روتیتر: خشنود در نشست خبری عنوان کرد؛

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تهران گفت: سال گذشته از ابتدای سال ۱۰ هزار میلیارد تومان محاسبه عوارض داشتیم که از این ۱۰ هزار میلیارد تومان تنها ۱۹۷۰ میلیارد تومان پرداخت شد و شهروندان تهرانی  در پرداخت عوارض پایدار حدود ۶ الی ۷ درصد مشارکت داشتند.

 


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اقتصاد رسا، علی خشنود صبح امروز دوشنبه پانزدهم اسفند ماه سال جاری در نشست خبری با بیان اینکه از دهم اسفند ماه توزیع قبوض عوارض پایدار در قالب چهار عوارض نوسازی، پسماند مسکونی، کسب و پیشه و بهای خدمات مدیریت پسماند در سطح شهر تهران و توسط همکاران‌مان در شهرداری تهران توزیع شده است، اظهار کرد: امسال سعی کردیم با توجه به تخفیفات و بخشودگی‌هایی که در حوزه پرداخت عوارض داریم از توان همکاران‌مان استفاده کنیم تا مبادا شهروندی از این بخشودگی‌ها و تخفیفات خبردار نشود.
وی با بیان اینکه امسال پیشنهاد دادیم که در پس زمینه قبوض عوارض عکس برج میلاد یا برج آزادی حک شود و از پشت قبض برای تشریح عملکرد سال ۱۴۰۱ شهرداری تهران و اهداف و برنامه‌های سال آینده استفاده کردیم، تصریح کرد: شخص شهردار تهران در مورد اولویت‌ها و اهداف سال آینده نظراتی داشته و آن را رصد کردند.
خشنود با بیان اینکه در بحث عوارض نوسازی قانونی داریم که اگر عوارض سالانه پرداخت نشد، مشمول جریمه شود، اظهار کرد: مهمترین اتفاق امسال این است که کلیه جرایم عوارض نوسازی از سال ۴۸ تا ۱۴۰۰ بخشیده شد. یعنی اگر کسی همان جریمه را پرداخت کند بدهی آن تسویه شده و نباید جرایمش را پرداخت کند.
مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تهران همچنین از اختصاص ۱۰ درصد جایزه خوش حسابی به پرداخت کنندگان عوارض خبر داد و گفت: امسال در صدور قبوض عوارض کسب و پیشه هیچگونه جرایمی محاسبه نشده و تمام عوارض کسب و پیشه کلیه مشاغل بدون جریمه بوده است.
وی با بیان اینکه در حوزه پسماند هر کس در هر سال پسماند شرکت یا محل کسب خود را پرداخت نکند، در هر سالی که این عوارض را پرداخت کند با نرخ روز محاسبه می‌شود، گفت: یعنی اگر کسی بدهی حوزه پسماند خود در سال ۹۵ را ندهد وقتی بخواهد در سال ۱۴۰۱ این بدهی را پرداخت کند باید بر اساس نرخ روز ۱۴۰۱ بدهی‌اش را پرداخت کند که از سال ۹۹ به بعد شاهد افزایش ۳۰ درصدی این نرخ بودیم، اما تصمیم گرفته شد که در این شرایط سخت اقتصادی پسماند کسبه با نرخ ۹۹ محاسبه شود تا کسبه بتوانند بدهی سال ۹۹ به قبل خود را پرداخت کنند که این حداقل ۵۰ درصد تخفیف را شامل می‌شود.
خشنود در مورد رقم بدهی شهروندان به مجموعه شهرداری در قالب قبوض عوارض پایدار، توضیح داد: سال گذشته از ابتدای سال ۱۰ هزار میلیارد تومان محاسبه عوارض داشتیم که از این ۱۰ هزار میلیارد تومان تنها ۱۹۷۰ میلیارد تومان پرداخت شد و جالب است بدانید که از این ۱۹۷۰ میلیارد تومان حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان مربوط به عوارضی است که افراد باید بابت نقل و انتقال ملک پرداخت کنند و از ۷۰۰ میلیارد باقیمانده ۲۰۰ میلیارد تومان مربوط به عوارض شرکت‌ها و ارگان‌هایی بود که در حساب و کتاب‌هایشان با شهرداری تهران تهاتر کردند و به عبارت ساده‌تر شهروندان تهرانی در سال گذشته در حوزه پرداخت عوارض پایدار حدود ۶ الی ۷ درصد مشارکت داشتند.
وی ادامه داد: در سال جاری بیش از سه میلیون و ۳۰۰ هزار فیش صادر شده است که مبلغ آن حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان می‌شود که با اعمال بخشودگی‌ها و جایزه خوش حسابی برآورد ما این است که شهرداری تهران امسال باید ۹۴۰۰ میلیارد تومان درآمد کسب کند.
مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تهران افزود: از سه میلیون و ۳۰۰ هزار فیش صادره، دو میلیون و ۸۰۰ هزار فیش مربوط به مردم عادی و ۵۹۹ هزار فیش مربوط به عوارض کسب و پیشه بود.
وی در پاسخ به این سوال که یکی از اعضای شورا از توزیع قبوض توسط پرسنل گلایه کرده است نیز گفت: ما شرعا و قانونا وظیفه داریم که اطلاعات مربوط به بخشودگی جرایم و جایزه خوش حسابی را به گوش تک تک مردم برسانیم و به همین دلیل از پرسنل خودمان شروع کردیم و حتی در نظر داریم که اطلاعات مالکان را نیز جمع‌آوری کنیم.
خشنود با بیان اینکه در نظر داریم از سال بعد به صورت ماهانه مبلغ عوارض برای مالکان پیامک شود، ادامه داد: امسال برای ۵۰۰ هزار نفر از مالکانی که شماره تلفن همراهشان را داشتیم پیامک عوارض ارسال شد و حتی در نظر داریم به جایی برسیم که به جای چاپ قبوض ۱۲ ماهه پیامک‌های ماهانه ارسال کنیم.

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top