معاون اقتصادی رئیس جمهور از تدابیر ویژه دولت برای ساماندهی بازار سرمایه خبر داد.

به گزارش اقتصادرسا ؛آقای محسن رضایی که عصر امروز مهمان کمیسیون اقتصادی مجلس بود در گفتگویی تاکید کرد: دولت اقدامات جدی برای تکمیل زیرساخت‌های بازار سرمایه را آغاز کرده است و بزودی شاهد اخبار خوبی برای سهامداران این بازار خواهیم بود.
وی با بیان اینکه زیرساخت‌های کنونی بازار سرمایه از انعطاف لازم برای پاسخگویی به نیاز امروز بازار برخوردار نیست گفت: بخش عمده ابزار مورد استفاده در بازار سرمایه مربوط به ۵۰ سال قبل است که به خوبی قادر به اداره بازار نیست لذا با توجه به اهمیت فوق العاده بازار سرمایه برای آینده کشور دولت اهتمام ویژه‌ای برای بازسازی زیرساخت‌ها دارد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور در بخش دیگری ازسخنان خود از ارائه گزارش صد روزه رئیس جمهور به مردم در آینده نزدیک خبرداد و تصریح کرد: مهمترین چالش پیش روی دولت در آغاز کار، کسر بودجه ۴۰۰ هزار میلیارد تومانی بود که خوشبختانه این کسری به مقدار زیادی حل شده است همچنین قطع استقراض از بانک مرکزی و چاپ پول بدون پشتوانه نیز اولویت دیگر دولت در حوزه اقتصاد بود.
وی افزود: خوشبختانه درآمد‌های جدیدی تعریف شده است تا فشار بیشتری روی مردم وارد نشود و دولت با هزینه کردن از جیب مردم نخواهد خود را تامین کند برنامه‌های جدیدی هم داریم که فکر می‌کنم آذر ماه اخبار خوبی به گوش مردم خواهد رسید.
اقای رضایی اضافه کرد: مهمترین مسئله کشور امروز اقتصاد است و از بعد معیشت و زندگی مردم و از بعد پیشرفت و رشد اقتصادی کشور که باید صورت بگیرد. در این دولت در هر دو زمینه برنامه ریزی‌هایی صورت گرفته که تنها به مسائل روزمره اکتفا نکنیم.
وی افزود: البته مسائل روزمره بسیار مهم است، ولی مسائل درازمدت و بنیادین هم مهم است نکته مهم ایجاد یکپارچگی بین دولت، مجلس، قوه قضاییه، بخش خصوصی و همه مردم است.
اقای رضایی گفت: همانطور که در انقلاب و دفاع مقدس با یکپارچگی پیروز شدیم امروز برای حل مشکلات اقتصادی و پیشرفت در مسائل اقتصادی نیاز به یکپارچگی داریم اول باید از دولت و مجلس شروع کنیم بعد هم بین بخش خصوصی و دولت و همه آحاد جامعه حتی ایرانیان عزیزی که در خارج هستند یکپارچگی باشد.
وی تصریح کرد: ما امروز از همه آن‌ها دعوت می‌کنیم که سرمایه‌های فکری و مالی شان را وارد ایران کنند فضا در داخل کشور به سرعت در حال تغییر است و همه زیرساخت‌های لازم برای جهش اقتصادی ان شاالله در ایران فراهم خواهد شد.
اقای رضایی گفت: از همه دعوت می‌کنیم که با انگیزه و شوق وارد وطن خود شوند و این وطن عزیز را بتوانیم بهتر از گذشته بسازیم امروز در کمیسیون اقتصاد مجلس بنا به دعوت اقای پور ابراهیمی شرکت کردیم و درباره این برنامه‌ها صحبت و قرار شد در جلسات بعدی هم همکاری‌های مشترکی میان معاونت اقتصادی دولت و کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه یابد.