خانه روابط عمومی ایران با انتشار پیامی روز 17 مرداد، روز خبرنگار را گرامی داشت وآنان را طلایه داران افزایش دانایی وآگاهی بخشی درجامعه دانست.


به گزارش کمیته ارتباطات ، خانه روابط عمومی ایران با انتشار پیامی به مناسبت 17مرداد، "روز خبرنگار" ، جایگاه ومقام و منزلت خبرنگاران را رفیع وتاثیرگذار بیان کرده وخواستارحمایت از این قشر درراستای رسالت روشنگری و آگاهی بخشی آنان به جامعه شده است.
دربخش دیگری ازاین پیام با اشاره به همکاری مستمر روابط عمومی ها ورسانه هاآمده است: به یقین یکی از نهادهایی که همواره با قشر آگاه و تلاشگر خبرنگاران همکاری نزدیکی دارند، دست اندرکاران روابط عمومی هستند و بر این اساس ، شایسته است تا روابط عمومی ها، اولین نهادی باشند که برای گرامیداشت این روز پا پیش می نهند.
خانه روابط عمومی ایران بر این باور است که خبرنگاری ، شغلی مقدس، پراسترس و اما شیرین است که با تلاش و اهتمام مداوم خبرنگاران، بستر آگاهی عمومی را فراهم می سازد و لذا روابط عمومی ها باید در کنار آنان و با نگاه هم پیمان حرفه ای و نه ابزاری برای انتقال اطلاعات، برای روشنگری و اطلاع رسانی به مردم، همراهی کنند.
درادامه این پیام آمده است:فعالان عرصه روابط عمومی و خبرنگاری ، هردو صنف، همسایه های دیوار به دیوار و حلقه هایی از یک زنجیر هستند که در کنار هم و با همدلی و همکاری می توانند فرآیند آگاهی بخشی و پاسخگویی به افکار عمومی را تسهیل بخشند.
"خانه روابط عمومی ایران" لازم و شایسته می داند تا ضمن تبریک این روز به خبرنگاران تلاشگر و روشنگر، بر ضرورت توجه عملی به حل مسائل آنان تأکید کرده و امیدوار است تا افق روشن تری ازهمکاری بین روابط عمومی ها ورسانه ها ایجاد گردد.