شهردار تهران گفت: سال گذشته ۱۲۵۰ هکتار فضای سبز پیرامون شهر تهران ایجاد شد و امسال ۱۵۰۰ هکتار ایجاد می‌شود و سال آینده ۲ هزار هکتار کمربند سبز پیرامون شهر تهران ایجاد خواهد شد.

 



به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری اقتصاد رسا، علیرضا زاکانی شهردار تهران عصر امروز دوشنبه یکم اسفند ماه سال جاری در آئین احداث فاز یک کمربند سبز شهر تهران اظهار کرد: تلاش شورای اسلامی شهر و شهرداری تهران در این دوره بر این است که با اقدامات مناسب در مدیریت شهری فاصله شمال و جنوب پایتخت را کاهش دهند.

وی اضافه کرد: در بخش جنوب شرق و غرب شهر تهران ظرفیت‌های خوبی وجود دارد و توجه به این ظرفیتها می‌تواند گشایشی جدی را در مباحث رفاهی مردم این مناطق ایجاد کند.

شهردار تهران با اشاره به توسعه فضای سبز در پایتخت گفت: آینده مناطق جنوبی به‌ویژه منطقه ۱۵، ۱۸، ۱۹ و ۲۰ با شرایط فعلی که این مناطق در حال حاضر دارند، متفاوت می‌شود.

زاکانی همچنین یادآور شد: در سال گذشته هزار و ۲۵۰ هکتار فضای سبز پیرامون شهر تهران ایجاد شد و امسال یک‌هزار و پانصد هکتار ایجاد و سال ۲2 هزار هکتار کمربند سبز پیرامون شهر تهران ایجاد خواهد شد.

وی تاکید کرد: برای اینکه شهر، زیست‌پذیرتر شود باید بتوانیم طرح بزرگی را دنبال کنیم تا طراوت و شادابی در شهر ایجاد شود و به مرور موجبات آرامش شهروندان را فراهم کنیم.

شهردار تهران تصریح کرد: برای سال آینده علاوه بر توسعه فضای سبز، اقداماتی را هم در حوزه تفرجگاه‌های ۸ گانه  پایتخت دنبال می‌کنیم و در حوزه حمل و نقل هم با حمایت شورای اسلامی شهر تهران با یک جهش همراه خواهیم بود و شاهد ایجاد ظرفیت در حوزه‌های مختلف حمل و نقل خواهیم بود.