اپلیکیشن 724 در راستای بازآفرینی برند سپ و گسترش خدمات پرداخت، از نسخه جدید خود رونمایی کرد.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی سپ، 724 درحالی نسخه جدید اپلیکیشن خود را عرضه کرده که در این نسخه علاوه بر بهسازی فضای کاربری، قابلیت‌های کلیدی تازه‌ای نیز به این محصول اضافه شده است.

نسخه ارتقا یافته این اپلیکیشن با کاربری آسان و سریع برای توسعه و تسهیل راه‌کارهای پرداخت الکترونیک، طراحی شده و محیط کاربری لذت بخشی را هم سو با برند سپ برای کاربران فراهم آورده است.

ساده سازی انجام عملیات پرداخت مهمترین ویژگی نخستین اپلیکیشن پرداخت کشور است که براساس نیازسنجی‌های متعددی که از کاربران صورت گرفته انجام شده است. از دیگر خدمات قابل ارائه در نسخه جدید 724 می‌توان به: شخصی سازی صفحه اپلیکیشن توسط کاربر، اشتراک رسید تراکنش‌ها به‌صورت متنی، انتقال وجه بین 27 بانک کشور، پرداخت از کیف پول، شارژ، بسته اینترنتی و … اشاره کرد.

همچنین در صفحه اصلی این نسخه، کاربران می‌توانند با انتخاب گزینه “سپ پی” در صفحه اصلی نسبت به پرداخت کرایه تاکسی در برخی از شهرها و همچنین پرداخت از طریق کیف پول روی کارتخوان‌های سپ اقدام کنند. محیط کاربری آسان و لذت بخش، عملیات پرداخت را در کمترین زمان امکان‌پذیر کرده است.

 

منکس

کاربران نسخه جدید اپلیکیشن 724 می‌توانند با انتخاب گزینه منکس، در کنار پرداخت کیف پول و پرداخت نقدی، از طریق منکس نیز اقدام به پرداخت نمایند.
پذیرندگان کارتخوان

در نسخه جدید 724 گزینه “سپ‌یار” برای تمام پذیرندگان کارتخوان‌های سپ فعال شده تا پذیرندگان به آسانی بتوانند به گزارش تراکنش کارتخوان ، ثبت درخواست رول و همچنین آخرین اخبار و اطلاعیه‌های حوزه کارتخوان دسترسی پیدا کنند.
پشتیبانی و پاسخگویی

امور مشتریان در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز، از طریق شماره تماس 84080-021 و یا ایمیل این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید پاسخگوی کاربران گرامی است.

کسب عنوان «برند محبوب ملی» با رای‌ مردم، در بخش «اپلیکیشن پرداخت» در دو دوره‌ی متوالی 1398 و 1399 از جمله افتخارات نخستین اپلیکیشن پرداخت کشور است.
دریافت و نصب اپلیکیشن 724

متقاضیان می‌توانند برای دریافت و نصب اپلیکیشن 724 در هر دو نسخه IOS و اندروید با شماره گیری #7*724* یا مراجعه به سایت www.724.ir اقدام نمایند.
همچنین امکان دریافت مستقیم از کافه بازار، مایکت و گوگل‌پلی نیز برای کاربران مهیا است.

 

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دستورالعمل شورای رقابت مغایر با سیاست‌های رییس جمهور است و عملا صنعت خودرو را دچار بحران می‌کند؛ نگرانی‌ها در این زمینه را به سران قوا اعلام کرده‌ایم و اگر این شورا در تصمیم خود تجدید نظر نکند، اقدامات لازم برای اصلاح قانون مربوط به شورای رقابت را آغاز می‌کنیم.

به گزارش اقتصادرسا ،«محمدرضا پورابراهیمی» عصر امروز (دوشنبه) در گفت‌وگو با" ایرنا "ضمن انتقاد شدید نسبت به رویکرد ضدرقابتی شورای رقابت اظهار داشت: این موضوع و نگرانی‌های زیاد نسبت به بازگشت قرعه‌کشی که به صلاح و نفع کشور نیست را به سران قوا اعلام کردیم و مکاتبه‌ها در خصوص مطالب مرتبط با این بخش انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این حوزه توضیح داده‌ایم که بورس کالا، ایجاد شفافیت می‌کند و اگر قرار باشد به اسم شورای رقابت، جنس فعالیت انحصاری را مجددا تعریف کنیم این اقدام را انجام می‌دهیم.

پورابراهیمی تصریح کرد: در خصوص این موضوع در کمیسیون اقتصادی مجلس جلسه گذاشتیم و پیگیری‌های این کمیسیون ادامه دارد؛ زیرا چارچوب قانون فعلی مشخص است و قابلیت تفسیر در ارتباط با این موضوع را دارد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: در صورت لزوم کمیسیون اقتصادی وارد اصلاح قانون مربوط با شورای رقابت خواهد شد و به زودی برای این موضوع در مجلس تصمیم‌گیری خواهیم کرد که آیا هدف قانونگذار از بین بردن رویکرد شفافیت و رقابتی بازار به اسم شورای رقابت بوده است که اینگونه دستورالعمل ها از این شورا بیرون می آید؟

وی افزود: با کدام منطق معاملات در یک بازار شفاف را به سمت قرعه‌کشی هدایت می‌کنیم؟ باید تاکید شود که قرعه‌کشی با هیچ یک از مبنای علم اقتصادی و بازار سازگار نیست و نباید دوباره به این روش برگردیم.

اقدام شورای رقابت مغایر با سیاست رییس جمهور

پورابراهیمی یاد آور شد: رییس جمهور اعلام کرد ما می‌خواهیم شرکت‌های خودروساز را به بخش خصوصی واگذار کنیم تا آنها بتوانند منطبق با شرایط بازار عمل کنند اما این دستورالعمل شورای رقابت مغایر با خواسته و سیاست‌های دولت و رییس جمهور است و عملا صنعت خودرو را مجدد دچار یک بحران خواهد کرد؛ تاکید می‌کنم این رویکرد و دستورالعمل به نفع و صلاح کشور نیست.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: شورای رقابت باید به طود حتم در خصوص دستورالعمل خود تجدیدنظر کند و در صورتی که نیاز به تفسیر و اصلاح قانون باشد مجلس از این طریق ورود پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: اینکه بخواهیم شفافیت اطلاعات خرید و فروش و معاملات منصفانه در بورس کالا را کنار بگذاریم و با روش قرعه کشی و بلیت بخت آزمایی، اقتصاد کشور را مدیریت کنیم، این رویه به هیچ عنوان در شان نظام و شورای رقابت نیست.

پورابراهیمی تاکید کرد: در صورت لزوم، قانون شورای رقابت را اصلاح خواهیم کرد؛ البته این موضوع با استفساریه هم قابل حل است. دستورالعمل شورای رقابت مطابق با روح حاکم بر قوانین جهت ایجاد رقابت نیست و شرایط اقتصادی کشور و روند تولید را سخت می کند.

از حق سهامداران دفاع می‌کنیم

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان گفت: انتفاع سهامداران و شرکت‌های بورسی در بازار سرمایه که حمایت از آن‌ها، حمایت از تولید کشور است را با هیچ روش و رویه دیگری عوض نمی‌کنیم و تمام قد از قانون و فعالیت‌های بازار سرمایه حمایت می‌کنیم.

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت : در ۱۰ ماهه اول سال ۱۴۰۱، آمار قطعی صادرات از ۴۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار فراتر رفت که حدود ۱۸ درصد در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد داشته است.


به گزارش اقتصادرسا؛ آقای پیمان پاک در برنامه گفتگوی ویژه خبری افزود: دولت سیزدهم متنوع سازی بازار‌های صادراتی را در دستور کار قرار دارد. رشد تجارت خارجی موضوع برنامه گفتگوی ویژه خبری بود.

سوال مجری: ۱۸ درصد افزایش تجارت غیر نفتی کشو در ۱۰ ماهه امسال؛ با توجه به افزایش تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران آن چیزی که الان در ایام الله دهه فجر پیروزی انقلاب بررسی می‌کنیم در این حوزه، اینه که این میزان افزایش، نشان از چه چیزی دارد؟

 علیرضا پیمان پاک رئیس سازمان توسعه تجارت: تقریبا ما در ۱۰ ماهه اول سال ۱۴۰۱ حدود ۱۸ درصد رشد صادرات داشتیم و آمار قطعی صادرات ما از ۴۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار گذشت، با توجه به دو ماهه آتی که داریم با برنامه ریزی‌هایی که صورت گرفته و تلاش‌هایی هم که شده انشاءالله به لطف خدا ما از مرز ۵۱، ۵۲ میلیارد دلار صادرات نفتی می‌گذاریم و طی سال‌های گذشته تلاش می‌کنیم به بیشترین میزان رشد صادرات غیر نفتی کشور در طول ۱۰ سال گذشته برسیم. طی ۱۰ سال گذشته انشاءالله امسال بالاترین آمار و رکورد صادرات غیر نفتی کشور را خواهیم زد و برنامه ریزی می‌کنیم برای چند موضوع، موضوعاتی که از ابتدای دولت سیزدهم کار را شروع کردیم این بحث بود که بازار‌های صادراتی کشور را متنوع کنیم، یعنی توجه کنیم به یک ظرفیت‌های جدیدی که پیشروی کشور است، ما بازار‌های خوب کشور‌های همسایه را در دولت جدید فعال کردیم، بازار‌های خوبی مانند عمان که تقریبا بیش از ۷۰ درصد رشد صادرات امسال داشتیم سال گذشته هم باز ۷۰ درصد نسبت به سال ۹۹ رشد داشتیم که یک امار ویژه است، در حوزه اوراسیا ما ۲۴ درصد امسال در مجموع کشور‌های حوزه اوراسیا رشد صادرات داشتیم، توجه ویژه به این بازار‌ها کرده ایم، برخی از بازار‌ها که واقعاً سال‌های سال بود حالا به دولت‌های قبلی و سیاست هایشان کاری نداریم، ولی واقعاً حوزه‌های بکر تجاری مغفول مانده بود برای کل حاکمیت و کشور، ازجمله حوزه افریقا که یک ظرفیت بسیار بالایی است، کشور‌های مانند ترکیه و چین حضور بسیار جدی در آنجا دارند، توجه بسیار ویژه‌ای در این دولت شد، در حوزه صادرات محصولات غیر نفتی سال گذشته صددرصد رشد صادرات داشتیم امسال حدود ۵۰ درصد باز بیشتر از سال ۱۴۰۱ رشد داشتیم در حوزه صدور خدمات فنی و مهندسی و حضور در پروژه‌های حوزه افریقا ما امسال ۶۰۰ درصد رشد فعالیت ها، پروژه‌ها و صادرات خدمات فنی و مهندسی داشتیم، در حوزه آمریکای لاتین هم همینطور، در حوزه جنوب شرق آسیا واقعا این فعالیت‌ها صورت گرفت، در حوزه شبه قاره هند ما تقریبا هشت درصد رشد داشتیم و یک تو جه جدی و ایجاد تنوع در بازار‌های صارداتی هدف که در دولت سیزدهم دنبال می‌شد، این توجه یکسری ر ویکرد‌ها داشت ما گام اول مان توسعه بازار بود، توسعه بازار یکسری فعالیت‌هایی را شامل می‌شد که در قدیم دنبال می‌شد مانند برگزاری نمایشگاه، اعزام پذیرش هیات، این‌ها انجام می‌شد، اما هدف و رویکرد خیلی مشخص و مدونی نداشت.

سوال مجری: در بین صحبت هایتان اشاره می‌کنید که اتفاق‌های خوبی در ایجاد تنوع در بازار‌های صادراتی افتاده، به موازات این باید یکسری کار‌ها جدا از برگزاری نمایشگاه، رویکرد‌ها و عملکرد‌ها در زیرساخت‌ها بیفتد، برای اینکه تسهیل پیدا کند آن چیزی که ما در حوزه تجارت خارجی دنبال می‌کنیم، این را هم دنبال می‌کنیم؟
پیمان پاک: ما در حوزه یکسری روش‌های سنتی، گام اول هدفمند کردن بود، همان اعزام پذیرش هیات ها، به عبارتی برگزاری نمایشگاه ها، نظم دهی، اما در یکسری حوزه‌ها هم در توسعه بازار و هم زیر ساخت‌هایی مانند لجستیک و بانکی یکسری اقدامات جدید در دولت صورت گرفت به عنوان مثال ایجاد ارتباط بین پلتفرم‌های بازار یابی ایرانی و پلتفرم‌های خارجی، در همان بازار کشور‌های هدف، ما به جای اینکه تجار ما بیایند در یک بازار متنوع سردرگم باشند، بخواهند استفاده کنند از ظرفیت‌ها و زمانشان را صرف پیدا کردن نقطه هدف کنند با ارتباط بین پلتفرم‌ها یک فضای جدیدی را بر‌ای مدیریت زمان ایجاد کردیم، و اثر بخشی حضور تجار در بازار‌های مقصد، در لجستیک روی فضا‌هایی مانند خطوط مستقیم حمل و نقل دریایی، بحث تسهیل عبور و مرور در کریدور‌های مرزی، بحث افزایش راندمان بنادر کشور فعالیت شد، ما در حال حاضر در کشور‌های همسایه خطوط مستقیمی را ایجاد کردیم، عموماً کالا‌های ایران می‌رفت در امارات از انجا ریکسپورت می‌شد به بازار‌های هدف، ما الان متمرکز شدیم برای ایجاد ظرفیت خطوط مستقیم، در کشور‌های همسایه خطوط مستقیم داریم، به حوزه افریقا در سه بخش غرب، شرق و شمال الان شرق سه خط مستقیم برقرار شده، غرب به زودی خط مستقیم برقرار می‌شود، شمال افریقا هم همینطور، فعالیتی که سازمان توسعه تجارت داشت متمرکز بر زیرساخت‌های دولتی نشد، از ظرفیت‌های بخش خصوصی استفاده کرد، خط غرب افریقا که برای اولین بار در طول تاریخ جمهوری اسلامی ایران در حال ایجاد شدن است، با استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی است، یا خطوط مسقتیم در کشور‌های منطقه غیر از امارات با ظرفیت بخش خصوصی ایجاد شده است.

سوال مجری: اگر روز‌های اخیر صف کامیون‌ها و موضوعات مختلف را نگاه کنیم جدا از اقدامات بسیار خوبی که در توسعه تجارت خارجی، سازمان توسعه تجارت انجام می‌دهد و برنامه ریزی می‌کند؛ به نظر می‌رسد در پیشبرد برخی از زیرساخت‌ها یا برنامه ریزی در برخی از عملکرد‌ها در حوزه زیر ساخت ها، لایه‌های پایین مقاومت‌هایی را صورت می‌دهند، یا همچنان تفکر سنتی قبل همچنان حاکم است، در کنار امضای تفاهم نامه‌های سازمان توسعه تجارت باید اقدام بسیار خوبی با سرعت و شتاب بیشتری صورت گیرد که شاید به کندی پیش می‌رود؟
پیمان پاک: در حوزه توسعه بازار به عبارتی فعال سازی ظرفیت دیپلماسی اقتصادی و تجاری این‌ها را دولت در کوتاه مدت می‌توانست فعال کند، این اقداماتی که صورت گرفت افزایش تعداد رایزنان جمهوری اسلامی از ۵ به ۲۰ رایزن، اخذ مصوباتی از شورای امنیت از مجموعه‌های مختلف برای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در حوزه رایزنی، بحث ایجاد مراکز تجاری که ما امروز ۳۰ مرکز تجاری داریم که ظرفیت بخش خصوصی است برای راهنمایی و به عبارتی مدیریت روابط تجاری دو کشور، این‌ها خودش را در کوتاه مدت نشان می‌دهد، می‌شود افزایش رشد صادرات، افزایش تقاضا در بازار‌های هدف، اما یکسری بحث‌ها وجود دارد که زیر ساختی است مانند گمرکات که اشاره کردید، یا حوزه لجستیک یا حوزه روابط بانکی، این‌ها یک مقداری زمان بر است، شما می‌توانید در بازار هدف تقاضا ایجاد کنید، کالای ایرانی که واقعا در حوزه صنعت کالا‌های ما ناشناخته است، در حوزه کشور‌های هدف که ما ورود می‌کنیم اولین چیزی که از ایران می‌بینند فقط پسته و زعفران است در حالی که ما امروز توربین، کاتالیست، تجهیزات پزشکی صادر می‌کنیم وقتی شما این ظرفیت را به طرف مقابل می‌شناسانیم، باید برای این تقاضا در لجستیک پاسخ دهیم و پشتیبانی کنیم در کوتاه مدت نمی‌شود ظرفیت ریل را توسعه و گمرک را توسعه دهیم، این‌ها اولاً نیازمند زمان است که واقعاً دولت توجه می‌کند، در لایه‌های پایین دست هنوز آن تغییر و تحول ایجاد نشده، هنوز رویکرد این است که واقعاً یک دلار افریقایی و یک دلار روس را با دلار آلمانی و فرانسوی متفاوت می‌بینند در صورتی که در حوزه تجارت شما باید در بازار جدید نفوذ کنید، درامد ارزی را افزایش دهید و حضور پایداری داشته باشید.
سوال مجری: این چکش کاری را برای تغییر نگرش شروع کرده اید؟
پیمان پاک: این در حال اتفاق افتادن است، پشتیبانی‌های خوبی را از بالادست دولت داریم، خود رئیس جمهور، وزرا، معاون اول این پیشتبانی‌ها وجود دارد، اما گاهی اوقات مقاومت‌ها را داریم که ما تلاش می‌کنیم جلوی مقاومت‌ها بایستیم و آن‌ها را به یک مسیر توسعه صادرات و تجارت پایدار و مطلوب برای کشور هدایت کنیم.

سوال مجری: افزایش‌هایی که در حوزه تجارت خارجی، مراکز مختلف در حوزه عملکرد‌های سازمان شما اتفاق افتاده، مردم چطور به صورت ملموس به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، نتایج این اتفاقات را می‌بینند؟
پیمان پاک: وظیفه ما توسعه صادرات است ما در آن فرایند در حال تلاش هستیم، اولاً به طور کارشناسی و علمی وقتی توسعه صادرات اتفاق می‌افتد به تبع رونق تولید را به دنبال دارد، واحد‌های تولیدی کشور فعال می‌شوند، بازار‌هایی پیشرویشان می‌آید مخصوصاً در دوره‌ای که بالاخره با
سال‌های سال تورمی که اتفاق افتاده درآمد و قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده، واحد‌های تولیدی دنبال بازار‌های جدید هستند که توسعه صادرات و ایجاد ظرفیت‌های جدید صادراتی می‌تواند به واحد‌های تولیدی کمک کند، رونق تولید منجر به ایجاد اشتغال، حفظ اشتغال و به عبارتی توسعه صنعتی کشور می‌شود، اما نکته‌ای که فرمودید مد نظر شخص آقای رئیس جمهور هم بود می‌گفتند غیر از اینکه شما دارید در این فرایند فعال سازی دیپلماسی اقتصادی و توسعه صادرات و آثار غیر مستقیم در سفره مردم به عبارتی تاکید دارید یکسری راهکار‌ها هم تعریف شود که مردم این را از نزدیک دیپلماسی فعال دولت را لمس کنند، کاری که ما کردیم به طور مستقیم استان‌های کشور را با مقاصد بازار‌های صادراتی مان ارتباط دادیم یعنی الان بعضی از استان‌های کشور با استان‌های کشور هدف در ارتباط هستند، مثلا استان اصفهان را با استان سنپترزبورگ روسیه ارتباط دادیم، در استان فارس با افریقا، استان‌های جنوبی کشور مانند بوشهر با کشور‌های عربی، حوزه استان سیستان و بلوچستان متمرکز بر روابط تجاری با پاکستان، این سه منظر است به عبارتی گردشگری بحث مراودات تجاری و همکاری‌ها و مشارکت‌های صنعتی اتفاق افتاده، اتاق‌های استانی فعال شدند، معاونت‌های اقتصادی استانداری، و واحد‌ها محور شدند و تلاش می‌کنیم یک مقدار تمرکز زدایی هم کنیم، همه فعالیت‌ها در تهران متمرکز نشود و به عبارتی استان‌ها با عرصه بین الملل اشنا و درگیر شوند که خود این در رشد و رونق تولید استانی و منطقه‌ای بسیار موثر است.

سوال مجری: در همه سفر‌هایی که شما دارید برای امضا تفاهم نامه ها، سفر‌های اقتصادی در حوزه توسعه تجارت، تاکید بر موضوعات صادرات در حوزه کالا‌ها و ارزش افزوده بیشتر، ضمن اینکه در همه مصاحبه هایتان اشاره می‌کنید به اینکه ما باید در حوزه واردات هم مدیریت منسجمی را اتخاذ کنیم، راجع این موضوع هم توضیح دهید؟
پیمان پاک: یکی از موضوعاتی که در کنار آن تنوع ایجاد کردن در بازار‌های صادراتی در سازمان توسعه تجارت مدنظرمان بود این بود که به سمت صادرات کالا‌های با ارزش افزوده بیشتر حرکت کنیم، نکته‌ای که بعضاً برخی از دوستان می‌گویند وزن صادرتمان رشد جدی نداشته یا به عبارتی کم بوده، اما ارزش افزایش پیدا کرده، ما به این سمت حرکت می‌کنیم، به عنوان مثال در حوزه دارو‌های بیوتکنولوژی به ازای هر تن دارو ۲۷ هزار دلار ارزش افزوده دارید، در صورتی که در حوزه کاشی سرامیک می‌شود ۵۷ دلار، یعنی شما همان میزان تناژی که صادرات انجام می‌دهید ارزش افزوده به مراتب بالاتری دارید، این در حوزه قطعات خودرو وجود دارد، در حوزه تجهیزات صنعتی، کیف و کفش و ... وجود دارد، ما این را دسته بندی کردیم و بیشترین و تمرکزمان و اولویت تمان را در شناسایی ظرفیت‌هایی گذاشتیم که ایران در آن مزیت نسبی دارد، واقعاً در حوزه صنعتی ظرفیت خوبی داریم، اما در بازار‌های هدف ما شناخته شده نیست، این نکته برای ما جالب بود که در بازارها، نمایشگاه ها، هیات ها، حتی پذیرش و دعوت از صنایع بزرگ کشور‌های هدف برای بازدید از زیر ساخت‌ها و ظرفیت‌های صنعتی و تولیدی کشور که این ارتباط به وجود می‌آید برای کشور‌های مقصد ما جای تعجب داشت که آیا ایران به سطح از پیشرفت و فناوری دست پیدا کرده است، ما امروز در بسیاری از حوزه‌ها حتی در حوزه قطعات خودرو لایسنس عرضه می‌کنیم، در حوزه دارو‌های بیوتکنولوژی ما قرارداد‌های چند ۱۰ میلیون دلاری داریم انشاءالله به زودی در یکی از کشور‌های هدف ما یک دستاورد بسیار بزرگ در حوزه تجهیزات پزشکی داریم که دو سه ماه آینده خبرش می‌آید، دیگر از بحث‌های فانتزی ما در حوزه صادرات محصولات دانش بنیان رد می‌شویم و به حوزه تجاری دست پیدا می‌کنیم این بزرگ‌ترین اقدامی است که اگر انجام دهیم می‌توانیم حضور پایدار داشته باشیم، وقتی محصول کشاورزی صادر می‌کنید وقتی محصولات نیمه خام صادر می‌کنید، مثل شمش، ورق، محصولات پلیمری و پتروشیمی، اینها، چون برندینگ نیست و، چون نشان ندارد حضور پایدار و مستمری برای شما ندارد و به راحتی قابل جایگزینی در میان مدت با رقباست، اما اگر شما مصحول نهایی صادر کنید و روی کیفیت و استاندارد آن کار کنید شما یک ماندگاری چند ده ساله در بازار هدف خواهید داشت، لذا ما این اقدام را انجام دادیم، یک موضوع بسیار مهمی که در دوره جدید در وزارت صنعت، معدن و تجارت مورد توجه قرار گرفته مشارکت‌های صنعتی است، ما الان در دو سه کشور همسایه خطوط تولید مشترک لوازم خانگی ایجاد کردیم، یک جا محصول نهایی صادر می‌کنید هم در هزینه حمل و نقل دچار مشکل هستید و کمتر می‌توانید رقابت کنیم و هم نکته مهم این است که کشور‌های مقصد دنبال بومی سازی هستند و دنبال داخلی سازی تولیداتشان هستند، ما در این کشور‌ها وقتی واحد‌های تولیدی می‌زنیم محصولات را ارسال می‌کنیم مثلا در حوزه لوازم خانگی الکتروموتور، برد و محصولات مختلف را از ایران صادر می‌کنیم انجا منتاژ می‌کنیم یکی اینکه واقعاً تعرفه به عنوان مواد اولیه محسوب می‌شود و تعرفه پایینی است و یک بازار رقابتی به شما می‌دهد و در قالب یک نشان مشترک تجاری در بازار مقصد یک حضور ماندگار و پایدار دارید و دیگر نگرانی ندارید نسبت به نوساناتی که به وجود می‌آید این رویکرد‌هایی است که ما داریم برای حضور پایدار در بازار‌های مقصدی که داریم، نکته دیگر در حوزه مدیریت واردات این مسئله مورد توجه جدی به عبارتی وزارت صنعت، معدن و تجارت بود از ابتدای سال، اگر ما در طی چند ماه اخیر یک مقداری در حوزه تراز تجاری دچار مشکل شدیم تمرکز و تاکید دولت بود طی چند ماه گذشته برای تامین کالا‌های اساسی، ما یک رشد فزاینده‌ای را در تامین کالا‌های اساسی مردم داریم، اما در حوزه کالا‌های مصرفی کاملاً این مدیریت شده، امروز ما ۷۰ درصد وارداتمان واردات مواد اولیه است، حدود ۲۰ درصد واردات مواد و ماشین آلات و تجهیزات است، و تنها ۱۰ الی ۱۳ درصد مواد مصرفی است که ان را هم مدیریت می‌کنیم برای عبارتی مدیریت واردات این هم یک اصلی است که از ابتدا مورد توجه دولت بوده، در حوزه صنعت، معدن و تجارت کاهش واردات مواد مصرفی داشتیم، اما در حوزه صنایع غذایی و در حوزه به عبارتی کالا و محصولاتی که نهاده‌های تولیدی بودند برای امنیت غذایی کشور، با توجه به آن ضرورت‌هایی که داشت، جنگ اوکراین، نگرانی از کمبود از مواد غذایی مورد نیاز یک مقداری افزایش واردات در آن حوزه داشتیم.

سوال مجری: دفعه قبل که ما میزبان شما در استودیو گفتگوی ویژه خبری بودیم زمانی بود که موافقتنامه تجارت آزاد را امضا کرده بودید، در ماه‌های گذشته از این دست امضا تفاهم نامه ها، قرارداد‌ها در حوزه تجارت خارجی داشتید، مخصوصاً زمانی که آقای رئیس جمهور سفری داشتند به سازمان شانگ‌های و امضا تفاهم نامه‌هایی در حوزه مناسبات، دو جانبه و چند جانبه به امضا رسید، آن چیزی که ما الان به امضا رسانده ایم در قالب تجارت آزاد، تفاهم نامه‌های سازمان شانگ‌های یا هر امضا تفاهم نامه دو جانبه یا چند جانبه چقدر تاثیر گذار است در هدف گذاری که سازمان توسعه تجارت دارد برای افزایش صادرات، مدیریت واردات و هر برنامه ریزی دیگر ؟
پیمان پاک: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در توسعه تجارت و توسعه صادرات، مطرح است، رقابت پذیر بودن قیمت کالای شما در بازار مقصد است، کاری که ما همیشه مثال میزنیم، ترکیه با تمرکز بر این حوزه همواره در حال کاهش تعرفه واردات کالای خودش در بازار‌های مقصد است این فرایند از طریق پیمان‌های تجارت آزاد اتفاق می‌افتد و یا تعرفه‌های ترجیحی، ما در طول سال‌های گذشته فقط یک تجارت آزاد با سوریه داشتیم که آن را هم فعال نکردیم، یک دو تجارت ترجیحی هم داشتیم، در طی فعالیت دولت سیزدهم اولین گامی که برداشته شد فعال کردن تجارت‌های ترجیحی است و تلاش برای به ثمر رساندن مذاکرات تجارت آزاد، ما یک تجارت آزادی را با اتحادیه اوراسیا که اشاره فرمودید دنبال می‌کردیم، تمام تمرکزمان را طی یکسال گذشته گذاشتیم که این تفاهم نامه و موافقتنامه نهایی شود، یک کار بسیار بزرگی بود اولین موافقتنامه تجاری، چند کشوری و چند ملیتی جمهوری اسلامی بود، و به ثمر رسید، این اتفاق یک اتفاق مثبتی است بعد از انشاءالله تصویب در دولت و مجالس به عبارتی ۶ کشور از اواسط سال آینده می‌تواند یک بازار کاملاً رقابتی را پیشروی ایران بگذارد که ۹۰ درصد کالا‌های تولیدی ما با تعرفه صفر وارد بازار‌های کشور‌های هدف شود، همین فرایند را ما با کشور‌های جنوب شرق آسیا، اندوزی، تایلند، ویتنام، مذاکرتمان را شروع می‌کنیم با پاکستان طی سه چهار هفته گذشته به عبارتی تعرفه ترجیحی مان را فعال کردیم، موافقتنامه تجارت آزاد را شروع کردیم، در آمریکای لاتین با ونزوئلا و نیکاراگوئه مذاکرات تجارت آزاد را شروع می‌کنیم این یک فرصتی را پیش روی ما می‌گذارد برای حضور رقابتی کالا‌های ما در بازار‌های کشور‌های هدف، اما یک نکته مهم دارد ما چه کشور‌هایی را برای تجارت آزاد انتخاب می‌کنیم، ما یکسری تجارت آزاد با برخی از کشور‌ها داشتیم به خاطر مسالئ سیاسی اسم نمی‌برم، ما دیدیم اگر واقعاً این‌ها نهایی شود یا تجارت ترجیحی‌ها فعال شود که در دولت‌های قبلی یک مقداری کم توجهی شده بود، ما مبدا می‌شویم برای واردات از این کشورها، به نوعی با توجه به قدرت رقابت پذیری این کشور‌ها در حوزه تولیدات محصولات صنعتی و کشاورزی، تولید ما آسیب می‌بیند، اما این کشور‌هایی که ما انتخاب کردیم که حاصل مطالعات گسترده مثلا موسسات پژوهشی ما مانند موسسات پژوهشی بازرگانی، اتاق بازرگانی و مجموعه مختلف کشور‌هایی هستند که اقتصاد مکمل با ایران دارند یعنی آن مواد اولیه‌ای که اشاره کردم ۷۰ درصد واردات ما مواد اولیه و واسطه‌ای است از این کشور‌ها با قیمت مناسب می‌تواند تامین شود، اولویت و ویژگی این کشور‌ها صادرات مواد اولیه است و در مقابل نیاز به محصولات نهایی و کالا‌های صنعتی ما دارند.

سوال مجری: ما تعداد رایزن‌های بازرگانی مان ۵ بوده الان به ۲۰ رسیده، فکر می‌کنید این عدد کم نیست؛ با توجه به اینکه ما توسعه مناسبات اقتصادی و تجارت خارجی را در دستور کار داریم؟
پیمان پاک: نکته مهمی است وقتی ما توسعه‌ای که داشتیم آن هم با تلاش‌های مختلف و همکاری‌های مختلفی که در تامین بودجه داشتند در انتخاب رایزن بازرگانی که رایزن بازرگانی شرایط سختی دارد، کارمند رسمی بودن، از یکسری وزارتخانه‌های خاص بودن، یکسری تخصص‌ها و مطالعات خاص داشتن، همه دایره انتخاب را محدود می‌کند، ما دنبال استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه فعالیت‌های رایزنی، یکسری مصوباتی را اخذ کردیم الان چند تن از عزیزانی که در بخش خصوصی فعال هستند و به ما کمک می‌کنند، اشاره شد به نوعی در برنامه‌ای هم که پخش شد استفاده از ظرفیت مراکز تجاری را در برنامه ریزی قرار دادیم، مراکز تجاری بخش خصوصی هستند الان مراکز تجاری ایران در روسیه توسط اتاق تعاون ایجاد شده، مرکز تجاری در امارات با کمک اتاق بازرگانی ایجاد شده، مراکز تجاری حتی ما سه چهار مرکز در اروپای شرقی، لهستان، رومانی داریم در مجارستان که با همکاری خانه صنعت و معدن ایجاد شده و در سایر کشورها، این مراکز همان وظایف رایزن را دنبال می‌کنند، اما با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، با این رویکردی که ما داریم، تلاش می‌کنیم انشاءالله بتوانیم با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و انشاءالله کمکی که سال آینده در بودجه سازمان برنامه و بودجه و مجلس به ما دارند بتوانیم ظرفیت را افزایش دهیم.

سوال مجری: عمده کشور‌هایی که مقصد صادراتی و وارداتی ما هستند اگر نگاه کنیم کشور‌های محدودی هستند، برنامه ریزی در قالب همان تجارت آزاد یا سایر موافقتنامه‌ها برای گسترش تعداد این مقاصد است؟
پیمان پاک:  یکی از اصلی‌ترین اهداف سازمان توسعه و تجارت تنوع بخشی به بازار‌های صادراتی است، ما برخی از کشور‌های همسایه و برخی از حوزه‌ها مانند افریقا، جنوب شرق آسیا و حوزه اوراسیا الان به عدد چند میلیارد دلار می‌رسد، این روند صعودی است با تمرکزی که داریم انشاءالله سایر ارگان‌ها و دستگاه‌ها و نهاد‌ها هم به کمک ما بیایند و بتوانیم زیر ساخت‌ها را هم فعال کنیم خصوصاً در حوزه لجستیک و حوزه مالی، این ظرفیت‌ها فعال می‌شود و مقاصد صادراتی کشور قطعاً متنوع خواهد شد.
 ما همچنان تلاش می‌کنیم یکی از راهکار‌های مدیریت قیمت ارز و رونق تولید بحث توسعه صادرات است، تمرکز سازمان توسعه تجارت طی یکسال و نیم توسعه صادرات بوده و رفع موانع پیشروی صادر کنندگان که انشاءالله این رویه را به لطف خدا ادامه خواهیم داد و بتوانیم دستاورد‌های دیگری را در برنامه‌های مختلف اطلاع رسانی کنیم.

روتیتر: افتخاری دیگر برای بانک تجارت:

تندیس زرین سیزدهمین دوره جایزه ملی مدیریت مالی ایران به بانک تجارت تعلق گرفت.

به گزارش  اقتصادرسا به نقل از روابط‌عمومی و ارتقاء سرمایه اجتماعی بانک تجارت، مراسم سیزدهمین دوره جایزه ملی مدیریت مالی ایران روز سه‌شنبه 11 بهمن ماه با حضور جمعی از مدیران اقتصادی و مالی شرکت‌ها در سالن اجلاس سران، برگزار شد و در جریان آن بانک تجارت با توجه به شفافیت مالی برای چندین دوره متوالی حائز امتیاز لازم برای دریافت تندیس زرین، به‌عنوان بالاترین سطح جایزه شد و مجید دارابی معاون مدیر عامل بانک تجارت در امور مالی به نمایندگی از بانک این تندیس را دریافت کرد.

جایزه ملی مدیریت مالی ایران از سال ۱۳۸۹ تاکنون با هدف تعالی مدیریت مالی در سازمان‌های ایرانی برگزار شده و بستر‌ساز بهبود و ارتقاء سطح مدیریت مالی و اقتصادی در شرکت‌ها و سازمان‌های شرکت کننده بوده است. این جایزه در سه سطح تندیس، تقدیرنامه و گواهینامه به شرکت‌ها و سازمان‌ها اعطا می‌شود و تندیس جایزه برای تفکیک دقیق‌تر سطح سازمان‌ها به سه سطح تندیس زرین، سیمین و بلورین و سطح تقدیرنامه نیز به سه سطح یک‌ستاره، دو‌ستاره و سه‌ستاره تقسیم شده است.

 

روتیتر: با مراجعه به سایت بانک تجارت

دارندگان حساب در بانک تجارت برای انجام معاملات در بورس کالا و خرید خودرو از بورس می‌توانند به‌راحتی و به‌صورت غیرحضوری در چند دقیقه حساب خود را وکالتی کنند.

به گزارش  اقتصادرسا به نقل از اداره روابط‌عمومی و ارتقاء سرمایه اجتماعی بانک تجارت، این بانک به‌منظور تسهیل و تسریع فرآیند وکالتی کردن حساب‌های مشتریانی که قصد فعالیت در بورس کالا و خرید خودرو از بورس را دارند از طریق سایت اینترنتی این بانک به آدرس WWW.TEJARATBANK.IR سامانه‌های «وکالتی شدن غیرحضوری حساب‌ها» را در اختیار مشتریان خود قرار داده است.

مشتریان بانک تجارت برای وکالتی کردن غیرحضوری حساب‌ها به‌منظور فعالیت در بورس کالا می‌توانند با مراجعه به سایت اینترنتی این بانک و انتخاب صفحه سامانه وکالتی کردن حساب‌های بانک تجارت گزینه وکالتی کردن حساب در بورس کالا را انتخاب و پس از احراز هویت از طریق پیامک ارسالی، از حساب‌هایی که امکان وکالتی شدن دارند مطلع شده و به راحتی خدمات مورد نیازشان را دریافت کنند.

بدیهی است که این افراد، پس از تایید حساب وکالتی، می‌توانند نسبت به اخذ کد بورس کالا اقدام کرده و شماره حساب تایید شده خود را از طریق سامانه EBGO کارگزاری‌های مختلف به بورس کالا معرفی کند.

مشتریان برای وکالتی کردن غیرحضوری حساب به‌منظور خرید خودرو از بورس کالا هم می‌توانند سامانه «وکالتی کردن حساب برای شرکت‌های خودروساز» را انتخاب و به‌راحتی حساب خود را وکالتی کرده و طبق فراخوان‌های اعلام شده از سوی خودروسازان نسبت به خرید خودرو اقدام کنند.

مشتریان بانک تجارت برای اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت اینترنتی این بانک به آدرس WWW.TEJARATBANK.IR مراجعه کرده و یا با مرکز ارتباط مشتریان بانک تجارت به شماره 1554 تماس بگیرند.

 

روتیتر: بر اساس بخشنامه بانک مرکزی و مصوبه شورای پول و اعتبار؛

بر اساس بخشنامه بانک مرکزی و مصوبه شورای پول و اعتبار، بانک تجارت به سپرده‌های سرمایه‌گذاری علی‌الحساب تا سقف 22.5 درصد سود می‌پردازد.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از اداره روابط‌عمومی و ارتقاء سرمایه اجتماعی بانک تجارت، بر اساس این بخشنامه، بانک تجارت به سپرده‌های سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت عادی 5 درصد، ویژه سه‌ماهه 12 درصد، ویژه شش‌ماهه 17 درصد و سپرده سرمایه‌گذاری بلندمدت با سررسید یک ساله 20.5 درصد، دو ساله 21.5 درصد و سه ساله 22.5 درصد سود پرداخت می‌کند.

بر این اساس، نرخ سود علی‌الحساب سپرده‌های سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت ویژه و بلندمدت که قبل از سررسید برداشت شوند، معادل نرخ سود علی‌الحساب سپرده سرمایه‌گذاری متناظر با دوره ماندگاری آن با کسر یک‌ واحد درصد خواهد بود. همچنین معیار پرداخت سود علی‌الحساب سپرده‌های سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت عادی ماه‌شمار است و حداقل مانده حساب در ماه مبنای محاسبه است.

جدول نرخ‌های شکست سپرده‌های سرمایه‌گذاری در بانک تجارت نیز بر اساس جدول زیر محاسبه و پرداخت خواهد شد:


سپرده‌های مشمول
    

مدت‌ ماندگاری سپرده کوتاه‌مدت ویژه و یا بلندمدت
    

نرخ سود علی‌الحساب متعلقه برای تمام دوره ماندگاری

تمام سپرده‌های مدت‌دار
    

کمتر از سه ماه
    

4 درصد

کوتاه‌مدت ویژه 6 ماهه، بلندمدت با سررسید یک‌سال، دو‌سال و سه‌سال
    

بیش از 3 ماه و کمتر از 6 ماه تمام
    

11 درصد

بلندمدت با سررسید یک‌سال، دو‌سال و سه‌سال
    

بیش از 6 ماه و کمتر از یک سال تمام
    

16 درصد

بلندمدت با سررسید دو‌سال و سه‌سال
    

بیش از یک سال و کمتر از 2 سال تمام
    

19.5 درصد

بلندمدت با سررسید سه‌سال
    

بیش از 2 سال و کمتر از 3 سال تمام
    

20.5 درصد

 

 

بانک سپه در راستای تسهیل تأمین تقاضای ارز به صورت اسکناس و با هدف فراهم سازی نیازهای ضروری، ارز به فروش می رساند.


به گزارش اقتصادرسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک سپه؛ این بانک پیرو ابلاغ بانک مرکزی مبنی بر لزوم فروش ارز تحت عنوان سرفصل نیازهای ضروری، اسامی شعب منتخب خود را برای فروش ارز در تهران و شهرستان ها اعلام کرد.
براساس این گزارش، فروش این ارز صرفا تا سقف 5 هزار یورو به صورت اسکناس دلار به اشخاص حقیقی ایرانی بالای 18 سال و اشخاص حقوقی مقیم(به استثنای بانک ها و صرافی ها) اختصاص می یابد و مشمول آن دسته از افرادی می شود که در سال جاری هیچ گونه ارزی در سایر سرفصل ها دریافت نکرده اند.
همچنین فروش ارز تا اطلاع ثانوی با ارائه کارت ملی اشخاص حقیقی و کارت بازرگانی اشخاص حقوقی و کارت ملی نماینده اشخاص حقوقی با داشتن یا افتتاح حساب متمرکز ریالی در بانک سپه و استعلام شماره تلفن همراه به نام متقاضی امکان پذیر خواهد بود.
برای مشاهده لیست شعب منتخب لطفا "اینجا کلیک" بفرمایید

طبق نظر اکثریت قضات هیأت عمومی دیوان عالی کشور، صرف شکایت کیفری یکی از طرفین پرونده از قاضی، موجب رد دادرس نمی‌شود.



به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی دیوان عالی کشور، جلسه وحدت رویه هیأت عمومی دیوان عالی کشور، سه‌‌شنبه 11 بهمن ماه، با حضور حجت‌‎الاسلام والمسلمین سید احمد مرتضوی مقدم و قضات عالی‌رتبه دیوان عالی کشور برگزار شد.

 

رئیس دیوان عالی کشور در نطق پیش از دستور جلسه هیأت عمومی، با تبریک فرارسیدن دهه مبارکه فجر و یوم الله 22 بهمن تصریح کرد: هر روزی که واقعه مهمی در آن اتفاق بیفتد و دست خدا در کار باشد و انسان را به یاد خدا بیاندازد یوم الله است، خداوند بر ملت ایران منت گذاشت و به لطف الهی نعمت بزرگ انقلاب اسلامی را نصیب کشور ما کرد.

 

رئیس دیوان عالی کشور با تاکید بر اینکه به لطف الهی این انقلاب پرارزش نصیب ملت ایران شده است، افزود: هر نعمتی جای شکرگذاری دارد و شکر این نعمت را باید با انجام وظیفه و خدمت صادقانه به جا آورد.

 

در ادامه جلسه در مورد اختلاف نظر بین شعب پانزدهم و نوزدهم دادگاه تجدیدنظر استان کرمان، در خصوص اینکه آیا صرف شکایت از قاضی، از موجبات رد دادرس است یا خیر، بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

 

قضات هیأت عمومی دیوان عالی کشور، پس از بحث مفصل پیرامون موضوع مطرح شده، در نهایت 90 نفر از تعداد 111 نفر حاضر در جلسه رأی شعبه پانزدهم دادگاه تجدیدنظر استان کرمان را که مشعر بر مردود نبودن دادرس به صرف شکایت کیفری یا انتظامی میباشد را تأیید نمودند.

 

قضات هیأت عمومی همچنین در تأیید رأی شعبه پانزدهم دادگاه تجدیدنظر استان کرمان، به نظریه مشورتی شماره 2551/994/7 اداره حقوقی و بخشنامه ریاست محترم وقت قوه قضائیه به شماره 14041/83/221/10/83 استناد نمودند.

 

بر این اساس صرف شکایت از قاضی حین و بعد از ارجاع پرونده از جهات رد دادرس، محسوب نمی‎گردد.

 

انتهای پیام/

نخستین «اجلاس و نمایشگاه بین‌المللی شهر پایدار» در حالی به کار خود پایان داد که غرفه بانک شهر به عنوان برترین غرفه این نمایشگاه معرفی شد.


به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی بانک شهر، نخستین «اجلاس و نمایشگاه بین‌المللی شهر پایدار» که با هدف ارائه دستاوردهای شرکت‌های دانش بنیان در راستای پایداری اجتماعی، اقتصادی، زیست محیطی و شهر هوشمند؛ با مشارکت بیش از ۲۸۰ شرکت کننده شامل وزارتخانه‌ها، دانشگاه‌ها، استانداری‌ها، شهرداری تهران، کلانشهرها و مراکز استان‌ها، مناطق آزاد، شهرهای جدید، بانک‌ها، بیمه‌ها، صنایع سبز، خودروسازها، اپراتورها، شرکت‌های دانش بنیان، شرکت‌های زیرساخت‌ها و تجهیزات هوشمند در جزیره کیش آغاز به کار کرده بود در شامگاه یکشنبه 9 بهمن ماه به کار خود پایان داد.
در این نمایشگاه بانک شهر به معرفی محصولات و خدمات خود به ویژه در حوزه بانکداری نوین، فناوری اطلاعات، زیر ساخت های شهری و ... پرداخت که مورد استقبال شرکت کنندگان و بازدیدکنندگان قرار گرفت .
به دلیل تمرکز بالای بانک شهر در راستای ارتقاء خدمات و محصولات در شهرهای کوچک و کم برخوردار نسبت به کلانشهر های بزرگ و توسعه زیر ساخت های الکترونیک این شهرها در جهت توسعه پایدار شهری ، بهره گیری از خدمات این بانک موردتوجه و استقبال شهرداران قرار گرفت.
همچنین حضور شهرداران و مدیران سازمان های مختلف در غرفه بانک شهر منتج به انعقاد تفاهم نامه های همکاری میان این بانک با شهرداری های قزوین، اراک، زنجان و... در زمینه استقرار و پشتیبانی پروژه کیف پول شهروندی و شهر هوشمند شد.
در روز اختتامیه این نمایشگاه غرفه های برتر معرفی شدند که غرفه بانک شهر به عنوان برترین غرفه این نمایشگاه معرفی شد.

روتیتر: روزهای باقیمانده از سال و جوایزی که در دسترس شما است؛

کمک هزینه 300 میلیون تومانی خرید خودرو؛ ده‌ها تلفن همراه و کنسول بازی؛ این، تنها بخشی از جوایز جشنواره زمستانه بانک تجارت است که از ابتدای دی‌ماه آغاز شده و تا پایان اسفند ادامه دارد.



به گزارش اقتصادرسا به نقل از اداره روابط‌عمومی و ارتقاء سرمایه اجتماعی بانک تجارت، امروزه شعار مشتری‌مداری و تشویق مردم به استفاده از خدمات نوین بانکی با هدف تسهیل در خدمت‌رسانی به مشتریان و تکمیل سبد خدمات بانکداری غیرحضوری در شبکه بانکی کشور بسیار شنیده می‌شود. اما در این میان «تجارت» نامی آشناست که همزمان با ارائه این خدمات روزآمد، جوایزی را هم برای استفاده‌کنندگان آنها در نظر گرفته است. حالا شما فرصت برنده شدن و بهره‌مندی از جوایز ارزنده‌ای را دارید که تنها با استفاده از خدمات مالی و بانکی «بانک تجارت» برایتان فراهم شده است.


راهی میان‌بر برای دستیابی به جوایز ارزنده

«به پاس همراهی شما، به وقت قدردانی ما»؛ اگر جایی این شعار را شنیدید یا دیدید، بدانید که همه چیز برای شرکت کردنتان در جشنواره زمستانه باشگاه مشتریان بانک تجارت فراهم شده است. جشنواره‌ای که حالا و بعد از یک ماه از آغازش، شاهد استقبال قابل توجهی از طرف مشتریان بانک بوده و رقابت بر سر برنده شدن کمک هزینه خرید خودرو، ده‌ها گوشی تلفن همراه، ساعت هوشمند و کنسول بازی را تنگاتنگ کرده است. اما برای اینکه شانس برنده شدن کمک هزینه 300 میلیون تومانی خرید خودرو برایتان بیشتر کنید باید بدانید که با محاسبه مانده امتیاز شما در پایان جشنواره به صورت خودکار در قرعه‌کشی کمک هزینه خودرو محاسبه خواهد شد. علاوه بر این، حتماً باید خبر داشته باشید که قرعه‌کشی گوشی تلفن همراه، ساعت هوشمند، هدست، کیف اعتباری 50 میلیون ریالی و 3 میلیون ریالی هم در پایان هر ماه و در سه دوره انجام می‌شود.

یک جایزه ویژه

یکی از جایزه‌های ویژه این جشنواره اهدا اعتبار ماهانه BNPL (الان بخر بعداً پرداخت کن) بانک تجارت است؛ جایزه‌ای به ارزش 10 میلیون تومان که برایش قرعه‌کشی هم انجام نخواهد شد. فقط کافی است با به‌دست آوردن 1000 امتیاز در جشنواره، اعتبار ماهانه (BNPL) را درخواست کرده و با نصب اپلیکیشن باجت از این امکان بهره‌مند شوید.

چطور امتیاز بگیریم؟

اگر مشتری بانک تجارت و عضو باشگاه مشتریان این بانک هستید چند روش برای افزایش امتیازتان وجود دارد. اگر هنوز عضو باشگاه مشتریان نشدید هم پس از افتتاح حساب، ثبت‌نام و عضویت در باشگاه مشتریان، اضافه کردن شماره حساب و در نهایت ثبت‌نام در جشنواره، می‌توانید از این فرصت استفاده کنید. حالا که شما هم عضو باشگاه مشتریان شدید باید بدانید که در این جشنواره هر کدام از دوستانتان را که دعوت کنید 100 امتیاز، همراه‌بانک تجارت را که نصب کنید 100 امتیاز و اپلیکیشن باجت را که نصب کنید، 100 امتیاز خواهید گرفت. علاوه بر این، میانگین موجودی حساب‌تان – البته به جز حساب بلند مدت – هم در امتیاز گرفتنتان دخیل است. پس در جریان باشید که به ازای هر 10 میلیون ریال در ماه 40 امتیاز برایتان محسوب خواهد شد. اما این تمام ماجرا نیست. ورود به سایت باشگاه (هر ماه یکبار) 40 امتیاز، تراکنش از همراه‌بانک (کارت به کارت، خرید شارژ، پرداخت قبض) دو امتیاز و هر تراکنش با کارت تجارت (کارت به کارت، خرید شارژ، پرداخت قبض) هم یک امتیاز برای شرکت‌کنندگان در این جشنواره به همراه خواهد داشت. این‌ها همه فرصت‌هایی است برای اینکه شما در جشنواره بزرگ مشتریان بانک تجارت شرکت کنید.

بیمه ملت به دلیل شفافیت مالی در فرآیندهای بیمه‌گری، برای نخستین بار برنده جایزه ملی مدیریت مالی ایران شد.

 


به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی بیمه ملت، مراسم سیزدهمین دوره جایزه ملی مدیریت مالی ایران، صبح امروز 11 بهمن 1401 با حضور مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، جمعی از مسئولان کشوری، شخصیت های علمی و مدیران بنگاه های اقتصادی کشور در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد.

در این مراسم، بیمه ملت براساس ارزیابی کمیته داوران، به دلیل شفافیت مالی در فرآیندهای بیمه‌گری، برنده لوح تقدیر و تندیس جایزه مدیریت مالی ایران شد و مهدی کشاورز عضو هیات مدیره بیمه ملت، این جایزه را از مجید عشقی رییس سازمان بورس دریافت کرد.

جایزه مدیریت مالی ایران از سال 1389 برگزار می‌شود و نقش مهمی در بهبود و ارتقای مدیریت مالی و اقتصادی در شرکت‌ها و سازمان‌های کشور داشته است. بیمه ملت نیز در سال‌های اخیر یکی از سیاست‌های خود را ارتقای سطح مدیریت مالی و ایجاد شفافیت حداکثری در حوزه مالی اعلام کرده و به همین دلیل از نظر کمیته داوران، شایسته دریافت جایزه مدیریت مالی ایران تشخیص داده شده است.

تبلیغات

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top