رئيس هيات مديره و مديرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي ايران خواستار تعيين تکليف واگذاري فرودگاه‌هاي نفتي از سوي وزارت نفت شد و تاکيد کرد: هدف ما از پذيرش مسئوليت فرودگاه هاي نفتي ارتقاي سطح ايمني پروازها و خدمات به مسافران بوده که با توجه با مشکلات عديده در اين فرودگاهها، مي بايست وزارت نفت به صورت جدي اين موضوع را مورد توجه قرار دهد که در غير اين صورت اهداف مورد نظر محقق نخواهد شد.

 


به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومي شرکت فرودگاهها و ناوبري هوايي ايران؛ سياوش اميرمکري صبح امروز در نشست هم انديشي مديران فرودگاهي و ستادي گفتضمن تبريک انتصاب رئيس سازمان هواپيمايي کشوري، به شرايطي که کرونا براي کشور و صنعت هوانوردي رقم زد، اشاره کرد و گفت: ويروس کرونا ما را به شدت درگير مشکلات کرد و آسيب هاي زيادي به صنعت هوانوردي وارد کرد اما اين شرايط امروز رو به بهبود است و با برنامه ريزي هاي صورت گرفته براي حفظ سلامت مسافران و ارائه خدمات بهتر، اميدواريم با تداوم اقدامات و رعايت دستورالعمل هاي بهداشتي تا ريشه کن شدن کامل اين ويروس بتوانيم به سلامت از اين مشکل عبور کنيم.
وي با اشاره به از دست دادن تعدادي از همکاران و خانواده ايشان در شرايط کرونا، براي آنان از خداوند طلب مغفرت و براي بازماندگان آرزوي صبر و سلامتي کرد.
وي گفت: سياستگذاري هاي هيات مديره از ابتداي سال ۹۸ تکميل و بهره برداري از پروژه هايي بود که بالاي ۵۰ درصد پيشرفت فيزيکي داشته است که با مديريت خوب منابع و تفويض اختيار به فرودگاه‌ها شاهد عملکرد خوبي در اين زمينه بوديم و به اهداف برنامه ريزي شده در اين خصوص دست يافتيم.
وي اظهار داشت: در سال ۹۹ با اوج کرونا و افزايش قيمت‌ها روبرو بوديم که باعث کاهش منابع درآمدي و ايجاد وقفه در پروژه ها شد که البته به لطف خدا توانستيم با اين وجود، چندين پروژه زيرساختي را تکميل کنيم و پرونده پروژه هاي چندين ساله را ببنديم تا مردم از آن بهره مند شوند.
مديرعامل شرکت فرودگاهها گفت: برنامه ما در سال جاري اين است که تعدادي از پروژه‌هاي مهم يا پروژه هاي خاص شرکت و تعدادي پروژه سنواتي که بالاي ۷۰ درصد پيشرفت فيزيکي داشته است را به سرانجام برسانيم.
وي از پروژه باند ۲۹ چپ فرودگاه مهرآباد به عنوان مهمترين پروژه ياد کرد و گفت: اين پروژه با مديريت، پيگيري و برنامه ريزي خوب طبق برنامه زمان‌بندي در حال اجراست و اميدواريم بتوانيم تا پايان سال جاري اين پروژه را به اتمام برسانيم که در صورت اين اتفاق رکورد بزرگي را در اجراي اين پروژه رقم زده ايم.
اميرمکري اظهار داشت: در سال جاري پروژه هاي فرودگاه‌هاي مشهد، شيراز، ايلام، سقز، سايت رادار تنگ ريز، اردبيل و گناباد، در اولويت کاري است.
اميرمکري همچنان به اجراي چند پروژه مهم در فرودگاهها علاوه بر پروژه هاي زيرساختي اشاره کرد و گفت: اجراي طرح هوشمندسازي فرودگاهها، يکي از اين پروژه هاست که به خوبي پيش مي رود اما کارهاي زيادي بايد براي آن صورت گيرد.
وي به ادامه و تکميل طرح استقرار سامانه نظرسنجي از مسافران به عنوان يکي ديگر از پروژها اشاره کرد و گفت: استقرار اين سامانه يکي از اقدامات ارزشمندي است که به خوبي پيش مي رود و لازم است بهره لازم را در جهت ارتقاي رضايتمندي مسافران از آن کسب کنيم.
وي تاکيد کرد: اگر بخواهيم سطح خدمات را ارتقا دهيم بايد نظر مسافران را داشته باشيم که اين سامانه با ايجاد داده هاي لازم کمک بسياري به تحقق اين هدف مي کند.
ديگر پروژه اي که اميرمکري به آن اشاره کرد، توسعه هوانوردي عمومي بود که اظهار اميدواري کرد: در سال جديدحمايت هاي بيشتري از هوانوردي عمومي صورت گيرد تا در جهت بهره برداري بيشتر از زيرساخت هاي فرودگاهي و ارائه خدمات بيشتر به مسافران گام موثري برداريم.
اميرمکري در ادامه به پروژه بومي سازي کنترل نظارت مرکز کنترل فضاي کشور اشاره کرد و گفت: اهميت پروژه آنجاست که مي تواند بستري امن و پايدار براي مرکز کنترل فضاي کشور و ۳۵ سايت مخابراتي فراهم کند و اين اتفاق توسط متخصصين داخلي رقم خورده و مي تواند تحولي بزرگ در حوزه زيرساخت ارتباطي در سال هاي آينده باشد.
اميرمکري به موضوع فرودگاههاي نفتي پرداخت و گفت: ما همچنان پيگير تعهدات طرفين براي واگذاري هستيم اما هنوز اقدامات لازم از سوي وزارت نفت انجام نشده و مشکلات عديده اي طي يک سال گذشته براي همکاران ما در اين فرودگاهها بوجود آورده است.
وي تاکيد کرد: درصدد تعيين تکليف فرودگاه هاي نفتي هستيم و هيأت مديره به جمع بندي رسيده و هدف ما ارتقاي سطح ايمني و خدمات در فرودگاههاي نفتي است که اگر اين روند به درستي اجرا نشود، نمي توانيم مسئوليت آن را بپذيريم.
اميرمکري همچنين ضمن تبریک هفته پدافند غيرعامل اظهار اميدواري کرد: با تحقق اهداف سازمان پدافند غيرعامل، حفظ و صيانت از زيرساخت هاي کشور رقم بخورد.
وي با اشاره به آسيب‌هايي که طي چند وقت اخير به زيرساخت هاي کشور وارد شده است، گفت: ما بايد توجه بيشتري به پدافند غيرعامل داشته باشيم و درخواستم اين است که همه فرودگاهها در اين زمينه همکاري لازم را با مديريت پدافند غيرعامل داشته باشند.

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top