با تصویب هیات عامل بانک ملی ایران، نرخ حق الوکاله به کار گیری سپرده های سرمایه گذاری این بانک برای سال ۱۴۰۳ معادل سه درصد تعیین شده است.


به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، بر اساس قانون بانکداری بدون ربا و مطابق با مقررات و ضوابط تعیین شده،نرخ حق الوکاله، هزینه های به کارگیری سپرده های مدت دار مشتریان در بخش تسهیلات دهی و سرمایه گذاری در امور اقتصادی از سوی بانک را شامل می شود.

موسسه اعتباری ملل در راستای تامین نقدینگی جهت سرمایه در گردش و نیز خرید ماشین آلات و تجهیزات شرکت‌های تولیدی، بازرگانی خدماتی نسبت به ارائه طرح الماس ملل اقدام نموده است.

 

به گزارش اقتصادرسا ؛موسسه اعتباری ملل در راستای تامین نقدینگی جهت سرمایه در گردش و نیز خرید ماشین آلات و تجهیزات شرکت‌های تولیدی، بازرگانی خدماتی نسبت به ارائه طرح الماس ملل اقدام نموده است.

این گزارش می‌افزاید: اشخاص حقوقی ای که در موسسه اعتباری ملل دارای حساب سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت می‌باشند بر حسب کارکرد حساب خود، می‌توانند پس از سه ماه از تسهیلات طرح الماس ملل تا سقف ۵۰ میلیارد ریال بهره‌مند شوند.
متقاضیان محترم برای کسب اطلاعات بیشتر از طرح الماس ملل اشخاص حقوقی به سایت موسسه به نشانی www.melalbank.ir   ویا شعب موسسه اعتباری ملل در سراسر کشور مراجعه نمایند.

مراسم افتتاح اولین شعبه هیبرید بانک ایران زمین با حضور جمعی از مسئولین عالی رتبه بانک و مدیران ارشد در حوزه فناوری اطلاعات برگزار شد.



به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی بانک ایران زمین؛ در این مراسم عبدالمجید پورسعید مدیر عالی بانک ایران زمین مشتری مداری و رضایت مندی مشتریان بانک را اولویت و هدف اصلی بانکداری هیبرید بیان کرد و گفت: بانکداری هیبرید به عنوان نسل جدید بانکداری در نظام بانکی کشور، پنجره تازه ای را در حوزه ارائه خدمات ویژه و خاص به روی مشتریان گشوده است.

پورسعید در تشریح نحوه سرویس دهی به مشتریان در شعبه هیبرید افزود: در بانکداری هیبرید مشتریان می توانند کلیه خدماتی را که به صورت حضوری از بانک دریافت می کردند به صورت غیرحضوری از طریق تلفن همراه یا تبلت خود دریافت نمایند.

وی خاطر نشان کرد: شعبه هیبرید تلفیقی از محیط فیزیکی و مجازی برای ایجاد ارزشی ویژه برای مشتریان با ارائه سبدی از محصولات و خدمات گوناگون همراه با تجربه‌ای به یادماندنی است.

در این مراسم اصغر باباپور معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین انتقال سرویس و خدمات بانکداری سنتی به بانکداری هیبرید را از اقدامات اصلی این معاونت بیان کرد و گفت: کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات با بررسی و مطالعه نیازهای مشتریان در شعب، سرویس هایی را که بیشترین میزان درخواست را از سوی مشتریان داشت، جداسازی کرده و متناسب با آن با حفظ روابط و قوانین رگولاتوری برای شعبه هیبرید تولید کردند.

باباپور با اشاره به ساختارهای ایجاد شده برای راه اندازی شعبه هیبرید، افزود: با همکاری مدیر امور سازمان و برنامه ریزی ساختارهای لازم برای راه اندازی شعبه هیبرید ایجاد شد و پس از تصویب مدیریت عالی بانک و هماهنگی با مدیر امور شعب بانک اولین شعبه هیبرید با رویکرد ارائه خدمات غیرحضوری افتتاح شد.

معاون فناوری اطلاعات یکی از ویژگی های شعب هیبرید را ارائه خدمات ۲۴ ساعته به مشتریان بیان کرد و گفت: شعب هیبرید به صورت ۲۴ ساعته درخواست های مشتریان را دریافت کرده و در اولین سیکل کاری آن را انجام خواهد داد.

باباپور افتتاح حساب و انتقال وجه ساتنا و پایا غیرحضوری را از اولین خدمات ارائه شده در شعبه هیبرید خواند و افزود: مشتریان می توانند به آسانی با نصب پلتفرم همراه پلاس فراز به صورت غیرحضوری اطلاعات و مشخصات خود را وارد کرده و پس از انجام استعلام های لازم و احراز هویت، در شعبه هیبرید افتتاح حساب کنند. همچنین می توانند از طریق این پلتفرم جهت انتقال وجه بالاتر از ۲ میلیارد ریال اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: این زیرساخت برای شعب هیبرید برنامه ریزی شده است که در کنار بخش عملیاتی، بخش پشتیبانی و پاسخگویی به مشتریان ایجاد شده تا مشتریان بتوانند به صورت ۲۴ ساعته و در کمترین زمان سرویس های مورد نیاز خود را دریافت کنند.

روتیتر: رشد قابل‌توجه وصول مطالبات بانک آینده در شش ماه اخیر؛

بررسی عملکرد بانک آینده طی بازه‌زمانی ۶ ماهه‌ی ۱۵ آذرماه ۱۴۰۲ تا ۲۱ خردادماه ۱۴۰۳ حکایت از اقدامات قابل‌توجه بانک آینده در حوزه وصول مطالبات در مقایسه با ۹ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ دارد.

 


به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط‌عمومی بانک آینده؛ این بانک، طی طرح ضربتی وصول مطالبات معوق، موفق به وصول نزدیک به ۱۷ همت از مطالبات جاری و غیرجاری خود، شده است.
وصول مطالبات از فعالیت‌های بسیار حائز اهمیت بانک‌ها و مجموعه‌های مالی به‌شمار می‌رود که اثرات مثبت آن در قالب کاهش هزینه ذخیره و تأثیر بر نقدینگی و در نهایت ورود منابع به بانک، نمود می‌یابد.
در همین راستا، بانک آینده با تحقق قریب به ۱۷ همت وصول مطالبات غیر جاری در بازه‌زمانی شش‌ماهه اخیر، کاهش هزینه‌ها و متعاقباً سودآوری بیشتری را تجربه خواهد کرد که با بهره‌گیری از این سودآوری در قالب اختصاص تسهیلات به شرکت‌ها و بنگاه‌های تولیدی خرد و کلان و فعالیت آن‌ها، این مبلغ، هم‌چنان در چرخه سودآوردی به گردش خواهد افتاد.

روتیتر: 7،240،000 تومان جایزه پرداخت قبض در 724

جشنواره جدید اپلیکیشن ۷۲۴ ویژه پرداخت قبض با جوایز مختلف ماهانه برای کاربران این اپلیکیشن در نظر گرفته شده است.



به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی سپ، اپلیکیشن ۷۲۴ یکی از محصولات کاربردی شرکت پرداخت الکترونیک سامان (سپ) در حوزه پرداخت موبایلی از امروز (۳۰ مرداد ۱۴۰۳)، جشنواره جدیدی را برای کاربرانی که قبوض خود را با ۷۲۴ پرداخت می‌کنند، برگزار می‌کند.

این جشنواره تا پایان آبان ماه ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت و در طول این مدت کاربران می‌توانند با پرداخت یکی از قبوض خود با اپلیکیشن ۷۲۴، شانس خود را برای جوایز مختلف محک بزنند. جوایز این جشنواره به صورت ماهانه ارائه می‌شود که طی آن، به قید قرعه به ۷ نفر از برندگان، ۷،۲۴۰،۰۰۰ میلیون تومان اعطا خواهد شد.


شرایط شرکت در این جشنواره

هر یک از کاربران اپلیکیشن ۷۲۴ می‌توانند با پرداخت یکی از قبوض خود مانند آب، برق، گاز، تلفن، همراه اول، ایرانسل، رایتل و سامانتل در این جشنواره شرکت کنند. قرعه‌کشی نیز به صورت ماهانه و بین افرادی که از خدمت پرداخت قبض اپلیکیشن ۷۲۴ استفاده کرده‌اند، برگزار خواهد شد و به ۷ نفر از برندگان، جایزه ۷،۲۴۰،۰۰۰ تومانی اعطا خواهد شد.

جهت دریافت و دانلود اپلیکیشن ۷۲۴، می‌توانید روی لینک زیر کلیک کنید:

https://trc.metrix.ir/rz4lul/

سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه با انتشار اطلاعیه‌ای از ادامه رایزنی‌ها برای دریافت سود سهام عدالت از ناشران خبر داد.



به گزارش اقتصادرسا به نقل از سپرده‌گذاری مرکزی، در این اطلاعیه با اشاره به درخواست‌ها و پیگیری‌های فراوان سهامداران عدالت در خصوص زمان دریافت مرحله سوم سود سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱ آمده است: با وجود رایزنی‌ها و مکاتبات مکرر و اتمام مهلت قانونی هشت ماهه شرکت‌ها برای پرداخت سود سهام خود بر اساس قانون تجارت، همچنان ۴ شرکت‌ سود سهام عدالتشان را به حساب‌های سپرده‌گذاری مرکزی واریز نکرده‌اند.

بر اساس این اطلاعیه،«گروه مپنا، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و شرکت پالایش نفت بندرعباس» تاکنون وجوه مرحله سوم خود را به حساب‌های سپرده‌گذاری مرکزی واریز نکرده‌اند.

پیش از این نیز شرکت «فجر انرژی خلیج فارس» از افزایش سرمایه خود از محل سود سهام عدالت خبر داده بود اما تاکنون مسئولان این شرکت میزان دقیق افزایش سرمایه خود را به سپرده گذاری مرکزی اعلام نکرده‌اند.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به شرایط فوق، هم اکنون امکان واریز مرحله سوم سود سهام عدالت مسیر نیست اما سازمان بورس و اوراق بهادار و سپرده‌گذاری مرکزی در حال رایزنی و مذاکرات لازم برای دریافت سود از شرکت‌های فوق هستند تا بتوانند مجوزهای لازم را از شورای عالی بورس و اوراق بهادار برای واریز مرحله پایانی سود سهام عدالت اخذ کنند.

گفتنی است، مراحل اول و دوم سود سهام عدالت سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱ در اواخر آذر و اسفندماه سال گذشته به حساب بیش از ۴۳ میلیون سهامدار سود واریز شد.

مرکز مالی ایران به‌عنوان بازوی آموزشی بازارهای مالی با همراهی مدرسه ارزشگذاری، اقدام به برگزاری دوره آموزشی توسعه مهارت‌های ارزشگذاری کرده است.  



به گزارش اقتصادرسا، ارزشگذاری سهام شرکت‌ها را می‌توان کلیدی‌ترین مهارت و تخصص مورد نیاز برای هر تحلیلگر در بازار سرمایه دانست؛ مهارتی که توسعه آن هم نیاز به دانش مالی و هم به تجربه خاص اقتصاد ایران دارد.

بر اساس این گزارش، تحلیلگران در فرآیند یکپارچه ارزشگذاری هم به ریزکاوی و شناخت عمیق صنایع مسلط می‌شوند، هم تحلیل و شناخت استوری شرکت‌ها و عوامل مؤثر بر عملکرد و وضعیت مالی آنها را درمی‌یابند و هر دوی این شناخت‌ها را نقشه راه برآورد ارزش سهام و نهایتاً تصمیم خرید یا فروش قرار می‌دهند.

از سویی دیگر، بازار کار مهارت ارزشگذاری که تلفیق تحلیل و شناخت استوری شرکت‌ها، مدلسازی صورت‌های مالی و ارزشگذاری به روش‌های مختلف (تنزیل جریان نقدی، بازاری و خالص ارزش روز دارایی‌ها) است مورد نیاز واحدهای ارزشگذاری وتامین مالی شرکت‌های تامین سرمایه، گروه‌های تحلیل شرکت‌های سرمایه‌گذاری و سبدگران‌ها، گروه‌های مالی، هلدینگ‌ها و کارگزاری‌ها است.

این گزارش می‌افزاید: نرخ اشتغال اشخاص با مهارت ارزشگذاری و تحصیلات مرتبط ۱۰۰ درصد است. ضمن اینکه به عنوان حتی شخص حقیقی، تحلیل و ارزشگذاری مقدمه سرمایه‌گذاری اصولی در بازار سهام و کاهش ریسک از دست رفتن سرمایه و افزایش احتمال بازدهی مناسب سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود.

از این رو، مرکز مالی ایران به‌عنوان بازوی آموزشی بازارهای مالی در کشور با همراهی مدرسه ارزشگذاری، اقدام به برگزاری دوره آموزشی توسعه مهارت‌های ارزشگذاری کرده است.
گفتنی است؛ این دوره که با همراهی تیم منتورینگ حرفه‌ای، پشتیبانی فنی، کارگروهی مستمر و حضور خبرگان صنایع مختلف برگزار می‌شود، بالغ بر ۴ ماه آموزش با رویکردی کاربردی و ناظر به مسائل واقعی و روز بازارها است.

لازم به ذکر است؛ متقاضیان برای دریافت پیشنهاد ویژه ثبت نام می‌توانند به صفحه دوره «توسعه مهارت‌های ارزشگذاری» در سایت مرکز مالی ایران مراجعه و یا با شماره ۲۲۱۱۰۵۱۸ - ۰۲۱ تماس بگیرند.

روتیتر: بورس تهران برگزار می‌کند:

سمینار آموزشی «استقرار حاکمیت شرکتی در ناشران بورسی، مدیریت ریسک فناوری اطلاعات و حسابرسی فناوری اطلاعات» یکشنبه ۳۱ تیرماه به همت بورس تهران و انجمن علمی حسابرسی فناوری اطلاعات ایران برگزار می‌شود.

 

به گزارش اقتصادرسا ؛محمود گودرزی، مدیرعامل بورس تهران ، با اشاره به اهداف برگزاری سمینار آموزشی «استقرار حاکمیت شرکتی در ناشران بورسی، مدیریت ریسک فناوری اطلاعات و حسابرسی فناوری اطلاعات»گفت: به دلیل اهمیت موضوع حاکمیت شرکتی در بازار سرمایه، مقررات و دستورالعمل‌های متعددی از قبیل دستورالعمل حاکمیت شرکتی ناشران ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار، دستورالعمل کنترل‌های داخلی ناشران پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس، دستورالعمل پذیرش اوراق بهادار در بورس اوراق بهادار تهران، منشور نمونه کمیته‌های حسابرسی، ریسک، انتصابات و... برای بهبود عملکرد و نظارت بیشتر در این زمینه مصوب شده است. تصویب این مقررات با هدف صیانت از حقوق سرمایه‌گذاران، به ویژه سرمایه‌گذاران خرد، پیشگیری از وقوع تخلفات و نیز ساماندهی و توسعه بازار شفاف و منصفانه اوراق بهادار لازم الاجرا شده‌اند.

استقرار سازوکارهای مناسب برای مدیریت ریسک‌

وی با بیان این که مطابق ماده ۸ دستورالعمل حاکمیت شرکتی هیات ‌مدیره باید اقدامات لازم را جهت استقرار سازوکارهای کنترل داخلی اثربخش به منظور اطمینان‌بخشی معقول برقرار کند، افزود: یکی از سازوکارهای کنترل داخلی مربوط به حوزه سیستم‌های اطلاعاتی و فناوری اطلاعات است و این اطمینان‌بخشی از طریق حسابرسی داخلی محقق می‌شود. علاوه بر این، یکی از موضوعات مهم در حوزه حاکمیت شرکتی که درقالب وظایف هیات مدیره به آن پرداخته می‌شود، استقرار سازوکارهای مناسب برای مدیریت ریسک‌ و کسب اطمینان‌ از این امر است. تشکیل کمیته ریسک از جمله الزامات اصلی است که مطابق مقررات مربوط باید در کنار سایر کمیته‌های تخصصی هیات مدیره تشکیل و وظایف مهمی از قبیل پیشنهاد رویکردها، راهبردها و سیاست‌های مدیریت ریسک به هیأت مدیره شرکت، بررسی وضعیت ریسک‌های شرکت و اثربخشی سیستم مدیریت ریسک و... را بر عهده دارد.

ریسک عملیاتی

مدیر عامل بورس تهران با اشاره به این که ریسک عملیاتی از جمله ریسک‌هایی است که در هر سازمان و شرکتی باید به آن پرداخته شده و مورد توجه قرار گیرد، بیان داشت: یکی از انواع ریسک‌های عملیاتی نیز، ریسک فناوری اطلاعات است. ریسک فناوری اطلاعات در کنار ریسک قوانین، ریسک امنیت، ریسک عدم انطباق و ریسک کنترل عملیات از انواع ریسک‌های عملیاتی بوده و به هرگونه تهدید ناشی از نارسایی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، خطاهای انسانی، حملات به امنیت داده و اطلاعات و از این قبیل موارد گفته می‌شود که داده‌های کسب‌وکار، سیستم‌های حیاتی و فرآیندهای کسب‌وکار را به خطر می‌اندازد.

ترویج استقرار و بهبود حاکمیت شرکتی ناشران

گودرزی با اشاره به اهداف برگزاری این همایش اظهار داشت: این همایش به ترویج استقرار و بهبود حاکمیت شرکتی ناشران، آشنایی اعضای کمیته حسابرسی و واحد حسابرسی داخلی با حسابرسی فناوری اطلاعات، آشنایی اعضای کمیته ریسک و واحد مدیریت ریسک با شناسایی و مدیریت ریسک‌های فناوری اطلاعات و امنیت می‌پردازد. همچنین کمک به تشکیل کارگروه‌های مدیریت ریسک فناوری اطلاعات، حسابرسی فناوری اطلاعات و تبادل دانش و تجربه بین اعضای کمیته‌های حسابرسی و ریسک، واحدهای حسابرسی داخلی و مدیریت ریسک در صنایع مختلف از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.

وی با بیان این که این همایش با هدف تبیین دو حوزه تخصصی از الزامات مذکور یعنی مدیریت ریسک فناوری اطلاعات و حسابرسی فناوری اطلاعات برگزار می‌شود، افزود: این همایش با حضور اعضای کمیته حسابرسی و ریسک ناشران، مدیران و کارشناسان واحدهای حسابرسی داخلی، حسابرسان معتمد بورس، مشاوران پذیرش و عرضه، مدیران و کارشناسان امور ناشران و مدیریت فناوری ارکان بازار سرمایه، اعضای هیات علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی برگزار می‌شود.

شایان ذکر است؛ در تیرماه سال گذشته و پس از ابلاغ دستورالعمل راهبری شرکتی از سوی سازمان بورس، همایش «چشم‌انداز حاکمیت شرکتی، الزامات و چالش‌ها» توسط بورس تهران در سالن اجتماعات این شرکت برگزار شد.

روتیتر: معاون بازرگانی فولاد سنگان خبر داد:

معاون بازرگانی فولاد سنگان به بیان اینکه در بخش فروش 98 درصد از برنامه ها محقق شده است گفت: با توجه به چالش قطعی برق که تولید را در تابستان تحت الشعاع قرار می دهد، واحد خرید و بازرگانی تمهیداتی در زمینه در نظر گرفت و نسبت به عقد قرارداد خرید تضمینی برق اقدام نمود و به این ترتیب مشکل قطعی برق در تابستان را مرتفع نمود.



به گزارش اقتصادرسا؛ هادی مومنی معاون بازرگانی شرکت فولاد سنگان در خصوص عملکرد سال ۱۴۰۲ گفت: حوزه بازرگانی بخش های، خرید، فروش و پشتیبانی بازرگانی و برنامه‌ریزی خرید را شامل می شود که در بخش فروش ۹۸ درصد از برنامه ریزی ها محقق شده به گونه ایکه بالغ بر ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تن گندله در سال گذشته فروخته شد. این میزان در مقایسه با سال قبل از آن ۱۷ درصد رشد نشان میدهد

وی ادامه داد: از این میزان گندله با توجه به اینکه فلسفه وجودی فولاد سنگان تامین مواد اولیه فولاد مبارکه است ۸۵ درصد به این شرکت عرضه شده و مابقی ۱۵ درصد با مجوز صادر شده از طریق بورس کالا عرضه شده است. ضمن انکه در سال گذشته بالغ بر ۵۰۰ هزار تن کنسانتره نیز فروخته شده است .

مومنی در خصوص سایر اقدامات صورت گرفته گفت: تامین قطعات، مواد مصرفی و مواد اولیه از طریق بخش بازرگانی و خرید انجام می‌شود که در این راستا بالغ بر ۷۸۰۰ درخواست برای تامین قطعات به این بخش ارسال شده که بالغ بر ۶۷۰۰ درخواست منجر به فاکتور شده است همچنین در زمینه خرید خدمات از مجموع ۱۷۵ درخواست ۱۵۴ قرار داد انجام شده که نشان دهنده تحقق ۸۴ درصدی برنامه ها در این حوزه است . ضمن انکه در سال گذشته ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تن سنگ خریداری شده که زمینه ساز رشد تولید شده است.

معاون بازرگانی شرکت فولاد سنگان در پاسخ به چالش های حوزه بازرگانی با توجه به مصوبه های خلق الساعه در حوزه صادرات گفت: با توجه به قرار گیری فولاد سنگان در منطقه شمال شرق، محدودیت های حمل و نقل مهمترین چالش پیش روی این شرکت بود به گونه ای که در سال گذشته با توجه به تعدد شرکت های فعال و محدودیت های خطوط ریلی و همچنین شرایط نه چندان مناسب حمل جاده ای و هزینه های بالای آن با انباشت گندله مواجه بوده ایم .البته در این راستا برنامه ریزی های خوبی در زمینه تامین ناوگان صورت گرفته که امسال نتایج آن قابل مشاهده خواهد بود.

وی ادامه داد: اما با توجه به صدور قوانین متعددی که در گمرک وجود دارد و همچنین مشکلات ناشی از رفع تعهدات ارزی در زمیه تامین تجهیزات خارجی با مشکلات زیادی مواجه بودیم که در این راستا تمهیداتی در نظر گرفته شده که در صورت تحقق، می توان از آن به عنوان نقشه راه در اینده بهره گرفت.

مومنی در رابطه با تمهیدات و برنامه های پیش رو گفت: فارغ از آنکه قطعی گاز و برق بخش تولید را با چالش مواجه می کند. برای کاهش بار این مشکلات در واحد خرید و بازرگانی تمهیداتی در زمینه انجام قرارداد با نیروگاه ها صورت گرفته تا در تابستان روند تولید با قوت ادامه یابد.

وی تاکید کرد: در سال جاری تولید ۵ میلیون تن گندله و ۵ میلیون تن کنسانتره پیش بینی شده و در این راستا برای سنگ مورد نیاز علاوه بر معادن کنونی برای تامین گسترده منابع مورد نیاز تولید با حوزه های مختلف رایزنی و برنامه ریزی لازم صورت گرفته است.
انتهای پیام/

در بیست و ششمین همایش ملی تکریم خیرین مدرسه ساز کشور از مدیرعامل بانک ملی ایران تقدیر شد.

 

به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران ؛ در رویداد ملی تکریم از خیرین مدرسه ساز از مدیر عامل بانک ملی ایران به عنوان اندیشمند نیکوکار مدرسه ساز  با اهدا لوح ، قدردانی شد.

در متن این تقدیرنامه آمده است که ضمن تشکر و قدردانی از مشارکت فعال در برگزاری باشکوه بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه ساز کشور با شعار محوری«خیرین مدرسه ساز پیشران ایران قوی»  با کمال افتخار اعلام می نماییم خیرین مدرسه ساز همواره شایسته تجلیل و تکریم اند زیرا با فهم عمیق نسبت به ضرورت توسعه دانش و تولید اندیشه، فرزندان پر استعداد این مرز و  بوم را در نیل به افق های روشن یاری می رسانند.

گفتنی است بانک ملی ایران همواره دغدغه فرهنگ و آموزش کشور را داشته و بانگاهی ویژه، حامی خانواده بزرگ فرهنگیان کشور بوده است بر همین اساس در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی و ارتقا سطح خدمات  نظام آموزشی کشور با تاکید ویژه مقام عالی بانک قدم در راه مشارکت در مدرسه سازی گذاشته است. به نحوی که  وزیر محترم آموزش و پرورش از اقدامات مدیر عامل بانک ملی ایران در همایش ملی تکریم از خیرین مدرسه ساز  با اهدا لوح قدر‌دانی کرد.

 

روتیتر: نجارزاده در اولین مجمع ادارات امور شعب شمال تهران و شعبه مستقل مرکزی:

اولین مجمع رسیدگی به صورت‌های مالی اداره امور شعب شمال تهران و شعب مستقل مرکزی بانک ملی ایران به منظور بررسی عملکرد مالی و عملیاتی سال ۱۴۰۲ با حضور مدیرعامل بانک، اعضای هیأت مدیره، اعضای هیأت عامل، مدیران امور، روسای ادارات و سایر همکاران برگزار شد.

 

 

به گزارش اقتصادرسا ؛به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، ابوالفضل نجارزاده مدیرعامل بانک ملی ایران در مجمع رسیدگی به صورت‌های مالی اداره امور شعب شمال تهران با تأکید بر برگزاری سالانه مجامع ادارات امور شعب تهران و سایر استان‌ها، گفت: هر ساله باید عملکرد ادارات امور شعب مورد بررسی قرار گیرد تا اگر چالش و ضعفی در عملکردی وجود دارد، راه‌حل لازم آن یافت شود و در مسیر اصلاح آن حرکت کنیم.

 وی افزود: رؤسای ادارات در مجمع باید ضمن ارائه گزارش از عملکرد مالی و عملیاتی اداره متبوع خود، خواسته‌ها و پیشنهادهای خود را برای بهبود عملکرد ارائه کنند تا بتوانیم در مسیر پیشبرد اهداف عالی بانک گام‌های مؤثر برداریم.

نجارزاده تأکید کرد: بانک ملی ایران با توجه به رسالتی که برای خود قائل است، نگاه سود و زیان ندارد. اولین رویکرد ما در بانک ملی ایران ارائه خدمات با کیفیت به مردم ایران است، اما با این حال نمی‌شود با وجود زیان‌ده بودن، خدمات خوب هم ارائه داد. بنابراین ضروری‌ست تا با بررسی نقاط ضعف و قوت، برای هر شعبه بانک یک برنامه راهبردی داشته باشیم.

مدیرعامل بانک ملی ایران در ادامه افزود: برگزاری مجمع برای ادارات امور شعب تهران و استان‌ها باید هر ساله و به‌صورت حرفه‌ای برگزار شود تا همکاران بدانند اقدامات آن‌ها در حوزه مالی و عملیاتی دیده می‌شود، مورد بررسی قرار می‌گیرد و از این طریق ضعف‌های عملکردی برطرف شود.

وی پس از بررسی عملکرد اداره امور شعب شمال تهران در مجمع این اداره گفت: با توجه به اقداماتی که در سال گذشته اجرایی شد، بانک ملی ایران به سود رسیده است و تلاش شده در راستای اصلاح ساختار مالی، سود محقق شده در حساب ذخائر قانونی بانک اعمال گردد.

 نجارزاده بیان کرد: هزینه‌های بانک باید بر‌اساس درآمدهای کارمزدی تأمین شود. ازاین‌رو برای پیشبرد اهداف بانک و حفظ جایگاه بانک وجود یک برنامه الزامی است تا از این طریق موفقیت‌های بانک ادامه‌دار شود. باید باور داشته باشیم که می‌توانیم نواقص و ایرادات را برطرف کنیم و بر مبنای برنامه پیش برویم.

گفتنی‌ست؛ در این مجامع امیر مسعود رزازان عضو هیأت مدیره و معاون مالی بانک ضمن ارائه گزارش از عملکرد مالی شعبه مستقل مرکزی و اداره امور شعب شمال تهران به ارائه راهکارها و نکات کاربردی در حوزه بهبود عملکرد مالی پرداخت. همچنین نصرت‌اله شهبازی قائم مقام مدیرعامل و حسن مونسان معاون شعب بانک ملی ایران در این دو مجمع نکات راهبردی در خصوص برگزاری مجمع و توجه به کیفیت درآمدهای شعب و شاخص‌های اثرگذار بر بهبود عملکرد پرداختند.

 

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top