شهردار پایتخت به محض اطلاع از اعتصاب رانندگان اتوبوسرانی در ساختمان شرکت واحد اتوبوسرانی به محل مذکور رفت و در جمع رانندگان گفت: درباره نهادهای عمومی که شهرداری یکی از آن‌هاست، تصمیمی گرفته نشده است.

 

به گزارش اقتصادرسا ظهرروز دوشنبه (۲۶ اردیبهشت۱۴۰۱) علیرضا زاکانی در نهمین پویش «قرار خدمت» به منطقه یک تهران رفت. شهردار تهران پیش از آغاز دیدار صمیمانه با کارکنان منطقه یک، از اعتصاب رانندگان اتوبوسرانی باخبر شد و به محض اطلاع از خبر اعتصاب به محل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران رفت.

او در جمع رانندگان بیان کرد دولت برای شرکت‌های تابع وزارتخانه‌های خودش افزایش حقوق درصدی تعیین کرده است.اما درباره نهادهای عمومی که شهرداری یکی از آن‌هاست، تصمیمی گرفته نشده است. بنده اصلاً از اعتراض تعجب می‌کنم.

شهردار تهران در پاسخ به یکی از رانندگان که عنوان کرد حکم چنین موضوعی وجود دارد، گفت: بنده به عنوان برادرتان با شما صحبت می‌کنم. سه جلسه در هیات دولت در این‌باره صحبت شد و درنهایت دولت اعلام کرد که مشمولین تأمین اجتماعی که در دولت و شرکت‌های دولتی هستند،ضرایب‌شان (کف حقوق ۵۷ درصد درنظر گرفته شده و مصوبه شورای عالی کار اجرا شده است) ۱۰ درصد درنظر گرفته خواهد شد؛ البته این موضوع را هم فقط اعلام کرده‌اند.

زاکانی با بیان اینکه یک شورای شش نفره در رابطه با افزایش حقوق تشکیل شده است، تصریح کرد: تاکید می کنم ناظر به نهادهای عمومی هیچ چیزی اعلام نشده است، بنده برادر شما هستم و واقعیت را بیان می‌کنم.

وی در پاسخ به یکی از رانندگان که گفت نماینده‌شان با وی صحبت کند هم گفت: نماینده نیاز نیست و شما هرکدام‌تان نماینده هستید. بنده به عنوان شهردار تهران به شما وعده می‌دهم که وظیفه‌ام بازکردن گره زندگی‌تان است.

 

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top