به اطلاع مشتریان گرامی می‌رساند؛ به منظور به‌روز رسانی سامانه بانکداری متمرکز بانک پاسارگاد، در روز جمعه مورخ 14آبان1400 ، به مدت 150دقیقه (در بازه زمانی 03:00 الی 05:30 بامداد) اختلال پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش اقتصادرسا ؛این اقدامات با هدف ارائه‌ خدمات به‌روز و شایسته به مشتریان گرامی صورت گرفته و در حداقل زمان ممکن پایان می‌یابد.

تیم ملی جودوی ناشنوایان جمهوری اسلامی ایران که با حمایت مالی بیمه کوثر در رقابت‌ های جهانی 2021 فرانسه شرکت کرده بود با کسب سه مدال تیمی و انفرادی به کار خود پایان داد.

 

به گزارش اقتصادرسا  به نقل از روابط عمومی و اعلام مدیر اداری و پشتیبانی بیمه کوثر، تیم ملی جودوی ناشنوایان با سرمربی‌گری محمد لویی مقدم در این مسابقات که از ۶ تا ۹ آبان در ورسای پاریس برگزار شد حضور یافت و در هر سه بخش انفرادی، کاتا و تیمی به مدال رسید.

ابوالفضل شهابی‌وش با تبریک این موفقیت به همه ایرانیان به ویژه همکاران بیمه کوثر، گفت: برای ما جای افتخار است که ورزشکاران کشورمان با نشان بیمه کوثر روی جودوگی خود به مصاف حریفان رفتند، به مدال رسیدند و بر سکوی قهرمانی جهان مدال گرفتند.

وی ضمن تشکر از همه دست‌اندرکاران فدراسیون جودو و مسئولان و مربیان تیم، خاطرنشان کرد: دو مدال برنز و یک نقره سهم تیم جودوی ایران از این میدان بود. در بخش انفرادی کومیته، امیر دفتری در وزن منفی ۷۳ کیلوگرم به جایگاه سوم رسید و صاحب گردن‌آویز برنز شد. همچنین تیم دونفره کاتای جمهوری اسلامی، متشکل از ساعتیان و آسیابی، با فاصله اندکی از کره جنوبی به مقام دوم و مدال نقره دست یافت. در بخش تیمی هم شاهد دیدارهای حساسی بودیم که درنهایت، تیم شش‌نفره کشورمان توانست سکوی سوم جهان را از آن خود کند تا پرچم کشورمان برای سومین بار در این رقابت‌ها به اهتزاز در آید.

 

دبیر کل سندیکای بیمه‌گران اظهار داشت: مدیریت شرکت بیمه تجارت‌نو با بهره‌گیری از عواملی چون هدایت، نظارت، برنامه‌ریزی و ساماندهی و ادغام تمام این عوامل با خلاقیت و نوآوری، توانسته به موفقیت‌های چشمگیری در صنعت بیمه دست یابد.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی بیمه تجارت‌نو؛ سید محمد کریمی با بیان اینکه در دنیای پر رقابت امروز باید شرکت‌های بیمه‌گر بتوانند با ایده و نوآوری خود برای تحقق اهداف صنعت بیمه تلاش کنند، تصریح کرد: بیمه مرکزی برای افزایش ضریب نفوذ بیمه به ۷ درصد در تلاش است و تمام اهداف خود را در این زمینه پیش می‌برد که شرکت‌های بیمه‌گر برای تحقق این امر نیازمند نوآوری هستند.

دبیر کل سندیکای بیمه گران با بیان اینکه شرکت بیمه تجارت‌نو خدمات قابل توجهی به مشتریان ارائه می‌دهد، افزود: در صورتی که رضایت مشتریان از شرکت بیمه تجارت‌نو همچنان ادامه داشته باشد، پیش‌بینی می‌شود این شرکت از ضریب نفوذ ۷ درصدی نیز عبور کند.

کریمی استفاده از نیروی جوان، چابک، متخصص و خلاق را از دیگر توانمندی‌های شرکت بیمه تجارت‌نو عنوان و خاطرنشان کرد: طراحی و بهره‌برداری از اپلیکیشن بنو توسط نیروهای جوان این شرکت نشان دهنده انگیزه کارکنان تجارت‌نو در ارائه خدمات مطلوب به مشتریان است و با توجه به شناخت این شرکت بیمه‌ای، با اپلیکیشن بنو می‌تواند در تحول دیجیتالی حرکتی نو در صنعت بیمه ایجاد کند.

وی، با بیان اینکه بیمه تجارت‌نو توانسته نیروهای جوان و با انگیزه را ساماندهی کند، اظهار داشت: اگر این شرکت بتواند در بحث نظارتی نیز به خوبی عمل کند، مورد تشویق رئیس بیمه مرکزی قرار خواهد گرفت.

دبیر کل سندیکای بیمه‌گران ادامه داد: کارکنان جوان این شرکت آماده خدمت قابل قبول در دنیای دیجیتال هستند و این نیروهای جوان توانسته‌اند با هدایت مدیرعامل جوان، فهمیده و موفق، به توفیق خوبی در تحول دیجیتال دست پیدا کنند.

کریمی ضمن تقدیر از تلا‌ش‌های دکتر نوراللهی، اعلام کرد: ایشان از مدیران موفق بوده و بیمه تجارت‌نو شرکت‌ پیشرو در بین سایر شرکت‌های بیمه‌ای کشور است.

 

«نشان عالی مسئولیت اجتماعی» نخستین دوره جشنواره مسئولیت اجتماعی به پاس حمایت‌ها و خدمات در نقاط محروم کشور به بانک صادرات ایران اهدا شد.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، در نخستین دوره جشنواره مسئولیت اجتماعی که با حضور برخی مسئولان کشوری، مدیران شرکت‌ها و سازمان‌ها و دبیر جشنواره و فعالان عرصه روابط‌عمومی در محل مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، «نشان عالی مسئولیت اجتماعی» به پاس حمایت‌ها، خدمات و فعالیت‌های بانک در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی به بانک صادرات ایران اهدا شد.

در این جشنواره که با سخنرانی ویدئویی رئیس انجمن بین‌المللی روابط‌عمومی و رئیس سازمان بین‌المللی مسئولیت اجتماعی  همراه بود، ضرورت حمایت روابط‌عمومی برای انجام بهتر و موثر‌تر مسئولیت‌ اجتماعی سازمان‌ها و شرکت‌ها مورد تاکید قرار گرفت.

بانک صادرات ایران با پرداخت سالانه ده‌ها هزار میلیارد تومان وام‌های قرض‌الحسنه ازدواج و تهیه جهیزیه، کمک به مشاغل خانگی کمیته امداد و سازمان بهزیستی، حوادث غیر مترقبه، آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد، اقشار آسیب‌دیده از کرونا، وام ودیعه مسکن مستاجران، قرض‌الحسنه ضروری، بهسازی و نوسازی مسکن و اماکن روستایی را به طور پیوسته در دستور کار دارد و علاوه بر آن طی سال‌های اخیر با مشارکت در بازسازی مناطق زلزله زده و سیل زده استان‌های کرمانشاه، لرستان، گلستان، خوزستان، آذربایجان شرقی و سایر نقاط حادثه خیز کشور، نقش مهمی در حمایت از مناطق محروم کشور داشته است.

همچنین احداث و بازسازی بیش از ٢٠٠ واحد مسکونی، ساخت، بازسازی و تجهیز مدارس و مراکز فرهنگی آسیب‌دیده از حوادث مذکور، از دیگر خدمات بانک صادرات ایران در زمینه مسئولیت اجتماعی بوده است. تجهیز کتابخانه‌های مناطق محروم از جمله در شهر نیمروز استان سیستان و بلوچستان و اهدای لوازم التحریر به دانش‌آموزان مناطق محروم در حالی همه ساله از سوی خیرین بانک صادرات ایران انجام می‌شود که ستاد خیرین مدرسه‌ساز این بانک تاکنون بیش از ۶۵ مدرسه در نقاط مختلف استان‌های محروم کرده است.

 

اسامی برندگان قرعه کشی جوایز حساب های قرض الحسنه پس انداز ریالی صندوق قرض‌الحسنه بانک پارسیان ( عملکرد سال 99 -1400 ) اعلام شد.

 

به گزارش اقتصادرسا ؛مشتریان بانک می توانند با مراجعه به وب سایت بانک پارسیان به نشانی اینترنتی www.parsian-bank.ir و در بخش درباره بانک – اطلاع رسانی – نتایج قرعه کشی صندوق قرض الحسنه بانک و همچنین وب سایت صندوق قرض الحسنه بانک پارسیان به نشانی www.sandogh.parsian-bank.irاز نتیجه این قرعه کشی مطلع شوند.

آیین قرعه‌کشی سپرده‌های قرض‌الحسنه پس انداز ریالی روز سه شنبه مورخ ۲۷ مهرماه سال جاری با حضور اﻋﻀﺎی هیات ﻧﻈﺎرت ﺑﺮ ﻗﺮﻋﻪﮐﺸﯽ برگزار و برندگان نیکوکار این قرعه کشی مشخص شدند.

گفتنی است؛ ۳۰ فقره کمک هزینه خرید واحد مسکونی هر یک به ارزش یک میلیارد ریال، ۶۰ فقره کمک هزینه خرید خودرو داخلی هر یک به ارزش۵۰۰ میلیون ریال،۷۰ کمک هزینه خرید لوازم خانگی تولید داخل هر یک به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال، ۸۰ کمک هزینه تحصیلی برای یک مقطع به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال،۹۰ کمک هزینه سفر عمره، تمتع و عتبات عالیات هر یک به ارزش ۱۰۰ میلیون ریال،۱۰۰ کمک هزینه خرید صنایع دستی هر یک به ارزش۵۰ میلیون ریال و ۲۰۰ جایزه نقدی ۲۰ میلیون ریالی، ۴۰۰ جایزه نقدی ۱۵ میلیون ریالی و هزاران جایزه نقدی دیگر از جوایز قرعه‌کشی حساب‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز ریالی صندوق قرض‌الحسنه بانک پارسیان بوده است.

 

روتیتر: در بازدید مدیر عامل بانک سینا از مناطق زلزله زده اندیکا مطرح شد:

مدیر عامل بانک سینا با حضور در جمع زلزله زدگان اندیکا در استان خوزستان و دیدار با اهالی منطقه از پرداخت وام قرض الحسنه به آسیب دیدگان خبر داد.

به گزارش اقتصادرسا  به نقل از روابط عمومی بانک سینا؛ دکتر ایمانی در بازدید از مناطق زلزله زده اندیکا ضمن دلجویی از مصدومین این حادثه ناگوار، از نزدیک در جریان مشکلات و کمبودهای موجود قرار گرفت.
وی در جریان این بازدید از پرداخت وام قرض الحسنه در مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: این اقدام در راستای تامین نیازهای ضروری اهالی منطقه و اهتمام جدی بانک در زمینه کمک به بازسازی مناطق زلزله زده استان خوزستان و با هدف کاهش آلام هموطنان عزیز آسیب دیده، و ایفای مسئولیت های اجتماعی صورت می گیرد.
مدیر عامل بانک سینا همچنین در دیدار با فرماندار اندیکا از ایجاد باجه این بانک در بخش قلعه خواجه شهرستان اندیکا خبر داد و ابراز امیدواری کرد تاسیس این باجه اقدامی موثر در جهت خدمت رسانی بهینه و مطلوب به مردم منطقه به ویژه زلزله زدگان باشد.
بانک سینا پیشتر نیز در جهت ایفای مسئولیت های اجتماعی و کمک به اقشار آسیب پذیر جامعه اقداماتی را به انجام رسانده که از آن جمله می توان به اهدای 51 دستگاه آمبولانس به مناطق بهداشت روستایی، کمک 50 میلیارد ریالی به مددجویان کمیته امداد(ره) در 7 استان درگیر کرونا، کمک 30 میلیارد ریالی جهت آزادی 157 زندانی جرائم غیر عمد و اهدای 1000 دستگاه تبلت به دانش آموزان بی بضاعت نام برد.
گفتنی است در این سفر ایروانی معاون مهندسی پشتیبانی ،یزدی خواه معاون شعب و مناطق و شیخ الاسلامی مدیر امور حوزه مدیر عامل و روابط عمومی نیز همراه مدیر عامل بودند.

مدیر برنامه ریزی و تحول شرکت بیمه رازی با بیان اینکه نتیجه تلاش‌های شبکه فروش شرکت در دوره مدیریت جدید به خوبی قابل مشاهده است،‌ گفت: در هفت ماه نخست سال جاری، ۹۰ درصد از هدف تعیین شده در فروش بیمه‌نامه سالجاری محقق شده که این مهم تنها به دلیل احساس تعلق سازمانی نمایندگان و پایبندی به بند نخست چرخش استراتژیک مبنی بر نماینده محوری است.

 


به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت بیمه رازی ، علیرضا مشکلاتی در بیست و یکمین برنامه سه‌شنبه‌های پاسخگویی که به صورت زنده از صفحه اینستاگرام شرکت و با حضور بیش از ۱۲۵۰ مخاطب پخش می‌شد با اشاره به این که برنامه ریزی جدی برای ایجاد تحول در حوزه شبکه فروش شرکت آغاز شده است،‌ اظهار کرد: نماینده و شعبه محوری در استراتژی جدید شرکت بیمه رازی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
وی ادامه داد: ما به خوبی می دانیم که نماینده، خط مقدم عملیات شرکت است و در طول دوره فعالیتش، باید مورد حمایت همه واحدهای ستادی باشد،‌ بنابراین در طراحی جدید ساختار سازمانی شرکت،‌ این موضوع به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است.
به گفته مشکلاتی در ساختار جدید سازمان، دپارتمان مجزایی برای پشتیبانی از شبکه فروش ایجاد شده است، به طوریکه در شعب شرکت یک نفر همکار برای رسیدگی به امور و ارائه مشاوره به نمایندگان در نظر گرفته شده است تا به راهبری فرایندها بپردازد.
مدیر برنامه ریزی و تحول شرکت بیمه رازی، همچنین تغییر ساختار سازمانی شرکت را به دستور مدیرعامل و در راستای چرخش استراتژیک خواند و با بیان این که نهایی شدن چنین اقدامی کمی زمان بر خواهد بود،‌ گفت: از اوایل سال آینده، نتایج مثبت این تغییر ساختار به خوبی قابل مشاهده است.
وی همچنین به تحلیل ساختار شبکه فروش شرکت پرداخت و با بیان این که نتایج به دست آمده نشان می دهد شرکت بیمه رازی به توسعه شبکه شعب نیازمند است،‌ خاطرنشان کرد: افزایش تعداد شعب نه تنها سطح دسترسی بیمه گزاران به خدمات شرکت را افزایش می دهد،‌ بلکه در کنار افزایش سرمایه و نیز تثبیت شرکت در سطح توانگری یک، ارزش برند شرکت را نیز ارتقا داده و در نحوه تعامل نمایندگان با مشتریان به شدت اثرگذار خواهد بود.
مشکلاتی همچنین به پیاده سازی سیستم ایزو ۹۰۰۱ با نسخه ۲۰۱۵ در شرکت بیمه رازی اشاره کرد و با بیان این که این اقدام می‌تواند به بهود فرایندها و تسریع روند توسعه شرکت منجر شود،‌ گفت: تاکید شرکت برآن است تا شبکه فروش به سمت فروش بیمه نامه‌های خرد با ریسک کم حرکت کند تا از این طریق علاوه بر حفظ موقعیت مطلوب کنونی، سودآوری شرکت نیز افزایش یابد.
همچنین در ادامه این برنامه دکتر ناصرالدین اسلامی‌فرد مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل بیمه رازی بیان کرد: از نیمه آبان تا نیمه اسفند سال جاری، همه خریداران بیمه نامه که شماره بیمه نامه خود را به سامانه بیمه رازی پیامک کند، در قرعه کشی یک خودرو پژو ۲۰۶ به همراه ۱۰۰ عدد تبلت شرکت داده خواهند شد.
در پایان این نشست، تندیس پاسخگویی بیمه رازی توسط دکتر ناصرالدین اسلامی فرد مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل بیمه رازی به آقای مشکلاتی اهدا شد.
گفتنی است «سه شنبه‌های پاسخگویی» از ابتدای سال ۱۴۰۰ توسط روابط عمومی بیمه رازی برگزار شده و در این مدت مدیرعامل، معاونین و مدیران ارشد این شرکت در برنامه زنده به سوالات مطرح شده از سوی نمایندگان و شبکه فروش پاسخ داده‌اند.

روتیتر: مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه «توسعه ملی» تاکید کرد:

موضوع قیمت‌گذاری یکی از مولفه‌های موثر در پیش‌بینی پذیری اقتصاد بوده که بارها از سوی کارشناسان و سیاست‌گذاران مطرح شده است؛ براین اساس، قیمت‌گذاری دستوری، سمی مهلک برای اقتصاد کشور محسوب می‌شود.  

به گزارش اقتصادرسا ، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی با بیان مطلب بالا، گفت: با حذف قیمت‌گذاری دستوری علاوه بر کوتاه شدن دست دلالان و رانت‌جویان، برای تحلیلگران و سرمایه‌گذاران امکان پیش‌بینی درست از وضعیت شرکت‌ها فراهم می‌شود. از طرفی دیگر خود شرکت ها نیز بر اساس مکانیزم عرضه و تقاضا وارد فرآیند رقابت شده و درآمدها و هزینه ها به نحوی ارائه می شوند که در صورت های مالی، عملکرد واقعی را نشان دهند.

امیر تقی خان تجریشی در ادامه با اشاره به جلسه وزیر امور اقتصادی و دارایی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، مدیران بورسی و مدیران حدود ۳۰ هلدینگ و حقوقی بزرگ بازار سرمایه در خصوص بررسی وضعیت بورس و راهکارهای حمایت از بازار سرمایه گفت: نشست امروز وزارت امور اقتصاد و دارایی با حقوقی ها و صندوق های بازار سرمایه جلسه ای از جنس تعقل و واقع بینی بود که برخی مطالب و واقعیت ها توسط وزیر اقتصاد و نیز رئیس سازمان بورس به صورت شفاف با فعالان بازار مطرح و نکاتی مطرح شد. در این جلسه دغدغه های بسیاری از فعالان بازار مطرح شد که به نظر می رسد مورد توجه مسئولان نیز قرار گرفته است.

چیستی پیش‌بینی پذیری اقتصاد

وی موضوع «پیش‌بینی پذیری اقتصاد» را یکی از محورهای مورد بحث در این نشست عنوان کرد و افزود: پیش بینی پذیری اقتصاد یا تحلیل پذیری آن، بدین معنی است که پارامترهای اقتصادی، آمار و ارقام و همچنین رویه های آن چنان در اقتصاد کشور باز تعریف و تبیین شوند که نتیجه آن منجر به پیش بینی پذیری رویدادها در تمام بخش های اقتصاد و به خصوص بازار سرمایه شود. در این شرایط، علاوه بر ایجاد کارایی در بازار سرمایه فضای شفافی نیز برای سرمایه گذاران ایجاد می شود.

تقی خان تجریشی بیان کرد: علاوه بر این ازیک سو برنامه‌ریزی برای نرخ نهاده ها، حامل های انرژی و خوراک پتروشیمی ها نیز در تعامل با سایر وزارتخانه ها باید به طور بلند مدت نظر قرار گیرد؛ از سوی دیگر به طور مثال برای سیمان نیز که به تازگی در بورس کالا عرضه شده باید به نحوی اطمینان بخشی به بازار صورت پذیرد. در این شرایط ممکن نیست که قیمت گذاری دستوری به این صنعت و یا صنایع دیگر بازگردد.
این کارشناس ارشد بازارسرمایه تصریح کرد: بدیهی است که تحقق این موضوع به پیش بینی پذیر بودن بازار کمک خواهد کرد. عامل دیگری نیز که باید به آن توجه کرد تغییرات و یا فرمول بلند مدت برای پارامترهایی چون حقوق مالکانه، مالیات‌ها و یا عوارض است که تعیین آن در افزایش شفافیت و پیش بینی پذیری عملکرد شرکت ها و شیوه سرمایه‌گذاری فعالان بازار موثر خواهد بود.
بازگشت مردم به بازار در گرو حذف قیمت‌گذاری دستوری
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی ادامه داد: بیشتر تحلیل گران در حال حاضر بازار را در موقعیتی ارزنده ارزیابی می کنند که دلایل بنیادی خوبی برای صعود دارد. کاهش فاصله نرخ ارز نیمایی با بازار آزاد و افزایش آن، احتمال حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، همچنین حذف قیمت گذاری دستوری در کنار گشایش های احتمالی در روابط بین المللی و نیز گزارش های ۶ماهه خوب بسیاری از شرکت ها بازار را در شرایطی قرار می دهد که بایک جرقه می تواند مسیر صعودی را در پیش بگیرد.
تجریشی تاکید کرد: این جرقه به طور قطع بازگشت اعتماد به بازارسرمایه از سوی آحاد مردم است و می تواند با مطرح کردن مسایل و دغدغه های اقتصاد کشور در فضایی شفاف با مردم آغاز و با تصمیم‌گیری در خصوص مباحثی چون حذف قیمت‌گذاری دستوری ادامه پیدا کند.

منبع: ایسنا

 

روتیتر: معاون فنی بیمه‌های اموال و مسوولیت؛

معاون فنی بیمه‌های اموال و مسوولیت بیمه دانا، از مزایا و فواید بازنگری در بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های صدور و خسارت و کاهش 20 درصدی نسبت خسارت این شرکت در شش ماهه اول سال جاری خبر داد.

به گزارش اقتصادرسا ، منصور حسینی در گفتگو با خبرنگار نشریه"عصردانایی" با تشریح عملکرد شش ماهه این معاونت، به مهم ترین اقدامات، برنامه‌ها و استراتژی‌های معاونت فنی بیمه‌های اموال و مسوولیت اشاره کرد.

وی گفت: هر شرکت و سازمانی برای رسیدن به موفقیت یقینا باید نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کند، از این رو سازمان و شرکتی موفق است که نقاط ضعف را برطرف و در عین حال نقاط قوت خود را تقویت کند و در نهایت استراتژی مشخصی نیز برای رسیدن به اهداف داشته باشد.

او افزود: شرکت بیمه، چهار ضلع دارد و اگر این اضلاع با یکدیگر هماهنگ باشند و هم افزایی داشته باشند می‌توانند موفق باشند. ضلع اول که شبکه فروش است که شامل نماینده‌ها و کارگزاران است. ضلع دوم، شعب و ضلع سوم، مدیریت‌های فنی شامل اموال، اشخاص و مسئولیت است. در نهایت ضلع چهارم، مدیریت‌های پشتیبانی است. در مجموع این چهار ضلع باید همکاری‌های لازم را با یکدیگر داشته باشند تا بتوانند به اهداف و استراتژی تعیین شده برسند.

حسینی ادامه داد: خوشبختانه در بیمه دانا، این انسجام و هماهنگی بین چهار ضلع وجود دارد و در ارتباط با یکدیگر، هم‌افزایی (سینرژی) خاصی دارند. از این رو توانستیم پرتفوی قابل ملاحظه‌ای را کسب کرده و با تلاش‌های  بخش فنی و فروش، به اهدافمان برسیم.

معاون فنی بیمه های اموال و مسوولیت بیمه دانا گفت: درگزارش عملکرد شش ماهه، بیمه آتش سوزی با پرتفویی در حدود 97 میلیارد تومان، بیمه حمل و نقل، کشتی و هواپیما حدود 60 میلیارد تومان، بیمه اتومبیل حدود 2150 میلیارد تومان و مدیریت مهندسی و انرژی و خاص، حدود 230 میلیارد تومان پرتفوی کسب کرده اند که در نهایت مجموع پرتفوی بیمه‌‌های مسئولیت  حدود 132 میلیارد تومان بوده است.

حسینی عنوان کرد: خوشبختانه مدیریت بیمه های اموال و مسئولیت که زیرمجموعه معاونت فنی‌ بیمه‌های اموال و مسئولیت است حدود 2670 میلیارد تومان پرتفوی جذب کرده که حدود 41 درصد رشد داشته است. بدین ترتیب حدود 80 درصد بودجه‌ای که برای ما در شش ماهه اول 1400 تعیین شده بود، محقق شده است.

 نکته جالب اینکه، نسبت خسارت هم کنترل شده است چون یکی از وظایف مدیریت‌ها و شعب، با توجه به آیین‌نامه مربوط به بیمه مرکزی کنترل نسبت خسارت است.  نسبت خسارت ما در شش ماهه اول سال 1400 در بیمه‌های اموال و مسئولیت، حدود 45 درصد شده است که همین نسبت در شش ماهه اول سال 1399، 65 درصد بود که چیزی در حدود 20 درصد، نسبت خسارت در بیمه‌نامه‌‌های اموال و مسئولیت در شش ماهه اول سال 1400، کاهش یافته که در نهایت موجب سودآوری شرکت خواهد شد.

معاون فنی بیمه‌های اموال و مسئولیت اضافه کرد: در ابتدای سال 1400، این معاونت برنامه های عملیاتی خود را به مدیریت های فنی و شعب ابلاغ کرد که اهمّ برنامه عملیاتی، بحث بازنگری در بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های صدور و خسارت بود.

وی اظهار کرد: دومین استراتژی و برنامه‌ای که اعلام کردیم بحث آموزش شبکه فروش به سرپرستان، روسای شعب و کارشناسان شعب چه در حوزه خسارت و چه در صدور بود. با توجه به اینکه بیماری کرونا در حال حاضر، مشکلات عدیده‌ای را برای جامعه و به ویژه فروش بیمه‌نامه‌ها ایجاد و برگزاری کلاس‌های آموزشی به صورت فیزیکی را مختل کرده است  از مدیریت بیمه‌های اموال و مسئولیت، درخواست کردیم که آموزش‌هایشان به صورت مجازی برگزار شود.  

 حسینی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به عملکرد سه سال گذشته شبکه فروش و شعب عنوان کرد: ما به مدیریت‌های فنی اموال و مسئولیت اعلام کردیم که  گزارش عملکرد سه سال گذشته هر شعبه‌ای را بررسی کنند تا بر مبنای نسبت‌های خسارت بتوانند نرخ و شرایط را تعدیل و اصلاح کنند و به شبکه فروش ابلاغ کنند. تا در نهایت دست شبکه فروش برای فروش بهتر بیمه‌نامه‌ها باز شود.

وی ادامه داد: فروش بیمه‌نامه‌ها، به این دلیل که جزو کالاهای غیرقابل لمس محسوب می‌شود، کار دشواری است. در نتیجه کار شبکه فروش و شعب هم به مراتب سخت‌تر می‌شود چون اگر بخواهیم کالا یا لوازمی را خریداری کنیم یقینا کیفیت آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم در نتیجه خریدار و مشتری، این قدرت انتخاب را دارد که کدام کالا از لحاظ قیمت و کیفیت بهتر است و یا کدام کالا بهتر نیست، همه موارد را مورد بررسی قرار می‌دهد و نسبت به خرید آن اقدام می‌کند اما در ارتباط با بیمه نامه، تا زمانی که خسارت دریافت نشود و یا خدماتی از بیمه گر دریافت نشود نمی‌توان مقایسه کرد که آیا به عنوان مثال، بیمه دانا، خدمات خوبی ارائه می‌دهد یا خیر.

 در واقع هر شرکتی که خدمات مطلوب‌تری ارائه کند موفق‌تر خواهد بود. بنابراین باید تلاش کرد این خدمات، به روز باشد و نواقصی هم که در موارد قبلی وجود داشته نیز برطرف شود.
وی درباره بانک اطلاعاتی نیز اشاره کرد: داشتن بانک اطلاعاتی برای شرکت‌های بیمه و سایر سازمان‌ها از اهمیت بسزایی برخوردار است و می‌توانند از آن بانک اطلاعاتی به نحو احسن استفاده کنند و این بانک اطلاعاتی را در اختیار شبکه فروش و شعب قرار دهند تا بتوانند فروش موفقی را داشته باشند.

معاون فنی بیمه‌های اموال و مسئولیت بیمه دانا در پاسخ به این سوال که بانک اطلاعاتی چه کارکردهای مفیدی می‌تواند به همراه داشته باشد؟ تصریح کرد: به عنوان مثال یک مدیریت برای فروش بیمه‌نامه‌ها با استعلام‌هایی که انجام می‌شود باید بتواند مشخصات بیمه‌گذار و همچنین ریسک‌ها را تحلیل و آن را در فایلی ذخیره کند. مثلا اگر در مناقصه‌ای نتواند برنده شود نقاط ضعف را بررسی و شرایط مناسب‌تری را در مناقصه و فروش جدید به آنها اعلام کند.

 داشتن بانک اطلاعاتی، حائز اهمیت است و نباید به صورت چشم بسته، نرخ و شرایطی را ارائه داد بلکه باید ارزیابی ریسک را انجام داد، نگاهی به بازار هدف داشت و در نهایت بازار را مورد ارزیابی قرار داد تا نرخ و شرایط متناسب با آن ریسک را تعیین و اعلام کند تا یک فروش موفق داشته باشند. در نتیجه بانک اطلاعاتی می‌تواند حائز اهمیت باشد و منجر به فروش موفق شبکه فروش و شعب ‌شود.

حسینی ادامه داد: به همین دلیل ما از مدیریت بیمه‌های اموال و مسئولیت درخواست کردیم یک بانک اطلاعاتی برای فروش موفق داشته باشند و این بانک اطلاعاتی را در اختیار سایر شعب قرار دهند مثلا فروش موفق در شعبه شیراز که در رابطه با صدور بیمه نامه‌های اتومبیل و بدنه اتومبیل، طرح و بازاریابی داشته که به نوعی بازاریابی موفقی نیز بوده است. بنابراین این طرح را می‌توان به سایر شعب منعکس کرد که آنها هم از این طرح و بازار هدفمند و فروش هدفمند استفاده کنند و فروش شعبه‌شان را افزایش دهند.

وی در خصوص اهمیت ارتباط بین شعب به منظور تبادل ایده‌ها و طرح‌ها عنوان کرد: در واقع با ایجاد بانک اطلاعاتی و دراختیار گذاشتن این بانک می توان به فروش موفق سایر نمایندگان و شعب کمک کرد.

معاون فنی بیمه‌های اموال و مسئولیت بیمه دانا در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات شرکت‌های بیمه این است که بیمه‌نامه های پرریسک را به طور دقیق، شناسایی و ارزیابی نمی‌کنند. ما در سال جاری از مدیریت‌های فنی، اموال و مسئولیت درخواست کردیم که بیمه‌نامه‌های پرریسک را شناسایی و نسبت به واگذاری آنها از طریق مدیریت اتکایی و امور بین‌الملل، اقدام کنند یا اینکه اگر نمی‌توانند از طریق اتکایی، کار واگذاری را انجام دهند بیمه‌نامه را به صورت مشترک با سایر شرکت‌های بیمه، صادر کنند که تجمع ریسک برای شرکت نداشته باشند.

وی به بحث تمرکز امور بیمه‌ای بیمه‌گذاران اشاره کرد و افزود: بیمه‌های درمان معمولا زیان ده است، با توجه به اینکه بیمه درمان بیمه دانا جزء معدود بیمه نامه‌های شرکت‌هایی است که تقریبا رضایت نسبی بیمه گذاران را جلب کرده است، به همین دلیل، ویترین بیمه دانا، بیمه درمان و بیمه نامه شخص ثالث اتومبیل است.

 وقتی که بیمه‌گذار از خدمات این دو رشته رضایت کاملی داشته باشد تمایل دارد که خدمات دیگر مثل بیمه مسؤلیت، بیمه مهندسی، بیمه آتش سوزی و سایر بیمه نامه‌ها را از شرکت بیمه دانا دریافت کند، از این رو مدیریت‌های فنی اموال و مسؤلیت با مدیر درمان که فروش این بیمه نامه را به عهده دارد، باید علاوه بر داشتن تعامل با هم جلسات مشترک ماهانه داشته باشند و بر اساس نیاز بیمه‌ای بیمه گذار، بیمه نامه‌ها را صادر و شرایط را اعلام کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: مورد دیگری که من از مدیریت‌های فنی اموال و بیمه‌های مسؤلیت درخواست کردم این بود که به منظور تحقق بودجه تعیین شده و افزایش پرتفوی مناسب، ضمن نظارت دقیق بر عملکرد شعب، راهکارهای قابل اجرا را  به شبکه فروش ارائه دهند.

حسینی گفت: یکی از وظایف مدیریت‌های فنی اموال و مسؤلیت، کنترل نسبت خسارت است. شرکت‌های بیمه،  آیین‌نامه‌ها را باید رعایت کنند و چنان‌چه نسبت خسارت رشته‌ها بیش از حد نصابی باشد که بیمه مرکزی به آنها اعلام کرده است هم امتیاز منفی دریافت می‌کنند، هم باید پاسخگو باشند، هم جریمه می‌شوند، هم اینکه بیمه مرکزی می‌تواند در عدم پرداخت بخشی از خسارت یا کارمزد، خودش را دخیل نکند و تا حدودی مشکل برای آن شرکت بیمه‌ای که این قوانین و مقررات و آیین نامه‌ها را رعایت نکرده که همان کنترل نسبت خسارت است را به وجود آورد، به همین دلیل مدیریت‌های فنی اموال و مسؤلیت و اشخاص موظف هستند نسبت کنترل خسارت را بر اساس آیین‌نامه‌های ابلاغی کنترل کنند و چنانچه اگر خسارتی قابل پرداخت نبوده یا مشکلی دارد، مشکل آن را برطرف کنند و اگر نسبت خسارت بالا است روی حق بیمه نامه‌ها، تعدیلی لحاظ کرده و آن را اصلاح کنند تا بتوانند نسبت خسارت را کنترل کنند.
وی با ترسیم چشم انداز آینده شرکت ادامه داد: با توجه به اینکه فروش بیمه نامه یک کالای غیر ملموس است کسی در فروش بیمه نامه موفق است که تبحر بیشتری در ارائه خدمات داشته باشد و بتواند رشته های بیمه‌ای را به خوبی معرفی نماید.

معاون فنی بیمه های اموال و مسوولیت در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد با تلاش مضاعف تمامی همکاران شرکت و رهنمودهای مدیرعامل و اعضای محترم هیات مدیره تا پایان سال بتوانیم به اهداف پیش بینی شده نایل شویم.

 

روتیتر: مدیرعامل بانک سپه در نخستین دیدار با کارکنان شعب:

دکتر آیت اله ابراهیمی گفت: این بانک برای کمک به تولیدکنندگان واقعی پرداخت تسهیلات به مشتریان خوش‌نام و خوش‌حساب را در اولویت ارکان و فرآیندهای اعتباری بانک قرار داده است.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک سپه: دکتر آیت اله ابراهیمی مدیرعامل بانک سپه در بازدید از شعبه مستقل بیهقی با قدردانی از اهتمام و زحمات آنان در عرصه خدمت‌رسانی به مردم گفت: شعب مستقل حدود و اختیاراتی در حد مدیران مناطق دارند و رؤسای این شعب ضمن استفاده مطلوب از اختیارات باید با تلاش بیشتر، عملکرد قابل‌قبول و در شأن این شعب داشته باشند.
وی از رؤسای شعب خواست پرداخت تسهیلات به مشتریان دارای ریسک کمتر را در اولویت قرار دهند تا به کاهش مطالبات معوق کمک شود.
مدیرعامل بانک سپه ارتباط نزدیک و مستمر با مشتریان به‌ویژه مشتریان خاص را اصول و الزامات مهم در شعب دانست و افزود: تشکیل اداره بانکداری شرکتی برای عرضه خدمات و محصولات ویژه به مشتریان کلان یکی از ضرورتهای امروز بانک سپه است.
وی از رؤسای شعب به‌ویژه شعب مستقل خواست به‌عنوان نمایندگان بانک با مشتریان و شرکت‌ها وارد مذاکره شده و خدمات خاص مطابق با قوانین و مقررات به آنان ارائه دهند.
دکتر ابراهیمی نیاز مشتریان کلان را متفاوت از دیگر مشتریان دانست و اضافه کرد: احترام و تکریم مهم‌ترین مطالبه مشتریان کلان و ویژه است و باید از امکانات و ظرفیت‌های موجود بانک برای جلب رضایت آنها  استفاده و خدمات و محصولات متناسب با درخواست و نیازهای آنها را عرضه کنیم.
وی اظهار داشت: بیش از 50 درصد از منابع بانک سپه در مناطق تهران متمرکز است و مدیران مناطق و رؤسای شعب تهران باید با تلاش مضاعف ضمن جذب مشتریان جدید، زمینه کاهش قیمت تمام‌شده پول در بانک سپه را فراهم کنند.
دکتر آیت اله ابراهیمی به فرصت‌های پیش روی مدیران مناطق و شعب تهران اشاره کرد وگفت: باید از ظرفیت دفاتر مرکزی شرکت‌های  مستقر در پایتخت به‌ویژه شرکت‌های زیرمجموعه بانک نهایت استفاده شود.
وی با تأکید بر ضرورت رعایت مقررات اعتباری، تصریح کرد: تسهیلات باید با ارزیابی دقیق، تشکیل پرونده تسهیلاتی مطابق با دستورالعمل‌ها و رعایت مقررات اعتباری و شناخت کافی از مشتریان پرداخت شود.
مدیرعامل بانک سپه ضمن اشاره به  نوسانات و رشد جهشی نرخ ارز، اظهار داشت: حمایت از مشتریان ارزی برای بانک مهم است و باید برای جذب و نگهداری آنها خدمات ویژه طراحی و عرضه کنیم.
در این بازدید مسئولان شعبه بیهقی به رشد منابع و تسهیلات اعطایی در سال جاری و موفقیت در وصول مطالبات و تحقق سود در این شعبه اشاره کردند.
بر اساس این گزارش مدیرعامل بانک سپه در پایان نخستین بازدید از واحدهای صف همراه با تعدادی از مدیران به دیدار کارکنان شعبه مستقل بیهقی رفت و از نزدیک با آنها به گفت‌وگو پرداخت.

بانک سینا در راستای اجرای مسئولیت های اجتماعی و توانمند سازی قشر کم برخوردار جامعه در تامین مسکن، متولی ارائه تسهیلات قرض الحسنه مسکن می شود.


 


به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی بانک سینا؛ با توجه به نوسانات بازار مسکن و در راستای حمایت از جامعه کمتر برخوردار کشور، این بانک با همکاری بنیاد علوی پرداخت وام قرض الحسنه برای تامین مسکن محرومین را در دستور کار قرار داده است.
این تسهیلات بر اساس انعقاد تفاهم نامه همکاری با بنیاد علوی و به منظور کمک به بهبود معیشت و توانمند سازی محرومین در تامین مسکن پرداخت می شود. پرداخت این وام با مبلغ حداکثر ۱٫۵۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال و باز پرداخت حداکثر ۱۲ ساله صورت می گیرد. این تسهیلات به متقاضیان و مشمولین با ارائه معرفی نامه از بنیاد علوی و طبق ضوابط و آیین نامه های بانک تعلق می گیرد. بانک سینا و بنیاد علوی، پیشتر نیز از طریق تفاهم نامه های همکاری متعدد، اقدامات مطلوبی را در حمایت از اقشار کم بضاعت و محروم جامعه برداشته اند و این تفاهم نامه نیز در تداوم همین روند به امضا رسیده است.
گفتنی است از دیگر اقدامات مهم این بانک در سال گذشته، کمک ۵۰ میلیارد ریالی به مددجویان کمیته امداد حضرت امام(ره) و سازمان بهزیستی در ۷ استان درگیر کرونا، خرید و اهدای ۱۰۰۰دستگاه تبلت به دانش آموزان مناطق محروم کشور و اختصاص ۳۰ میلیارد ریال بابت آزادی ۱۵۷ تن از زندانیان جرائم غیرعمد و همچنین ساخت ۳مدرسه در مناطق محروم بوده است.

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top