روتیتر: در رویداد ملی نان کامل در اراک مطرح شد؛

رویداد ملی نان کامل با شعار نهضت احیای نان کامل با محوریت اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی، صبح امروز در محل فرهنگ‌سرای شهر اراک برگزار شد.

 


به گزارش اقتصادرسا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی شرکت بازرگانی دولتی ایران (مبدا)؛ در این همایش کشوری که با مشارکت استانداری مرکزی و سایر دستگاه‌های استانی برگزار شد، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و استاندار این استان، رییس و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران ستادی و استانی شرکت بازرگانی دولتی ایران حضور داشتند.

دری نجف‌آبادی: دولت و مجلس، نهضت دولت گندم و نان بیش از پیش حمایت کنند

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در این همایش، نان سالم را معادل بدن سالم و جامعه سالم دانست و با قدردانی از خدمت‌گزاران تولید گندم، آرد و نان باکیفیت، گفت: واقعیت این است که مسئله نان به عنوان یکی از حساس‌ترین و تأمین آن به عنوان یکی از واجب‌ترین مسائل کشور از ارزش بالا و والایی نزد مردم و مسئولان برخوردار است.
آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی با اعلام بر عزم جزم مسئولان برای خودکفایی و خوداتکایی در تولید گندم، توجه به کیفیت این محصول در کنار کمیت آن را مورد تأکید قرار داد و افزود: نان قوت غالب مردم است و شرط تولید نان کامل، آرد کامل است و تغذیه مناسب، می‌تواند سلامتی مردم را تأمین کند.
وی با استناد به اینکه امیرالمؤمنین هنگام حکومت خود، سه قدم بزرگ برای مردم برداشت که شامل تأمین آب خالص، نان سالم و سرپناه مناسب بود، خاطرنشان کرد: لازم است دولت و مجلس، نهضت تولید گندم و نان را بیش از پیش مورد حمایت قرار دهند جا دارد از بانیان خیر این همایش تقدیر و تشکر کنم.

عسگری: امنیت غذایی به امنیت ملی گره خورده است

رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی نیز با تشکر از دست‌اندرکاران این همایش به عنوان حرکتی ارزشمند، تأمین امنیت غذایی را از مباحث جدی جوامع بشری که به امنیت ملی گره خورده است، برشمرد و گفت: در پرتو دو نعمت سلامت و امنیت، جامعه می‌تواند ثبات داشته باشد و مسیر توسعه را در قالب نقشه راه طی کند.
محمدجواد عسگری با اعلام اینکه سالانه، ۱۱ تا ۱۱ و نیم میلیون تن گندم در کشور تولید و برای تأمین گندم مورد نیاز کشور، ۵ میلیون گندم نیز وارد می‌شود، افزود: در حال حاضر بیش از ۱۰ درصد، دورریز نان داریم در صورتی که صرفه‌جویی در مصرف نان به عنوان نعمت الهی بر همگان واجب است.
وی با تأکید بر اینکه وظیفه خود می‌دانیم در مجلس، مسیر را برای خوداتکایی و خودکفایی در زمینه تولید گندم هموار کنیم، خاطرنشان کرد: اگر فرآیند تولید گندم، آرد و نان به خوبی مدیریت شود، می‌توانیم به صادرکننده گندم تبدیل شویم و یکی از راهکارهای این مهم، حمایت از کشاورزان از طریق خرید محصول آنها با قیمت مناسب است.

مخلص‌ الائمه: در تولید نان کامل، نیازمند افزایش تقاضا و تولید هستیم

استاندار مرکزی نیز در این همایش از نهضت احیای نان کامل به عنوان یک آرزو و مطالبه ملی و از برگزاری این رویداد به عنوان گام اول نهضت احیای نان نام برد و گفت: امیدواریم در برنامه هفتم توسعه، موضوع اصلاح شیوه تولید آرد و نان به عنوان یک مطالبه، مطرح شود.
فرزاد مخلص الائمه، ورود نان با کیفیت در سفره‌های مردم را نیازمند فرهنگ‌سازی برای افزایش تقاضا و سپس، ظرفیت‌سازی برای افزایش تولید دانست و افزود: مصرف نان کامل، در تأمین سلامت مردم مؤثر است و لازم می‌دانم به دست‌اندرکاران این همایش خدا قوت گفته و از آنها قدردانی نمایم.
غلامرضا ملکی، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی نیز با ارائه گزارشی از وضعیت تولید گندم، آرد و نان در این استان، روند شکل‌گیری نهضت احیای نان کامل و برگزاری این همایش را تشریح کرد.
گفتنی است، در خاتمه این همایش که حجت‌الاسلام والمسلمین محمد سبزی، عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس نیز حضور داشت، خادمان حوزه گندم، آرد و نان از جمله نانوایان نان کامل و نانوایان پیشرو، با اهدای لوح سپاس و تندیس همایش، مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top