روتیتر: "کارگروه تولید بار اول" در راستای توسعه بازار محصولات فناورانه اعلام کرد؛

عقد قرارداد با شرکت های دانش بنیان در راستای "تولید بار اول اقلام فناورانه و راهبردی" بر اساس ماده 10 «قانون جهش تولید دانش بنیان» مجلس شورای اسلامی بدون برگزاری مناقصه مجاز اعلام شد و معامله بدون انجام تشریفات قانون برگزاری مناقصات قابل انجام خواهد بود.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از شبکه ایمینو، "کارگروه تولید بار اول" با عضویت نمایندگان معاونت علمی و فناوری رییس جمهور و وزارت صنعت، معدن، تجارت به منظور تسهیل‌ فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در امر تولید محصولات فناورانه، عدم الزام به انجام تشریفات قانون برگزاری مناقصات برای تولید بار اول را اعلام کرد.

براساس این شیوه‌نامه، شرکت‌های دانش بنیانی که موفق به تولید کالا و خدمات راهبردی برای بار اول در کشور شوند، در صورت تایید این کارگروه و اعلام نیاز دستگاه‌های اجرایی به کالا و خدمات تولید شده توسط شرکت‌های مذکور، برای عقد قرارداد با دستگاه‌های اجرایی الزامی به شرکت در فرآیند مناقصه نداشته و معامله مورد نظر بدون انجام تشریفات مناقصه قابل انجام خواهد بود.

بنا بر ابلاغیه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در صورت درخواست انعقاد قرارداد تولید بار اول، لازم است نامه تقاضا از سوی بالاترین مقام دستگاه اجرایی (مدیران عامل یا روسای هیات مدیره شرکت ها و همچنین روسای موسسات و سازمان هایی که طرف قرارداد با شرکت دانش بنیان هستند) به دبیرخانه تولید بار اول معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارسال شود.

گفتنی است که در شیوه‌نامه مذکور، منظور از "تولید بار اول" تولید کالا و خدمات راهبردی است که برای بار اول در کشور ساخته می‌شود و دارای مشابه داخلی نیست. همچنین سقف هر قرارداد تولید بار اول در حوزه انرژی 500 میلیارد ریال و در سایر حوزه‌ها 250 میلیارد ریال است.

شرکت‌های دانش بنیانی که قصد دارند برای بار اول اقلام فناورانه و راهبردی تولید کنند و عقد قرارداد با واحدهای معدنی و صنایع وابسته داشته باشند، می توانند از تسهیلگری "ایمینو" بهره مند و با شماره 41868617 – 021 تماس بگیرند.

 

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top