مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با بیان اینکه رشد فعالیت های این شرکت طی دو سال گذشته هر سال نسبت به سال گذشته بیش از ۵۰ درصد رشد داشته است، گفت: بنا داریم با گسترش فعالیت هایمان سال آینده به رشد بیش از ۴۰ درصد دست یابیم.


به گزارش اقتصادرسا، مجید کیانپور در نشست خبری دومین روز از هفتمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته اظهار داشت: آزمایشگاه فنی خاک با ۷۰ سال سابقه فعالیت با توجه به ضرورت کنترل کیفی پروژه ها زیر نظر سازمان برنامه و بودجه بود و از سال ۵۱ زیر نظر وزارت راه و شهرسازی به فعالیت خود ادامه می دهد.

وی با بیان اینکه، در حال حاضر حدود ۷۵ درصد فعالیت های شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با بخش دولتی و ۲۵ درصد با بخش خصوصی انجام می شود، گفت: این شرکت به طور کلی با ۳۷ دستگاه اجرایی از جمله وزارتخانه های راه و شهرسازی، صمت، نیرو، نفت و بنیاد مسکن همکاری دارد.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با اشاره به انجام بیش از ۶۸۰ نوع آزمایش در زمینه بتن، قیر، آسفالت، فولاد، روسازی و زیرسازی راه ها، گفت: این شرکت بیش از ۱۰۴۰ واحد محلی مستقر و غیر مستقر و بیش از ۲۰۰ شعبه در سراسر کشور دارد. لذا در فاصله کمتر از ۲ ساعت این شرکت می تواند به پروژه ها خدمات  ارائه کند.

کیانپور با بیان اینکه بیشترین فراوانی کار ما در حوزه وزارت راه و شهرسازی با اداره کل های تابعه استانی، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، سازمان راهداری وحمل و نقل جاده ای، سازمان بنادر و دریانوردی،  همچنین در حوزه نهضت ملی مسکن با شرکت باز آفرینی شهری ایران، شرکت عمران شهرهای جدید، سازمان مجری ساختمان های دولتی و ... است، گفت:  ۲۶ درصد بازار ژئوتکنیک ایران در دست این شرکت قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در ادامه به خدمات این شرکت در خصوص پروژه های  توسعه سواحل جنوبی کشور اشاره کرد و گفت: مطالعات در ۲۷ سکونتگاه شهری بر اساس طرح جامع مسکن  انجام و گزارش به شرکت عمران شهرهای جدید ارائه می شود. همچنین در بنادر دیلم، گناوه و یک بندر دیگر مطالعات ژئو تکنیک انجام شده و نتایج به اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر ارائه شد.

کیانپور از ارایه تخفیف ۵۰ درصدی به مراکز دانشگاهی و  شرکت های دانش بنیان خبر داد و گفت: از طرح های فناورانه حمایت مالی خواهیم داشت و کمک های فنی خود را ارائه خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مبنی بر اینکه هوشمندسازی خدمات آزمایشگاه چه تسهیل گری برای مراجعه کنندگان در پی داشته است؟ بیان کرد: این شرکت در مباحث استارتاپی و ارایه خدمات به مشتریان با ۱۰۴۰ واحد محلی و ۲۰۰ شعبه، در واقع یک شبکه به هم تنیده ای است که از طریق سایت و سی آر ام، ۴۰۰ پکیج طراحی شده بدون حضور فیزیکی و میدانی، توسط متخصصان نمونه گیری می شود و پاسخ ها از طریق شیت های آزمایشگاهی بر اساس سطح دسترسی، اطلاعات در اختیار مدیران و مهندسین پروژه قرار می گیرد.

وی افزود: رشد فعالیت ها طی دو سال گذشته هر سال نسبت به سال گذشته بیش از۵۰ درصد رشد داشته است. عملکرد ما در سال جاری به بیش از ۴ میلیون آزمایش رسیده است و بنا داریم با گسترش فعالیت هایمان سال آینده به رشد بیش از ۴۰ درصد دست یابیم.