مهدی محرابی متولد ۱۳۶۴ تهیه کننده، بازیگر و استاد دانشگاه است که کار سینما را از سال ۱۳۹۲ با فیلم سینمایی «باورم کن» آغاز کرد. او از جمله سینماگران تحصیل کرده به حساب می‌آید و دارای مدارک کارشناسی ارشد و دکترای در رشته معماری، کارشناسی علوم قضایی و کارشناسی ارشد حقوق خصوصی است.

 

دکتر مهدی محرابی سه کتاب در حوزه‌ی شهرسازی را به تالیف رسانده است: «توسعه پایدار و حمل و نقل شهری»، «تحلیلی بر چالش های مسکن در تهران» و «تناقض تحصیلات دانشگاهی با ضوابط شهرداری»

از جمله آثاری که مهدی محرابی در آن به ایفای نقش پرداخته است می توان به «من سالوادور نیستم»، «طلاخون»، «باورم کن»، «خشکسالی و دروغ» و تله‌فیلم های «بی خوابی اسب ها»، «آن آغاز غم‌ناک» و سریال تلویزیونی «آمین» و سریال «خونسرد» اشاره کرد.

او هم‌چنین در مقام تهیه کنندگی هم آثار سینمایی «من سالوادور نیستم»، «حمل با جرثقیل»، «باغ‌های زردآلو»، «حباب» و تئاتر «مردگان بی کفن و دفن» را تولید کرده است.

محرابی در حوزه کارگردانی و نویسندگی، فیلم سینمایی «حباب» را در کارنامه حرفه ای خود دارد. وی عضو هیات رئیسه وینگ چون کونگ‌فو، قهرمان اسبق جهان در رشته کاراته و مربیگری در رشته بوکس از جمله سوابق ورزشی مهدی محرابی است.

سایر سوابق کاری:
مدیر و صاحب امتیاز مجموعه ورزشی سپهر صاحبقرانیه
مدیرعامل و صاحب امتیاز شرکت ویدئو رسانه پارسیان
داور انجمن آئین دادرسی مدنی
عضو پایه یک و مشاور اسبق نایب سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران
عضو کمیته ایمنی و کاهش حوادث ساختمانی سازمان نظام مهندسی استان تهران
کارشناس قوه قضاییه