رییس پارک فناوری پردیس از برنامه ریزی این مجموعه برای برگزاری بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، دارویی و آزمایشگاهی (ایران هلث) از ۲۹ اردیبهشت تا اول خردادماه ۱۴۰۳ خبر داد.

 

به گزارش اقتصادرسا؛ مهدی صفاری‌نیا رئیس پارک فناوری پردیس و رئیس شورای سیاستگذاری نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، دارویی و آزمایشگاهی (ایران‌هلث) ۱۴۰۳ در نشست خبری این رویداد گفت: این نمایشگاه به عنوان بزرگترین نمایشگاه و رویداد حوزه تجهیزات و خدمات پزشکی ایران، اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

صفاری‌نیا افزود: پارک فناوری سلامت پردیس به عنوان بزرگترین مرکز تجمع شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور تجهیزات پزشکی با مجوز سازمان توسعه تجارت، متولی برگزاری نمایشگاه تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، دارویی و آزمایشگاهی برای سه دوره شده است که سال آینده بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌هلث با مدیریت پارک فناوری پردیس برگزار می‌گردد.

صفاری‌نیا در خصوص اهداف اصلی برگزاری این نمایشگاه نیز گفت: توسعه فناوری در حوزه سلامت، افزایش قدرت رقابت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور فعال در این حوزه و ایجاد فرصت‌های صادراتی برای این مجموعه‌ها از اهداف اصلی نمایشگاه تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، دارویی و آزمایشگاهی ۱۴۰۳ است.

تشکیل کنسرسیوم‌های فناورانه داخلی و خارجی برای حضور در بازارهای بین‌المللی و شبکه سازی و تبادل تجربیات توسعه فناوری حوزه سلامت از دیگر نکاتی بود که صفاری‌نیا به عنوان اهداف نمایشگاه ایران‌هلث برشمرد و ادامه داد: جذب شرکت‌های فناور خارجی حوزه سلامت برای سرمایه‌گذاری در داخل کشور از جمله دیگر اهداف این نمایشگاه است.

رییس شورای سیاستگذاری نمایشگاه تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، دارویی و آزمایشگاهی ۱۴۰۳ در بخش دیگری از صحبت‌های خود حضور حداکثری شرکت‌های حوزه سلامت و توجه به تبادل فناوری در برابر صادرات را از ویژگی‌های این نمایشگاه برشمرد و افزود: توجه جدی به مجموعه‌های دانش‌بنیان و فناور و تعریف رویدادهای جانبی با هدف رفع نیاز شرکت‌ها در این نمایشگاه پیش‌بینی شده است.

بر اساس این گزارش، بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، دارویی و آزمایشگاهی، اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۳ توسط پارک فناوری پردیس و در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

امین‌رضا خالقیان دبیر بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، دارویی و آزمایشگاهی(ایران‌هلث) ۱۴۰۳ نیز در ادامه  این نشست رسانه ای گفت: در نمایشگاه ۱۴۰۳ گروه‌های کالایی تجهیزات تشخیصی، پخش آزمایشگاهی، مصرف و معاینه، دندانپزشکی، تصویربرداری و بیمارستانی، گوش،حلق و بینی، نوزادان و اطفال و بخش جراحی به معرض نمایش گذاشته می‌شود.
خالقیان از آغاز ثبت‌نام قطعی نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، دارویی و آزمایشگاهی ۱۴۰۳ از ۹ اسفند ۱۴۰۲ خبر داد و افزود: برپایی سالن ویژه استارتاپ ها و شتابدهنده های نوآوری از ویژگی‌های ایران هلث ۱۴۰۳ امسال خواهد بود.
دبیر نمایشگاه ایران هلث در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به پیش ثبت‌نام نمایشگاه از ۴ بهمن‌ماه گفت: تاکنون بیش از ۴۰۰ شرکت داخلی در فضایی بالغ بر ۲۵ هزار مترمربع و ۶۰ شرکت خارجی در فضایی بالغ بر ۴ هزار مترمربع برای حضور در نمایشگاه اعلام آمادگی کرده اند که رشد قابل توجهی نسبت به میزان ثبت نامی سال گذشته داشته است.

وی از راه‌اندازی ستاد خبری و ایجاد کمیته‌های علمی و برنامه‌ریزی نمایشگاه خبر داد و افزود: در نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، دارویی و آزمایشگاهی ۱۴۰۳ میزبان هیأت‌های مختلف خارجی از کشورهای مختلف خواهیم بود.

در پایان  این نشست، از پوستر نمایشگاه تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، دارویی و آزمایشگاهی(ایران هلث)۱۴۰۳ رونمایی شد.
بنابر این گزارش، بیست و پنجمین نمایشگاه ایران‌هلث، اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۳ توسط پارک فناوری پردیس و در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.