مریم اردبیلی مشاور شهردار و مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران اظهارداشت:در این دوره نمایشگاه سه گروه تولید کننده؛ شامل برندها ، ستاد توانمند سازی کوثر و مشاغل خانگی با بیش از 3600 تولید کننده و 864 کسب و کار از 16 تا25 اسفندماه سال جاری که در بوستان گفتگو برگزار می شود دعوت شدند و حضور پیدا کردند.



به گزارش اقتصادرسا ؛مریم اردبیلی مشاور شهردار و مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار جامعه ایده آل در خصوص برگزاری  بیستمین نمایشگاه  «زنان و تولید ملی» اظهارداشت:در این دوره نمایشگاه  سه گروه تولید کننده؛ شامل برندها ، ستاد توانمند سازی کوثر و مشاغل خانگی با بیش از 3600 تولید کننده و 864 کسب و کار از 16 تا25 اسفندماه سال جاری که در بوستان گفتگو برگزار می شود  دعوت شدند و حضور پیدا کردند.

وی افزود :تمام تولیدات این نمایشگاه، دست آفریده بانوان کارآفرین سرپرست خانوار شهر تهران است. بازدیدکنندگان از اين نمايشگاه می توانند از محصولات متنوع غرفه داران از جمله پوشاک زنانه، مردانه و کودکانه، صنایع دستی،تابلوهای فرش،محصولات چرم، کیف، کفش، اسباب بازی، کتاب و موادغذایی  بهره ببرند. همچنین در فضای نمایشگاه بیستم برای رفاه حال مادران، اتاق مادر و کودک و  همچنین فضای بازی برای کودکان نیز  در نظرگرفته شده است.  اورژانس و ایستگاه آتش نشانی در این نمایشگاه به طور دائم مستقر هستند.
وی بیان داشت :شیوه انتخاب و گزینش برای حضور در نمایشگاه براساس کیفیت  تولیدات اجناس و محصولات و کالاهای آنان انجام می شود.در این نمایشگاه که بصورت سالانه برگزار می شود براساس تیراژ تولید و توانمندی های کارآفرینان فضای نمایشگاه ی قرار داده  و همچنین نیروی کار به آنان معرفی می  شود تا پس از آموزش جذب شوند.

اردبیلی گفت :اداره امور بانوان در طول سال در مناسبت و دهه  های مختلف  تقویمی کشور با حضور بانوان فعال و کارآفرین ایجاد بازارچه  در جهت خود اشتغالی زنان سرپرست خانوار در فضایی مانند پارک و بوستان ها و فضای پرتردد برگزار می کند.
وی با بیان اینکه ؛در مجموع حدود ۷۰۰ نفر از بانوان کارآفرین در ارتباط با معاونت امور بانوان شهرداری تهران هستند اظهارداشت :درنظر داریم برای مراسم اختتامیه براساس کیفیت تولیدات و فعالیت های کارآفرینان برگزیده هم داشته باشیم.
معاون اموربانوان شهرداری گفت :یکی از تفاوت ها و ویژگی این دوره با دوره های قبل حضور پررنگ تر مشاغل خانگی است که سال های قبل در حد میز صنایع دستی بود اما امسال غرفه دراختیار شان قرار گرفته است.در بیستمین نمایشگاه تولید ملی هم کیفیت تولیدات بالا بود هم فضای بیشتری دراختیار کارآفرینان قرار گرفته است.
مشاور شهردار تهران  درخصوص آمار بازدید از نمایشگاه بیستم، گفت :استقبال نسبت به سال گذشته بیشتر بود و طبق آمار بازدید هایی که داریم حدود ۸۰ هزار نفر تا این لحظه عصر روز پنج شنبه ۲۴ اسفند  بازدید داشته اند و پیش بینی ما تا روز آخر و ساعات پایانی ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار نفر است .
مریم رحیم یزدی تولید کننده برند" افرا_حنیفا جامه" نیز در خصوص حضور و ارزیابی خود از نمایشگاه  بیستم می گوید: ما کارآفرین شرق تهران هستیم و ۲۵ مدل از تولیدات پوشاک بچه گانه  خود  را با تخفیف ویژه  در این نمایشگاه عرضه کردیم.
 وی افزود : برندهای خوبی دراین نمایشگاه حضور دارند ، ماهم هرسال حضور داریم و همه جا هم  اطلاع رسانی و تبلیغات کردیم که  مردم  از این نمایشگاه خرید کنند.یکی از مشکلات موجود مشکل پارکینگ نمایشگاه است که نیازمند تدبیر مسولان است.
محسن احمدی مسول غرفه" وکو" میگوید: ما تولید کننده مانتو های اداری هستیم که سعی کردیم تولیدات و اجناس با کیفیتی را در این نمایشگاه  عرضه کنیم .
وی افزود: ۴۰ مدل مانتو در این نمایشگاه عرضه کردیم که مورد استقبال واقع شد  و فروش خوبی هم داشتیم البته باید گفت مردم توان خرید کمتری دارند.
محمد مهدی هدایتی مسول غرفه  برند "مانیکاهوم _هـیرتا" نیز می گوید :اگرچه قدرت خرید مردم بخاطر افزایش قیمت دلار پایین‌تر آمده ولی در مجموع استقبال و فروش خوب بوده است.
وی درخصوص عملکرد اداره امور بانوان شهرداری تهران نیز گفت:عملکرد قابل قبولی بوده و یکی از اقدامات خوبشان این است که نیرو معرفی می کنند جهت توانمند سازی و برندها جذب می کنند آموزش می دهند و بکار می گیرند.
وی افزود :نیروهای کارآفرینان باید آموزش های  در حوزه های مختلف مانند آموزش های مالی،برخورد بامشتری و مواردی از این دست ببینند تا هر دوره نسبت به قبل بهتر از قبل بشوند.
وی ادامه داد:مشاغل خانگی کسب و کار های خردی هستند که بخاطر عدم آموزش کافی رشد کافی ندارند .پیشنهاد ما این است که به آموزش افراد کسب و کار های خرد اهمیت داده شود تا بتوانند رشد کنند و همینطور روی برندسازی محصولات خود کار کنند.
وی گفت:ما حدود هزار قلم کالا داریم  و روز به روز نیز بدنبال بهبود کسب و کار خود بودیم و رشد چشمگیری هم داشتیم.
هدایتی درخصوص چالش های موجود برسرراه تولید گفت :اگرچه تولید کار سختی است اما موانع زیادی بر سر راه تولید کننده وجود دارد مشکلاتی مانند تعددقوانین متناقضی در بخش بیمه و مالیات و اخذ ارزش افزوده توسط دولت که برای کارآفرین چالش‌های زیادی فراهم آورده است.
وی همچنین انتقاداتی از معاونت مالی شهرداری تهران در خصوص عدم تخصیص بودجه کافی و به موقع تسهیلاتی مانند بن خرید به کارکنان شهرداری  و همینطور انتقاداتی به  امور اصناف نمایشگاه مطرح کرد.
فاطمه گلرومنفرد مدیر برند "سه گل "نیز در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: پانزده سال است که با اداره امور بانوان شهرداری همکاری داریم و امسال هم حمایت کردند و  با توجه به اینکه تبلیغات و اطلاع رسانی برگزاری نمایشگاه زودتر از موعد انجام شد متفاوت بود و باکیفیت برگزار شد ،ماهم رضایت داشتیم.
وی افزود: تولیدات ما چادر و چادرنماز و چادر محلی است و ۱۵ مدل از تولیدات خود را نیز با تخفیف ۳۰ درصدی دراین نمایشگاه عرضه کردیم و استقبال خوبی داشتیم.مشتریان خاص خودمان را داریم که هرسال در همین نمایشگاه خرید می کنند.
گلرومنفرد گفت : تولید سخت اما شیرین است اگر بروکراسی های اداری  را بردارند راحت تر می توانیم تولید کنیم.
وی افزود؛نیرویی که یک روز است آمده وزارت کار می گوید بیمه شود درحالی که ما هنوز نمی دانیم نیروی کار چقدر توانمند است و همین طور مشکل مالیات...که یکی  از چالش‌های اصلی ماست.

بنابراین گزارش ؛ بیستمین نمایشگاه «زنان و تولید ملی» واقع در بوستان گفتگو  تا 25 اسفند ماه 1402 از ساعت 10 صبح تا 21 میزبان شهروندان است.

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top