روتیتر: شهردار منطقه ۵ خبر داد:

شریفی گفت: عمده‌ترین افرادی که در چهارمین دوره پویش آزادی مادران زندانی از زندان آزاد می‌شوند، زنان سرپرست خانوار و مادرانی با جرائم و محکومیت مالی هستند.



به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری اقتصاد رسا، نشست خبری چهارمین دوره پویش آزادی مادران زندانی امروز یکشنبه هجدهم دی ماه سال جاری با حضور احسان شریفی شهردار منطقه پنج شهر تهران و همچنین با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد.

احسان شریفی شهردار منطقه پنج در این نشست خبری اظهار کرد: پویش آزادی مادران زندانی قبل از ما راه شروع شده بود و مبنای این کار نوع حس انسان دوستانه بین شهرداری، سازمان زندان‌ها و … بوده است.

شریفی تصریح کرد: عمده‌ترین افرادی که در چهارمین دوره پویش آزادی مادران زندانی از زندان آزاد می‌شوند، زنان سرپرست خانوار و مادرانی با جرائم و محکومیت مالی هستند.

وی اضافه کرد: خود خیرین می‌توانند در مراحل آزادی مادران زندانی،  خوبی وجود دارد؛ ما وظیفه بعد از آزادی را بر عهده داریم و از ۱۴۰ نفر آزاد شده، ۱۱۰ نفر در شهرداری اشتغال دارند.

شهردار منطقه ۵ بیان کرد: پویش آزادی مادران زندانی روز چهارشنبه در برج آزادی پویش اجرا می‌شود و مسئولان دستگاه‌های اجرایی مختلف در این مراسم حضور خواهند داشت.

شریفی تصریح کرد: پویش آزادی مادران زندانی تا کنون در منطقه ۵ برگزار شده است و این تجربه ۴ ساله نشان داده و در برخی از موارد همکاران ما در نواحی هم خیرابی را به شهرداری منطقه معرفی می‌کنند.

شهردار منطقه ۵ اضافه کرد: عمده خیرین در منطقه در جهت آزادی مادران زندانی سازندگان بزرگ و پیمانکاران ساختمانی هستند و نزدیک به ۸۰ درصد کمک‌ها از این ۲ قشر است ک هنرمندان و ورزشکاران نیز در راستای معرفی پویش و اطلاع رسانی به مردم نقش بسیار مؤثری دارند.

شریفی یادآور شد: پویش آزادی مادران زندانی نیاز به اطلاع رسانی عمومی دارد و نظارت خوبی در زمینه هزینه‌ها وجود دارد و در این راستا بنیاد رودکی و برج آزادی در کنار ما بوده و دستگاه قضایی نیز بسیار همکاری خوبی دارد.

وی خاطرنشان کرد: زنان و مادران زندانی که به دنبال اجرای پویش از زندان آزاد می‌شوند، بعد از آزادی رها نشده و به انواع مختلف تحت حمایت قرار می‌گیرد و به دنبال این هستیم تا در نهایت به آغوش خانواده بازگردند.