مدیرعامل و نایب‌رئیس هیئت‌مدیره بیمه سینا به اتفاق هیئت همراه طی بازدید از شعبه قم، ساختمان جدید این شعبه را افتتاح کرد.

به گزارش  اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی بیمه سینا، در این مراسم که با حضور دکتر احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد، ساختمان جدید شعبه قم بیمه سینا گشایش یافت.

دکتر رضا جعفری در جمع مسئولان استانی و همکاران شعبه در سخنانی اظهار کرد: استان قم به دلیل موقعیت و جایگاهی که در کشور دارد، از اهمیت خاصی برخوردار است و باید در زمینه بیمه نیز سرآمد و شاخص باشد به همین منظور ارتقاء وضعیت شعبه قم را در دستور کار قرار دادیم.

وی با بیان اینکه قانون بیمه لاحق در کشور مصوب سال ۱۳۱۶ شمسی بوده و نیاز به بازنگری و به‌روزرسانی متناسب با متغیرهای اثرگذار بر ریسک و واقعیت‌های اقتصادی روز کشور دارد، افزود: صنعت بیمه نقش مهمی در ابعاد مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و به ویژه در صیانت از جان و مال مردم دارد و همه باید تلاش کنیم تا فرهنگ بیمه در سراسر کشور توسعه یابد و به عنوان یک خدمت ضروری در سبد خانوار تعریف شود.

مدیرعامل بیمه سینا با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت شاخص‌های عملکردی بیمه سینا در سال جاری، بیان داشت: خوشبختانه بیمه سینا در این مدت توانسته علاوه بر رشد قابل توجه در عملکرد خود، توجه ویژه‌ای به مسئولیت‌های اجتماعی و کمک به محرومان و اقشار آسیب‌پذیر داشته باشد.

در ادامه این مراسم، دکتر احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در جمع مدیران و کارکنان بیمه سینا با اشاره به اهمیت بیمه در زندگی و آینده مردم اظهار داشت: یک از مهمترین ابزارهای توسعه بیمه، مشتری‌مداری است و اگر شرکت‌های بیمه در این بخش، خوب عمل کرده و مردم بیمه را باور کنند، همه آحاد جامعه از بیمه استفاده خواهند کرد و در این صنعت، نیازی به صرف هزینه‌های فراوان برای انجام تبلیغات در حوزه‌های مختلف نیست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بر لزوم توجه مؤسسات مالی و شرکت‌های بیمه به مسئله کمک به محرومان و افراد آسیب‌دیده تاکید کرد و ادامه داد: انتظار این است که حمایت از اقشار محروم جامعه در کنار فعالیت‌های بیمه‌ای دیده شود و مدیران ارشد به این مهم اهتمام داشته باشند.

وی در پایان، ضمن اشاره به عملکرد مطلوب بیمه سینا در سالیان اخیر در سطح کشور، از توجه مسئولان بیمه سینا به استان قم تقدیر کرد.

 

در راستای کاهش مراجعات هموطنان گرامی، امکان مشاوره پزشکی با نرم افزار فام موسسه اعتباری ملل فراهم شد.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی موسسه اعتباری ملل: به منظور افزایش اطلاعات پزشکی و آشنایی و درمان بیماری هموطنان، امکان  مشاوره در حوزه های پزشکی و روانپزشکی در بخش سلامت بدون مرز نرم افزار فام موسسه اعتباری ملل مهیا شده است.

 این گزارش می افزاید: در قسمت سلامت بدون مرز نرم افزار فام بیش از ۷ هزار متخصص برتر در حوزه‌های پزشکی و روانپزشکی برای ویزیت آنلاین گرد هم آمده‌اند. در این قسمت هموطنان می‌توانند با جستجوی علائم بیماری و یا نام پزشک متخصص خود  بدون اتلاف وقت از مشاوره بهره مند شوند و همچنین می توانند به صورت آنلاین وقت مشاوره رزرو کنند.

 با نرم افزار فام موسسه اعتباری ملل در خانه بمانید.

 

جانشین مدیرعامل شرکت بیمه تجارت‌نو، معتقداست که تحول دیجیتال به معنی تحول و انقلاب درونی هر فرد فعال در یک سازمان از نظر فکری و عملیاتی است که این مساله در بیمه تجارت‌نو درحال اتفاق است.

به گزارش اقتصادرسا  به نقل از روابط عمومی بیمه تجارت‌نو؛ابراهیم غلامی با بیان اینکه شرکت بیمه تجارت‌نو به دنبال موضوعات نو است.، گفت: هنگامی که صحبت از تحول دیجیتال می‌شود شاید نگاه بسیاری از مردم به سمت فناوری برود اما تحول دیجیتال به معنی تحول و انقلاب درونی هر فرد فعال در یک سازمان از نظر فکری و عملیاتی است.

وی، اذعان داشت که تحول دیجیتال به معنای واقعی در شرکت بیمه تجارت‌نو در حال اتفاق است و این مساله قطعا در آینده اثرات خوبی را برای این شرکت به دنبال خواهد داشت.

جانشین مدیرعامل شرکت بیمه تجارت‌نو،دررابطه با اهمیت حضور فعال مدیران شعب استانها در ستاد و نمایشگاه‌های سازمان، گفت: به طور معمول تصمیم گیری در خصوص موضوعات سازمان‌ها و مجموعه‌ها در ستاد مرکزی آنها اتفاق می‌افتد و پس از آن به استان‌ها ابلاغ می‌شود اما این موضوع شاید آنچنان که باید تاثیر خود را نخواهد گذاشت.

غلامی، افزود: نقش اول در هدف گذاری‌های شرکت بیمه تجارت‌نو را مدیران شعب بازی می کنند و در تصمیم‌ گیری ها سهیم هستند، به همین دلیل این شرکت از مدیران استان‌ها دعوت می‌کند تا در ستاد مرکزی و نمایشگاه‌ها حاضر شوند.

وی، تصریح کرد که مسئولین ستاد مرکزی شرکت‌های بیمه تنها وظیفه نظارت، راهبری و سیاست گذاری را دارند و مدیران استان‌ها باید به این باور برسند که آنها نوک پیکان عملیاتی هر شرکت بیمه‌ای هستند.

جانشین مدیرعامل شرکت بیمه تجارت‌نو، بااشاره به شعار شرکت متبوع خود “هرماه یک کار نو”، اظهارداشت: حوزه IT در این شرکت فعال بود اما درحال حاضر شعار هر ماه یک کار نو در حوزه فناوری اطلاعات بیمه تجارت‌نو در حال اتفاق است که این مساله به انجام کارها سرعت بخشیده است.

غلامی، عنوان کرد که شرکت بیمه تجارت‌نو در سال آینده برای ارتقا سهم خود از بازار و حفظ بیمه گذاران بزرگی همچون آستان قدس رضوی، فولاد خوزستان، فولاد گیلان تلاش خواهد کرد.

 

نیما مومنی زاده مدیر عامل بیمه حکمت با امیر آذرافروز ارشد نظامی استان های اصفهان، یزد و چهارمحال بختیاری دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی بیمه حکمت، نیما مومنی زاده مدیر عامل بیمه حکمت با امیر آذرافروز ارشد نظامی استان های اصفهان، یزد و چهارمحال بختیاری دیدار و گفت و گو کرد.

بر طبق این گزارش،  در این دیدار امیر آذرافروز ضمن تقدیر و تشکر از حضور مدیرعامل شرکت بیمه حکمت و هیئت همراه، نسبت به همکاری های فی مابین ابراز خرسندی و آمادگی خود را در این راستا اعلام نمود.

در ادامه، مدیرعامل شرکت بیمه حکمت با امیر خلبان انگیزه فرمانده پایگاه هشتم شکاری شهید بابایی دیدار کرد. در این دیدار صمیمانه، امیر خلبان انگیزه ضمن ابراز رضایت از مجموعه شرکت بیمه حکمت بابت خدمت رسانی به کارکنان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ، آمادگی خود را برای تعامل دوسویه با این شرکت اعلام کرد.

برپایه این گزارش، مدیر عامل شرکت بیمه حکمت ، درادامه از شعبه مرکزی اصفهان این بیمه نیز بازدید و از نزدیک با کارکنان و نمایندگان شبکه فروش دیدار و گفت و گو کردند.

گفتنی است ، امیرمحمد پورمند عضو هیئت مدیره و معاون برنامه ریزی و توسعه و حسام معتضدیان معاون توسعه مدیریت و منابع در این سفر مدیرعامل را همراهی نمودند

 

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی با صدور حکمی ابوالفضل عفت‌نژاد را به عنوان معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی این سازمان منصوب کرد.

 

 

به گزارش  جامعه ایده آل به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، در حکم صادر شده از سوی دکتر میرهاشم موسوی آمده است:

برادر ارجمند جناب آقای ابوالفضل عفت‌نژاد

با سلام و صلوات بر محمد و آل محمد(ص)

در فصل نوین حرکت تحول‌گرای سازمان تأمین اجتماعی برای تحقق عدالت، احیای رضایتمندی و اعتماد عمومی و همگام با گام دوم انقلاب اسلامی و جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی؛ با عنایت به تعهد، تخصص و تجارب ارزشمند مدیریتی به موجب این حکم، به سمت "معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی" منصوب می‌شوید.

شایسته است با سرلوحه قرار دادن سیاست‌های کلی نظام اداری ابلاغی فروردین ماه سال 1389 از سوی مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) و اصول 12 گانه حاکم بر نقشه ملی پیشگیری و مقابله با فساد اداری و اقتصادی در دولت سیزدهم در تحقق انتظارات و اهم راهبردهای ذیل همت گمارید:

  1. ساماندهی و تحول در نظام جذب، نگهداشت و انتصابات بمنظور شایسته‌گزینی، تربیت و توانمند‌سازی سرمایه انسانی به عنوان مهمترین مزیت راهبردی سازمان.
  2. بازنگری مستمر تشکیلات و فرآیندهای جاری سازمان بهمنظور روانسازی و با هدف استاندارد سازی، چابک‌سازی، تسهیل و تسریع در انجام امور و حذف رویه‌های دیوان سالارانه زائد و غیرضرور با استفاده از خدمات الکترونیک.
  3. تمرکز راهبردی بر حل چالش‌های منابع انسانی در حوزه‌های درمان و بیمه‌ای در جهت رفع تبعیض و ایجاد عدالت و رضایت در نظام جبران خدمت همکاران.
  4. استفاده از ظرفیت‌های درون و برون سازمانی در راستای توسعه و تقویت خدمات آموزشی، دانشی و تخصصی با هدف ارتقای دانش‌بنیان بهره‌وری سازمانی.
  5. توسعه ارتقاء خدمات رفاهی متناسب با شأن و جایگاه همکاران خدوم شاغل و بازنشسته سراسر کشور و تکریم حقیقی و حفظ کرامت سرمایه انسانی سازمان بر اساس آموزه‌های دینی.

امید است با توکل به قدرت لایزال الهی و تحت عنایات حضرت ولی‌عصر(عج) و با استفاده از تمامی توان خود و تجربیات و ظرفیت‌های سایر همکاران و جذب نیروهای پرانگیزه، تشریک مساعی و تعامل بین بخشی توفیق خدمت‌گذاری بیشتر حاصل گردیده و در این مسئولیت خطیر موفق و موید باشد.

میرهاشم موسوی

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی

 

مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین با اشاره به حضور گسترده مردم در شبکه های اجتماعی به عنوان یک مهارت جدید گفت: امروز رسانه های اجتماعی به مهارتی جدید برای همه تبدیل شده اند و استفاده گسترده از این شبکه ها فرصتی را به بانکها برای ارائه خدمات به کسب و کارها و مشتریان فراهم کرده است.

 

به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی بانک ایران زمین، سید محمد حسین استاد مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین با بیان این نکته که مشتریان خواهان دریافت خدمات در محلی هستند که حضور دارند اظهار داشت: اعتقاد ما در بانکداری دیجیتال به عنوان یک بانکداری مردم محور، این است که زمین بازی را مشتری مشخص می کند و ما باید خدمت را آنجایی ارائه کنیم که او می خواهد.
استاد افزود: ما در حال حاضر تعداد محدودی از خدمات مانند پرداخت قبض و خرید اینترنت را به صورت غیر مستقیم از طریق شبکه های اجتماعی به مشتریان ارائه می کنیم که شاهد استقبال خوبی از آن بودیم. اما یک نکته را باید مورد توجه قرار دهیم که هنوز امکان ارائه مستقیم خدمات بانکی در شبکه های اجتماعی فراهم نیست.
مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین با تاکید بر این نکته که توسعه همه جانبه رسانه های اجتماعی واقعیتی غیر قابل انکار در دنیای مدرن است گفت: آمارها حاکی از افزایش استفاده از رسانه های اجتماعی است. امروز میلیاردها نفر در جهان از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند و این فرصت بی نظیری را برای تعامل، کسب و کار و ارائه خدمات فراهم کرده است.
این کارشناس حوزه ارتباطات در خصوص استفاده مردم از تلفن های هوشمند و نقش آن در زندگی امروز گفت: بسیاری از مردم امروز تلفن همراه دارند، اما میزان صحبت کردن با این تلفن ها از همیشه کم رنگ تر شده است. جوانان امروز بیشتر علاقمند ارتباط به صورت دیجیتالی هستند تا صحبت از طریق تلفن های همراه.
وی افزود: در صنعت بانکداری که تعامل مشتریان ضروری است، ارتباطات دیجیتال در حال تبدیل شدن به یک کانال ارتباطی قوی بین مؤسسات مالی و مشتریان است. رسانه های دیجیتال ابزار ارزشمندی بین مشتریان بالقوه برای اتصال به بانک محسوب می شوند.
کانال‌های دیجیتال به افراد اجازه می‌دهند تا از شبکه‌های اجتماعی به آموزش و اطلاعات لازم در مورد خدمات، محصولات و موسسات مالی دست یابند.
وی افزود: در شرایط امروز استقبال از شبکه های اجتماعی توجه کسب و کارهای مختلف را به خود جلب کرده است. در بین شرکت‌ها و گروه‌هایی که از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، بانک‌ها این حوزه را یک فرصت می‌دانند، زیرا حیات بانک به مشتریان بستگی دارد و ما سعی داریم از فرصت های ایجاد شده استفاده کنیم.
ما امروز از شبکه های اجتماعی برای اطلاع رسانی به مشتریان خود استفاده می کنیم و سعی می کنیم نظرات آنها را برای بهبود عملکرد و همچنین بهبود فرایندها به کار ببندیم.
استاد گفت: آنچه مسلم است هنوز ارائه خدمات مالی در بستر شبکه های اجتماعی شکل منسجمی ندارد و این فضا بیشتر در اختیار مشاغل آنلاین قرار دارد و آنها سعی می کنند هرچه بیشتر خدمات خود را در این بستر ارائه کنند. اما زمان زیادی نخواهد برد که ارائه خدمات مالی در این بستر به یک ضرورت تبدیل شود.
وی با بیان این نکته که در حال حاضر ارائه خدمات مالی در بستر شبکه های اجتماعی به صورت استاندارد انجام نمی شود اظهار داشت: به طور مثال نگاهی به خرید و فروش آنلاین در شبکه اجتماعی اینستاگرام بی اندازید. مشتری خرید را انجام می دهد و هزینه را از طریق همراه بانک و یا سایر روش ها به حساب فروشنده واریز می کند. اما هنوز درگاهی وجود ندارد و احتمال ریسک برای طرفین زیاد است. بنابراین باید در وضع قوانین در این حوزه اندیشید و اقدام کرد.
استاد در پایان گفت مشتریان خواهان ارائه خدمات منسجم بانکی در بستر شبکه های اجتماعی به عنوان یک کانال ارتباطی موثر هستند و ما امروز باید این موضوع را مورد توجه قرار دهیم تا ضمن رشد کسب و کارها، خدمات مالی نیز به صورت استاندارد و با کمترین ریسک در این حوزه ارائه شود.

روتیتر: مدیرعامل بانک توسعه تعاون؛

مدیرعامل بانک توسعه تعاون بر تعامل با شرکت های تعاونی تولیدی تاکید کرد.

مه


به گزارش اقتصادرسا ؛حجت اله مهدیان در گفت وگوی هفتگی خود با مدیران شعب شهرستان ها بر فعالیت مضاعف در نیمه دوم سال تاکید کرد و گفت :برای دستیابی به راهبردهای تدوین شده از سوی هیات مدیره بانک که در ابتدای سال جاری ابلاغ شده نیاز است که همکاران در سراسر کشور فعالیت خود را افزایش دهند.
وی افزود:بانک توسعه تعاون به عنوان یک بانک توسعه ای برای تقویت بخش تعاون اهداف بلندی را برای خود ترسیم کرده است.
مهدیان ادامه داد: شرکت های تعاونی و در راس آنها شرکت های تعاونی تولیدی باید در اولویت پرداخت تسهیلات قرار داشته باشند.
مدیرعامل بانک توسعه تعاون همچنین با تشریح اهداف اعتباری بانک در سال جاری گفت:میزان تسهیلات پرداختی در سال 1400 به رقم 250 هزار میلیارد ریال خواهد رسید که نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش یافته است.
مهدیان یادآور شد :شعب علاوه بر اینکه می توانند خدمات و محصولات متنوع بانک را معرفی کنند می توانند اقدام به یک تعامل مثبت و اثر گذار کنند.
به گفته مدیرعامل بانک توسعه تعاون ،در راستای هم افزایی با دولت سیزدهم و در چارچوب راهبرد های بانک نیاز است که تامین اعتبار طرح های اشتغالزا در اولویت قرار گیرد.
وی با بیان اینکه طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری نیز باید با قدرت ادامه یابد ،گفت:اقدامات و تلاش های همکاران موجب شده است که برای بیش از 26 هزار طرح در سراسر کشور تامین اعتبارانجام شود.
در این گفت و گوی تلفنی سعید اسمی زاده رئیس شعبه نمین اردبیل و حسن معینی امام قیسی ،رئیس شعبه بروجن چهار محال و بختیاری به بیان نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.

روتیتر: عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون در سفر به استان بوشهر خبر داد؛

عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون کشوردر سفر یک روزه به استان بوشهر اظهار داشت : این بانک در نیمه نخست سال جاری ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به طرح‌های تولیدی و کارآفرینی کشور پرداخت کرده است.

 

به گزارش اقتصادرسا ؛محمد جعفر ایرانی در گفت و گو با رسانه ها و خبرگزاری های استان بوشهر افزود: براساس برنامه ریزی انجام شده قرار است تا پایان سال این تسهیلات به ۲۵هزار میلیارد تومان افزایش یابد.
وی اضافه کرد: سال گذشته ۲۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات در کشور پرداخت شده است که این تسهیلات شامل ۹۴ تا ۹۵ درصد کل منابع بانک را شامل می‌شود.
ایرانی ادامه داد: در فاز چهارم طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری در کشور مبلغ ۲هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تاکنون پرداخت شده و میزان تعهد بانک توسعه تعاون نیز چهار هزار میلیارد تومان است.
عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون افزود : در استان بوشهر ۱۲ شعبه بانکی فعال داریم و در سال گذشته ۲۷۰ میلیارد تومان تسهیلات در بخشهای مختلف اقتصادی به تعاونگران استان پرداخت شده است.
ایرانی تسهیلات پرداختی بانک از محل طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری در استان بوشهر را از ابتدای اجرای طرح تا پایان سال 1399 بالغ بر 731 میلیارد ریال با اشتغالزایی 1000شغل جدید عنوان نمودو اظهار کرد: پرداخت تسهیلات اشتغال‌زا از مهمترین تکالیف بانک توسعه تعاون است و در این راستا این بانک به صورت میانگین سالانه ۳۰ تا ۳۵هزار اشتغال مستقیم ایجاد و زمینه اشتغال ۱۰۰ هزار نفر به صورت مستقیم را فراهم می کند.
عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون بیان کرد: مطالبات معوق بانک توسعه تعاون سرجمع ۶.۵ تا هفت درصد است که این رقم در نظام بانکی بسیار بیش از این است که بیانگر این است که پول در حال چرخش می باشد و جایی بلوکه نشده است.
ایرانی با بیان اینکه بانک توسعه تعاون تنها بانک تامین کننده منابع مالی بخش اقتصادی تعاون است، گفت: باید حداقل ۲۵ درصد اقتصاد کشور به بخش تعاون و اقتصاد تعاونی تعلق بگیرد که به دلایلی تاکنون این سهم کمتر از ۲۵ درصد است.
ایرانی اضافه کرد: تعاونی‌ها تنها در یک قالب اقتصادی کار نمی‌کنند بلکه درهمه حوزه‌ها از جمله صنعت، معدن، کشاورزی، خدمات و بازرگانی فعالیت و کسب و کار دارند.
وی اظهار کرد: بانک توسعه تعاون در پی ارائه خدمات مناسب سریع و ارزان قیمت به جامعه هدف هستند.
ایرانی ادامه داد: دولت سیزدهم نگاه جامع‌تری به مسائل خدمات رسانی سریع‌تر و سهل‌تربه قشرهای مختلف به خصوص قشرها و دهک‌های پائین دارد و بانک توسعه تعاون نیز بعنوان اولین بانکی است که در این مسیر ورود کرده و خدمات مناسبی به جامعه هدف پرداخت می‌کند.
وی با بیان اینکه بانک توسعه تعاون بانکی پویا، فعال و پیشرو در حوزه فناوری اطلاعات است گفت: این بانک سریع ترین، سالم ترین و نظام‌مندترین فضای فناوری اطلاعات بانکی را دارد.
ایرانی اضافه کرد: بانک توسعه تعاون مکلف است ۳۰ درصد منابع خود را به خارج از بخش و ۷۰ درصد را به بخش تعاون اختصاص دهد به این معنی که قریب به اتفاق سرمایه، تسهیلات و خدمات بانک متعلق به بخش تعاون است.
عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون یادآور شد: بعد از مطالبات معوق بانکی که بانک‌ها را دچار خسران کرده کمبود نقدینگی از جمله دیگر معضلات بانک‌ها به شمار می‌رود که سطح آن بسیار کاهش یافته است. وی ادامه داد: اگر بتوانیم در نظام بانکداری سرعت تراکنش و رفت و آمد پول را افزایش دهیم می‌توانیم مشکلات اقتصادی در حوزه تامین منابع را برطرف کنیم .
ایرانی با بیان اینکه در صنعت بانکداری دچار برخی قواعد شده ایم که بایستی برطرف شود اظهار کرد: تعاون از اصول اساسی و بنیاد فکری اقتصاد اسلامی است اما برخی فرهنگ‌ها و خرده فرهنگ‌هایی مانع پیشرفت آن شده است.
وی با اشاره به اینکه تعاونی به معنی ارائه بدترین جنس‌ها نیست گفت: ممکن است جنس‌های ارائه شده در تعاونی‌ها ارزان قیمت باشند اما الزاما تعاونی مکانی برای ارائه کالاهای بی کیفیت نیست به عبارتی بخش تعاون در شرایط تحریمی کشور میتواند کارساز باشد و کشور را از این فضای بن بست خارج و چرخه جدیدی که منجر به برطرف کردن تحریم و کاهش تورم شود ایجاد کند.
به گفته ایرانی در کنار بازار بورس و فرابورس ایجاد بازار بورس تعاون ضروری است و به این معنی می باشد که با ایجاد یک بازار مشترک تعاون می توان خدمات و عرضه و تقاضای بخش تعاون را در آن انجام داد .در این صورت اتفاقات مثبتی رخ خواهد داد که از جمله آنها می توان به افزایش ارتباط تعاونی‌ها، کاهش هزینه ها و گسترش عرضه و تقاضا اشاره نمود که دولت و بانک توسعه تعاون نیز می توانند بعنوان تامین کننده منابع مالی این بازار را برای پرداخت به صورت متمرکز تسهیلات در کنار خود داشته باشد.
عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون از مشارکت با سرمایه‌گذاران در طرح‌های صنایع دریایی، تولید مواد غذایی از جمله گوشت مرغ و پروژهای آب رسانی در استان بوشهر اشاره کرد و افزود: در این استان برای سرعت بخشی در طرح آب‌شیرین‌کن سیراف جم به زودی 700میلیارد ریال تسهیلات به این پروژه پرداخت خواهد شد . همچنین ۱۰۰ میلیارد ریال نیز برای طرح جوجه‌ریزی یکروزه در مسیر ارتباطی بوشهر به گناوه و ۸۰ میلیارد ریال برای توسعه کشتارگاه مرغ در بندر گناوه و 100 میلیارد ریال نیز برای شرکت آبزیان مرجان بیدو در بندر دیلم توسط این بانک تسهیلات از محل طرحهای اشتغال روستایی و عشایری پرداخت شده است .
در این نشست، سید مجتبی حسینی مدیر شعب استان بوشهر گزارشی آماری از طرحهای تامین مالی شده توسط بانک توسعه تعاون در این استان ارائه داد.

«علوم رفتاری در صنعت بیمه» ، «اخلاق‌مداری در فرهنگ ریسک» ، «شکست توسعه محصولات بیمه‌ای تک‌سایز» و «اهرم‌های تاب‌آوری ریسک» در هجدهمین شماره ماهنامه الکترونیکی تازه‌های بیمه ایران و جهان بررسی شد.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی پژوهشکده بیمه، تفکر سیستمی نوعی تفکر کل‌نگر به تحلیل یک سیستم است که عنصر اصلی توجه به بازخوردهاست. استفاده از تفکر سیستمی در صنعت بیمه می‌تواند تمرکزرا به مشتری برگرداند، راهبردها را برای یک بازار تحول‌گرا تغییر دهد، اولویت‌ها را به صورت راهبردی به تغییرات تنظیم مقرراتی سوق دهد، تحول دیجیتال را به صورت موفقیت‌آمیز آغاز کند و به فازهای بعدی برساند و بهره‌وری و اثربخشی را با بهره‌گیری از استعدادها در صنعت بهبود بخشد. تفکر سیستمی سبُک با رویکرد کل‌نگرانه‌ای که به محصول و خدمات دارد، کلیه ذینفعان و محیط‌هایشان را به یک سیستم متصل می‌سازد.
بر این اساس در بخش مطالب اصلی هجدهمین شماره ماهنامه الکترونیکی تازه‌های بیمه ایران و جهان با توجه به این موضوع مهم، به «علوم رفتاری در صنعت بیمه»، «اخلاق‌مداری در فرهنگ ریسک»، «شکست توسعه محصولات بیمه‌ای تک‌سایز» و «اهرم‌های تاب‌آوری ریسک» پرداخته شده است.
عناون جدیدترین اخبار منتشر شده در این شماره از ماهنامه «بیمه در جهان: برگشت به شرایط عادی سرعت می‌گیرد» ، «بازار کشف تقلب‌های بیمه‌ای: میزان رشد، روندها، تاثیر کووید-۱۹ و پیش‌بینی‌ها تا ۲۰۲۶» و «فنلاند در صدر رتبه‌بندی بهترین نظام مستمری بازنشستگی در جهان» می‌باشد.
بخش بینش‌های تازه نیز به «ریسک‌ها و فرصت‌های پیش‌روی سرمایه‌گذاری در بیمه‌های زندگی»، «کارکرد صنعت بیمه در از بین‌رفتن شکاف‌های حفاظتی» و «حوزه‌ها و چالش‌های فن‌آوری و بیمه» اختصاص یافته است.
 مخاطبان این شماره، در بخش شخصیت برجسته علمی با پروفسور حسین فرزین استاد دانشگاه کالیفرنیا در حوزه اقتصاد کشاورزی و منابع آشنا خواهند شد و در بخش یک معرفی تازه نیز موضوع «انتقال ریسک‌های اقلیمی به صندوق تامین مالی خرد» مورد توجه قرار گرفته است.
تله‌ماتیک و بیمه مبتنی بر استفاده، در بخش یک مفهوم تازه ارائه شده و دو کتاب با عنوان «مدیریت ریسک شرکتی و مدیریت کمی ریسک در بیمه زندگی: کتاب مقدماتی اکچوئرال » و  «سنجش ریسک و معیارهای توانگری مالی بیمه: سطوح احتمالات ثابت در مدل‌های ریسک جدید» در بخش تازه‌های نشر معرفی گردیده است.
علاقه‌مندان برای مشاهده و دریافت هجدهمین شماره ماهنامه الکترونیکی تازه‌های بیمه ایران و جهان، می‌توانند به بخش «نشریات و کتاب» وب‌سایت پژوهشکده بیمه یا به نشانی https://www.irc.ac.ir/fa-IR/Irc/4965/Articles/view/14651/1527/ مراجعه نمایند.

روتیتر: آیین معارفه مدیرعامل بانک سپه با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد

اقتصادرسا _مدیرعامل بانک سپه، طراحی خطوط کسب وکار متناسب با شرایط محیطی و مأموریتی جدید، روزآمدسازی فناوری موجود، استقرار نظام بانکداری جامع، تبدیل بانک سپه به بزرگ‌ترین بانک دیجیتال خاورمیانه و در تراز انقلاب اسلامی همچنین الگو شدن در کمک به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی را از اهداف و اولویت‌های اصلی این بانک اعلام کرد.

م

به گزارش اقتصادرسا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بانک سپه، دکترآیت‌اله ابراهیمی در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل بانک سپه که با حضور وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی و جمعی از مسئولان لشکری و کشوری برگزار شد، ضمن قدردانی از زحمات چندین ساله محمدکاظم چقازردی، مدیرعامل سابق این بانک، تصریح کرد: سلامت امروز بانک سپه حاصل بیش از ۹ دهه تلاش و مجاهدت مجموعه مدیران و کارکنان این بانک است.

* ضرورت سودآوری از محل واسطه‌گری مالی و خدمات
وی با اشاره به تلاش بانک‌های کشور برای سودآوری از طریق فعالیت‌های غیر بانکی، اظهار داشت: بر اساس مقررات موجود کمتر بانکی از محل واسطه‌گری مالی قادر به سودآوری است و در حوزه خدمات هم کارمزدهای دریافتی از مشتریان جوابگوی هزینه‌های جاری بانک‌ها نیست به همین دلیل بانک‌ها برای کسب درآمد به اجبار به فعالیت‌های گوناگون نظیر شرکت‌داری روی می‌آورند. ادامه روند کسب سود بانک‌ها از طریق بنگاه‌داری مخاطراتی دارد؛ به همین سبب سازمانهای ذی‌ربط می‌بایستی ابتدا نسبت به مقررات گذاری جدید و واقعی کردن نرخ‌بندی‌ها اقدام و سپس زمینه خروج بانک‌ها از بنگاه‌داری را فراهم کند.
مدیرعامل بانک سپه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه، گفت: امروز در حالی نخستین بانک ایرانی به بزرگ‌ترین بانک کشور تبدیل‌شده است که در آن پنج  بانک خصوصی با پلتفرم‌های متفاوت و در حوزه‌های کسب‌وکاری مختلف در کنار بانک دولتی سپه، به‌صورت یک بانک واحد فعالیت می‌کنند که به این جهت شرایط نهایی شدن ادغام قدری پیچیده شده است. که این مهم با کمک وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی به زودی مرتفع خواهد گردید.

* مراقبت از نیروی انسانی و ارتقای همدلی و هم‌افزایی؛ برنامه اولویت‌دار
ابراهیمی یادآور شد: ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه در کنار برخی چالش‌ها، فرصت‌های مطلوبی نیز برای این بانک ایجاد کرد که ما باید از این فرصت‌ها به‌درستی استفاده کنیم. وی اشاره کرد در بروز بحران‌ها و سختی‌ها، انسانهای بزرگ کشف می‌شوند، شرایط فعلی بانک سپه میدان آزمون برای مدیران و کارکنان عزیز این بانک است.
مدیرعامل بانک سپه مراقبت از نیروی انسانی و ارتقای همدلی و هم‌افزایی بین آحاد کارکنان را از مهم‌ترین برنامه‌های اولویت‌دار این بانک خواند وگفت: تمام مسائل و موضوعات بانک با تکیه‌ بر نیروی انسانی این بانک حل خواهد شد، به همین خاطر باید هرچه سریع‌تر نیروی انسانی بانک‌های ادغامی را با وحدت و همدلی برای دستیابی به اهداف و چشم‌انداز مدنظر بانک، سازماندهی و بسیج کنیم.
وی ضمن تأکید بر استفاده از تمام توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بانک سپه تصریح کرد: این بانک نیازمند مدیران بن‌بست شکن و متکی به مدد الهی است تا در مدت کوتاه مسیر تعالی بانک را هموار نمایند.

* نیروی جوان؛ بزرگ‌ترین مزیت رقابتی و تحقق بزرگ‌ترین بانک دیجیتال خاورمیانه و درتراز انقلاب اسلامی
ابراهیمی برخورداری از نیروی جوان را بزرگ‌ترین نقطه قوت بانک سپه دانست و گفت: بیش از ۷۵ درصد از کارکنان این بانک دارای سابقه زیر ۲۰ سال خدمت هستند و این‌یکی از بزرگ‌ترین مزیت رقابتی و اولین وآخرین فرصت طلایی جوانی نیروی انسانی در بانک سپه خواهد بود، بنابراین ما باید از این فرصت استثنایی بانک به نحو مطلوب استفاده کنیم.
وی تأکید کرد امروز تعداد زیادی از کارکنان و مدیران بانک سپه در زمره مجاهدین صادق فی سبیل الله هستند که حاضرند سرمایه ارزشمند و گران سنگ جوانی خود را وقف خدمت به اسلام و مردم کنند، مدیران و کارکنان بانک سپه آماده خدمت‌گزاری مجاهدانه به اسلام و مردم هستند. به فضل الهی با استفاده حداکثری از فرصت‌های  موجود و  تلاش جهادی و انقلابی بی‌وقفه و با اطمینان از تحقق وعده‌های الهی، این بانک را در آینده نزدیک به بزرگ‌ترین بانک دیجیتال خاورمیانه و در تراز انقلاب اسلامی تبدیل خواهند کرد.

* استقرار نظام بانکداری جامع و بانک نمونه در اقتصاد مقاومتی
مدیرعامل بانک سپه تدوین برنامه‌های تحول راهبردی، استقرار نظام بانکداری جامع و عملیاتی کردن طرح تحول حوزه فناوری، طراحی خطوط کسب‌وکار متناسب با شرایط محیطی و مأموریتی، باز مهندسی ساختار سازمانی، بازطراحی مدل خاص سرویس‌دهی به مشتریان ‌ویژه، بهبود شاخص‌های عملیاتی علی‌الخصوص کاهش مطالبات معوق و مدیریت سود و زیان بانک  را از دیگر برنامه‌های مهم این بانک برشمرد.
ابراهیمی در پایان از آمادگی بانک سپه برای نقش‌آفرینی درکمک به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی خبرداد وخاطرنشان کرد: این بانک ازطریق فعالیت شرکت‌های زیرمجموعه و فعالیت‌های بانکداری سعی خواهدکرد الگوی مناسبی در زمینه کمک به اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور باشد.

 

روتیتر: وزیر امور اقتصادی و دارایی در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل بانک سپه:

دکتر احسان خاندوزی در آیین تکریم و معارفه مدیر عامل بانک سپه، حرکت نظام بانکی به سمت عدالت محوری و تولید گرایی را مهم‌ترین خواست دولت از سیستم بانکی کشور عنوان کرد.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بانک سپه؛ دکتر احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در آیین تکریم و تودیع محمدکاظم چقازردی مدیرعامل پیشین بانک سپه و معارفه دکتر آیت اله ابراهیمی مدیر عامل جدید بانک سپه که با حضور مقامات لشگری وکشوری برگزار شد، گفت: پشتیبانی از تولید درون‌زا و کمک کردن به ابعاد عدالت اجتماعی با رعایت ضوابط شرعی و فقهی از اهم وظایف نظام بانکی کشور است.
وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اهمیت حقوق فعالان اقتصادی و لزوم شفافیت اقدامات شبکه بانکی کشور در این عرصه، اظهار داشت: یکی از لایه‌های حقوق اعتباری و بانکی در کشور دسترسی فعالان اقتصادی به قراردادها و نحوه محاسبه سودها و تضامین همراه با قابلیت دادخواهی است.
وی ضمن تأکید بر مساله اجرای کامل قانون، اجرای مصوبات شورای پول و اعتبار و سایر اهداف توسعه‌ای بانکی ازجمله خروج از بنگاه‌داری غیرضرور و حرکت به سمت سرمایه‌گذاری‌های کلان و مهم کشور را از دیگر اولویت‌های نظام بانکی برشمرد.

* بانک‌ها، پیش‌قراول گشودن جبهه‌های جدید سرمایه‌گذاری در کشور باشند
دکتر خاندوزی با اشاره به نقش مؤثر بانک سپه در پروژه‌های مهم کشور نظیر: گل گهر، چادرملو، سیمان هرمزگان و بید بلند خاطرنشان کرد: نیاز امروز کشور به سرمایه‌گذاری‌های جدید مستلزم این است که پتانسیل‌های گذشته به سمت اهداف توسعه‌ای و پروژه‌های پیشران توسعه‌ای جدید در کشور سوق داده شود و این مهم اقتضای آن است که بانک‌ها از سرمایه‌گذاری‌های غیر ضرور خارج شده و پیش‌قراول گشودن جبهه‌های جدید سرمایه‌گذاری در کشور باشند.
وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: مقام معظم رهبری( مدظله‌العالی) در فرمایشاتشان در خصوص قانون بودجه به لزوم تغییر نقش شبکه بانکی اشاره داشتند و امیدواریم که با همت مدیران جدید در شبکه بانک‌های دولتی شاهد جهش نسبت به عملکرد گذشته در این امور باشیم.

* بانک سپه از یک آزمون بزرگ سربلند بیرون آمد
وی پروژه بزرگ و ملی ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه را طرحی دارای ابعاد و بازیگران متعدد و متشتت عنوان کرد و موفقیت در چنین طرح بزرگی بدون حواشی قابل‌توجه در کشور را نتیجه درایت مدیران بانک سپه و بانک‌های ادغامی و شایسته قدردانی دانست.
وزیر امور اقتصادی و دارایی در بخش دیگری از سخنانش از مدیرعامل جدید بانک سپه خواست تا انسجام مدیران و پرسنل بانک سپه بزرگ را در دستور کار خود قرار دهد تا این بانک بتواند بزرگ‌ترین و مؤثرترین نقش‌آفرین در نظام بانکی کشور باشد.
دکتر خاندوزی با اشاره به چالش‌های عمده بانک سپه افزود: حجم عمده دارایی‌های منجمد یکی از چالش‌های بانک سپه است که در اکثر بانک‌ها وجود دارد و پس‌ازآن چالش‌های حقوقی و مالی و نیروی انسانی بانک پس از فرآیند ادغام است که انتظار می‌رود در کوتاه‌مدت موردتوجه قرار گیرد.
وی کسری ترازنامه‌ای ناشی از عدم توازن حجم دارایی‌ها نسبت به بدهی‌های انتقالی در فرآیند ادغام را از دیگر چالش‌های پیش روی بانک دانست و افزود: اجرای کامل مصوبات منشور 31 بندی مورد تائید رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) از مهم‌ترین برنامه‌های بانک سپه در راستای اصلاح ساختار  محسوب می‌شود و امیدوارم  با اجرای کامل این منشور در پایان سال 1401 گزارش کاملی از این اقدام مهم به محضر رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) ارائه کنیم.
وزیر امور اقتصادی و دارایی اصلاح ساختار کسب‌وکاری بانک سپه و شرکت‌های زیرمجموعه و تولید محوری و ایجاد توازن منطقه‌ای همراه با شفافیت را از دیگر الزامات برنامه‌ای بانک سپه برشمرد و خاطرنشان کرد: نخستین بانک ایرانی نباید فقط در تاریخ نخستین بماند بلکه باید در آینده و حرکت روبه ‌جلو نیز پیشرو باشد.
دکتر خاندوزی با اشاره به ویژگی‌های مدیران عامل پیشین و جدید بانک سپه گفت: آقای چقازردی از مدیران متدین و حرفه‌ای شبکه بانکی و دکتر ابراهیمی از مدیران انقلابی، خوشنام و جهادی نظام بانکی هستند و امیدوارم با کمک مدیرانی توانمند در نظام بانکی بتوانیم در عرصه و فضای جنگ اقتصادی و مسئولیتی که درکارآمد سازی اقتصاد کشور بر عهده داریم، در حرکت به سمت یک اقتصاد مولد، شکوفا و عادلانه موفق باشیم.
براساس این گزارش در پایان این مراسم وزیراموراقتصادی و دارایی با اهدای لوح تقدیر از محمدکاظم چقازردی مدیرعامل پیشین بانک سپه قدردانی و حکم دکتر آیت اله ابراهیمی مدیرعامل جدید بانک سپه را به وی اعطا و برای مدیرعامل جدید آرزوی توفیق کرد.

 

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top