در دومین روز برگزاری نمایشگاه الکامپ، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور و سازمان فناوری اطلاعات ایران به منظور همکاری در راستای «طراحی نظام شناسایی، ارزیابی و رتبه‌بندی محصولات نرم‌افزاری» و حمایت از فعالان صنعت نرم‌افزار تفاهم‌نامه همکاری دو جانبه امضاء کردند.

 

به گزارش اقتصادرسا ؛ «محمد خوانساری» در مراسم امضا تفاهم‌نامه میان سازمان فناوری اطلاعات ایران و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور که در بیست و ششمین نمایشگاه الکامپ برگزار شد، گفت: بخشی از تفاهماتی که امروز انجام می‌شود مربوط به ساماندهی بخش نرم افزار کشور است. ما در دولت موظف به ارائه خدمات مختلف به بخش خصوصی هستیم و اعتقاد دارم حرکت‌هایی که در دولت انجام می‌گیرد باید در زیست‌بوم فناوری سازوکارهایی انجام شود.

او افزود: از زمانی که در سازمان حضور پیدا کردم خدمت رتبه‌بندی به مراکز داده تسریع و بازبینی شد. اکنون مراکز داده را به صورت فیزیکی در نظر می‌گیریم و موضوعات مختلف مانند میزبانی داده و سرویس‌های ابری را در این بخش‌ها نداریم. این کارها را با مشارکت نظام صنفی پیش خواهیم برد.

معاون وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: قانونی در نظام صنفی داریم که قدمت آن به بیش از ۲۰ سال قبل می‌رسد و نیاز به بازنگری دارد. موضوع دیگر این است که دستگاه‌های دولتی که نرم افزار استفاده می‌کنند باید گواهی اصالت و سلامت نرم افزار را دریافت کنند و تجربه موفقی که در حوزه صدور گواهینامه رتبه‌بندی و ارزیابی برای مراکز داده داشتیم در این بخش نیز اجرا کنیم. اگر دنبال اثربخشی در حوزه شناسایی و طبقه بندی نرم افزارها و صدور گواهینامه در این بخش هستیم باید با مشارکت نظام صنفی این کار را پیش ببریم.

حسن هاشمی، رئیس نصر کشور هم در سخنانی گفت: سازمان نصر کشور با بیش از 21 هزار عضو حقیقی و حقوقی در سراسر کشور و داشتن نمایندگی در تمامی استان‌ها، متولی حمایت از بخش خصوصی صنعت فناوری اطلاعات است و همواره تلاش کرده‌ایم به عنوان حلقه واسط بین بخش خصوصی و دولت، پیگیر تحقق اهداف و مطالبات صنفی باشیم.

هاشمی افزود: یکی از حوزه‌های مهم در صنعت فناوری اطلاعات، صنعت نرم‌افزار است که اشخاص حقیقی و حقوقی متعددی در آن مشغول به فعالیت و ارائه محصول هستند و نیاز است با طراحی و اجرای یک نظام متمرکز، اتفاقات مهمی همچون تدوین و ارتقاء استانداردها، اعطای گواهینامه‌های معتبر و همچنین رتبه‌بندی محصولات آن را محقق کنیم.

رئیس نصر کشور ادامه داد: یکی دیگر از مزیت‌هایی که با این تفاهم‌نامه محقق خواهد شد، شناسایی محصولات نرم‌افزاری تولیدی در کشور به عنوان وثیقه بانکی است که امکان بهره‌مندی فعالان این صنعت از تسهیلات بانکی را نیز تسهیل خواهد کرد.

گفتنی است در این مراسم به ۵ مرکز داده آسیاتک، توسعه ارتباطات هوشمند تبیان، شرکت چکاوک، داده‌پردازی فناوا و شرکت فرهنگ آزما گواهینامه رتبه‌بندی و ارزیابی اعطا شد.

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top