شاتل موبایل به مناسبت فرارسیدن نوروز ۱۴۰۴، در هر ۱۳ روز ابتدایی سال نو، به مشترکین خود هدایای روزانه ارائه می‌دهد. این اپراتور در قالب جشنواره نوروزی خود، تخفیف‌های ویژه‌ای برای بسته‌های اینترنت و خدمات متنوع دیگر در نظر گرفته است.


به گزارش اقتصادرسا؛ به نقل از روابط عمومی شاتل موبایل، تمامی مشترکین این اپراتور در لحظه تحویل سال، ۶۰ دقیقه مکالمه داخل و خارج شبکه رایگان به عنوان عیدی دریافت خواهند کرد. همچنین در طول تعطیلات نوروز، بسته‌های اینترنت با تخفیف ویژه در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.
همچنین شاتل موبایل در ایام نوروز، با توجه به سلیقه و نیاز مشترکین خود امکان استفاده از خدمات اختصاصی مختلفی را در حوزه‌های بازی و سرگرمی، دانش و آموزش، فیلم و سریال، موسیقی و خدمات مکمل را ایجاد کرده است و تمامی مشترکین این امکان را دارند تا بتوانند از خدمات دلخواه خود همچون سرویس تماشای فیلم و سریال نماوا، فروشگاه اینترنتی تپسی، سرویس رزرو هتل و اقامتگاه شب، آموزش آنلاین مکتب خونه، فروشگاه اینترنتی خانومی، سرویس رزرو هتل و اقامتگاه هومسا، فروشگاه اینترنتی جانبی، اپلیکیشن تغذیه و سلامت لیمومی و ... به صورت رایگان یا با تخفیف ویژه بهره‌مند شوند.
شاتل‌‌ موبایل به عنوان تنها اپراتور دانش‌بنیان تلفن همراه کشور و ارائه‌ دهنده انحصاری سیم‌کارت هوشمند در ایران، امکان اتصال خودکار به شبکه هر سه اپراتور دارای شبکه رادیویی کشور را برای مشترکین سیم‌کارت‏‌های خود فراهم کرده و در قالب فناوری نوآورانه و انحصاری «سیم‌کارت هوشمند»، با تحلیل مداوم شبکه‏‌های موجود در موقعیت جغرافیایی مشترکین، باکیفیت‌ترین شبکه رادیویی در هر منطقه را به‏‌ صورت کاملا هوشمند انتخاب می‌کند.
گفتنی است این اپراتور با هدف توسعه قابلیت‌های سیم‌کارت هوشمند شاتل موبایل، راهکار «انتخاب دستی شبکه رادیویی میزبان» را در سراسر کشور پیاده سازی کرده تا مشترکین شاتل موبایل علاوه بر بهره‌مندی از انتخاب هوشمند شبکه بتوانند با شماره گیری کددستوری #۸*۱* یا با مراجعه به مدیریت اینترنتی حساب یا اپلیکیشن «شاتل‌‏‌ موبایل من»، از وضعیت اتصال شبکه رادیویی میزبان سیم‌کارت خود مطلع شوند و یا با تغییر شبکه رادیویی میزبان، از میان هر سه اپراتور دارای شبکه رادیویی کشور، شبکه مطلوب خود را انتخاب کنند. از سایر خدمات متمایزی که اپراتور شاتل موبایل برای مشترکین خود فراهم کرده می‌توان به قابلیت انتقال مانده بسته اینترنت به دوره بعد، اشتراک رایگان سرویس فیلم و سریال نماوا، تعرفه ویژه مصرف آزاد و ارائه متنوع‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین بسته‌های اینترنت همراه و ترکیبی اشاره کرد.
علاقه مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره این اپراتور، انتخاب و خرید شماره‌های رند و عادی رنج جدید می‌توانند علاوه بر امکان مراجعه حضوری به بیش از ۵۰۰۰ مرکز فروش و خدمات پس از فروش شاتل موبایل در سراسر کشور، از طریق فروشگاه اینترنتی شاتل موبایل و یا تماس با شماره ۰۹۹۸۱۰۰۰۰۰۰ اقدام نمایند.
/پایان خبر/

 

اپراتور اول تلفن همراه کشور برای همراهی مشترکان خود در ماه مبارک رمضان، بسته‌های ویژه همراه با تخفیف‌های جذاب روی سرویس‌های دیجیتال ارائه کرد.



به گزارش اقتصادرسا؛به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان که همواره فرصتی برای نزدیکتر شدن و همدلی بیشتر میان مردم بوده، همراه اول همچون سال های گذشته اقدام به ارائه بسته های ویژه و سراسری به تمامی مشترکان خود کرد.

 

به همین مناسبت، تمامی مشترکان دائمی و اعتباری همراه اول می توانند با شماره‌گیری «ستاره 10 ستاره 42 مربع» از پیشنهادات ویژه این اپراتور بهره مند شوند و در صورت تمایل، بسته های مختص خود را فعال کنند.

 

این بسته ها شامل مکالمه و اینترنت برای هر مشترک، همراه با تخفیف های ویژه و منحصر به فرد سرویس های دیجیتال مانند «آچاره»، «دیجی پلاس»، «سوپر مارکت دیجی کالا»، «آی بیمه» و «فلای تودی» است تا تجربه ای متفاوت و خاص برای مشترکان رقم بزند.

 

همچنین تمامی مشترکان می توانند با سیمکارت فعلی و یا فعالسازی سیمکارت غیرفعال از این فرصت بهره مند شوند و بسته های مختص خود را که به صورت رایگان یا با تخفیف های بسیار ویژه ارائه می شود، تا پایان ماه رمضان فعال کنند.

بسته‌های ۱۰۰، ۱۸۵ و ۳۷۰ گیگابایت به عنوان پرحجم‌ترین بسته‌های سه و شش ماهه اینترنت همراه کشور توسط شاتل موبایل عرضه شد.
پیش از این نیز شاتل موبایل با عرضه بسته‌های تا حجم ۷۰ گیگابایت، پرحجم‌ترین بسته‌های ماهیانه و شش ماهه اینترنت همراه کشور را عرضه کرده بود.

 

 



به گزارش اقتصادرسا؛ به نقل از روابط عمومی شاتل موبایل، هم اکنون تمامی مشترکین سیم‌کارت‌های شاتل موبایل این امکان را دارند تا پرحجم‌ترین بسته‌های اینترنت همراه کشور را که شامل بسته‌های ۱۰۰ گیگابایت سه ماهه و ۱۸۵ و ۳۷۰ گیگابایت شش ماهه می‌باشند، با قیمت‌های ۵۹۹٬۰۰۰،
۱٬۲۹۵٬۰۰۰ و ۲٬۲۲۰٬۰۰۰ تومان از طریق اپلیکشین «شاتل موبایل من» و یا مراجعه به وب‌سایت shatelmobile.ir خریداری کنند.

لازم به ذکر است که این فرصت نیز برای تمامی مشترکین شاتل موبایل وجود دارد که بتوانند با هر ۱۰۰۰ تومان خرید شارژ یا بسته، یک امتیاز کسب کنند و در قرعه‌کشی آیفون ۱۶ شرکت داده شوند.

شاتل‌‌ موبایل به عنوان تنها اپراتور دانش‌بنیان تلفن همراه کشور و ارائه‌ دهنده انحصاری سیم‌کارت هوشمند در ایران، امکان اتصال خودکار به شبکه هر سه اپراتور دارای شبکه رادیویی کشور را برای مشترکین سیم‌کارت‏‌های خود فراهم کرده و در قالب فناوری نوآورانه و انحصاری «سیم‌کارت هوشمند»، با تحلیل مداوم شبکه‏‌های موجود در موقعیت جغرافیایی مشترکین، باکیفیت‌ترین شبکه رادیویی در هر منطقه را به‏‌ صورت کاملا هوشمند انتخاب می‌کند.

گفتنی است این اپراتور با هدف توسعه قابلیت‌های سیم‌کارت هوشمند شاتل موبایل، راهکار «انتخاب دستی شبکه رادیویی میزبان» را در سراسر کشور پیاده سازی کرده تا مشترکین شاتل موبایل علاوه بر بهره‌مندی از انتخاب هوشمند شبکه بتوانند با شماره گیری کددستوری #۸*۱* یا با مراجعه به مدیریت اینترنتی حساب یا اپلیکیشن «شاتل‌‏‌ موبایل من»، از وضعیت اتصال شبکه رادیویی میزبان سیم‌کارت خود مطلع شوند و یا با تغییر شبکه رادیویی میزبان، از میان هر سه اپراتور دارای شبکه رادیویی کشور، شبکه مطلوب خود را انتخاب کنند. از سایر خدمات متمایزی که اپراتور شاتل موبایل برای مشترکین خود فراهم کرده می‌توان به قابلیت انتقال مانده بسته اینترنت به دوره بعد، اشتراک رایگان سرویس فیلم و سریال نماوا، تعرفه ویژه مصرف آزاد و ارائه متنوع‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین بسته‌های اینترنت همراه و ترکیبی اشاره کرد.

علاقه مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره این اپراتور، انتخاب و خرید شماره‌های رند و عادی رنج جدید می‌توانند علاوه بر امکان مراجعه حضوری به بیش از ۵۰۰۰ مرکز فروش و خدمات پس از فروش شاتل موبایل در سراسر کشور، از طریق فروشگاه اینترنتی شاتل موبایل و یا تماس با شماره ۰۹۹۸۱۰۰۰۰۰۰ اقدام نمایند.

پروژه‌های ارتباطی و ایجاد دسترسی به شبکه مبتنی بر نسل‌های نوین ارتباطی همراه اول در روستاهای استان قزوین، در جریان سفر یک روزه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به این استان افتتاح شد.



به گزارش اقتصادرسا؛آیین افتتاح پروژه های ارتباطی همراه اول و اتصال روستاهای قزوین به شبکه اینترنت پرسرعت، روز پنجشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۳ در جریان سفر سیدستار هاشمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به این استان و با حضور استاندار، برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و سایر مقامات استانی افتتاح شد.

 

در جریان این سفر که قرار بود همزمان با ایام دهه فجر و جشن های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی انجام شود، اما به دلیل شرایط نامساعد جوی و به دنبال آن تعطیلی استان و تاکیدات مسوولان مرتبط مبنی بر پرهیز از سفرهای جاده ای، تا امروز به تعویق افتاد، سایت ارتباطی مبتنی بر نسل های نوین ارتباطی همراه اول در روستای «جیرنده» بخش الموت شرقی به صورت نمادین و به نمایندگی از تمامی سایت های توسعه یافته در این استان به صورت ویدئو کنفرانس رونمایی شد.

 

مجموعا در این سفر یک روزه ۶۱ پروژه ارتباطی و مخابراتی با اعتبار یکصد میلیارد تومان به بهره برداری رسید که شامل ایجاد پوشش شبکه تلفن همراه و ارتقای سایت های ارتباطی به نسل های نوین ارتباطی در روستاهای استان قزوین از محل اعتبارات دولتی (USO) می شد.

 

پروژه های ارتقای فناوری همراه اول در ۵ سایت ارتباطی (و همچنین احداث یک سایت جدید) روستاهای ترکان، سزنق، زرند، ازناب و لجامگیر نیز که با سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیارد ریالی انجام شده است و جمعیتی بالغ بر 800 نفر را در قالب ۳۵۰ خانوار به شبکه اینترنت پرسرعت متصل می کند، با دستور وزیر ارتباطات به بهره برداری رسید.

 

سیدستار هاشمی پس از افتتاح این پروژه های ارتباطی که نه تنها دسترسی به فناوری و خدمات پایه را در مناطق محروم استان قزوین بهبود بخشیده، بلکه با ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم، گامی مؤثر در راستای توسعه متوازن منطقه ای برداشته است، تأکید کرد که روند اجرای پروژه های محرومیت زدایی دیجیتال باید در سراسر کشور ادامه یابد.

 

گفتنی است از زمان شروع به کار دولت چهاردهم در ۷ مرداد ۱۴۰۳ تاکنون بیش از ۷۲۳ سایت ارتباطی (احداث ۴۰۲ سایت جدید و و ارتقا ۳۲۱ سایت موجود) در پروژه توسعه خدمات عمومی و اجباری USO راه اندازی شده است که با اجرای این طرح توسعه برای ۸۹۶ روستا ( ۴۷۶ روستا حاصل از احداث سایت جدید و ۴۲۰ روستا با ارتقا سایت موجود به تکنولوژی نسل چهارم) تامین پوشش نسل چهارم انجام شده است.

 

همچنین از ابتدای شروع به کار دولت جدید، با تمهیدات همراه اول تعداد ۶ سایت ارتباطی در استان قزوین راه اندازی شده است که ۷ روستای این استان را تحت پوشش خدمات ارتباطی اپراتور اول تلفن همراه قرار داده است.

شاتل موبایل از اول اسفند و با آغاز جشنواره نوروزی خود، به مشترکین سیم‌کارت‌های هوشمنداش آیفون۱۶ هدیه می‌دهد.


 

 

به گزارش اقتصادرسا؛به نقل از روابط عمومی شاتل موبایل، تمامی مشترکین فعلی و جدید شاتل موبایل این امکان را دارند تا از یک تا ۳۰ اسفند ماه، با خرید شارژ و بسته اینترنت، نصب اپلیکیشن «شاتل موبایل من»، روشن کردن سیم‌کارت خاموش، دعوت از دوستان، برقراری مکالمه و یا خرید و فعال‌سازی سیم‌کارت رند و مودم؛ امتیاز کسب کنند و شانس خود را برای برنده شدن آیفون۱۶ در جشنواره نوروزی این اپراتور تلفن همراه کشور افزایش دهند.

شاتل‌‌ موبایل به عنوان تنها اپراتور دانش‌بنیان تلفن همراه کشور و ارائه‌ دهنده انحصاری سیم‌کارت هوشمند در ایران، امکان اتصال خودکار به شبکه هر سه اپراتور دارای شبکه رادیویی کشور را برای مشترکین سیم‌کارت‏‌های خود فراهم کرده و در قالب فناوری نوآورانه و انحصاری «سیم‌کارت هوشمند»، با تحلیل مداوم شبکه‏‌های موجود در موقعیت جغرافیایی مشترکین، باکیفیت‌ترین شبکه رادیویی در هر منطقه را به‏‌ صورت کاملا هوشمند انتخاب می‌کند.
گفتنی است این اپراتور با هدف توسعه قابلیت‌های سیم‌کارت هوشمند شاتل موبایل، راهکار «انتخاب دستی شبکه رادیویی میزبان» را در سراسر کشور پیاده سازی کرده تا مشترکین شاتل موبایل علاوه بر بهره‌مندی از انتخاب هوشمند شبکه بتوانند با شماره گیری کددستوری #۸*۱* یا با مراجعه به مدیریت اینترنتی حساب یا اپلیکیشن «شاتل‌‏‌ موبایل من»، از وضعیت اتصال شبکه رادیویی میزبان سیم‌کارت خود مطلع شوند و یا با تغییر شبکه رادیویی میزبان، از میان هر سه اپراتور دارای شبکه رادیویی کشور، شبکه مطلوب خود را انتخاب کنند. از سایر خدمات متمایزی که اپراتور شاتل موبایل برای مشترکین خود فراهم کرده می‌توان به قابلیت انتقال مانده بسته اینترنت به دوره بعد، اشتراک رایگان سرویس فیلم و سریال نماوا، تعرفه ویژه مصرف آزاد و ارائه متنوع‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین بسته‌های اینترنت همراه و ترکیبی اشاره کرد.
علاقه مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره این اپراتور، انتخاب و خرید شماره‌های رند و عادی رنج جدید می‌توانند علاوه بر امکان مراجعه حضوری به بیش از ۵۰۰۰ مرکز فروش و خدمات پس از فروش شاتل موبایل در سراسر کشور، از طریق فروشگاه اینترنتی شاتل موبایل و یا تماس با شماره ۰۹۹۸۱۰۰۰۰۰۰ اقدام نمایند.

پایان خبر/

روتیتر: وزیر ارتباطات:

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: هیچ سکویی از شمول رفع فیلترینگ خارج نیست و سازوکار‌های رفع فیلتر تمام سکو‌ها پیش‌بینی شده است.


به گزارش اقتصادرسا؛ سید ستار هاشمی، با اشاره به اینکه در موضوع رفع فیلترینگ طرح‌های مختلفی به مرکز ملی فضای مجازی ارسال شد، گفت: طرح فعلی برای رفع فیلترینگ به صورت چند مرحله‌ای است که در مرکز ملی فضای مجازی نهایی و سپس در شورای عالی فضای مجازی مطرح شد؛ این طرح پس از بحث و بررسی و رای‌گیری، با آن موافقت شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: مرحله نخستِ این طرح مرحله‌ای، «بازگشایی» بود که بلافاصله اتفاق افتاد.

ستار هاشمی افزود: موضوعات مطرح شده در شورای عالی فضای مجازی می‌تواند به زیست‌بوم تولید محتوا کمک شایانی کند، بدین معنا که مشوق‌های خوبی برای سکو‌های تولیدکننده محتوا و همچنین صاحبان محتوا درنظر گرفته شده و کار‌های کارشناسی این بخش از طرح در حال نهایی شدن است.

هاشمی با تاکید بر اینکه حمایت از تولید محتوا، اقتصاد آنرا متحول خواهد کرد، گفت: هیچ سکویی از شمول رفع فیلترینگ خارج نیست و سازوکار‌های رفع فیلتر تمام سکو‌ها پیش‌بینی شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به این پرسش که آیا مراحل رفع فیلتر سکو‌های اینترنتی مشخص شده است یا خیر، اظهار داشت: رفع فیلتر سکوها متناسب با نیاز‌های مردم، جمع‌بندی و مذاکرات مشخص می‌شود.

یکصد و چهارمین جلسه شورای عالی فضای مجازی چهارم دی ماه با حضور سران قوای سه گانه و اعضای شورای عالی فضای مجازی برگزار شد و اعضا به رفع محدودیت‌های دسترسی به برخی سکو‌های پرکاربرد خارجی شامل واتساپ و گوگل‌پلی، با اکثریت رای مثبت دادند.

رئیس جمهور کشورمان در نشست چهارشنبه ۲۳ آبان هیئت دولت درباره رفع فیلترینگ بیان داشت: نتایج ارزیابی‌های علمی و تحلیل اثرات اجتماعی فیلترینگ نشان می‌دهد که هیچ یک از اهداف این طرح محقق نشده بلکه مضرات و مشکلات دیگری نیز ایجاد کرده، اما تعجب‌آور است که ما همچنان به ادامه این روند پرضرر و بی‌نتیجه اصرار داریم.

مسعود پزشکیان با بیان اینکه دولت به دنبال ایجاد نگاه مشترک با دیگر نهاد‌های حاکمیتی درباره رفع فیلترینگ است، بر ضرورت تسریع در اجرای مصوبه جلسه شورای‌عالی فضای مجازی و تشکیل کارگروه ویژه به منظور بررسی ابعاد مختلف این موضوع، رفع دغدغه‌ها و نگرانی‌ها در این زمینه و ارائه نتیجه به جلسه بعدی این شورا برای تصمیم‌گیری نهایی تأکید کرد.

روتیتر: دکتر بنی هاشمی عنوان کرد:

دبیر علمی ششمین همایش سواد فضای مجازی جزئیات برگزاری این همایش و پنل ها و موضوعات تخصصی آن را تشریح کرد.


به گزارش اقتصادرسا؛ نشست خبری ششمین همایش سواد فضای مجازی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران جزئیات برگزاری این همایش را تشریح کرد.

بنا بر این گزارش، پورابوالقاسم رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ظرفیت های گسترده فرهنگی و هنری در عرصه های مختلف فضای مجازی، اظهار داشت: در این همایش مقالاتی با موضوعات ظرفیت‌های فرهنگ و هنر در عصر فضای مجازی و هوش مصنوعی، کودکان و نوجوانان و هوش مصنوعی و نیز هوش مصنوعی و نقش آن در حکمرانی کشورها در قالب پنل و سخنرانی ارائه می‌شود.

وی با تاکید بر این که مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی رسالت افزایش مسؤولیت‌پذیری عمومی در حوزه سواد فضای مجازی دارد، بیان کرد: نخبگان و مجامع علمی، سازمان‌های مسئول و افراد آگاه» در امر توسعه سواد فضای مجازی جایگاه و اهمیت بالایی دارند.

پورابوالقاسم با اعلام این خبر که این همایش نمایه ISC (موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام) را دریافت کرده، گفت: همچنین دبیرخانه دائمی سواد فضای مجازی ایجاد شده و فصلنامه سواد فضای مجازی و فناوری‌هایی نوین نیز به زودی منتشر می‌شود.

وی افزود: زمانی به سواد دیجیتال و سواد فضای مجازی نیاز داشتیم و امروز نیازمندی به سواد هوش مصنوعی احساس می‌شود.

پورابوالقاسم با بیان این که بعد از کرونا مصرف محتوای آنلاین بیشتر شد، اظهار داشت: به خاطر این مصرف بیشتر، «پوسیدگی مغزی» در حال شکل‌گیری است و برای حل این مساله نیاز داریم که محتوا را هدفمند کنیم. سال گذشته در دنیا افزایش مصرف بیش از ۴ برابری محتوا در رسانه را نسبت به سال‌های قبل از کرونا شاهد بودیم.

این گزارش می افزاید: در ادامه این نشست خبری، سید محسن بنی‌هاشمی، دبیر علمی این رویداد با بیان اینکه رویدادهای علمی در فضای مجازی علاوه بر اثرگذاری همایشی و ابعاد علمی و تخصصی آن، بایستی منشأ اثر در سبک زندگی ما نیز باشد، گفت: این همایش یک رویداد علمی است ولی ما نگاهی نیز به سبک زندگی داریم. قرار نیست یک همایش علمی بدون خاصیت داشته باشیم و توجه ما به سمت مصرف‌کننده رسانه است. پیش از برگزاری همایش پنج پنل در خبرگزاری های کشور مثل ایرنا و ایکنا برگزار شده است. نشست فعالان فضای مجازی را هم در همین رابطه برگزار کردیم؛ چون بخش بزرگی از سواد فضای مجازی در اختیار تولیدکنندگان محتوا است.

وی ادامه داد: از بالاترین ظرفیت اساتید دانشگاه استفاده کرده‌ایم. نزدیک به ۱۴۰ مقاله رسیده به جشنواره داوری شده و نزدیک به ۲۰ مقاله در پنج پنل به شکل سخنرانی ارائه می‌شود. امسال برای پنل ها عنوان نگذاشتیم و در هر پنل موضوعات متنوع مطرح می‌شود.

بنی‌هاشمی افزود: تعداد ۲۳ مقاله به اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها مربوط بود و ۱۱۵ مقاله از طرف پژوهشگران غیر هیات علمی نوشته شده بود. حاصل این مقالات به صورت سخنرانی و انتشار در فصلنامه تخصصی و کتاب چکیده مقالات عرضه می‌شود.

رسانه‌ای سالم باید سبک زندگی سالم را امتداد دهد

دبیر علمی رویداد علمی سواد فضای مجازی، با اعلام این خبر که ظرف یک ماه و نیم آینده رونمایی از فصلنامه علمی را در برنامه داریم، گفت: این مجله درجه علمی وزارت علوم را دارد؛ ولی چهار شماره اولش باید منتشر و دوباره بررسی علمی شود. حاصل مقالات این رویداد در کتاب همایش گردآوری می‌شود. یک کتاب هم برای چکیده مقالات آماده می‌کنیم. امسال در حوزه‌های تعلیم و تربیت و فنی و تکنولوژی و خبری مطالبی راجع به فضای مجازی و هوش مصنوعی داریم.

وی افزود: رسانه‌ای سالم است که امتداد آن به سبک زندگی منجر شود. به این معنا که رفتار خوبی که از رسانه فراگرفتی را بتوانی اجرا کنی. اگر نه رسانه سالم در حد شعار است.

وی با تاکید بر این که « فیک‌نیوزها و آلودگی اطلاعات مغز بشر را درگیر می‌کنند»، توضیح داد: یکی از سوالات مهم این است که چه حجمی از اطلاعات برای آرام‌سازی مغز انسان لازم است. بسیاری از اطلاعات زائد است و ما آنها را دنبال می‌کنیم. یکی از مشکلات دنیای امروز اطلاعات حاصل از پرمصرفی است که باعث اضطراب از دست دادن اطلاعات می‌شود.

پورابوالقاسمی رئیس مرکز توسعهٔ فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ، در ادامه ارتقای سطح انتشار مقالات isc را اتفاق علمی شاخص این رویداد عنوان کرد و تصریح کرد: «مرتبهٔ علمی همایش در این دوره بالا رفت. دبیرخانهٔ دائمی سواد فضای مجازی را راه‌اندازی کردیم که دستاورد ادوار گذشتهٔ این همایش بوده ایت. امیدواریم بنوانیم حوزه سواد فضای مجازی جامعه را ارتقا بدهیم. ما دوره‌های مختلفی را از سواد دیجیتال تا سواد فضاب مجازی گذرانده‌ایم و تا مدتی دیگر سواد هوش مصنوعی هم نیازش احساس خواهد شد. سعی کردیم این بار پیش‌دستی کنیم.»

دبیر علمی همایش نیز گفت: ششمین همایش سواذ فضای مجازی برای ما یک رویداد علمی است، اما ما چشمی هم به سبک زندگی داریم. ما مأموریت برگزاری یک همایش صرفاً علمی که توجهی به مصرف‌کننده ندارند نیست. این همایش به دنبال همایش سال پیش است که مربوط به سواد رسانه‌ای بود.»

او افزود «رسانه صحنهٔ حضور خبرنگار و رسانه‌های خبری است. تلاش کردیم امسال دست بیعت قوی‌تری با رسانه‌ها بدهیم. به همین خاطر ۵ پنل در خبرگزاری‌های مختلف از جمله ایکنا برگزار کردیم. به دنبال آن، نشست فعالان فضای مجازی بود. باورمان این ایت که سواد فضای مجازی یک دستش محققان است. اما یک بخش بزرگش تولیدکنندگان محتوا هستند. تلاش‌هایی هم می‌شود تا ارگان‌ها و دستگاه‌هایی که با عنوان سواد رسانه‌ای و سواد فضای مجازی و مردم و مخاطبان اصلی این فضاها سروکار دارند، وارد شوند.

بنی هاشمی ادامه داد: «مقالات در مرتبهٔ بالای علمی بین‌المللی و در مجلهٔ ISC خواهند بود. وزارت علوم و وزارت ارشاد و دانشگاه‌های همکار در این همایش به این موضوع رسیده‌اند که ما نیاز به مجله‌ای برای این موضوع داریم. کتاب همایش سال پیش به یکی از کتاب‌های معتبر این حوزه تبدیل شد. حاصل این همایش هم در کتاب همایش منتشر خواهد شد. امسال هم علاوه بر مجله و کتاب، کتاب چکیدهٔ مقالات همایش منتشر می‌شود.»

پورابوالقاسم دربارهٔ همکاری این مرکز با نهادهای دیگر گفت «ما با نهادها و سازمان‌هایی که می‌توانند کمک کنند همکاری داریم. اسناد بالادستی هم در این زمینه داریم. برای آموزش اساتید این حوزه قدم‌هایی برمی‌داریم و کارگاه‌هایی در شهرهای مختلف برگزار می‌کنیم. همه‌ی دستگاه‌ها برای ما اولویت دارند. در این حوزه بسیار منعطف عمل کرده‌ایم و در همایش‌های مختلف شرکت کرده‌ایم. سعی کردیم بتوانیم تأثیری در این حوزه بگذاریم. چون اولویتمان ارتقا و توسعهٔ سواد فضای مجازی جامعه است.»

دربارهٔ نتیجه و خروجی همایش نیز گفت «این همایش را در جامعهٔ نخبگانی داریم پیش می‌بریم تا بتوانیم سیاست‌گذاری در این حوزه داشته باشیم. بعد از آن، تولیدات به جامعهٔ عمومی نشر پیدا خواهد کرد.»

بنی‌هاشمی نیز در این باره گفت «انتقال دو مرحله‌ای پیام موضوع مهمی است. پیام از جامعهٔ نخبگانی به جامعه منتقل خواهد شد. یک تکنولوژی و تحول تمدنی وارد زندگی بشر شده و باید این را بازتنظیم کنیم. هر کشوری هم دارد برای خودش این کار را بر اساس اولویت‌ها، فرهنگ، تمدن و نوع تعلیم و تربیت خودش می‌کند.»

او ادامه داد «ارگان‌هایی که با توده‌ها سروکار دارند، مثل صداوسیما، باید این سواد را هم در حوزهٔ فضای مجازی و هم در سواد رسانه‌ای ابتدا در مودش و بعد در مخاطبش ارتقا دهد. رسانهٔ سالم رسانه‌ای است که امتدادش به سبک زندگی سالم برسد. اگرنه می‌شود رسانهٔ سالم در حد شعار. ما هم به دنبال امتداد این سلامت هستیم. به همین خاطر رسانه‌ها، سراهای محله و... همگی برایمان مهم هستند.

حاصل این، زیست طبیعی می‌شود. یعنی افراد از فضای مجازی به حد طبیعی استفاده می‌کنند، بعد به دنبال رفتار درست خارج از این فضا می‌روند. این اطلاعات به افزایش قدرت مردم در تشخیص جعلیات در فضای مجازی کمک می‌کند.»

پورابوالقاسم در بخش دیگری از نشست خبری این همایش گفت «بعد از کرونا مصرف محتوای آنلاین افزایش پیدا کرد و بحث پوسیدگی مغز مطرح شد. مصرف بی‌هدف این محتوا خطرات زیادی ایجاد کرده است. باید دقت کنیم که دچار این گرفتاری در حوزهٔ خانواده نشویم.»

توضیحاتی پیرامون واژه پوسیدگی مغز در فضای مجازی

کلمه برگزیده دیکشنری آکسفورد در سال ۲۰۲۴ «پوسیدگی مغزی» بود. این اصطلاح وارد ادبیات شده و ناشی از استفاده افراطی از رسانه‌های اجتماعی است. پژوهش‌ها نشان داده که انسان امروزی وقتی ۲ متر یا ۲۰ دقیقه فاصله از گوشی تلفن همراه فاصله می‌گیرد، علایم اضطراب را احساس می‌کند. این خبر خوبی برای انسان متفکر عاشق طبیعت نیست.

این استاد ارتباطات گفت: سواد فضای مجازی حاصلش زیست طبیعی است که من از گوشی به اندازه مصرف کنم، سراغ طبیعت و دوستان و خانواده بروم. با توجه به گسترش جعلیات این دانش کمک می‌کند که مردم جعل را از اصل تشخیص بدهند.

محورهای ششمین همایش سواد فضای مجازی

این همایش در ۱۱ محور اصلی پذیرای آثار بود که عبارت‌اند از:

۱. ساختارها و تکنیک‌های آموزش سواد فضای مجازی در عصر هوش مصنوعی
- شناخت ماهیت و چیستی سواد فضای مجازی در عصر هوش مصنوعی
- آینده ‌پژوهی دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی برای ارتقای سواد فضای مجازی و هوش مصنوعی
- چالش­‌ها و تحولات تربیت و نگهداشت تفکر انتقادی در عصر آلودگی اطلاعات و هوش مصنوعی
- قابلیت‌ها و ابزارهای هوش مصنوعی برای ارتقای سواد فضای مجازی
- ماهیت و شکل‌گیری تفکر انتقادی در عصر هوش مصنوعی
- تفاوت‌ها و مشترکات سواد فضای مجازی و سواد رسانه‌ای
۲. ظرفیت‌های فرهنگ و هنر در عصر فضای مجازی و هوش مصنوعی
- تهدیدها و فرصت‌های فضای مجازی و هوش مصنوعی در حوزه‌های فرهنگی و هنری، سبک زندگی، ارتباطات انسانی و نظام خانواده
- تهدیدها و فرصت‌های فضای مجازی و هوش مصنوعی در حوزه‌های تنوع قومی، مذهبی و زبانی
- تهدیدها و فرصت‌های فضای مجازی و هوش مصنوعی در حوزه‌های غذا، پوشش و آداب و رسوم
۳. کودکان و نوجوانان و هوش مصنوعی
- کاربردهای هوش مصنوعی در زندگی کودکان و نوجوانان
- هوش مصنوعی، مدرسه و تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان
- چالش­‌های آموزش و پرورش در توسعهٔ سواد فضای مجازی
- تربیت معلم در عصر هوش مصنوعی و فضای مجازی
- لغوگرایی و اتلاف منابع انسانی و اندیشه‌ای در اثر اعتیاد به فضای مجازی و هوش مصنوعی
۴. شناخت و کارکردهای اخلاق نظری و عملی در فضای مجازی و هوش مصنوعی
- معنا و مفهوم اخلاق و نسبت آن با هوش مصنوعی و فضای مجازی
- کاربردی­‌سازی منابع اخلاق ایرانی- اسلامی برای فضای مجازی و هوش مصنوعی
- اخلاق فضای مجازی و هوش­ مصنوعی و مسئولیت‌های اجتماعی
- تحولات فرهنگی و اخلاقی ناشی از تأثیرات فضای مجازی و هوش مصنوعی
- هوش مصنوعی مولد و هرزنگاری
- نگاهی به معنا و مفهوم اخلاق و مسئولیت‌های اجتماعی، ملی و جهانی در فضای مجازی
۵. تهدیدها و فرصت های کاربرد هوش مصنوعی در پژوهش های علمی
- استفاده از هوش مصنوعی در تحقیقات، نگارش پایان‌نامه و گزارش‌های علمی
- چالش‌­های استفاده از هوش مصنوعی در مقابل پژوهش­‌های انسان‌مدار، راهکارهای اخلاقی، تاب‌آوری شناختی و اطمینان‌بخشی به کاربران در مواجه با فضای مجازی و هوش مصنوعی
- علم، شبه‌علم و آلودگی اطلاعات در فضای مجازی و هوش مصنوعی
۶. اقتصاد، عملیات مالی و کسب‌وکار در عصر سواد فضای مجازی و هوش مصنوعی
- تهدیدها و فرصت‌های فردی و جمعی رمزارزها
- تهدیدهای امنیتی، اجتماعی و اقتصادی رمزارزها
- نقش دولت‌های در مدیریت و نظارت بر اقتصاد رمزارزها
- بازارسازی و بازاریابی در عصر هوش مصنوعی
- استراتژی‌های رقابت پلتفرم‌های کسب و کار و فروش در عصر هوش مصنوعی
- تغییر معنا و مفهوم مشتری، بازار و محصول در عصر هوش مصنوعی
۷. استفاده از هوش مصنوعی در جنگ‌های شناختی- ترکیبی
- کاربردها و تکنیک‌های استفاده از هوش مصنوعی در تبلیغات سیاسی و عملیات روانی
- کاربردها و تکنیک‌های استفاده از هوش مصنوعی در مدیریت درست و نادرست جامعه
- کاربردها و تکنیک‌های استفاده از هوش مصنوعی در جعل واقعیت اخبار و اطلاعات
- افکار عمومی و پوپولیسم فضای مجازی در عصر هوش مصنوعی
۸. حقوق فضای مجازی و هوش مصنوعی
- نگاهی به انواع جرائم هوش مصنوعی در فضای مجازی
- قوانین و مقررات هوش مصنوعی و فضای مجازی در ایران وسایر کشور ها
- هوش مصنوعی و حریم خصوصی کاربران
 ۹. نظارت و کنترل فضای مجازی و هوش مصنوعی
- تنظیم مقررات قوانین در خصوص فضای مجازی و هوش مصنوعی در راستای منافع سرزمینی
- شیوه‌های ارتقای تاب‌آوری شناختی و اطمینان‌بخشی به کاربران با استفاده از سواد فضای مجازی
- چالش‌ها و شیوه‌های سلبی و ایجابی نظارت و کنترل بر فضای مجازی
 ۱۰. هوش مصنوعی و نقش آن در حکمرانی کشورها
- تجربیات بخش خصوصی در حکمرانی
- تجربیات کشورهای دیگر در حکمرانی و بهره‌گیری از فضای مجازی و هوش مصنوعی
- چالش‌های امنیتی کردن هوش مصنوعی و فضای مجازی
- نگاهی به تحولات و پیشرفت های نسل اول تا سوم هوش مصنوعی (از آغاز تا امروز)
- تکنیک‌های نوین اخبار جعلی و جعل عمیق در عصر هوش مصنوعی
۱۱. سایر موضوعات وابسته به هوش مصنوعی و فضای مجازی
#همایش_سواد_فضای_مجازی
#مرکز_توسعه_فرهنگ_هنر
#هوش_مصنوعی_رسانه

شاتل‌ موبایل رنج جدید شماره سیم‌کارت‌های هوشمند خود را با پیش شماره ۰۹۹۸ و کد ۲۵ به بازار ارتباطات کشور عرضه کرد.




به گزارش اقتصادرسا؛به نقل از روابط عمومی شاتل ‌موبایل، این اپراتور تلفن همراه با پوشش سراسری 4G/5G طی سال‌های گذشته، سیم‌‌کارت‌های هوشمند خود را با رنج‌ شماره‌های ۰۹۹۸۱۰ الی ۰۹۹۸۲۴ به بازار عرضه کرده بود، هم اکنون بلوک جدید شماره‌های خود را با رنج ۰۹۹۸۲۵ در دسترس متقاضیان بازار ارتباطات کشور قرار داده است.

شاتل‌‌ موبایل به عنوان تنها اپراتور دانش‌بنیان تلفن همراه کشور و ارائه‌ دهنده سیم‌کارت هوشمند در ایران، امکان اتصال خودکار به شبکه هر سه اپراتور دارای شبکه رادیویی کشور را برای مشترکین سیم‌کارت‏‌های خود فراهم کرده و در قالب فناوری نوآورانه و انحصاری «سیم‌کارت هوشمند»، با تحلیل مداوم شبکه‏‌های موجود در موقعیت جغرافیایی مشترکین، باکیفیت‌ترین شبکه رادیویی در هر منطقه را به‏‌ صورت کاملا هوشمند انتخاب می‌کند.

گفتنی است این اپراتور با هدف توسعه قابلیت‌های سیم‌کارت هوشمند شاتل موبایل، راهکار «انتخاب دستی شبکه رادیویی میزبان» را در سراسر کشور پیاده سازی کرده تا مشترکین شاتل موبایل علاوه بر بهره‌مندی از انتخاب هوشمند شبکه بتوانند با شماره گیری کددستوری #۸*۱* یا با مراجعه به مدیریت اینترنتی حساب یا اپلیکیشن «شاتل‌‏‌ موبایل من»، از وضعیت اتصال شبکه رادیویی میزبان سیم‌کارت خود مطلع شوند و یا با تغییر شبکه رادیویی میزبان، از میان هر سه اپراتور دارای شبکه رادیویی کشور، شبکه مطلوب خود را انتخاب کنند. از سایر خدمات متمایزی که اپراتور شاتل موبایل برای مشترکین خود فراهم کرده می‌توان به قابلیت انتقال مانده بسته اینترنت به دوره بعد، اشتراک رایگان سرویس فیلم و سریال نماوا، تعرفه ویژه مصرف آزاد و ارائه متنوع‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین بسته‌های اینترنت همراه و ترکیبی اشاره کرد.

علاقه مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره این اپراتور، انتخاب و خرید شماره‌های رند و عادی رنج جدید می‌توانند علاوه بر امکان مراجعه حضوری به بیش از ۵۰۰۰ مرکز فروش و خدمات پس از فروش شاتل موبایل در سراسر کشور، از طریق فروشگاه اینترنتی شاتل موبایل و یا تماس با شماره ۰۹۹۸۱۰۰۰۰۰۰ اقدام نمایند.

همراه اول به عنوان لوکوموتیو اقتصاد دیجیتال ایران، با مجموعه‌ای از سرویس‌های جدید و فناورانه به نمایشگاه بین‌المللی تلکام 2024 می‌رود.



 به گزارش اقتصادرسا؛ بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی مخابرات، فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال از روز دوشنبه 3 دی 1403 به مدت چهار روز در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز به کار می کند و همراه اول نیز در سالن 27 پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.

 

نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور، در این نمایشگاه با شعار «همراه شما در مسیر اتصالی هوشمند»، سه زون تخصصی شامل مخابرات (TelCo)، فناوری (TechCo) و تحقیق و نوآوری (R&I) را به نمایش می گذارد.

 

بیش از ۴۰ محصول و خدمت در حوزه هایی نظیر «فناوری نسل پنجم ارتباطی – 5G»، «اینترنت اشیاء»، «پرتفوی مخابراتی»، «کانال های ارتباط با مشتریان»، «راه حل های سازمانی»، «مگا پروژه ها»، «زندگی دیجیتال»، «سرمایه گذاری» و «هوش مصنوعی» در غرفه همراه اول ارائه می شود تا بازدیدکنندگان بتوانند از نزدیک با آخرین دستاوردهای این اپراتور آشنا شوند.

 

این نمایشگاه، به عنوان بزرگترین رویداد حوزه ICT کشور، بستری استثنایی برای معرفی نوآوری های جدید و توسعه همکاری های تجاری به شمار می رود.

 

حضور همراه اول در تلکام ۲۰۲۴، نه تنها فرصتی برای نمایش آینده فناوری های ارتباطی است، بلکه زمینه ساز ارتباط نزدیکتر با مشتریان، کارآفرینان و کسب و کارهای مختلف خواهد بود.

 

نمایشگاه تلکام ۲۰۲۴، با محوریت تحولات دیجیتال و زیرساخت های هوشمند، نقطه عطفی در مسیر توسعه صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور محسوب می شود. علاقه مندان می توانند از ساعت ۸ تا ۱۵، از این نمایشگاه بازدید کرده و با نوآوری های فناورانه همراه اول در مسیر هوشمندسازی آینده، بیشتر آشنا شوند.

شاتل ‏‌موبایل با معرفی سیم‌‏کارت هوشمند و راهکارهای متنوع سازمانی خود در بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی مخابرات، فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال، ایران تلکام ۱۴۰۳، حضور می‌‏یابد.



 به گزارش اقتصادرسا، در این نمایشگاه که از ۳ دی آغاز و به مدت ۴ روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران ادامه دارد، این اپراتور تلفن همراه کشور، با ارائه راهکارهای مبتنی بر سیم‌کارت هوشمند شاتل موبایل به عنوان بستری مطمئن برای تامین نیازمندی‌های ارتباطی در سراسر کشور و معرفی جدیدترین راهکارهای سازمانی، میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود.

شاتل موبایل تنها اپراتور دانش‌بنیان تلفن همراه کشور، بعنوان ارائه دهنده فناوری انحصاری و نوآورانه سیم‌کارت هوشمند و تنها Full MVNO حقیقی ایران که امکان اتصال خودکار به هر سه اپراتور دارای شبکه رادیویی تلفن همراه کشور را دارد، به طور هوشمند شبکه‌های موجود در موقعیت جغرافیایی مشترکین سیم‌کارت‌های خود را تحلیل و همیشه بهترین و با کیفیت‌ترین پوشش شبکه را برای آنها فراهم می‌کند.

«مدیریت دستی شبکه میزبان» یکی دیگر از خدمات متمایزی است که توسط شاتل ‌موبایل ارائه شده و به تمامی مشترکین سیم‌کارت‌های سازمانی و شخصی خود این امکان را می‌دهد تا با شماره‌گیری کد دستوری #۸*۱* و یا از طریق سیستم مدیریت اینترنتی حساب یا اپلیکیشن “شاتل‌‏‌ موبایل من” بتوانند ضمن استعلام نام شبکه رادیویی میزبان، به‏‌ صورت دستی این شبکه را در لحظه تغییر داده و به شبکه اپراتور میزبان مورد نظر خود متصل کنند.

سیم‌کارت‌های سازمانی یکی دیگر از خدمات شاتل موبایل است که با امکان تخصیص بسته‌های سازمانی شخصی‌سازی شده به سطوح مختلف کارکنان و تجهیزات سازمان‌ها و شرکت‌ها ارائه می‌شود.

با استفاده از این سیم‌کارت‌ها، سازمان‌ها قادر خواهند بود ارتباطات سازمانی خود را مدیریت کرده و هزینه‌های ارتباطی را کاهش دهند.

یکی از راهکارهای سازمانی شاتل موبایل که در این نمایشگاه به بازدیدکنندگان معرفی خواهد شد، «سرویس پیامک خدماتی» شاتل موبایل است. سرویس پیامک خدماتی شاتل موبایل این امکان را در اختیار مشتریان سازمانی قرار می‌دهد تا بدون هیچ واسطه‌‌ای به صورت مستقیم، برای تمام مخاطبین خود پیامک خدماتی ارسال کنند. مشتریان این راهکار سازمانی شاتل‌ موبایل می‌توانند به دو روش وب‌سرویس و وب‌پنل از سرویس پیامک خدماتی و انبوه شاتل موبایل استفاده کنند.

راهکار ارتباطی همگرای APN-VPN برای ارتباط با ثبات درون‌سازمانی بدون وابستگی به اینترنت از یک بستر امن، ارائه سیم‌کارت با برند اختصاصی سازمان‌ها و شرکت‌ها، آی پی استاتیک روی سیم‌کارت و همچنین فناوری «موبایل کانکت» به عنوان جدیدترین تکنولوژی احراز هویت از طریق سیم‏کارت، از دیگر راهکارهای سازمانی شاتل موبایل است که صاحبان کسب و کار می‌توانند در این نمایشگاه با آن آشنا شوند.

علاقه‌مندان می‌توانند از ۳ تا ۶ دی ماه و از ساعت ۸ الی ۱۵ با مراجعه به سالن ۸-۹ از نزدیک با خدمات این اپراتور تلفن همراه آشنا شوند و یا برای اطلاعات بیشتر به وب‌سایت شاتل موبایل به نشانی shatelmobile.ir مراجعه کنند.

شماره جدید هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ منتشر شد.

 

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top