همزمان با نخستین روزهای فصل بهار و به حرکت درآمدن کمباین‌ها در گندمزارهای طلایی خطه شمالی سواحل نیلگون خلیج فارس، عملیات برداشت گندم در استان هرمزگان آغاز شد.

 

به گزارش اقتصادرسا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی شرکت بازرگانی دولتی ایران (مبدأ)؛ هرمزگان از نخستین استان‌های کشور است که برداشت گندم در آن زودتر از سایر استان‌ها آغاز می‌شود و با توجه به افزایش سطح زیر کشت گندم این استان به میزان ۱۷ هزار هکتار، پیش‌بینی می‌شود تولید گندم در این استان نیز با رشد ۴۰ درصدی نسبت به سال گذشته به ۶۰ هزار تن در سال جاری افزایش یابد.

 بر اساس این گزارش، افزایش بارندگی‌ها در سال گذشته، توجه به توصیه‌های کارشناسی و استفاده از کودهای مناسب، باعث افزایش تعداد دانه‌ها در هر خوشه و پیش‌بینی برداشت ۳ و نیم تُن گندم در هر هکتار شده است و همه این عوامل در کنار افزایش سطح زیر کشت، دست به دست هم داده‌اند تا رشد ۴۰ درصدی تولید گندم در این استان ساحلی، دور از انتظار نباشد.
 این گزارش می‌افزاید، برداشت گندم از هفته نخست فروردین‌ماه جاری در استان هرمزگان آغاز شده است و تا نیمه خردادماه ادامه خواهد داشت و شهرستان‌های حاجی‌آباد، رودان، میناب، پارسیان و بندرعباس، بیشترین میزان تولید گندم را در این استان دارا هستند.
 گفتنی است، در سال زراعی گذشته، حدود ۴۳ هزار تن گندم در این استان خریداری شد که انتظار می‌رود این میزان در سال جاری به ۶۰ هزار تن افزایش یابد.

 

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top