مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو روز جهانی کارگر را تبریک گفت.

 

به گزارش اقتصادرسا ؛امیر‌علی طاهر‌زاده مدیر عامل و عضو هیئت مدیره شرکت معدنی و صنعتی چادرملو به مناسبت روز جهانی کارگر پیامی به شرح ذیل صادر کرد.


  بنام  یکتا هستی بخش جهان

فرا رسیدن 11  اردیبهشت  روز جهانی  کارگر را  به تمامی تلاشگران  جبهه تولید  و عرصه سازندگی  تبریک عرض می نمایم.

بی تردید گردش چرخ های تولید  و  ارزش آفرینی  در هر جامعه ای مرهون  کار و کوشش  عزیزانی  است که  در سخت ترین شرایط   عزتمندانه  در سنگر   اقتصادی جهاد می کنند.

روز کارگر فرصتی است مغتنم   برای ارج نهادن به خدمات صادقانه این گروه   زحمتکش   و بی ادعای  جامعه.

یقیناً رشد و شکوفایی  جوامع از  دیر باز  تا کنون، مرهون قدرت و توان  و   پویایی  این خالقان  ارزش   و شاکران حقیقی نعمات الهی است  که  با  بازوان  توانمند خود  شکوفایی  و  رونق اقتصادی  را برای آحاد جامعه  به ارمغان می آورند .

به این امید که خداوند منان توفیق  خدمتگذاری  و  توان  خیزش  در راستای   شکوفایی اقتصادی  کشور عزیزمان ایران، به  ما  عنایت فرماید  تا بتوانیم گام های   مؤثری   در  این جهت برداریم برای  تمامی کارگران  عزیز و خانواده ارجمندشان نیز سربلندی و نشاط و تندرستی آرزومندم و بار دیگر این روز   را  به همه خادمین  واقعی این  مرز و بوم تبریک عرض می نمایم .

 

  امیر علی طاهر زاده          

 

مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

 

 

 
انتهای پیام/

روتیتر: مدیرعامل گروه توسعه ملی در بازدید از شرکت گلتاش:

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی همزمان با روز کارگر در سفر به اصفهان از شرکت گلتاش بازدید و ضمن قدردانی از عملکرد رو به رشد این شرکت، به اهمیت موضوع رشد تولید با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در شعار سال ۱۴۰۲ تاکید کرد.

 



به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی گروه توسعه ملی، حسین مدرس خیابانی صبح امروز در این بازدید گفت و گویی صمیمانه با کارکنان این شرکت به خصوص در بخش کارگری داشت.
وی ضمن بازدید از خطوط تولید و مشاهده زحمات بخش فنی در کنار بخش‌های تحقیق و توسعه و مدیریت این کارخانه، از کارگران این کارخانه نیز به طور ویژه قدردانی کرد.
وی همچنین ضمن تشکر از بخش مدیریت کارخانه بابت اجرای درست و به موقع طرح های توسعه، گفت: طرح توسعه به مثابه جریان خون در رگ‌های واحدهای تولیدی است و می تواند نشاط و انگیزه را در مجموعه نگاه دارد.
مدرس خیابانی با بیان اینکه در واقع طرح توسعه و نگاه توسعه محور می تواند به اقتصاد کشور کمک کند گفت: باید بتوانیم در کنار نگاه صادراتی و حمایت از توان داخلی، زنجیره تامین مالی را شکل دهیم و وصول مطالبات با نظم بیشتری انجام شود.

مدیرعامل گروه توسعه ملی در ادامه به ارائه پیشنهادی برای افزایش تولید و فروش این شرکت پرداخت و افزود: اگر نظام پرداخت پاداش کارکنان بر اساس آورده‌های بخش تولید و فروش باشد، باعث می شود که انگیزه بیشتری برای افزایش کیفیت و کمیت در تولید و فروش ایجاد شود.
وی همچنین به نقش کلیدی گروه توسعه صنایع بهشهر در پیشبرد اهداف این شرکت و سایر شرکت های زیرمجموعه اشاره کرد و گفت: گروه بهشهر باید با ایجاد فضای هم افزایی بین شرکت های شوینده این هلدینگ نظیر پاکسان، ساینا، مروارید هامون، گلتاش و … کانال تبادل تجربه را باز کند و یک کنسرسیوم قوی برای فروش داخلی و صادراتی ایجاد کند.

روتیتر: جعفری در مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح تولید نوار نقاله استیل کورد:

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: اجرای طرح احداث کارخانه تولید نوار نقاله، کاهش ارزبری قابل توجهی برای کشور به همراه دارد.

 

به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، وجیه ا... جعفری امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح تولید نوار نقاله استیل کورد با بیان این مطلب گفت: اجرای این طرح در منطقه کمتر توسعه یافته الشتر( استان لرستان)، نقطه عطفی برای توسعه صنعتی این منطقه است.

وی ادامه داد: طرح تولید نوار نقاله استیل کورد برای نخستین بار در کشور انجام می شود و اکنون نیاز کشور از طریق واردات تامین می شود.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره با اینکه حضور شرکت های بزرگ در اجرای هر طرح  توسعه ای، منجر به توسعه آن منطقه می شود، تصریح کرد: امیدواریم، شرکت های سرمایه گذار (شرکت های فولاد مبارکه و توسعه معادن و فلزات)، نسبت به تامین مالی این طرح نیز در بازه زمانی برنامه ریزی شده اقدام کنند.

وی افزود: این طرح همچون طرح های دیگر، ماهانه در ایمیدرو پایش خواهد شد تا انشاءالله با حمایت سرمایه گذاران، طرح با سرعت اجرا شود و مردم در موعد مقرر، شاهد توسعه منطقه باشند.

جعفری خاطرنشان کرد: در منطقه مذکور، محدوده های معدنی شناسایی شده و امیدواریم با اکتشافات بیشتر، به نتایج مطلوبی برسیم.

وی افزود: با دستیابی به ذخایر قابل توجیه، امکان توسعه زنجیره ماده معدنی فراهم خواهد شد.

جعفری خواستار شد: مسئولان طرح تولید نوار نقاله، برنامه آموزش نیروی انسانی مورد نیاز برای دوران بهره برداری را از میان نیروهای بومی اجرایی کنند.

وی ادامه داد: ایمیدرو نیز در امر آموزش حمایت می کند.

اجرای ۱۰۲ کیلومتر احداث جاده برای فعال سازی معادن

رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه این سازمان ۱۰۲ کیلومتر جاده برای فعال سازی معادن مطالعه و برنامه ریزی کرده است، گفت: در حال حاضر، اجرای بخشی از این میزان تکمیل و پایان یافته و برخی در مرحله اجرا و بخشی نیز آماده اجراست. وی ادامه داد: ایجاد زیرساخت های لازم برای معادن، یکی از  راهبردهای ایمیدرو برای توسعه این حوزه مهم است.

معاون وزیر صمت در بازدید از شرکتهای برتر در حوزه رعایت حقوق مصرف کنندگان اظهار داشت : با توجه به سلیقه بازار ، تکانه های اقتصادی و تغییرات درفضای کسب و کار حال حاضر کشور نیاز به نوآوری و نواندیشی در مدل ارزیابی جایزه حمایت از حقوق مصرف کنندگان احساس می شود.



به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان معاون وزیر صمت در بازدید از شرکتهای برتر در حوزه رعایت حقوق مصرف کنندگان اظهار داشت : با توجه به سلیقه بازار ، تکانه های اقتصادی و تغییرات درفضای کسب و کار حال حاضر کشور نیاز به نوآوری و نواندیشی در مدل ارزیابی جایزه حمایت از حقوق مصرف کنندگان احساس می شود.
حسین فرهیدزاده در ادامه افزود : استفاده از روش‌های علمی به منظور ارزیابی عملکرد بنگاههای اقتصادی متقاضی دریافت گواهینامه و تندیس های ملی رعایت حقوق مصرف کنندگان باید بیش از پیش مورد توجه باشد زیرا توسعه ، رشد و بالندگی کشور نیازمند جدیدترین روشهای عملی ، بروز و استراتژیک است تا بتوانیم صنعت کشور را  به پویایی برسانیم.
وی از تشکیل کمیته مشورتی برای تعیین شاخصهای ارزیابی عملکرد شرکتهای متقاضی بر اساس مدل تعالی سازمانی خبر داد و گفت : این کمیته مشورتی به منظور بازنگری در ضوابط و آیین نامه اجرایی مربوطه در آینده ای نزدیک تشکیل می شود.
رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان  خاطر نشان کرد : لازم است بدانیم که نقش دولت و حاکمیت در مقام تنظیم گیری و تسهیل گری برای رفع موانع اقتصادی کشورکمتر از نقش بخش خصوصی است . لذا استفاده از نخبگان ، اتحادیه ها ،سندیکاها و .... از جمله روش هایی است که می تواند به بهبود هر چه بیشتر اجرای این فرایند کمک نماید.
وی یادآور شد : در این راستا ما  بعنوان یک دستگاه حاکمیتی اعلام آمادگی می کنیم که تا در این زمینه از تجربیات ، نظرات و ظرفیت بخش خصوصی ، اتحادیه ها و سندیکاها بهره مند شویم.
فرهید زاده در ادامه نقش نخبگان را در تدوین برنامه بهبود اصلاح روشها و فرآیندهای کار ارزیابی حائز اهمیت دانست و اظهار داشت : معتقدم هیچ کس نمی تواند بهتر از نخبگان در مورد پویایی و اثربخشی صنعت نظر بدهد لذا تلاش ما باید در بهره گیری درست و مناسب از این افراد بعنوان سرمایه های علمی کشور در بحث اصلاح روشها و فرآیندهای کار ارزیابی باشد.  
رییس سازمان حمایت خواستار ارتباط با دانشگاه و مراکز پژوهشی به منظور بازبینی و اصلاح مدل ارزیابی  شاخصهای شرکتهای متقاضی در حوزه رعایت حقوق مصرف کنندگان شد و تصریح کرد  : باید به این باور داشته باشیم که نخبگان جامعه ، ظرفیتهایی هستند برای شناسایی و حل مشکلات اقتصادی کشور و باید در فضای حال حاضر از این استعدادها به نحو احسن استفاده شود.  
وی بیان کرد : امیدوار هستیم در سال جاری با بهره گیری از تمام این ظرفیتها شاهد تعالی و رشد کیفیت خدمات به مصرف کنندگان باشیم.
فرهیدزاده اعلام داشت : این سازمان بعنوان پل ارتباطی بخش خصوصی با دولت می تواند با  هماهنگی با کارشناسان و دستگاههای مرتبط  ، ظرفیت سازی مناسب و  انعکاس مشکلات ، مطالبات و دغدغه های تولیدکنندگان کالا و خدمات  ، نقش موثر و محوری در رفع مشکلات و تنگناهای این حوزه  ایفا نماید.
حسین فرهیدزاده ، درادامه سازمان حمایت را به دو بال تشبیه کرد و توضیح داد : این سازمان تنها دستگاهی است که ضمن برقراری ارتباط موثر بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان و  حمایت توامان از مصرف کنندگان و تولیدکننده و تسهیل تعامل بین دولت و بخش خصوصی ، می تواند قدرت تصمیم گیری و اثرگذاری سیاستهای دولت را افزایش دهد.
وی همچنین به چالشها و موانع شرکتهای پخش در کشور اشاره کرد و گفت : در شرایط کنونی موضوعی که در ارتباط با شبکه توزیع کالا در کشور می بایست مدنظر قرار گیردد  انتقال کالاها با صرف کمترین هزینه و در کوتاهترین زمان، و درنهایت رعایت بیشتر حقوق مصرف کنندگان است.
معاون وزیر صمت خاطر نشان کرد :صنعت توزیع و پخش کشور رسالت خطیر را برعهده دارد که  سعی داریم با حمایت دولت و همراهی تولیدکنندگانی که با صنعت پخش در ارتباطند مشکلات موجود در این صنعت را برطرف نماییم.

روتیتر: مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در بازدید نظارتی از حوزه درمان مطرح کرد؛

دکتر میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با ابراز امیدواری نسبت به آثار اقدامات انجام شده در دو سال اخیر گفت: دولت مردمی و مجلس انقلابی در مورد بازپرداخت حدود 180 هزار میلیارد تومان از مطالبات انباشته سازمان تأمین‌اجتماعی در سال‌های 1400 و 1401 همکاری خوبی انجام دادند. پرداخت این مطالبات برخلاف دوره‌های پیش از مسیر واگذاری سهام شرکت‌های مناسب صورت پذیرفت و به‌منظور پیشگیری از انباشت بدهی دولت، در سال جاری نیز پرداخت حداقل 70 هزار میلیارد تومان از مطالبات سازمان در قانون بودجه پیش‌بینی شده، که این موضوع عامل مهمی در پایدارسازی صندوق خواهد بود.

 

به گزارش  اقتصادرسا به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، دکتر موسوی در ادامه برنامه‌های دوره‌ای نظارتی از حوزه‌های مختلف عملکردی این سازمان؛ در بازدید از معاونت درمان این سازمان که با حضور ویدئوکنفرانسی مدیران درمان تأمین‌اجتماعی استان‌ها برگزار شد، با اشاره به اینکه توسعه خدمات درمانی به لحاظ کمی و کیفی، مدیریت مصارف در حوزه‌های مختلف به‌ویژه درمان و رسیدگی دقیق به اسناد پزشکی، از جمله موضوعات مهمی است که باید در بخش درمان تأمین‌اجتماعی مورد توجه قرار گیرد، افزود: در درمان مستقیم، متناسب با نیاز‌ها و مشکلات، به توسعه خدمات و ظرفیت‌های درمانی نیاز داریم. واقعیت آن است که درمان مستقیم به جهت رایگان بودن و کیفیت خدمت‌رسانی، هم برای سازمان و هم برای بیمه‌شدگان و بازنشستگان اهمیت حیاتی دارد.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به اینکه کیفیت و عمق خدمات درمانی باید بیش از پیش افزایش داشته باشد، گفت: یکی از رویکرد‌های مهم ما در حوزه درمان، توسعه ظرفیت‌های درمان مستقیم است هرچند همچنان اولویت خرید راهبردی را هم در دستور کار داریم. در مجموع تلاش داریم در حوزه درمان انعطاف‌پذیری داشته باشیم که بتوانیم خدمات درمانی مطلوبی به مردم ارائه کنیم. ایده راهبردی ما این است که حسب فرمایش و توصیه مقام معظم رهبری تا می‌توانیم دغدغه بیماری را از روی دوش بیماران برداریم.
وی افزود: با وجود چالش‌های مدیریت منابع؛ نه‌تنها در اجرای تعهدات سازمان به‌ویژه در زمینه پرداخت به‌موقع مستمری‌ها و نیز تأمین و ارائه خدمات درمانی، تعلل و تأخیری روی نداده بلکه توسعه خدمات با قوت ادامه داشته است. به‌نحوی‌که در سال گذشته 9500 میلیارد تومان برای توسعه ظرفیت‌های درمانی اختصاص یافت و در اسفند ماه، 78 پروژه به بهره‌برداری رسید یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد. برای سال جاری نیز 11.5 هزار میلیارد تومان برای توسعه ظرفیت‌های درمان پیش‌بینی شده است.
دکتر موسوی با ابراز امیدواری نسبت به آثار اقدامات انجام شده در دو سال اخیر افزود: دولت مردمی و مجلس انقلابی در مورد بازپرداخت حدود 180 هزار میلیارد تومان از مطالبات انباشته سازمان تأمین‌اجتماعی در سال‌های 1400 و 1401 همکاری خوبی انجام دادند. پرداخت این مطالبات برخلاف دوره‌های پیش از مسیر واگذاری سهام شرکت‌های مناسب صورت پذیرفت و به‌منظور پیشگیری از انباشت بدهی دولت، در سال جاری نیز پرداخت حداقل 70 هزار میلیارد تومان از مطالبات سازمان در قانون بودجه پیش‌بینی شده، که این موضوع عامل مهمی در پایدارسازی صندوق خواهد بود.   
وی توسعه پوشش بیمه‌های اجتماعی را فرصتی طلایی برای رسیدن صندوق تأمین‌اجتماعی به پایداری توصیف کرد و گفت: تعداد افرادی که تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی نیستند، یکی از فرصت‌های مهم فراروی تأمین‌اجتماعی است که با ایجاد اشتغال بیشتر و تلاش در جهت تحقق پوشش بیمه‌ای فراگیر، براساس سیاست‌های کلی تأمین‌اجتماعی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، منابعی پایدار را برای صندوق محقق می‌سازد.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم تاکنون بیش از 1.7 میلیون نفر به تعداد کل بیمه‌شدگان اضافه شده است، افزود: این افزایش نشان از بهبود شرایط کسب و کار و به‌تبع آن ایجاد منابع پایدار برای مدیریت چالش‌های صندوق دارد.     
وی همچنین گفت: در سال جاری به‌رغم همه محدودیت‌ها با حمایت دولت و شخص رئیس‌جمهور محترم و نیز نمایندگان محترم مجلس در زمینه بازپرداخت بدهی‌ها، نه‌تنها 106 هزار میلیارد تومان بدهی بانکی سازمان تأمین‌اجتماعی تسویه شد بلکه بی‌سابقه‌ترین افزایش سرمایه بانکی را در بانک رفاه با افزایش حدود 46 هزار میلیارد تومانی سرمایه این بانک و ارتقای شاخص کفایت سرمایه بانک شاهد بودیم.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: با توجه به انجام همه تعهدات سازمان در سال گذشته با رقمی بالغ بر 460 هزار میلیارد تومان که رقمی بی‌سابقه در اجرای تعهدات در نظام تأمین‌اجتماعی کشور است؛ در سال جاری نیز به‌واسطه رونق فضای کسب و کار و برنامه‌ریزی تحولی انجام شده، پیش‌بینی می‌کنیم با استمرار حمایت دولت مردمی سیزدهم و همگرایی بین همه دستگاه‌ها، تمامی تعهدات سازمان، به طور کامل تحقق خواهد یافت و ان‌شاءالله تمام خدمات و تعهدات را برای جامعه بیمه‌شده و بازنشستگان عزیز با کیفیت بهتری انجام خواهیم داد.
دکتر موسوی، کاهش پرداخت از جیب بیمه‌شدگان را از دیگر راهبرد‌های اساسی مورد توجه در بخش درمان سازمان تأمین‌اجتماعی توصیف کرد و گفت: هم در بخش درمان مستقیم و هم در بخش درمان غیرمستقیم، صیانت مالی از بیمه‌شدگان موضوعی بسیار مهم است. در برخی از بیماری‌ها، هزینه‌های خدمات سلامت بالاست که ما هر اندازه که می‌توانیم باید این هزینه‌ها را کنترل کنیم. کسی که بیماری صعب‌العلاج دارد و از محدودیت‌ها و عوارض بیماری رنج می‌کشد، این بیمار نباید در کنار عوارض و دردهای بیماری، نگران هزینه دارو و درمان هم باشد.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با تأکید بر اینکه برای برخی از مردم حوزه درمان تأمین‌اجتماعی تنها امکان و تکیه‌گاه به هنگام بیماری است، گفت: در بخش درمان غیرمستقیم، سازمان تأمین‌اجتماعی به‌عنوان یک سازمان بیمه‌گر نباید به یک پرداخت‌کننده صرف هزینه‌ها تبدیل شود. ما امانتدار مردم هستیم و باید نسبت به امانت آن‌ها و نظارت بر کیفیت خدمت‌رسانی و تسهیل شرایط برای بیمه‌پردازان حساس باشیم.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی به پیشتازی این سازمان در اجرا و توسعه طرح نسخه الکترونیک نیز اشاره کرد و افزود: در این بخش با همکاری عزیزان حوزه درمان و بخش فناوری اطلاعات، ضریب پوشش خدمات الکترونیک به بیش از 90 درصد و پایداری شبکه به سطح قابل اعتنایی رسیده است که امیدواریم این مقدمه، باعث تحقق هدف نهایی که تشکیل پرونده الکترونیک است، شود.
دکتر موسوی منابع انسانی و کادر درمانی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی را اصلی‌ترین سرمایه این بخش معرفی کرد و افزود: در بخش درمان تأمین‌اجتماعی، کارکنانی بسیار زبده، متخصص و همراه داریم که در همه مقاطع ایثارگرانه خدمات ارائه می‌دهند.

 

این همایش با حضور مسئولین، مدیران ارشد و متخصصان حوزه انرژی در ساختمان شماره 2 سازمان مدیریت صنعتی برگزار می شود.

 

به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت صنعتی، همایش "هشتمین دوره جایزه ملی مدیریت انرژی" 7 خردادماه سال جاری با حضور مسئولین، مدیران ارشد و متخصصان حوزه انرژی در ساختمان شماره 2 سازمان مدیریت صنعتی برگزار می شود.

بنا به این گزارش، دبیر اجرایی همایش هشتمین دوره جایزه ملی مدیریت انرژی گفت:این جایزه در راستای سیاست‏های کلی اصلاح الگوی مصرف به انضمام قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی و قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر، با هدف اشاعه فرهنگ صرفه‏جویی و ایجاد زمينه‌هايی براي ارتقاء سطح توانمندي و توسعه مديريت و كمك به هم‌افزايي دانش و تجربه سازمان‏ها در زمينه مديريت انرژي و کمک به شرکت‏هایی که قصد دارند مسیر خود را با رویکردی داوطلبانه و التزام عملی به مسئولیت‏های اجتماعی خود، در سطحی بالاتر از حداقل‏های استاندارد ادامه دهند، برگزار می‌شود.

 وی افزود: سازمان مدیریت صنعتی از سال 94 و با جلب همکاری و همراهی اصلی‏ترین نهادهای قانون گذار و ناظر در زمینه انرژی شامل " معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری"، "شرکت بهینه سازی مصرف سوخت"، "سازمان انرژي‌هاي تجديد پذير و بهر‌وري انرژي برق" و "سازمان ملی استاندارد ایران"، نظام "جایزه ملی مدیریت انرژی" را پایه گذاری کرده که  با گذشت 8 دوره از برگزاری "جایزه ملی مدیریت انرژی"، اکنون این جایزه از جایگاه بسیار خوب و مقبولی در بین سازمان‏های ایرانی برخوردار است و "دبیرخانه جایزه ملی مدیریت انرژی" به عنوان اصلی‏ترین مرجع برای ارزیابی عملکرد مدیریت انرژی در کشور شناخته می‏شود.

 

جایزه ملی مدیریت انرژی در 4 بخش اصلی شامل صنایع و فرایندهای انرژی بر، محصولات و تجهیزات انرژی بر، ساختمان های غیر مسکونی اداری، و پروژه های صرفه جویی انرژی به شرکت‏های متقاضی اعطا می‏شود.

بر اساس الگوی تدوین شده برای ارزیابی در این جایزه، موضوعات سیستمی و مدیریتی با در نظر گرفتن شاخص‏های مصرف و نتایج حاصل از فرایندها و همچنین اقدامات بهبود انجام گرفته، بصورتی متوازن مورد بررسی قرار می گیرد.

این الگو از یکسو به استانداردهای معیار مصرف، قانون و تعهد شرکت‏ها به رعایت مفاد آن توجه نموده و از سوی دیگر وضعیت گذشته و حال و بهبودهای انجام گرفته را در مورد میزان مصرف انرژی مد نظر قرار داده و نیز نگاهی عمیق به رعایت اصول سیستمی و مدیریت داشته و این سه وجه را در کنار یکدیگر قرار داده است.

بررسي‏ها و ارزيابي‏هاي اين جايزه علاوه بر فعاليت‏هايي كه در اين خصوص توسط كميته علمي و كميته راهبري صورت مي گيرد، توسط ارزيابان متخصص، مجرب، آموزش ديده و گزينش شده از سوی دبيرخانه جايزه ملي مديريت انرژي، با مراجعه حضوری به سايت اجرايي شركت‎های متقاضي در قالب تيم‏هاي 3 یا 2 نفره، در یک بازه زمانی 3 ماهه انجام شده است.

دکتر مهدی ذوقی مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری ایرانگردی و جهانگردی با انتشار پیامی، فرارسیدن روز جهانی کارگر را به همکاران خدوم و زحمتکش مجموعه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی و جامعه کارگری کشور تبریک و تهنیت گفت.


به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی گروه هتل های ایرانگردی و جهانگردی، متن پیام به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
حضرت علی(ع) عرقِ جبین می‌ریخت و در کشتزار کار می‌کرد تا کارگران برخود ببالند که رهبر آزاده شان نیز بر کارگری افتخار می‌کرد.
روز جهانی کارگر گرامی باد
بوسه‌ی پیامبر بر دست کارگر، یک تعارف نیست بلکه تعلیم است.
رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی)
دکتر مهدی ذوقی مدیر عامل گروه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی همزمان با فرارسیدن روز جهانی کارگر، این روز را روز تجلیل از خدمات ارزنده همکارانی دانست که به‌ عنوان یکی از مهم‌ترین عناصر پیشرفت، توسعه، بالندگی و خوداتکایی شرکت و جامعه هستند. کارگران در اجتماع و کشور نقش به سزایی داشته و از شریف ترین طبقه اجتماع هستند و بدون شک، کار و تلاش کارگران عزیز است که چرخ‌های اقتصادی، توسعه و پیشرفت کشور را به حرکت درمی‌آورد.
اینجانب این روز مهم و برجسته را به خانواده بزرگ ایرانگردی و جهانگردی در سراسر کشور، به ویژه همکاران فعال در عرصه هتلداری و گردشگری صمیمانه تبریک عرض می‌نمایم و از پروردگار متعال تندرستی و آرامش را برای این عزیزان خواستارم.

در مراسم گردهمایی بزرگترین مجموعه هتلداری زنجیره‌ای کشور، مدیران هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی از اقدامات و انتصابات مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری تقدیر کردند.


به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی گروه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی، مراسم گردهمایی مدیران هتل‌های بزرگترین مجموعه هتلداری زنجیره‌ای کشور با حضور دکتر نعمت الله ترکی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، دکتر مهدی ذوقی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری ایرانگردی و جهانگردی و سایر مدیران و معاونان این مجموعه در هتل میگون برگزار شد.
در ابتدای این مراسم مدیران هتل‌ها ضمن تقدیر و تشکر از انتصاب شایسته و بجای مهدی ذوقی به عنوان سکاندار بزرگترین خانواده گردشگری کشور مراتب تقدیر خود را ابراز کردند.
در ادامه این مراسم نعمت الله ترکی مدیرعامل صندوق بازنشستگی به تشریح اهمیت جایگاه این مجموعه در توسعه گردشگری کشور پرداخت و اظهار کرد: مجموعه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی به‌عنوان یکی از مهمترین بنگاه‌های اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری است.
وی همچنین ادامه داد: برنامه‌ای موفق است که از پایین به بالا باشد و تدوین آن از سطح باشد چون قرار است در همان سطح جاری گردد و هدفی که مدنظر صندوق است، سیستم سازی است، که آن برنامه را مدیریت می‌کند.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری تصریح کرد: در اولین گام از برنامه‌های صندوق، موضوع ساماندهی هلدینگ‌ها در دستور کار قرار دارد، چراکه موجبات سودآوری را فراهم می‌کند و اگر تلاش ما موفقیت صندوق بازنشستگی است، در این راستا ما نیازمند یک فعالیت فراملی هستیم.
دکتر ترکی با تاکید بر اینکه صنعت گردشگری، سومین صنعت پر درآمد دنیاست به تشریح وضعیت کشور در این صنعت پرداخت و گفت: سهم ایران از این سودآوری، بین یک تا سه درصد است و متاسفانه این نشان دهنده عدم موفقیت کشور در این صنعت است.
وی در ادامه به شاخصه‌های گروه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی اشاره کرد و افزود: مجموعه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی به صورت هدفمند ایجاد شدند و سایر مجموعه هتل‌های کشور دارای چنین ویژگی نیستند، از جمله می‌توان به نام و عنوان تجاری مجموعه ایرانگردی که از سال ۱۳۴۲ در کشور رسمیت پیدا کرده اشاره کرد که در اقصی نقاط جهان شناخته شده است.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری عنوان کرد: از دیگر شاخصه‌ها می‌توان به نیروی انسانی کارآمد آن اشاره کرد که تعصب و اعتماد و پیوستگی زیادی با هتل‌های ایرانگردی دارند و کمتر در سایر هتل‌های کشور دیده می‌شوند. همچنین زنجیره‌ای بودن این هتل‌ها، با وجود ۴۷ مجموعه فعال در سراسر کشور مزید بر علت است.
به گفته دکتر ترکی، برجستگی دیگر مجموعه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی در اختیار داشتن دو میلیون نفر بازنشسته کشوری است که همواره، تحت عنوان گردشگر، از هتل‌های ایرانگردی استفاده می‌کنند و این وظیفه همکاران ایرانگردی است که به نحو احسن برای سفرهای بازنشستگی برنامه‌ریزی کنند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در هیچ کجای جهان کشوری با پتانسیل و ظرفیت بالای گردشگری مانند ایران وجود ندارد و مجموعه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی، باید این ظرفیت عظیم جذب گردشگر را مغتنم شمرده و نسبت به ارتقای سطح گردشگری کشور اهتمام ویژه ای ورزد.
گفتنی است، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با همراهی دکتر ذوقی مدیرعامل ایرانگردی و جهانگردی، اعضای هیات مدیره و مدیران میانی، از هتل‌های جهانگردی میگون و شمشک بازدید کردند.

با حکمی از سوی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری ایرانگردی و جهانگردی سرپرست حقوقی، املاک و قراردادها منصوب شد.



به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی گروه هتل های ایرانگردی و جهانگردی، روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۲/۱۱ در جلسه ای که با حضور مدیر عامل، اعضای هیات مدیره، معاونان و مدیران برگزار شد، کمیل حق‌گو شرف‌دار کلاهی بعنوان سرپرست حقوقی معرفی شد.

در این جلسه مهدی ذوقی، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری ایرانگردی و جهانگردی ضمن برشمردن تجارب کمیل حق‌گو، ابراز امیدواری کرد تا با همدلی و همکاری گام های موفق و موثری در جهت پیشبرد اهداف و برون رفت از شرایط فعلی شرکت بویژه در پرونده های حقوقی برداشته شده و به زودی شاهد موفقیت های چشمگیر در این بخش باشیم.

همچنین از زحمات عباس پالیزبان مدیر حقوقی سابق تقدیر و تشکر شد.

روتیتر: رئیس جمهور در مراسم «امتنان از کارگران نخبه، گروه‌های کار و واحد‌های نمونه»:

رئیس جمهور ضمن تجلیل از تلاش، دلسوزی و خلاقیت کارگران در امر تولید، دستاورد‌های گروه صنعتی مپنا را مایه مباهات کشور و موجب ارتقای قدرت کشور دانست.


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،‌ حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز دوشنبه در مراسم «اختتامیه تلاش، دلسوزی و خلاقیت کارگران در امر تولید افتخار آمیز استسی و چهارمین جشنواره ملی امتنان از کارگران نخبه، گروه‌های کار و واحد‌های نمونه» که در محل شرکت صنعتی مپنا برگزار شد، ضمن گرامیداشت «روز کارگر» و تجلیل از نقش کارگران در رونق تولید کشور گفت: تلاش، دلسوزی و خلاقیت کارگران در امر تولید و دستاورد‌های بسیار ارزشمندشان در بخش‌های مختلف تولیدی، افتخاری برای کشور است که باید روز به روز افزایش یابد.
 
رئیس جمهور در ادامه با اشاره به بازدید از نمایشگاه دستاورد‌های فناورانه گروه مپنا گفت: دیدن محصولات و دستاورد‌های این شرکت بسیار افتخارآمیز و مایه مباهات کشور و تلفیقی از دقت، تلاش، خلاقیت و علم و فناوری است که باعث تولید و ارتقای قدرت کشور می‌شود.
 
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با بیان اینکه شرکت مپنا با ضمیمه کردن دانایی به توانایی زمینه کار علم‌پایه در کشور را فراهم کرده است، افزود: زنجیره‌های تولید مرتبط با این شرکت همگی باید فعال شوند تا محصولات آن معطل یا ناقص نماند.
 
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در ادامه با اشاره به طراحی و تولید سیستم محرکه خودرو‌های برقی اعم از اتوبوس، سواری و باری در شرکت مپنا و نیاز ضروری کشور به این محصول برای کاهش مشکل آلودگی هوا، بر تسریع بررسی و صدور تاییدیه‌های لازم از سوی سازمان استاندارد تاکید کرد.
 
رئیس جمهور درباره مطالبات مطرح شده از سوی نمایندگان تشکل‌های کارگری در این مراسم، به مسئله امنیت شغلی بویژه قرارداد‌های چند ماهه به عنوان یکی از دغدغه‌های مهم جامعه کارگری اشاره کرد و وزیر کار را موظف کرد با بررسی دقیق موضوع قرارداد‌های کارگری ساماندهی لازم در این زمینه را اعمال کند.
 
رئیس جمهور در ادامه تامین مسکن را از دیگر ضرورت‌های جامعه کارگری برشمرد و گفت: آنچه که ما درباره مسکن وعده کردیم، ناظر به نیاز کشور و الزام قانونی بوده است و اگر در سال‌های گذشته سالی یک میلیون مسکن ساخته می‌شد، وضعیت امروز بازار مسکن اینگونه نبود.
 
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی درباره رفع نیاز مسکن در حوزه کارگری هم گفت: واحد‌های تولیدی با تشکیل تعاونی‌های مسکن مقدمات لازم را فراهم کنند، بخش‌های مربوط در دولت هم برای تامین زمین و فراهم کردن تسهیلات لازم برای ساخت مسکن تلاش کنند.
 
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی همچنین درباره مشکلات بازنشستگان تصریح کرد: اگر مسائل و مشکلات بازنشستگان کارگری در کنار شاغلین این قشر تعریف شود، زمینه برای رفع این مشکلات مساعدتر خواهد شد.
 
رئیس جمهور با اشاره به موضوع شرکت‌های پیمانکاری و نارضایتی کارگران از برخی سازوکار‌های مربوط به این شرکت‌ها، وزیر کار را مکلف کرد که ساماندهی سازوکار شرکت‌های پیمانکاری را در دستور کار قرار دهد.
 
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی درباره اصلاح مواد قانون کار و حقوق بازنشستگان کارگری نیز دستور داد، این دو موضوع در کمیسیون کارشناسی دولت با حضور نمایندگان کارگری مورد بحث و بررسی قرار گرفته و نتیجه نهایی آن برای بررسی و تصویب به دولت ارائه شود.
 
رئیس جمهور با اشاره به اعلام آمادگی نماینده یکی از تشکل‌های کارگری برای جذب سرمایه‌گذار خارجی نیز گفت: دولت هم سرمایه‌گذاری داخلی با استفاده از ظرفیت شرکت‌های بزرگ، بانک‌ها و بخش خصوصی را دنبال می‌کند و هم از سرمایه‌گذاری خارجی برای رونق تولید و ایجاد اشتغال استقبال خواهد کرد و حتما سازوکار اجرایی شدن این پیشنهاد نیز در وزارت اقتصادی بررسی خواهد شد.
 
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود در این مراسم، جریان دلالی در کشور را برای تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان بسیار مضر دانست و به همه تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان کالا‌های مردم و همچنین نهاد‌های نظارتی پیشنهاد کرد، با استفاده از ظرفیت سامانه‌های رصد و پایش در کشور، آنچنان بر زنجیره تولید تا مصرف نظارت کنند که دست دلالان از مایحتاج مردم قطع شود.
 
رئیس جمهور همچنین با تاکید چندباره در حمایت از تولیدات داخلی گفت: برای بار چندم تاکید می‌کنم واردات مشابه خارجی هر کالای تولید داخلی که استاندارد‌های لازم را دارا باشد، مصداق واردات بی‌رویه و غیرمجاز است چرا که این مسئله به تولید و اشتغال کشور لطمه می‌زند.
 
رئیس جمهور همچنین با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگران وزارت کار را به اجرایی کردن فرامین رهبری برای رفع مشکلات جامعه کارگری مکلف کرد.
 
پیش از سخنان رئیس جمهور سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سخنانی ضمن تقدیر از حمایت‌های ویژه رئیس جمهور از جامعه کارگری، ایجاد اشتغال پایدار، دفاع از فرهنگ کار و صیانت از حقوق کارگران، به تشریح اقدامات ۱۸ ماه گذشته و همچنین برنامه‌های آتی این وزارتخانه پرداخت و گفت: علاوه بر اضافه شدن یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بیمه شده جدید در ۱۸ ماه گذشته، از سوی این وزارتخانه چند سامانه رصد و پایش از جمله رفاه ایرانیان و نیازسنجی نیروی کار متصل به تمام کارگاه‌ها و کارخانه‌ها راه‌اندازی شده است.
 
وزیر کار همچنین از طراحی سامانه دیگری در این وزارتخانه خبر داد که با راه‌اندازی آن تا ۶ ماه آینده، تمام نیرو‌های جویای کار و بیکار در کل کشور به صورت برخط ساماندهی خواهند شد.
 
در این مراسم همچنین علیرضا محجوب رئیس خانه کارگر و ۶ تن از نمایندگان تشکل‌های کارگری به بیان مشکلات و مطالبات کارگری در حوزه معیشت، مسکن، بهداشت و درمان و بازنشستگی پرداختند.

روتیتر: با حضور جمعی از مسئولان دولتی و مدیران سازمان تأمین‌اجتماعی انجام شد؛

همزمان با سالروز صدور فرمان هشت ماده‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره مبارزه با فساد و با حضور دکتر میثم لطیفی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، حجت‌الاسلام حسن درویشیان رئیس دفتر بازرسی و نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امر مبارزه با فساد و همچنین دکتر میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی و جمعی از مدیران ارشد این سازمان، از سامانه متمرکز ثبت تخلفات اداری در این سازمان رونمایی شد.

 

سامانه متمرکز رسیدگی به تخلفات اداری در سازمان تأمین‌اجتماعی؛ با توجه به سیاست‌های کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تأکید مقام معظم رهبری در زمینه لزوم برخورد قاطع با فساد؛ با هدف فراهم شدن امکان استفاده از ظرفیت‌های نظارتی و اطلاع و استفاده عموم مردم از حقوق خود راه‌اندازی شده است. با آغاز فعالیت این سامانه، مراجعان به شعب و مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی و نیز کارکنان و مدیران سازمان تأمین‌اجتماعی می‌توانند گزارش‌ موارد احتمالی تخلفات در حوزه‌های مختلف مأموریتی این سازمان و زیرمجموعه‌های آن را به‌صورت کاملاً غیرحضوری ثبت و پیگیری کنند.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی این سامانه در راستای راهبردهای اصلی مورد توجه در سازمان تأمین‌اجتماعی و مورد تأکید مدیرعامل تأمین اجتماعی مشتمل بر صیانت از حقوق مردم، تسهیل‌گری در ارائه خدمات، اعلام و تبیین دقیق حقوق مخاطبان حتی پیش از مطالبه از سوی ذی‌نفع و برخورد قاطع و بدون تعارف با همه مظاهر فساد شده است.
براساس این گزارش؛ دکتر میثم لطیفی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در مراسم رونمایی از این سامانه، ضمن تبریک هفته کار و کارگر و تقدیر از پیشگامی سازمان تأمین‌اجتماعی در ابتکار راه‌اندازی سامانه ثبت تخلفات اداری، گفت: دهم اردیبهشت، یادآور فرمان هشت ماده‌ای مقام معظم رهبری در سال 1380 یعنی 22 سال پیش درخصوص مبارزه با فساد این اژدهای هفت سر است که توفیق در این مبارزه نیازمند عزم جدی همه مسئولان و مطالبه مردم است.
وی افزود: در دولت مردمی سیزدهم، یکی از مهم‌ترین اولویت‌های مدنظر آقای رئیس‌جمهور که در ایام انتخابات هم مطرح شد، مبارزه با فساد در دستگاه‌های اجرایی کشور است که اگر در دستگاه‌های اجرایی پیشگیری لازم صورت گیرد، طبیعتاً بسیاری از پرونده‌های قضایی تشکیل نخواهد شد و نارضایتی‌ها و گلایه‌هایی که گاهی به‌حق در جامعه وجود دارد، از بین خواهد رفت.
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور افزود: ما در مجموعه دستگاه‌های اجرایی 551 هیئت رسیدگی به تخلفات اداری داریم که حدود 7هزار نفر کارمند در این هیئت‌ها مشغول به کار هستند. اگر این ظرفیت عظیم، به خوبی و با اراده مدیران ارشد به‌کار گرفته شود، نباید شاهد تخلفی در دستگاه‌های اجرایی باشیم.
دکتر لطیفی همچنین گفت: در سال 1401 سیاست ما در سازمان امور اداری و استخدامی و هیأت عالی رسیدگی به تخلفات اداری، یکپارچه‌سازی و سامانه‌مند کردن رسیدگی به تخلفات اداری در دستگاه‌های اجرایی بوده است.
وی افزود: طبق بررسی‌ها، در سال گذشته عمده تخلفات گزارش شده در هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری، توسط مدیران دستگاه‌ها گزارش شده و متأسفانه کمترین حجم گزارش‌ها از طرف مردم و اشخاص بوده است، درحالی‌که وقتی وارد میدان می‌شویم در مواجهه با مردم، گاهی اوقات گلایه‌ها زیاد است. اینجا یک سئوال پیش می‌آید که به‌رغم اینکه گله وجود دارد و گاهی هم به این گلایه‌ها به‌حق است چرا منجر به تشکیل پرونده و رسیدگی در هیأت‌های تخلفات اداری نمی‌شود؟عمده مسئله این است که یا نتوانستیم مردم را نسبت به حقوقی که در دستگاه اجرایی دارند، آگاه کنیم یا گاهی اوقات مردم نسبت به نتیجه شکایت احتمالی و منتج به نتیجه شدن آن ابهام دارند. یا اینکه سامانه‌های ما در دسترس نیست یا آن سادگی لازم راندارد یا امنیت لازم برای مردم وجود ندارد.
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور افزود: سامانه‌ای که امروز رونمایی می‌شود، الحمدلله به‌راحتی در دسترس مردم است، هم استفاده از آن آسان است و هم هر فرد بدون اینکه هویت گزارش‌دهنده افشا شود، می‌تواند مشکلات خود را مطرح کند و امیدواریم که این سامانه بتواند سهم مشارکت مردم در اداره دولت مردمی را افزایش دهد.
وی با انتقاد از کسانی که توسعه سامانه‌های گزارش مردمی و نظارت را به معنای بی‌اعتمادی به کارکنان می‌دانند، نظارت مردمی را ضمانت رضایت مردم دانست و افزود: امیدواریم روزی برسد که کسی در این سامانه‌ هیچ گزارشی ثبت نکند؛ به این معنی که هیچ تخلفی صورت نگیرد و شکایتی وجود نداشته باشد، اما در حال حاضر به بازخوردهایی که از سوی مرم منعکس می‌شود در دولت مردمی و برای حل مشکلات مردم نیاز داریم.
دکتر لطیفی همچنین از آمادگی سازمان امور اداری و استخدامی برای توسعه همکاری با سازمان تأمین‌اجتماعی خبر داد و گفت: راه‌اندازی این سامانه، کار ارزشمندی است اما نباید به همین حد رضایت دهیم و در این سطح متوقف بمانیم و باید در کنار فراهم شدن امکان ثبت شکایت و گزارش تخلفات احتمالی، سازوکاری هم برای ارائه نظرات و انتقادات احتمالی نسبت به فرآیندها و حتی قدردانی و تجلیل از کارکنان هم پیش‌بینی شود.
وی از تجربه نسخه‌نویسی الکترونیک و حذف دفترچه‌های کاغذی به‌عنوان اقدامی ارزشمند در هوشمندسازی فرایندهای ارائه خدمات نام برد و بر ضرورت احصای همه خدمات و فرایندها و اصلاح فرایندها برای استقرار آرمان دولت هوشمند به معنای واقعی آن، تأکید کرد.
نگاه سیستمی به تخلفات را در اولویت قرار داده‌ایم

براساس این گزارش، حجت‌الاسلام حسن درویشیان نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امر مبارزه با فساد نیز در این مراسم ضمن تبریک هفته کار و کارگر و گرامیداشت سالروز صدور فرمان هشت ماده‌ای رهبر انقلاب به سران قوا درباره مبارزه با فساد، از اهتمام سازمان تأمین‌اجتماعی در امر مبارزه با فساد اداری و اقتصادی تقدیر کرد و گفت: شایسته است که در سالروز صدور فرمان هشت ماده‌ای مقام معظم رهبری، دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف گزارشی از عملکرد خود در امر مبارزه با فساد ارائه بدهند؛ چنانکه مقام معظم رهبری نیز تذکر داده‌اند وظیفه دولت سخنرانی در این رابطه نیست، بلکه باید به‌صورت عملی با تخلفات برخورد کند و نتیجه این برخورد را به مردم گزارش بدهد.
وی افزود: البته دولت مردمی سیزدهم و شخص رئیس‌جمهور محترم از ابتدا به این موضوع اهتمام ویژه‌ای داشته‌اند. دولت مردمی سیزدهم نخستین دولتی است که از همان ابتدا سند مرتبط با این موضوع را تنظیم و به همه دستگاه‌ها ابلاغ کرد و همه مسئولین عالی کشور نیز متعهد به اجرای آن شده‌اند. در سند تحول دولت مردمی نیز 12 بند به مبارزه با فساد اختصاص داده شده است که نشان از اهمیت موضوع برای این دولت دارد.
200 گلوگاه فساد شناسایی و به دستگاه‌ها ابلاغ شده است

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه از ابتدای دولت سیزدهم 200 گلوگاه فساد شناسایی و حدود 200 راه حل برای رفع این گلوگاه‌ها تدوین شده است، گفت: حسب دستور رئیس‌جمهور محترم، مجموعه این گلوگاه‌ها به همراه راه‌حل آن‌ها به همه دستگاه‌ها ابلاغ شده است و در حال حاضر هر هفته جلساتی با حضور نمایندگان دستگاه‌ها برای اجرای این راه‌حل‌ها برگزار می‌شود که امیدواریم نتیجه این جلسات، رفع بسترهای فساد در نظام اداری و اقتصادی کشور باشد.
حجت‌الاسلام درویشیان با تذکر درباره اهمیت اصول دوازده‌گانه مقابله با فساد اداری و اقتصادی مدون در دولت سیزدهم که دستگاه‌های مختلف کشور ابلاغ شده است، سه اصل از آن را حاکم بر سایر اصول دانست و افزود: یکی از این اصول، بحث شایسته‌گزینی است. برخی تخلفات و آسیب‌هایی که در نظام اداری با آن مواجهیم، ناشی از عدم شایستگی لازم در مدیرانی است که در طول سال‌های گذشته منصوب شدند. همه اقداماتی که از ابتدای استقرار دولت مردمی سیزدهم در ارتباط با این مساله انجام شده، حاکی از توجه ویژه دولت به امر شایسته‌گزینی است که عامل مهم جلوگیری از ایجاد مفاسد اداری و اقتصادی است.
وی با اشاره به اینکه تعارض منافع یکی از دیگر از اصول است که می‌تواند بسترساز فساد باشد، گفت: دولت جداً این موضوع را دنبال کرده و در دستور کار خود قرار داده است که شاهد آن تدوین لایحه تعارض منافع است که به مجلس ارائه شده و امیدواریم نمایندگان محترم هر چه زودتر آن را به تصویب برسانند.
نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امر مبارزه با فساد، شفافیت را اصل مهم دیگر از اصول دوازده‌گانه مقابله با فساد دانست و افزود: نه تنها نظام جمهوری اسلامی بلکه هر نظامی که به دنبال سیستم اداری و اقتصادی کارآمد است، شفافیت را در اولویت خود قرار می‌دهد.
اهتمام به مردمی سازی مبارزه با فساد

وی با اشاره به اینکه در جمهوری اسلامی، هر امری را که به مردم سپردیم؛ نتیجه خوبی برای کشور داشته است، گفت: مردمی‌سازی مبارزه با فساد اولویت مهم دولت سیزدهم است. اوایل انقلاب و در برخورد با سازمان منافقین که یک جریان مخوف بود، اگر گزارش‌های مردمی نبود، هیچ دستگاهی از عهده جمع کردن این گروهک کوردل بر نمی‌آمد.
حجت‌الاسلام درویشیان در ادامه گفت: در بحث مبارزه با فساد قطعاً ما به مشارکت مردم نیاز داریم و از این جهت اقدام سازمان تأمین‌اجتماعی در طراحی و راه‌اندازی سامانه ثبت تخلفات اداری از سوی مردم را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم این اقدام به همه دستگاه‌ها تسری پیدا کند و مردم بتوانند تخلفاتی که مشاهده می‌کنند را گزارش کنند. با این حال اعلام نتیجه این گزارش‌ها به مردم نیز بسیار مهم و در افزایش سلامت اداری کشور مؤثر است.
نماینده رئیس‌جمهور در امر مبارزه با فساد با تأکید بر اهمیت حمایت از گزارش‌کنندگان تخلف، تعیین سازوکار این حمایت را بسیار مهم دانست و افزود: هیچ کس در نظام اداری نباید از نقد و ارزیابی و نظارت مصون باشد. در این راستا یکی از مأموریت‌هایی که به مجموعه ما محول شده، بحث گشت ارشاد مدیران است که در موارد متعددی در دستگاه‌ها اجرا کردیم و تا امروز مدیران متخلف به تناسب تخلفی که کرده‌اند در قالب اخراج، تنزل درجه و ... با آنها برخورد شده است.
مبارزه با فساد مهمترین اولویت دولت مردمی سیزدهم است

به گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی؛ دکتر میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در ابتدای این مراسم ضمن خوشامدگویی و تشکر بابت حضور میهمانان خصوصاً دستیار و معاون محترم رئیس‌جمهور، رونمایی از سامانه مردمی ثبت تخلفات اداری سازمان تأمین‌اجتماعی همزمان با سالروز صدور فرمان 8 ماده‌ای رهبر انقلاب برای مبارزه با فساد را به فال نیک گرفت و اظهار داشت: سازمان تأمین‌اجتماعی با بیش از 46 میلیون مخاطب یکی از بزرگترین سازمان‌های خدمت‌رسان کشور است که در سه حوزه بیمه‌ای، درمانی و اقتصادی در حال خدمت‌رسانی است.
وی افزود: سازمان تأمین‌اجتماعی در بیش از هزار نقطه تماس ازجمله شعب و مراکز درمانی، با مردم ارتباط مستقیم دارد و آحاد جامعه به طرق مختلف از خدمات این سازمان بهره‌مند می‌شوند. با این گسترگی خدمات و با وجود تلخ و شیرین‌های حوزه اقتصادی، خصوصاً در دولت مردمی سیزدهم اقتضا می‌کرد که نگاه سیستمی به تخلفات را در دستور کار قرار دهیم.
دکتر موسوی با اشاره به اینکه در رویکرد مبارزه با فساد، چند اقدام اساسی در سازمان تأمین‌اجتماعی را در دستور کار قرار داده‌ایم، گفت: از همان ابتدای دوره جدید مدیریتی لازم بود که نظارت سازمان‌یافته را تقویت کنیم که در این راستا کمیته صیانت را در وزارتخانه، سازمان و شرکت‌های تابعه مستقر کردیم که در قالب این کمیته، دو رویکرد تدقیق گلوگاه‌های فساد و پیگیری و برخورد با فساد احتمالی را دنبال می‌کنیم. در همین رابطه در دوره اخیر چندین پرونده کلان اقتصادی را که برای مدت‌ها متوقف مانده بود، به جریان انداختیم که گزارش آن متعاقباً اعلام خواهد شد.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی، اصلاح مقرراتی که ایجاد زمینه فساد می‌کرد و همچنین وضع قوانین جدید را یکی دیگر از اقدامات سازمان در حوزه مبارزه با فساد دانست و گفت: حدود دو هزار بخشنامه در سازمان تأمین‌اجتماعی داشتیم که با همت اداره‌کل حقوقی در قالب 43 بخشنامه کلی تنقیح شد. این اقدام سازمان علاوه بر اینکه در بخش‌های مختلف نظارتی کشور مورد تشویق قرار گرفت، برنده جایزه تجربه موفق اتحادیه بین‌المللی تأمین‌اجتماعی (ایسا) نیز شد.
هوشمندسازی و کاهش مداخلات انسانی، مقدمه کاهش زمینه فساد

وی با اشاره به صدور دستورالعمل جامع مدیریت تعارض منافع در سازمان تأمین‌اجتماعی به‌عنوان یکی دیگر از اقدامات این سازمان در راستای مبارزه با فساد، بر اولویت هوشمندسازی روندها در سازمان تأمین‌اجتماعی تأکید کرد و افزود: همواره بر این اعتقاد بودیم که کاهش مداخلات انسانی در روند ارائه خدمات به بیمه‌شدگان، می‌تواند زمینه فساد را کاهش دهد که در حال حاضر شاهد آثار این رویکرد هستیم. در ابتدای دوره جدید مدیریتی، سازمان 30 خدمت غیر حضوری ارائه می‌کرد که امروز به 43 مورد رسیده و همچنان در حال توسعه است. همچنین طرح پیوستگی بیمه و مالیات اقدام دیگری در حوزه هوشمندسازی است که در دستور کار قرار گرفته و اجرای آن کار بزرگی خواهد بود و با این پیوستگی حجم زیادی از اختلافات میان مردم و سازمان تأمین‌اجتماعی رفع می‌شود. رسیدگی هوشمند به اسناد پزشکی در حوزه صیانت از اموال بیمه‌شدگان، اقدام دیگری است که در سازمان تأمین‌اجتماعی اجرا خواهد شد که به رفع کژکارکردی‌ها در حوزه درمان کمک خواهد کرد.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به اینکه حرکت کلی در طراحی سامانه ثبت تخلفات، به سمت مردمی‌سازی بوده است، اظهار داشت: ثبت گزارش در این سامانه بسیار آسان است و آموزش‌های لازم نیز از طریق سایت و شبکه‌های ارتباطی سازمان در دسترس عموم قرار گرفته است. همانطور که قبلا گفتیم فساد خط قرمز ما است و اگر گزارش‌های مردمی مستند باشد با متخلفین برخورد جدی می‌شود؛ چنانکه در سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری نیز بر صیانت از حقوق مردم تأکید شده است.
وی با اشاره به اینکه اصلاح امور به‌واسطه برخورد مناسب و قاطع با فساد میسر می‌شود، افزود: در رویکرد تحولی ما، مبارزه با فساد جزو اولویت‌های سازمان تأمین‌اجتماعی است که تحقق آن مستلزم حمایت دستگاه‌هایی است که در این حوزه تکالیفی دارند. در نشستی که با ریاست محترم قوه قضاییه داشتیم همکاری خوبی شکل گرفت و ان‌شاءلله با همکاری دفتر بازرسی ریاست‌جمهوری و سازمان اداری و استخدامی و سایر دستگاه‌های مربوطه، مسیر مبارزه با فساد در سازمان تأمین‌اجتماعی با قدرت بیشتری ادامه خواهد یافت.
دکتر موسوی با تأکید بر اینکه باید کاری کنیم تا عوامل باج‌خواه و فسادآفرین در اطراف سازمان تأمین‌اجتماعی احساس امنیت نکنند، گفت: ما در سازمان تأمین‌اجتماعی به دنبال تحقق عدالت، آسایش و امنیت در جامعه هستیم و برخورد با این عوامل می‌تواند آثار خوبی در کارنامه ما داشته باشد.
ویژگی‌های سامانه ثبت تخلفات اداری

براساس این گزارش، میثم جعفری نماینده مدیرعامل و مسئول هماهنگی هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری سازمان تأمین‌اجتماعی نیز در این مراسم، ضمن ارائه گزارشی درباره طراحی این سامانه و نحوه استفاده از سامانه ثبت تخلفات، گفت: در سال‌های اخیر، هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری، عموماً برمبنای گزارش‌های مدیران به موضوع تخلفات اداری ورود و رسیدگی می‌کردند، درحالی‌که در آیین‌نامه‌های مربوطه تصریح شده است که مردم و مراجعان هر دستگاه هم می‌توانند تخلفات احتمالی را گزارش کنند.
وی اظهار داشت: نظارت مردمی، سرمایه جمهوری اسلامی است که باید از این ظرفیت برای ایجاد رضایت عمومی استفاده کرد. بر این اساس سامانه‌ای برای ثبت و پیگیری گزارش‌های تخلفات اداری، طراحی شد که اجرای آزمایشی آن مورد استقبال قرار گرفت.
جعفری با اشاره به سهل‌الوصول بودن ثبت تخلفات در سامانه ثبت تخلفات سازمان تأمین‌اجتماعی، این ویژگی را یک مزیت نسبت به سایر سامانه‌ها دانست و گفت: این سامانه به نحوی طراحی شده است که از راه‌های مختلف می‌توان عملیات ثبت تخلفات را به‌صورت کاملاً غیرحضوری انجام داد. چنان‌که هم در سایت رسمی سازمان تأمین‌اجتماعی قابلیتی برای دسترسی به این سامانه طراحی شده و هم بیمه‌شدگان عزیز با استفاده از کیوآر کدهایی که در تابلوهایی در مراکز بیمه‌ای و درمانی تعبیه شده است، می‌توانند بعد از ورود به سامانه گزارش‌های خود را ثبت کنند.
جعفری با توضیح اینکه مردمی‌سازی فرایند نظارت، مستلزم استفاده از زبانی مردمی است، گفت: در این مسیر تلاش شده است تا از زبانی مردمی برای توضیح فرایند و اطلاع‌رسانی پیرامون حقوق مردم استفاده شود.
نماینده مدیرعامل و مسئول هماهنگی هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری سازمان تأمین‌اجتماعی، امنیت را یکی دیگر از ویژگی‌های این سامانه خواند و افزود: افرادی که می‌خواهند در این سامانه گزارش‌های خود را ثبت کنند، تنها با استفاده از نام کاربری و رمز عبور اختصاصی که هر بیمه‌شده سازمان تأمین‌اجتماعی در اختیار دارد، می‌توانند اقدام کنند و از آن طرف هم تنها همکاران هیئت‌های رسیدگی به تخلفات به این گزارش‌ها دسترسی دارند و از این جهت گزارشگران عزیز اولاً به راحتی و ثانیاً با آسودگی خاطر می‌توانند گزارش تخلفات را در این سامانه ثبت کنند.

 

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top