مجری بنیاد برکت در استان خوزستان گفت: امسال در سه شهرستان ایذه، مسجد سلیمان و لالی طرح‌های زنجیره سبز و آبی به ویژه در بخش کشاورزی و آبیاری نوین به مرحله اجرا رسید.

 

به گزارش اقتصادرسا ؛مصطفی باندری مجری بنیاد برکت در استان خوزستان با بیان اینکه امسال درپنج شهرستان ایذه، مسجد سلیمان و لالی اندیکا و دزاپات از سوی بنیاد برکت توجه ویژه‌ای به طرح‌های زنجیره سبز و آبی صورت گرفته است، گفت: در حوزه زنجیره ارزش‌های افزوده و صنایع تبدلی هم امسال با همت بنیاد برکت برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای را در مناطق محروم انجام داده ایم.

وی ادامه داد: ۷۰۰ هکتار اراضی قالب سیستم نوین آبیاری، کشت علوفه، زراعت چوب، ترویج باغبانی و توسعه باغات، زهکشی اراضی و کانال کشی در شهرستان‌های لالی، مسجد سلیمان و ایذه در قالب زنجیره سبز اجرایی شد.

باندری با بیان اینکه ۵۰۰ تا ۶۰۰ هکتار  کشت علوفه و کشت گیاهان دارویی را در دستور کار خود قرار داده‌ایم گفت: همچنین در حوزه سیستم‌های کشت علوفه و حفر چاه اقدامات موثری در حوزه زنجیره سبز امسال به مرحله اجرایی رسید.

 مجری بنیاد برکت در استان خوزستان با بیان اینکه بیش از ۴۰ هکتار زراعت چوب، بیش از ۲۰۰ هکتار آبیاری نوین در اراضی کشاورزی دیم و همچنین کشت علوفه در لالی به بهره‌برداری رسید افزود: امروز حدود ۱۱۰۰ طرح در حوزه‌های مشاغل فنی خدماتی، صنایع دستی، کارگاه‌های تولیدی، مشاغل خدماتی وکشاورزی در سه شهرستان استان خوزستان به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: در بخش کشاورزی بیش از ۴۵۰ هکتار سیستم آبیاری نوین، کشت علوفه، زراعت چوب همچنین بالای ۱۵ واحد گلخانه کوچک مقایس راه‌اندازی شد.

 باندری همچنین به بحث زنجیره آبی و اقدامات صورت گرفته در این حوزه اشاره کرد، گفت: در شهرستان مسجد سلیمان و اندیکا اقدام به راه‌اندازی استخر پرورش ماهیان کپور کرده‌ایم که این اقدام گام بزرگی در حوزه زنجیره آبی به شمار می‌رود.

مجری بنیاد برکت در استان خوزستان یادآور شد: برای اولین بار اقدام به راه‌اندازی کارگاه‌های دانش‌بنیان در حوزه مختلف نفت وگاز در شهرستان ایذه کرده‌ایم، همچنین اقدام به راه‌اندازی طرح‌های مهندسی معکوس در حوزه بسته‌بندی مواد غذایی در بخش‌های مختلف کرده‌ایم.

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top