد.

وی افزود: آشنایی با تیم‌های فعال در حوزه سلامت دیجیتال کشور و سرمایه‌گذاران این حوزه را از مهم‌ترین تأثیرات این گزارش بر دیدگاه و رویکرد این هلدینگ درزمینه سلامت دیجیتال است  که  می‌تواند بر استراتژی‌های آتی این هلدینگ در این حوزه تأثیرگذار باشد.

معاون سرمایه‌گذاری هلدینگ مکس گفت این هلدینگ از سال ۱۳۹۹ با سرمایه‌گذاری در استارتاپ دکترتو به عرصه سلامت دیجیتال وارد شد و در سال گذشته، به سرمایه‌گذاری روی هومکا رسیده است. به‌گفته او، آشنایی با شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این حوزه این هدلینگ را به سرمایه‌گذاری در سلامت دیجیتال ترغیب کرده است.

کیانی افزود اکنون هلدینگ مکس بودجه‌ای بین ۷ تا ۳۰ میلیارد تومان را برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های حوزه سلامت دیجیتال در نظر گرفته است.

مجتبی کیانی تفاوت‌های حوزه سلامت دیجیتال در ایران و جهان را نیز تشریح کرد و گفت تطابق مردم سایر کشورها با تکنولوژی، استفاده از اپلیکیشن‌ها و ابزارهای سلامت‌محور و... زودتر اتفاق افتاده است؛ اما در ایران این روند کندتر بوده و در یکی‌دو سال اخیر نیاز به مواردی مانند نسخه الکترونیک و پرونده سلامت الکترونیک احساس شده است.

معاون سرمایه‌گذاری هلدینگ مکس حوزه سلامت دیجیتال کشور را در حال رشد خواند و سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران و شرکت‌های مختلف در مقاطع زمانی مناسب را لازمه رشد و توسعه آن دانست.

بنا براین گزارش ؛«گزارش جامع سلامت دیجیتال ایران ۱۴۰۰» حدود ۹۰ درصد از فضای اکوسیستم سلامت دیجیتال کشور را ترسیم کرده و داده‌های مختلفی را درباره ماهیت این اکوسیستم، تعداد استارتاپ‌ها، حجم بازار و سایر ویژگی‌های این حوزه در ایران ارائه می‌دهد.

این گزارش به همت مرکز رصد و ترویج اقتصاد دیجیتال (سایتک) و با حمایت ستاد اقتصاد دیجیتال معاونت علمی و هلدینگ مکس در ۲۰۰ صفحه تهیه شده اشت.

 

روتیتر: پارک فناوری پردیس برگزار میکند:

ششمین رویداد نونمایی در تاریخ 13تیرماه سال جاری با معرفی محصولات فناورانه و نوآورانه در حوزه حمل و نقل هوشمند برگزار می‌شود.

 

به گزارش اقتصادرسا ؛ ششمین رویداد نونمایی در تاریخ 13تیرماه سال جاری با معرفی محصولات فناورانه و نوآورانه در حوزه حمل و نقل هوشمند برگزار می‌شود.

پارک فناوری پردیس بواسطه فعالیت های گسترده در حوزه توسعه تجارت محصولات دانش بنیان و فناور و با هدف توسعه بازار این محصولات ‌و به منظور معرفی درست محصولات به جامعه مخاطب، سلسله رویدادهای «نونمایی» را طراحی و اجرا نموده است.

در ششمین رویداد نونماییکه همزمان با نمایشگاه شهر هوشمند(Smart City) برگزار می شود، شرکت  ها و محصولات فناور در یک فضای مناسب و طی یک فرایند استاندارد محصول خود را معرفی می¬نمایند. در همین راستا در این رویداد محصولات: دیجی¬سان(کیوسک هوشمند - نمایشگر تجاری)، هوشمند آسیا(سامانه راداری نسل چهارم ثبت تخلفات ترافیکی)، چهارراه (سامانه هوشمند مدیریت ناوگان ) و ای کیو سای(طراحی و ساخت پارک علم و تجربه) معرفی شده و امکان مذاکره برای دریافت اطلاعات بیشتر وجود خواهد داشت.

علاقمندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام جهت حضور و یا ارائه محصول در رویداد با شماره‌تماس 28429709-021 ، دبیرخانه اجرایی رویداد (شرکت نوروبیز)، تماس گرفته و یا به آدرس www.nonamayi.ir مراجعه نمایند.

سرویس «پخش زنده» ایرانسل، برای ارائۀ زیرساخت ارتباطی پایدار و قدرتمند به تولیدکنندگان محتوا، راه‌اندازی شد.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی ایرانسل، سرویس پخش زندۀ اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، به تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان محتوای تصویری امکان می‌دهد تا بدون دغدغه‌های زیرساختی، محتوای ویدیویی خود را با کیفیت‌های دلخواه و متفاوت منتشر کنند. صاحبان محتوا با استفاده از این سرویس، می‌توانند محتوای خود را از دامنه‌های موردنظر، همراه با لوگوی انتخابی، به صورت زنده و با بهترین کیفیت پخش کنند.

از جمله موارد استفادۀ گوناگون این سرویس، می‌توان به کاربرد آن در بازی‌های ویدیویی، همایش‌ها و کنفرانس‌ها، کلاس‌های آموزشی، رویدادهای فرهنگی و هنری، مسابقه‌های ورزشی، مراسم مذهبی و… اشاره کرد.

با استفاده از این سرویس، زیرساخت قدرتمند و پایدار ایرانسل، در اختیار تولیدکنندگان محتوای تصویری قرار می‌گیرد و آنها می‌توانند، با استفاده از این زیرساخت، محتوای تولیدی خود را با سرعت و کیفیت بالا، از طریق پلتفرم خود، بدون محدودیت در تعداد مخاطبان، منتشر کنند.

ایرانسل در عین حال، برای متقاضیان استفاده از سرویس پخش زنده که پلتفرم پخش ویدیوی خاص خودشان را ندارند نیز، این امکان را فراهم کرده است تا محتوای مدنظر، از طریق اپلیکیشن لنز ایرانسل، در اختیار جامعۀ گستردۀ کاربران تلویزیون اینترنتی ایرانسل قرار گیرد. با استفاده از این روش، امکاناتی مانند پخش محتوا برای عموم مخاطبان یا برای طیف مشخصی از آن‌ها، قابلیت نظردهی تماشاگران هنگام تماشای برنامه، فروش بلیت برای تماشای برنامه و… در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت درخواست خود، به وب‌سایت ایرانسل به نشانی irancell.ir/p/289310/p مراجعه کنند.

 

مدیرعامل همراه اول در مجمع سهامداران این شرکت از ثبت رکورد 19.2 پتابایتی ترافیک روزانه دیتا در شبکه این اپراتور خبر داد.

 

به گزارش اقتصادرسا به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، مجمع عمومی عادی سالیانه، عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده و عمومی فوق‌العاده همراه اول صبح امروز یکشنبه 22 خرداد 1401، با حضور 90 درصدی سهامداران در مرکز همایش های پژوهشگاه نیرو برگزار شد و مهدی اخوان بهابادی، مدیرعامل همراه اول در حضور سهامداران و هیات رئیسه به قرائت گزارش عملکرد سال 1400 اپراتور اول تلفن همراه کشور پرداخت.
 

در این مراسم پس از صحبت های علی بقایی به عنوان رییس مجمع و مهدی اخوان بهابادی مدیرعامل همراه اول، أخذ پیشنهاد از میان سهامداران و رأی گیری انجام و مقرر شد از 1039 ریال سود محقق شده، 590 ریال به ازای هر سهم توزیع شود که به حساب سجامی سهامداران حقیقی واریز می شود.
 

مدیرعامل همراه اول با اشاره به رکوردهای سال گذشته این اپراتور اظهار کرد: تنها اپراتور 100 میلیونی منطقه هستیم و در زمینه «مصرف دیتا» به رکورد 5574 پتابایت مصرف کل دیتا در سال 1400 دست یافتیم که رشد 44 درصدی را نسبت به قبل نشان می دهد؛ رکورد ترافیک دیتای روزانه نیز به 19.2 پتابایت رسید که با احتساب ترافیک مبین نت به بیش از 20 پتابایت برای نخستین بار در کشور دست یافتیم.
 

اخوان بهابادی ادامه داد: ما در مجموع 51.5 میلیون مصرف کننده اینترنت پرسرعت داریم که 42.7 میلیون آن، مصرف کننده دیتای LTE هستند؛ سهم ترافیک LTE در کشور برای سال 1400 به 83.8 درصد رسید که حاصل استفاده بیش از 22 میلیون مشترک دائمی و 83.5 میلیون مشترک اعتباری در شبکه همراه اول با سهم بازار 53.21 درصد است.
 

وی اشاره ای به وضعیت شبکه ارتباطی اپراتور اول تلفن همراه از منظر سخت افزاری و تکنولوژی داشت و عنوان کرد: در حال حاضر 39 هزار و 200 سایت تکنولوژی 4G ، 24 هزار سایت تکنولوژی 3G و 29 هزار و 100 سایت لوکیشن 2G داریم و شبکه بر مبنای آن در حال سرویس دهی به مشترکان است.
 

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران رشد پهنای باند مصرفی در شبکه همراه اول را خیره کننده تشریح کرد و گفت: نرخ این شاخص از 800 به 2400 گیگابیت بر ثانیه رسیده و رشد 3 برابری را نشان می دهد. سهم همراه اول از تولید ترافیک دیتا در کشور در سال 98 حدود 800 گیگ (مصرف کل اینترنت) بود؛ در همان زمان حدود 30 گیگابیت بر ثانیه ترافیک در داخل دیتاسنترهای خودمان تولید می شد که اکنون به 734 گیگابیت بر ثانیه رسیده است و بیش از 20 برابر رشد را نشان می دهد.
 

وی همچنین اشاره ای به پروژه «توسعه شبکه فاز 8 پلاس» داشت و تصریح کرد: این پروژه در راستای توسعه پوشش و ظرفیت شبکه، افزایش کیفیت و بهبود تجربه مشتری، توسعه شبکه رادیویی به منظور رفع خلا پوششی و ظرفیتی شبکه رادیویی کشور از منظر طراحی و بهینه سازی، نقاط نیازمند سرمایه گذاری از نظر بازاریابی و انجام الزامات رگولاتوری تا حد امکان با تأمین تجهیزات رادیویی تعریف شده است.
 

اخوان بهابادی افزود: همراه اول براساس آمار، تا انتهای سال 1400 تعداد 105.47 میلیون مشترک HLR و 65.86 میلیون مشترک VLR داشته که 9.8 میلیون مشترک آن در سال 1400 جذب شد.
 

مدیرعامل همراه اول همچنین بخشی از اقدامات فنی این اپراتور در سال گذشته را به شرح «راه اندازی مراکز PS جدید به منظور پاسخ به نیاز افزایش مصرف دیتا خصوصا افزایش ناشی از آموزش مجازی»، «تهیه طرح های APN دانش آموزی به منظور ارائه سرویس متناسب به رده دانش آموزان»، «افزایش ظرفیت اینترنت و شبکه ملی اطلاعات NIN و IXP»، «بهینه سازی اینترنت بین الملل»، «داینامیک کردن ترافیک های شاد و روبیکا بین دیتاسنترهای همراه اول»، «توسعه 300 درصدی ترافیک اینترنت» و «توسعه 200 درصدی ترافیک های IXP» اعلام کرد.
 

وی پس از شرح توسعه زیرساخت ها و افزایش ترافیک تولیدی در دیتاسنترهای اپراتور اول تلفن همراه، توسعه سکوهای دیجیتال را عامل اصلی این افزایش دانست و اذعان کرد: پلتفرم های دیجیتالی نظیر «شاد» که در دوران شیوع کرونا به سرعت توسعه یافت و جایگزینی برای دوران مدارس غیرحضوری بود، منجر به این افزایش ترافیک تولیدی در دیتاسنترها شد و سکوهای دیگری نظیر روبیکا، ذره بین، اوانو و «همراه من» از این دست هم وجود دارد.
 

اخوان بهابادی خاطر نشان کرد: بیشینه پهنای باند پلتفرم شاد 520 گیگابیت بر ثانیه است و تا انتهای سال گذشته این پلتفرم توانست میزبان تبادل بیش از 18 میلیارد فایل و میزبانی بیش از 13 میلیون و 850 هزار دانش آموز احراز هویت شده باشد.
 

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران همچنین یادآور شد: در حال حاضر «اوانو» 7 میلیون و 250 هزار نصب و یک میلیون و 400 هزار مشترک ماهانه دارد؛ «همراه من» با 25 میلیون و 700 هزار کاربر فعال، دارای 2 میلیون و 700 هزار مشترک فعال روزانه و 13 میلیون مشترک فعال ماهانه است و «ذره بین» نیز جستجوگر بومی به حساب می آید که بیش از 2 میلیون نصب فعال دارد و نزدیک به 75 میلیون پرسمان ماهانه روی آن شکل می گیرد.
 

وی از شرکت ها و بخش های زیرمجموعه همراه اول نظیر «آکادمی همراه» و «مرکز تحقیق و توسعه» هم یاد کرد و گفت: در آکادمی همراه که به دنبال جذب از میان نخبگان کشور است، 146 موقعیت کارآموزی فراخوان شد و از میان 16682 درخواست مجموع دو دوره فراخوان شده، 50 نفر در خانواده همراه اول استخدام شدند؛ مرکز تحقیق و توسعه همراه اول در زمینه تحقیقات تکنولوژی فعال است و سمت و سوی فعالیت های دانش بنیان همراه اول را مشخص می کند.
 

اخوان بهابادی همچنین در بخش پرسش و پاسخ سهامداران، با توجه به اینکه بیشتر سوال ها درباره میزان تقسیم سود و موارد مالی بود، به برخی چالش ها و مشکلات پیش پای توسعه اپراتورها اشاره کرد و گفت: همانطور که می دانید عمده سرمایه گذاری ما «ارزی» و درآمدیمان «ریالی» است؛ با وجود آنکه نرخ ارز طی سالیان اخیر چندین برابر شده اما اپراتورها همچنان دارند با نرخ های سال 1395 بسته های اینترنتی شان را عرضه می کنند.
 

مدیرعامل همراه اول با بیان اینکه نرخ هر گیگابایت اینترنت در کشورهای منطقه بین یک تا دو دلار است، تصریح کرد: همانطور که هزینه های عمده ما متناسب با سرمایه گذاری های ارزی به شدت افزایش یافته است، هزینه های دیگری هم داریم مانند حق السهم 31 درصدی که نسبت به درآمدمان ثابت است و با هر میزان درآمد باید این رقم به خزانه واریز شود.
 

وی افزود: اما با این حال در شرایطی که قیمت شیر، ماست، مسکن، خودرو و همه حوزه ها در کشور افزایش یافته، اما اپراتورها که زمانی هر گیگابایت اینترنت را 14 هزار تومان می فروختند، اکنون دارند با قیمت 3 هزار تومان عرضه می کنند؛ تنها خدمتی که قیمتش در کشور نه تنها ثابت نمانده بلکه کاهشی شده، اینترنت است.
 

اخوان بهابادی بیان کرد: همین حکایت را در صنعت برق نیز شاهد بودیم و نتیجه اش قطعی برق شد؛ الان وضعیت شبکه های ارتباطی به گونه ای است که تنها چند درصد خالی است؛ در حالیکه قبلا همین ظرفیت خالی تا 40 درصد هم می رسید و بنابراین باید امیدوار بود اتفاقی نظیر کرونا نیفتد تا مشکلی برای شبکه ایجاد نشود.
 

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران اشاره ای به مباحث مالی و درآمدی این شرکت نیز داشت و ابراز کرد: درآمدهای عملیاتی شرکت اصلی با 22 درصد رشد به 29814 میلیارد تومان و سود خالص شرکت اصلی نیز با 13 درصد رشد به 4905 میلیارد تومان در سال گذشته رسید.
 

مدیرعامل همراه اول اشاره ای به برنامه های «حمایتگری و اسپانسرینگ»، «خیریه و بشردوستانه» و «محیط زیست» در قالب مسوولیت های اجتماعی این اپراتور داشت و گفت: این قبیل اقدامات شامل حمایت از رویدادهای علمی و تخصصی، رویدادهای فرهنگی و هنری، حمایت از آزادسازی زندانیان و اقداماتی در راستای حمایت از محیط زیست و مواردی از این دست است.
 

لازم به ذکر است، استماع گزارش هیأت مدیره درباره عملکرد سال مالی منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹، استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی شرکت، بررسی و تصویب ترازنامه و حساب سود و زیان سال مالی منتهی به ۱۴۰۰/١۲/۲۹، اتخاذ تصمیم درباره میزان سود تقسیمی، تعیین حسابرس و بازرس قانونی شرکت، انتخاب روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی های مجامع شرکت در این جلسه مطرح و تصویب شد.
 

«مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده» همراه اول نیز به تعیین اعضای حقوقی هیأت مدیره پرداخت و مجمع سوم که «مجمع عمومی فوق العاده» بود، به اصلاح ماده ۱۹ اساسنامه پرداخت.
 

در «مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده» همراه اول شرکت های «مخابرات ایران»، «گسترش الکترونیک تدبیر ایران»، «مهر اقتصاد مبین»، «گسترش خدمات ارتباطات کاراشاب» و «مدیریت سامان سازه غدیر» به عنوان سهامدارن حقوقی شرکت ارتباطات سیار ایران انتخاب شدند.

 

با فرارسیدن موسم حج ابراهیمی، همراه اول از ارائه تعرفه‌های ویژه و بسته‌های استثنایی رومینگ بین‌الملل برای کاهش هزینه‌های ارتباطی زائران خانه خدا خبر داد.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، در راستای رفاه حال و کاهش هزینه ارتباطی زائران خانه خدا، همراه اول تعرفه های ویژه و بسته های استثنایی رومینگ بین الملل را در ایام حج امسال برای استفاده در کشور عربستان ارائه کرده است.

 

امکان استفاده از تلفن همراه برای ارسال یا دریافت صوت، دیتا و پیامک هنگام مسافرت به خارج از محدوده جغرافیایی تحت پوشش شبکه اپراتور کشور مبدا، با استفاده از شبکه های تلفن همراه کشور مقصد را سرویس رومینگ بین الملل می گویند و لازم است مشترکان حتما قبل از سفر با استفاده از کد دستوری «ستاره 10 ستاره 2911 مربع» نسبت به فعالسازی سرویس رومینگ بین الملل خود اقدام کنند.

 

تمامی مشترکان دائمی و اعتباری همراه اول از تاریخ  21 خرداد تا 7 مرداد 1401 که مصادف با ایام تشرف است، می توانند برای مدیریت و کاهش هزینه های ارتباطی خود، با مراجعه به فروشگاه آنلاین همراه اول یا ‌اپلیکیشن «همراه من» یا شماره‌گیری کد دستوری «ستاره 10 ستاره 29134 مربع» ‌‌اقدام به خرید و فعالسازی بسته های ویژه حج کنند.

 

اقوام، دوستان و خانواده های حجاج که در ایران حضور دارند نیز در هر زمان می توانند نسبت به خرید این بسته ها برای مسافران شان در کشور عربستان اقدام کنند.

 

با توجه به طرح ها و بسته های استثنایی تدارک دیده شده ویژه این ایام، استفاده از «سیمکارت ایرانی» با بسته های رومینگ بین الملل، به صرفه تر از سیمکارت های عربستانی است و اپراتور اول پیشنهاد کرده حجاج از سیمکارت های همراه اول خودشان در عربستان استفاده کنند.
 
بسته ویژه ای که از 21 خرداد 1401 با قابلیت یکبار فعالسازی در دسترس حجاج قرار می گیرد، 1.5 گیگابایت دیتا به قیمت 180 هزار تومان با مدت اعتبار 60 روز از زمان فعالسازی است که حتی قبل از سفر هم به راحتی می توان از طریق درگاه فروشگاه آنلاین همراه اول خریداری کرد.

 

همچنین 4 بسته دیگر با مشخصات «500 مگابایت دیتا»، «3 گیگابایت دیتا + 10 دقیقه مکالمه هدیه»، «10 گیگابایت دیتا + 15 دقیقه مکالمه هدیه» و «30 گیگابایت دیتا + 30 دقیقه مکالمه هدیه» نیز طراحی شده که مشترکان همراه اول می توانند با استفاده از هدیه مکالمه با شماره های ایران یا عربستان تماس بگیرند و همچنین به تماس های از مقصد ایران و کشور عربستان پاسخ دهند.

 

با استفاده از بسته های اینترنت رومینگ بین الملل، همه امکانات ارتباطی از جمله مکالمه و تماس تصویری با پیام رسان ها، دسترسی امن به پرتال های بانکی، درگاه های دولتی و اپلیکیشن های ایرانی برای حجاج مهیا است.

 

لازم به ذکراست که مشترکان، شرکت ها و سازمان ها می توانند این بسته ها را از ایران برای مسافران یا نمایندگان خود خریداری کنند؛ زیرا با خرید این بسته ها، سرویس رومینگ مشترک موردنظر نیز فعال می شود.

 

اپراتور اول همچنین تأکید کرده که روشن کردن گوشی و دریافت پیامک در سرویس رومینگ بی الملل هزینه ندارد.

 

تعرفۀ ویژۀ مکالمه و اینترنت ایرانسل برای حجاج بیت‌الله‌الحرام، اعلام شد.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی ایرانسل، تخفیف‌های استثنایی مکالمه و اینترنت، ویژۀ حجاج، به مناسبت فرا رسیدن موسم حج ابراهیمی و با هدف رفاه و آسایش بیشتر و تسهیل در ارتباطات زائران سرزمین وحی، ارائه شده است.

مشترکان اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، می‌توانند از ۲۰ خرداد تا ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ به مدت سه ماه، این خدمات را در کشور عربستان سعودی دریافت کنند.

بستۀ اینترنت با تخفیف استثنایی

تعرفه‌های تخفیفی ویژۀ ایرانسل برای استفاده از خدمات رومینگ، از طریق اپراتورهای STC، Zain و Mobily در نظر گرفته‌ شده است و زائران ایرانسلی حج امسال، امکان خرید بستۀ اینترنت ویژه حجاج با تخفیف استثنایی را دارند. این بسته، با حجم ۱.۵ گیگابایت و مدت ۶۰ روز، با قیمت ۱۸۰هزار تومان عرضه شده است.

فعال‌سازی این بسته با شماره‌گیری کد دستوری ۴#*۱۱۱۱* و یا مراجعه به سوپر اپلیکیشن ایرانسل‌من، امکان‌پذیر است. امکان فعال‌سازی این بسته برای حجاج، به دفعات وجود دارد.

تعرفۀ تخفیفی مکالمه و پیامک

همچنین هزینۀ هر دقیقه تماس داخلی در کشور عربستان، هر دقیقه تماس با ایران و نیز هر دقیقه تماس دریافتی در کشور عربستان، ۶۰۰۰ تومان خواهد بود. هزینۀ ارسال هر پیامک، ۱۵۰۰ تومان و هزینۀ هر مگابایت اینترنت همراه نیز ۶۰۰ تومان است. دریافت پیامک در زمان رومینگ، رایگان است.
عنوان    تعرفه
تماس داخلی    ۶۰۰۰ تومان هر دقیقه
تماس با ایران    ۶۰۰۰ تومان هر دقیقه
تماس دریافتی    ۶۰۰۰ تومان هر دقیقه
ارسال پیامک    ۱۵۰۰  تومان
اینترنت همراه    ۶۰۰ تومان هر مگابایت

مشترکان ایرانسل در کشور عربستان، می‌توانند علاوه بر استفاده از سوپراپلیکیشن ایرانسل من، با شماره‌گیری رایگان کد دستوری #۷* ، سیمکارت خود را شارژ کنند. روشن کردن تلفن‌همراه در زمان رومینگ، هیچ هزینه‌ای ندارد.

مشترکان ایرانسل لازم است توجه داشته باشند که با روشن کردن اینترنت رومینگ، دیتای مورد استفاده در اپلیکیشن‌های تلفن‌همراه، با هزینه رومینگ محاسبه خواهد شد. بنابراین بهتر است از غیرفعال بودن به‌روزرسانی خودکار و موارد مشابه در اپلیکیشن‌های نصب شدۀ خود اطمینان حاصل کنند.

فعال‌سازی خدمت رومینگ

فعال‌سازی خدمت رومینگ از طریق شماره‌گیری کد #۱*۱۱۱۱* از سیم‌کارت ایرانسلی و یا با استفاده از سوپراپلیکیشن ایرانسل‌من امکان‌پذیر است. به این منظور، مشترکان ایرانسل لازم است در سوپراپلیکیشن ایرانسل‌من، ابتدا گزینه «سایر» را انتخاب کنند، سپس در قسمت «پرونده» و پس از آن قسمت «خدمات رومینگ»، رومینگ خط خود را فعال کنند.

 

همراه اول با آغاز دهه کرامت، بسته‌های ویژه ترکیبی و اینترنت را برای تمامی مشترکان دائمی و اعتباری خود تدارک دیده است.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، همراه اول به مناسبت ولادت حضرت معصومه(س) و آغاز دهه کرامت، از امروز ۱۱ تا ۲۱ خردادماه مصادف با میلاد امام رضا(ع)، بسته های ویژه ترکیبی شامل مکالمه و اینترنت و همچنین بسته های ویژه اینترنت را برای تمامی مشترکان خود در نظر گرفته است. 

 

طراحی این بسته های ویژه با در نظر گرفتن عمده نیاز مشترکان دائمی و اعتباری صورت گرفته است که با درخواست متقاضیان به شکل تصادفی به آنها تخصیص می یابد.

 

برخی از بسته های در نظر گرفته شده شامل «اینترنت 1.5 گیگابایت 7 روزه با 700 مگابایت اینترنت هدیه»، «اینترنت 2.5 گیگابایت 7 روزه با 1.1 گیگابایت اینترنت هدیه»، «اینترنت 1 گیگابایت یک روزه با 500 مگابایت اینترنت هدیه»، «یک گیگابایت اینترنت و 60 دقیقه مکالمه درون شبکه و تلفن ثابت» و... است که به صورت تصادفی به مشترکان اختصاص می یابد.

 

تمامی مشترکان دائمی و اعتباری می توانند با شماره گیری «ستاره 100 ستاره 67 مربع» نسبت به خریداری این بسته های با قیمت ویژه اقدام کنند و همچنین در صورت إتمام حجم یا زمان بسته ها، مشترکان می توانند در بازه زمانی اجرای این طرح، نسبت به انتخاب و خریداری در دفعات بعدی نیز اقدام کنند.

 

تبلیغات

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top