روتیتر: معاون بازرگانی خارجی شرکت بازرگانی دولتی ایران:

معاون بازرگانی خارجی شرکت بازرگانی دولتی ایران با اعلام اینکه ورود کالاهای اساسی از جمله برنج به کشور در کنترل قیمت این محصول مؤثر است، گفت: با توجه به تصمیم ستاد تنظیم بازار مبنی بر لغو ممنوعیت چهار ماهه واردات برنج، پیش‌بینی می‌شود در هفته‌ها و ماه‌های آینده تا با تداوم واردات برنج به کشور، زمینه برای کاهش قیمت این محصول پرمصرف فراهم شود.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی شرکت بازرگانی دولتی ایران (مبدأ)؛ امیر طالبی با تأکید بر اهمیت و ضرورت در دسترس بودن انواع کالاهای اساسی برای عموم مصرف‌کنندگان، افزود: انتظار می‌رود با کاهش قیمت برنج ایرانی، مردم به سمت استفاده از این محصول سوق پیدا کنند و همچنین واردات برنج، امکانی است تا مصرف‌کنندگان حداقل از وجود برنج‌های خارجی در بازار با قیمت مناسب و به مقدار کافی، اطمینان خاطر داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه افزایش عرضه هر کالا بر کاهش قیمت آن کالا در بازار تأثیر خواهد گذاشت و تعادل در عرضه و تقاضا، باعث تعدیل قیمت‌ها خواهد شد، اظهار کرد: شرکت بازرگانی دولتی ایران بر اساس تکالیف ابلاغی، انواع کالاهای اساسی از جمله برنج را به کشور وارد می‌کند؛ ضمن اینکه بخش خصوصی نیز در واردات این محصول از سهم بالایی برخوردار است.
طالبی با تأکید بر کیفیت مطلوب برنج‌های وارد شده به کشور توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران و تلاش این شرکت برای خرید کالاهای درجه یک از جمله برنج،‌ تصریح کرد: برنج‌های وارداتی به کشور، ابتدا در محل تولید کالا توسط بازرسان بین‌المللی، نمونه‌برداری شده و این نمونه‌ها برای آزمایش به آزمایشگاه‌های معتبر خارجی ارسال می‌شوند و پس از تأیید، کالا در مبادی ورودی کشور بر اساس همان مشخصات که در قرارداد خرید ثبت شده، تحویل گرفته می‌شوند.
معاون شرکت بازرگانی دولتی ایران با اعلام اینکه واردات کالای اساسی توسط بخش خصوصی نیز از قاعده بازرسی و تأیید محموله‌های وارداتی پیروی می‌کند، خاطرنشان کرد: علاوه بر تأییدیه‌های خارج از کشور، در داخل کشور نیز قبل از ترخیص انواع کالاها، سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان ملی استاندارد ایران از این کالاها، نمونه‌برداری و آزمایش می‌کنند و سپس اجازه ورود آن کالا را به کشور می‌دهند.

روتیتر: مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان اعلام کرد:

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان همزمان با ۸ مرداد (روز ملی زنجان) با اشاره به همزمانی روز  زنجان، پایتخت شور و شعور حسینی با آغاز ماه محرم گفت: کالاهای اساسی مورد نیاز جمعیت یک و نیم میلیون نفری استان زنجان تأمین شده و به میزان کافی در انبارها، سوله‌ها و سیلوهای این استان نگهداری می‌شود.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی شرکت بازرگانی دولتی ایران (مبدأ)؛ ولی‌الله زمانی با اعلام اینکه در استان زنجان، 6 کارخانه تولید آرد فعالیت می‌کنند که افزون بر تأمین نیازهای مردم استان، آمادگی تأمین بخشی از آرد مورد نیاز استان‌های مجاور را نیز دارند، افزود: علاوه بر گندم، ذخایر استراتژیک سایر کالاهای اساسی این استان نیز در وضعیت مطلوبی قرار دارد.
 وی از انجام اقدامات لازم به منظور تأمین بخشی از برنج و شکر مورد استفاده در هیئت‌‌‌های مذهبی استان زنجان در ایام محرم و صفر با قیمت مصوب خبر داد و تأکید کرد: علاوه بر این، ۳۲ واحد نانوایی برای تأمین نان مورد نیاز شهروندان شهر نیم میلیون نفری زنجان در دهه اول محرم دو شیفته شده‌اند و به صورت یک‌سره فعالیت می‌کنند.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با تأکید بر اینکه نان در سبد خرید و سفره خانوارهای زنجانی‌ از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، خاطرنشان کرد: گفته می‌شود، زنجان خاستگاه نان بربری و از اولین شهرهای ایران بوده است که این نان پر طرفدار در آن تولید شده است.

خرید تضمینی دانه روغنی کلزا همزمان با فصل خرید گندم در کشور آغاز شده است و تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار تن از این محصول از کلزاکاران سراسر کشور خریداری شده است.

 به گزارش اقتصادرسا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی شرکت بازرگانی دولتی ایران (مبدأ)؛ ارزش دانه‌های روغنی خریداری شده در کشور تا کنون از یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان فراتر رفته و افزون بر یک هزار و ۲۶۰ میلیارد تومان به حساب کلزاکاران واریز شده است که معادل بیش از ۹۰ درصد مطالبات آنهاست.
بر اساس این گزارش، استان خوزستان با خرید تضمینی بیش از ۵۶ هزار تن کلزا، پیشتاز خرید این محصول کشاورزی در کشور است و استان‌ ایلام با خرید ۱۲ هزار تن و استان فارس با خرید ۵ هزار تن در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.
 گفتنی است، قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم دانه روغنی کلزا در سال گذشته برای فصل جاری زراعی، ۱۵ هزار تومان تعیین شده بود که برای حمایت از تولیدکنندگان دانه‌های روغنی و تقویت انگیزه‌های تولید این محصول، قیمت آن به ۲۱ هزار تومان برای هر کیلوگرم افزایش یافت و با توجه به اینکه خرید تضمینی این محصول در کشور با قیمت قبلی آغاز شده بود، مابه‌التفاوت بهای آن به کشاورزان عزیزی که محصول خود را با قیمت ۱۵ هزار تومان به مراکز خرید تحویل داده بودند، پرداخت شد و در حال حاضر، هر کیلوگرم دانه روغنی کلزا با نرخ جدید یعنی ۲۱ هزار تومان خریداری می‌شود.

 سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان هرمزگان از واردات ۹۰۰ هزار تن انواع کالاهای اساسی به کشور از طریق بندر شهید رجایی این استان از اول امسال تا کنون خبر داد.

 به گزارش اقتصادرسا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی شرکت بازرگانی دولتی ایران (مبدأ)؛ ناصر سرگزی‌زاده با اعلام اینکه بندر شهید رجایی استان هرمزگان یکی از مبادی اصلی ورود انواع کالاهای اساسی به کشور است، گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون، ۵۲ فروند کشتی حامل کالاهای اساسی به وزن ۸۹۸ هزار تن در لنگرگاه بندر شهید رجایی پهلو گرفته‌اند که محموله‌های آن‌ها پس از تخلیه به انبارهای ذخیره‌سازی استان، منتقل و سپس به کانون جمعیتی ارسال شده است.
وی با اشاره به اینکه کالاهای تخلیه شده از این کشتی‌ها، شامل گندم، برنج و روغن خام است و به طور متوسط هر هفته سه فروند کشتی در بندر شهید رجایی پهلو می‌گیرند، اظهار کرد: از این میزان کالای تخلیه شده، ۷۱۹ هزار تن گندم با ۱۱ فروند کشتی اقیانوس‌پیما، ۱۲۱ هزار تن برنج با ۳۸ فروند کشتیِ کانتینری و ۵۷ هزار تن روغن خام خوراکی نیز با ۳ فروند کشتی وارد لنگرگاه این بندر شده‌اند.
سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان هرمزگان با تأکید بر اینکه ۸۳۷ هزار تن از کالاهای اساسی تخلیه شده در بندر شهید رجایی پس از انتقال به انبارهای استان از طریق شبکه‌های حمل‌ونقل کالا، به سراسر کشور ارسال شده‌اند، خاطرنشان کرد: باقی‌مانده این کالاها نیز بر اساس برنامه حمل‌ونقل شرکت بازرگانی دولتی ایران در حال ارسال به اقصی نقاط کشور می‌باشند.

خرید تضمینی گندم از کشاورزان گندمکار از ابتدای سال‌ جاری تاکنون در ۳۱ استان کشور از مرز ۵ میلیون تن گذشت.


 به گزارش اقتصادرسا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی شرکت بازرگانی دولتی ایران (مبدأ)؛ خرید تضمینی گندم از چهارم فروردین در مناطق جنوبی کشور آغاز شده و در حال حاضر که تمام استان‌ها درگیر عملیات خرید این محصول شده‌اند، میزان خرید گندم از ۵ میلیون تن عبور کرده است.
 این گزارش می‌افزاید، ارزش گندم‌های خریداری شده به بیش از ۵۷ هزار میلیارد تومان رسیده است که با احتساب ۱۱ هزار میلیارد تومان واریزی در روزهای اخیر، تاکنون بیش از ۴۵ هزار و ۱۰۹ میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران پرداخت شده است.
این گزارش می‌افزاید، در میزان خرید تضمینی گندم، استان خوزستان با خرید بیش از یک میلیون و ۳۵۶ هزار تن پیشتاز است و پس از آن به ترتیب، استان گلستان با ۷۴۳ هزار تن و استان فارس با ۴۲۸ هزار تن در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.
 گفتنی است، سال گذشته میزان خرید گندم کل کشور در پایان فصل به ۴ و نیم میلیون تن رسیده بود که پیش‌بینی می‌شود امسال به ۶ میلیون تن برسد.

روتیتر: مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران تأکید کرد:

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با تأکید بر اینکه ذخایر کالاهای اساسی کشور در عالی‌ترین سطح قرار دارند و هیچ‌گونه نگرانی از این بابت وجود ندارد، گفت: انواع کالاهای اساسی به حداکثر میزان ممکن در انبارها، سیلوها و مخازن کشور ذخیره‌سازی شده است.

به گزارش اقتصادرسا ؛ دکتر سید سعید راد با تأکید بر اینکه تمامی مراکز ذخیره‌سازی کشور مملو از کالاهای اساسی هستند، افزود: محصولات اساسی مورد نیاز مردم عزیزمان به میزان مورد اطمینان در مراکز مختلف در اقصی نقاط کشور نگهداری می‌شود.
وی با اشاره به اینکه اظهار نظرهای غیر کارشناسی و بعضاً سیاسی در زمینه کمبود ذخایر اساسی به نگرانی مردم عزیزمان دامن می‌زند، اظهار کرد: برای تأمین امنیت غذایی مردم عزیزمان با تمام توان تلاش می‌کنیم و انتظار داریم برخی افراد با اظهارات نادرست خود به امنیت روانی جامعه آسیب نزنند.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با اعلام اینکه علاوه بر خرید تضمینی نزدیک به 5 میلیون تن گندم از کشاورزان، نسبت به واردات صدها هزار تن گندم نیز اقدام کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: همانطور که در زمینه ذخیره‌سازی گندم در بهترین وضعیت ممکن قرار داریم، در مورد سایر کالاهای اساسی نیز در از شرایط ایده‌آل برخورداریم.

با پرداخت ۱۱ هزار میلیارد تومان دیگر از مطالبات گندمکاران، میزان واریز پول خرید تضمینی گندم به حساب کشاورزان سراسر کشور از مرز ۴۵ هزار میلیارد تومان گذشت.

به گزارش اقتصادرسا به نقل ازمرکز اطلاع‌رسانی شرکت بازرگانی دولتی ایران (مبدأ)؛ از ابتدای سال جاری و آغاز خرید تضمینی گندم در کشور تا امروز، بیش از ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان ۳۱ استان خریداری شده است و روند خرید تضمینی گندم همچنان ادامه دارد.
بر اساس این گزارش، ارزش این مقدار گندم خریداری شده، مجموعاً ۵۴ هزار و ۶۴۶ میلیارد تومان است که با توجه به واریز ۱۱ هزار میلیارد تومان در دو روز گذشته، جمع کل پرداختی به کشاورزان به بیش از ۴۵ هزار و ۱۰۹ میلیارد تومان رسیده است.
این گزارش می‌افزاید، تا امروز ۸۲ و نیم درصد از مطالبات گندمکاران کشور پرداخت شده که در این میان، کل بهای گندم کشاورزان عزیزی که فایل‌های مربوط به تحویل محصول از سوی آن‌ها تا ۱۱ تیرماه به بانک عامل ارسال گردیده است به حساب ایشان واریز شده و در حال حاضر، فاصله خرید تضمینی گندم با پرداخت وجه آن به ۱۰ روز کاهش یافته است.
گفتنی است، در بین استان‌های کشور، استان خوزستان با خرید یک میلیون و ۳۵۵ هزار تن گندم، پیشتاز است و پس از آن، به ترتیب استان‌ گلستان با 741 هزار تن و استان فارس با ۴۲9 هزار تن در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

روتیتر: در دیدار معاون شرکت بازرگانی دولتی ایران با استاندار خراسان جنوبی مطرح شد؛

معاون بازرگانی خارجی شرکت بازرگانی دولتی ایران در دیدار با استاندار خراسان جنوبی با اعلام اینکه از ابتدای اجرای طرح خرید تضمینی گندم تاکنون، بیش از ۴ و نیم میلیون تن از این محصول از کشاورزان تحویل گرفته شده و ۳۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به حساب آنان پرداخت شده است، گفت: با پیگیری‌های انجام شده و تأمین اعتبار لازم در روزهای آینده، باقی‌مانده این مبلغ نیز به این عزیزان پرداخت خواهد شد.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی شرکت بازرگانی دولتی ایران (مبدأ)؛ امیر طالبی با اعلام اینکه در راستای اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها، نظارت جدی توسط وزارت جهاد کشاورزی و دیگر دستگاه‌های دست‌اندرکار در بحث گندم، آرد و نان در حال انجام است، افزود: همه باید همکاری نمایند تا از شرایط موجود به خوبی عبور کنیم.
 وی با تأکید بر اینکه شکر مورد نیاز کشور تأمین شده است، خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم تا درخواست تمام استان‌ها از جمله استان خراسان جنوبی به کالاهای اساسی همچون گندم و شکر را برطرف کنیم و علاوه بر نیاز نانوایی‌ها، پاسخگوی نیاز صنف و صنعت نیز باشیم.
بر اساس این گزارش، استاندار خراسان جنوبی نیز در این دیدار با تأکید بر لزوم حرکت بر اساس اولویت‌ها و خط ‌مشی‌ کلان کشور از طریق تعاملات حداکثری بین دستگاه‌های مختلف، طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها در حوزه گندم، آرد و نان را از موضوعات مهم اجرایی کشور دانست و گفت: با استفاده بهینه از نان باید از هدر رفتن این محصول ارزشمند جلوگیری کنیم و طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها اقدام خوبی در این زمینه است.
 جواد قناعت با اعلام اینکه تأمین کالاهای اساسی از جمله گندم، شکر و برنج مورد نیاز استان استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، خاطرنشان کرد: این استان با وجود ویژگی‌ها و ظرفیت‌های بالایی که از آن برخوردار است، فاقد بسیاری از زیرساخت‌های ضروری است.

وزیر جهاد کشاورزی در بازدید از مرکز نوآوری صنعت غذا در محل اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان تهران، انجام فعالیت‌های نوآورانه در صنعت نان با هدف ارتقای کیفیت، فرآوری و غنی‌سازی این ماده مهم غذایی را مورد تأکید قرار داد.

 


به گزارش اقتصادرسا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی شرکت بازرگانی دولتی ایران (مبدأ)؛ دکتر سید جواد ساداتی‌نژاد، وزیر جهاد کشاورزی و دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، عصر دیروز با حضور در محل اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان تهران از مرکز نوآوری صنعت غذا دیدن کردند.
در این بازدید که برنامه‌ها و چشم‌اندازهای پیش‌بینی شده به منظور بهبود کیفیت محصولات غذایی با محوریت گندم، آرد و نان در جریان آن توضیح داده شد، عباس ارشدی، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان تهران، گزارشی از اقدامات به عمل آمده و برنامه‌های در دست اجرا، برای تأمین کالاهای اساسی مردم و ذخیره‌سازی محصولات استراتژیک در پایتخت ارائه کرد.

سه فروند کشتی اقیانوس پیمای حامل 214 هزار و 500 تن گندم در چند روز اخیر در استان خوزستان پهلو گرفتند.

 

به گزارش  اقتصادرسا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی شرکت بازرگانی دولتی ایران (مبدأ)؛ هر یک از این سه کشتی که طی چند روز گذشته در بندر امام پهلوگیری کرده‌اند، حامل ۷۱ هزار و ۵۰۰ تن گندم خریداری شده از سوی این شرکت هستند.
بر اساس این گزارش، عملیات تخلیه محموله‌های گندم این سه کشتی با استفاده از دستگاه‌های مکنده انجام خواهد شد و محموله‌های گندم پس از تخلیه، بدون توقف و به صورت یک‌سره، بارگیری و بر اساس برنامه‌های حمل‌ونقل شرکت بازرگانی دولتی ایران به استان‌های مختلف ارسال می‌شوند.
گفتنی است، برای تأمین گندم مصرفی کشور و حفظ ذخایر راهبردی، گندم‌های خریداری شده از طریق بنادر مختلف، وارد کشور می‌شوند و از ابتدای سال‌ جاری تاکنون، بیش از 700 هزار تن گندم صرفاً از مبدأ بندر امام وارد کشور شده است و علاوه بر این، چندین کشتی غول‌پیکر حامل گندم نیز در آب‌های بین‌المللی به مقصد این بندر در حال حرکت هستند.

علی اصغر محمدپور با گرامیداشت روز جهانی شیر، در گفتگوی تلویزیونی با واحد مرکزی خبر پیشنهاد داد تا ۱۸ آبان روز ثبت شرکت صنایع شیر ایران در تقویم به عنوان روز ملی شیر در ایران نام‌گذاری شود.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)، مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران در بازدید از پگاه گلستان با اعلام این مطلب گفت:  اجرای مردمی سازی توزیع یارانه‌ها کار درستی بود که دولت‌های قبل باید آن را اجرا می‌کردند اما همزمان با اجرای این طرح قیمت شیر هم بالا رفت و با توجه به  سرانه کم مصرف شیر در ایران که یک چهارم سرانه مصرف دنیا است امیدواریم دولت محترم با حمایت‌های لازم از افت مصرف شیر جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه  روزانه ۳ هزار و ۸۰۰ تن شیر در کشور دریافت می‌کنیم که ۳۰ درصد آن در به خارج صادر می‌شود و بقیه در قالب شیر، دوغ، پنیر و خامه توزیع می‌شود، افزود: در حوزه صادرات اگر دولت حذف عوارض صادراتی را ابلاغ کند و مشوق‌های صادراتی در نظر بگیرد پیش بینی می‌کنیم در کوتاه مدت افتی داشته باشیم، اما پس از یک ماه دوباره بازار‌های صادراتی خود را پس بگیریم.

علی اصغر محمد پور با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر استفاده از فن آوری‌های نوین در تولید گفت: در صنعت شیر برخی افزودنی‌های مجاز از خارج وارد می‌شد که شرکت ما توانست بومی سازی کرده و از خروج ارز جلوگیری کند همچنین با تولید کاغذ مخصوص بسته بندی که تا کنون از خارج وارد می‌شد تولید آن داخلی سازی شده و به زودی به تولید انبوه می‌رسد.

مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران حضور تولیدات این شرکت در بازار‌های کشور‌های منطقه را خوب ارزیابی کرد و افزود: ۸۰ درصد واردات کشور افغانستان از ایران است و در کشور عراق وضعیت خوبی داریم و یک سوم محصولات ما به کشور روسیه و کشور‌های حوزه سی آی اس صادر می‌شود و با توجه به تصویب حذف عوارض صادراتی از دو هفته قبل امیدواریم با ابلاغ آن گرهی از مسیر صادرات باز شود.

 

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top