روز چهارشنبه 28 سپتامبر، شی جین پینگ رئیس جمهوری خلق چین و آلبرتو فرناندز، رئیس جمهور آرژانتین، در پیام‌های جداگانه‌ای برگزاری مجمع عالی مبادلات انسانی و فرهنگی چین و آرژانتین را تبریک گفتند.

به گزارش اقتصادرسا ؛روز چهارشنبه 28 سپتامبر، شی جین پینگ رئیس جمهوری خلق چین و آلبرتو فرناندز، رئیس جمهور آرژانتین، در پیام‌های جداگانه‌ای برگزاری مجمع عالی مبادلات انسانی و فرهنگی چین و آرژانتین را تبریک گفتند.

شی جین پینگ در پیام خود خاطرنشان کرد که چین و آرژانتین دوستان و شرکای خوبی هستند. امسال پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین چین و آرژانتین و همچنین سال همکاری دوستانه چین و آرژانتین است. در طول نیم قرن گذشته، روابط دو کشور با پشت سر گذاشتن آزمون تغییرات بین المللی، به الگویی از همبستگی، همکاری و توسعه مشترک بین کشورهای صاحب بازارهای نوظهور و کشورهای در حال توسعه تبدیل شده است. توسعه همه جانبه و سریع روابط چین و آرژانتین نمادی از توسعه پویا میان دو کشور در جهان است. امیداریم که حاضران در این مجمع برای کمک به نوشتن فصل جدیدی در روابط مشارکتی راهبردی جامع بین چین و آرژانتین و پیشبرد روند ایجاد جامعه با سرنوشت مشترک چین و آرژانتین و جامعه ای با سرنوشت مشترک برای بشریت، همفکری کنند وتوافق نظر خود را افزایش دهند.

آلبرتو فرناندز نیز در پیام تبریک خود گفت: آرژانتین و چین به مدت نیم قرن در کنار یکدیگر ایستاده اند و من اعتقاد راسخ دارم که دو طرف جامعه ای با سرنوشت مشترک را در بالاترین سطح توسعه ایجاد خواهند کرد. تا امروز همکاری ثمربخش میان رسانه های دو کشور موجب ارتقای درک متقابل بین دو ملت شده است. انتظار دارم که دو طرف همکاری ها را تعمیق بخشند و به توسعه روابط مشارکتی راهبردی همه جانبه بین آرژانتین و چین کمک کنند و سهم بیشتری در ایجاد رفاه دو ملت و صلح و توسعه جهان داشته باشند.

مجمع عالی مبادلات انسانی و فرهنگی چین و آرژانتین با موضوع "تعمیق تبادلات رسانه ای و جستجوی مشترک رفاه مردم" چهارشنبه در پکن برگزار شد.