روتیتر: رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوریه خبرداد:

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوریه از رشد ۲۰۰ درصدی صادرات ایران به سوریه در ۹ ماهه امسال خبر داد.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوریه، کیوان کاشفی با بیان اینکه در ۹ ماهه امسال ۱۶۰ میلیون دلار کالا از ایران به سوریه صادر شده است، گفت: در مدت مشابه سال گذشته ۸۴ میلیون دلار صادرات به سوریه داشته ایم که این آمار نشان از حدود ۲۰۰ درصد رشد صادرات ایران به سوریه دارد.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوریه، صنایع مهندسی( قطعات و اجزای توربین‌های بخار)، مواد غذایی و صنایع دارویی را به ترتیب بیشترین کالاهای صادر شده به کشور سوریه عنوان کرد.

عضو هیئت رییسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه در ۹ ماهه امسال مجموعا ۳۵ میلیارد دلار صادرات از ایران به کشورهای مختلف جهان صورت گرفته است، گفت: در این بین سوریه جایگاه ۲۱ کشورهای هدف صادرات ایران را به خود اختصاص داده است.

کاشفی افزود: میزان واردات صورت گرفته از سوریه به ایران نیز در ۹ ماهه امسال ۲۲.۹ میلیون دلار بوده که نسبت به واردات حدود ۱۵ میلیون دلاری سال گذشته ۵۳ درصد افزایش داشت است.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوریه، فسفات را به عنوان کالایی معرفی کرد که بیشترین واردات از سوریه به ایران را به خود اختصاص داده است.

کاشفی تصریح کرد: در ۹ ماهه امسال حدود ۳۶.۹ میلیارد دلار واردات کشور از مبداء سوریه بوده که رتبه این کشور را در میان کشورهای وارد کننده به ایران در جایگاه ۴۹ قرار داده است.

عضو هیئت رییسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در پایان خاطر نشان کرد: با برقراری امنیت در سوریه و آغاز بازسازی این کشور و همچنین ظرفیت های بالای کشورمان در حوزه های مختلف امکان افزایش صادرات خدمات و کالا از ایران به سوریه وجود دارد به همین دلیل اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوریه با راه‌اندازی مرکز تجارت ایرانیان در دمشق شرایطی را برای تسهیل‌گری افزایش تعاملات تجاری بین دو کشور ایجاد کرده است که می تواند ظرفیت خوبی برای تجار و بازرگانان ایرانی باشد.

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top