روتیتر: وزیر صمت در شورای اداری استان لرستان به ریاست رییس جمهور:

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اجرای ۱۲ طرح با میزان اشتغالزایی بیش از سه هزار و ۵۰۰ شغل در قالب پروژه‌های مختلف در لرستان اجرا خواهد شد که باعث تحول بزرگی در صنعت این استان می‌شود.

به گزارش اقتصادرسا ؛ سیدرضا فاطمی امین شامگاه جمعه در جلسه شورای اداری لرستان که به ریاست رییس جمهور برگزار شد، افزود: ۱۲ طرح با ارزش ۷۸۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید عملیاتی می‌شود که اجرای آنها به تحول قابل توجهی در حوزه صنعت، معدن و تجارت استان لرستان منجر خواهد شد.

وی با اشاره به بازدیدهای میدانی که تا کنون در حوزه صنعت معدن و تجارت لرستان انجام شده است گفت: از ۵۰ واحد صنعتی بزرگ مشکل‌دار این استان بازدید شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت به کارخانه سامان کاشی بروجرد اشاره کرد و گفت: با تسهیلات سفر قرار شده است که سامان کاشی تا پایان سال فعال شود که بتواند زمینه اشتغال ۴۰۰ نفری ایجاد کند.

وی با اشاره به شناسایی مسائل و مشکلات متعدد حوزه صنعت، معدن و تجارت گفت: ۲۱۵ مشکل شناسایی شده است که با ارائه ۳۰ راهکار می‌توان این مشکلات را حل کرد و به‌عبارتی ریشه ۸۰ درصد مشکلات این حوزه یکسان است.

فاطمی امین افزود: در زمینه شهرک‌های صنعتی برای پست‌های برق و تأمین آب و برق و زیرساخت‌ها تصمیمات خوبی گرفته شد.

وی ادامه داد: در این راستا ۵۲ میلیارد تومان توسط شرکت شهرک‌های صنعتی هزینه خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به موضوع تامین مالی زنجیره‌ای اظهار داشت: مشکل سرمایه در گردش تقریبا در تمامی واحدها وجود دارد که موضوعی مهم است.

وی افزود: پایلوت و نمونه آزمایشی اجرای این راهکار از ۲ ماه قبل در حال انجام است که امیدواریم با نهایی شدن پایلوت تا پایان سال بتوان بخشی از مشکلات مرتبط با تامین مالی زنجیره‌ای واحدهای صنعت، معدن و تجارت را حل کرد.

وی با بیان اینکه از روز گذشته معاون وزیر صمت در بروجرد حضور داشتند و به مطالبات پاسخگو بودند، یادآور شد: بنده نیز به عنوان نماینده رئیس جمهور در شهرستان بروجرد حاضر شده و دیدارهایی داشتم.

وزیر صمت وجود یک بیماری خاص در یک روستای بروجرد، بحث هزینه‌های درمانی، مباحث حوزه بهزیستی را از مصایق مورد گلایه مردم اعلام کرد و گفت: بحث اشتغال بسیار جدی بود و اکثر افراد به این مشکل اشاره می‌کردند.

فاطمی امید با بیان اینکه از ۵ واحد صنعتی بزرگ بازدید کردم، گفت: تا آخر سال با تسهیلات مربوط به مصوبات سفر کاشی سامان فعال خواهد شد و ظرفیت اشتغال آن به ۴۰۰ نفر می‌رسد.

 

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top