محوطه تاریخی چشمه علی در شهر ری به آماده سازی و در اختیار گذاشتن مستندات اجرایی از سوی منطقه 20 تاکید شد.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، در این جلسه که با حضور علیرضا اسکندری ،سرپرست معاونت فنی و عمرانی و عسگری، مشاور شهردار منطقه 20 و یاسر جعفری، سرپرست معاونت طرح و برنامه شرکت توسعه فضاهای فرهنگی در سالن کنفرانس این شرکت برگزار شد ،به ضرورت آماده سازی و در اختیار گذاشتن مستندات موجود جهت اخذ پیمانکار و آغاز بخشی از فعالیت های اجرایی تاکید شد.

بنابراین گزارش، شهر ری به عنوان یکی از شهرهای باستانی دارای ارزش فراوانی در مقیاس ملی و حتی جهانی است که متاسفانه تا کنون به شایستگی به این مهم توجه نشده است. آنچنان که از عکس هوایی سال 1314 بر می آید، تا پیش از دخل و تصرف های محصول اصلاحات ارضی و مهاجرت به حاشیه شهرهای بزرگ در جنوب صخره چشمه علی باغی بزرگ با عنوان صفاییه وجود داشته است. این باغ که دست کم قدمتی هم عصر دوران ناصری داشت در فاصله سالهای 1314 تا 1335 تخریب شد و پس از اصلاحات ارضی تفکیک و در آن خانه هایی ساخته شد. وجود نهر ارزشمند چشمه علی( سورنی) که منشا بیش از شش هزار سال سکونت در این پهنه ارزشمند بوده ، صخره پابرجایی که با تلفیق بخشی از باروی کهن ری، منظر بدیع و منحصر به فردی برای این پهنه ساخته است در ترکیب با نقش برجسته قاجاری بدنه صخره، خانقاه پیر صفا و آرامگاه های خانوادگی جنوب پهنه که مدفن بزرگانی چون میرزا غلامرضا اصفهانیِ خوشنویس، جبار باغچه بان و ... بوده ، فرصتی است که در کمتر نقطه ای از شهر اینچنین گرد هم می آید.

اکنون طی تفاهمات به عمل آمده مقرر گردیده با همکاری شهرداری منطقه 20 و شرکت توسعه فضاهای فرهنگی، عملیات اجرایی محوطه سازی چشمه آغاز شود.

لازم به ذکر است کلیه اقدامات بر پایه گزارش مصوبه کمیسیون ماده 5 و تقسیم وظایف به صورت مشترک صورت خواهد پذیرفت.

 

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top