روتیتر: دبیر کارگروه معماری شهرداری تهران:

دبیر کارگروه معماری و شهرسازی شهرداری منطقه ۳ تهران با بیان اینکه چین برای ساختمان سازی از آیین نامه های بین المللی  استفاده می کند، اعلام کرد: این کشور بومی سازی را هم در این صنعت به کار می برد و به طور کل صنعتی سازی ساختمان هم به صرفه تر است و هم محیط زیست را کمتر تخریب می کند و هم بازده و منافع اقتصادی بهتری دارد.

 


مجید اصل دهقان به بازسازی بافت های فرسوده در این کشور اشاره کرد و گفت: کارشناسان مربوطه بافت های فرسوده را انتخاب، نقشه ها و پلان ها را آماده و جواز ساخت را صادر می کنند و برای اهالی آن منطقه مسکن هایی تعبیه می کنند.
او ادامه داد: تمام آن قسمت نوسازی می شود که هم ایمنی بیشتری دارد و هم اینکه باصرفه تر است.  به این نوع کار جراحی شهری می گویند. یک قسمت عمده از بافت فرسوده شهر را تغییر می دهند و نو سازی می کنند.
دبیر کارگروه معماری و شهرسازی شهرداری منطقه ۳ اضافه کرد: چین با توجه به جمعیت بسیار بالایی که دارد جراحی شهری را در دستور کار خود قرار می دهد چرا که اگر خانه ها را یکی یکی تخریب و نوسازی کند، زمان بر است.
دهقان با بیان اینکه صنعتی سازی ساختمان ها در راستای پیشرفت این کشور موثر است، تصریح کرد: در قوانین نظام مهندسی موجود است که نقشه ها باید به صورت تیپ آماده شود، کارخانه ها نیز با نظارت وزارت صنایع و معادن از اسکلت فلزی استفاده کنند که همانند کشور چین ساختمان ها به صورت صنعتی سازی ساخته شود.  
عضو هیات مدیره نظام مهندسی به ساختن بیمارستانی در چین برای بیماران کرونایی در مدت زمان کوتاه اشاره کرد و افزود: این ساختمان ها از استحکام زیاد برخوردارند و طبق آیین نامه ساخته شده اند و اسکلت های آن طبق رفرنس ها از قبل آماده هستند.  
او با تاکید بر اینکه چین در حوزه اقتصادی پیشرفت بسیاری داشته است، اذعان کرد:  در این کشور همکاری بین مردم و حکومت باعت رشد و توسعه شده است چرا که اگر این گونه نبود چین قابلیت رشد اقتصادی نداشت.
دهقان با بیان اینکه کشور چین در مقابله با ویروس کرونا بسیار سریع عمل کرد، عنوان کرد: این کشور با قاطعیت حاکمیتی بحران ها را کنترل می کند و در مقابل مردمشان نیز دولت و حکومت را همراهی می کنند.

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top