خانه روابط عمومی ایران در آستانه 22 بهمن 1399 و چهل¬ودومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی،با انتشار بیانیه ای ضمن تبریک این ایام،بر ضرورت اعتلای جایگاه نهاد روابط عمومی و زمینه¬سازی برای تحقق اهداف والای آن در ابعاد فرهنگی، اجتماعی و سیاسی، تاکید کرد.

به گزارش اقتصادایده آل به نقل از کمیته ارتباطات خانه ،دربخشی از این بیانیه آمده است: روابط عمومی در ایران در حیات پرفراز و نشیب خود در هفت دهه¬ی گذشته، رویکردها، سیاست¬ها، و کارکردهای گوناگونی را تجربه کرده است. اما در نگاهی فشرده به این دوره¬ی طولانی، شاید بتوان گفت که روابط عمومی، پیش از انقلاب، دوره¬ی شکل¬گیری و رشد اولیه و در دوران پس از انقلاب، دوره¬ی پیشرفت و توسعه¬ کیفی را، به رغم برخی نارسایی¬ها، سپری کرده است.
دراین بیانیه، توسعه¬ی نهادهای مدنی روابط عمومی، تولید کتاب و انتشار نشریات گوناگون با محوریت روابط عمومی، نام¬گذاری روزی به نام «روز ملی روابط عمومی»، توسعه کمی و کیفی آموزش دانشگاهی روابط عمومی تا سطح کارشناسی ارشد،شکل¬گیری رویدادها و همایش¬های گوناگون علمی وتخصصی در این حوزه ازجمله اقدامات موثر محسوب شده، ولی  هنوز راه درازی در مسیر توسعه و بالندگی روابط عمومی حرفه ای در کشورپیش رو داریم.
دربخش دیگری از این بیانیه خانه روابط عمومی ایران یاد آورشده است، مردمداری، یکی از ارکان اصلی مردم-سالاری است و انتظار می¬رود مسئولان در تمامی سطوح سیاست¬گذاری و اجرایی نظام، خدمت صادقانه به مردم را در رأس اولویت¬ها و برنامه¬های خود قرار دهند. انتظار منطقی دیگر این است که با استقرار و توسعه دولت الکترونیک، شفاف سازی و پاسخگویی به جامعه، به عنوان یک مؤلفه بنیادین در مردمداری، تبلور بیشتری¬ پیدا کند، و آشکار است که روابط عمومی حرفه ای ، می تواند نقشی¬حیاتی در تحقق این آرمان متعالی ایفا می¬کند.