روتیتر: آمارهای ۸ ماهه نشان می‌دهد؛

اقتصادرسا _طی مدت ۸ ماهه اخیر، نهادهای مالی توسعه کمی و کیفی یافتند و سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در میان سهامداران با اقبال بیشتری مواجه شد.

 

به گزارش اقتصادرسا ،رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از ابتدای سکانداری خویش، توسعه و عمق‌بخشی بازار سرمایه از طریق توسعه کمی و کیفی نهادهای مالی و رفع انحصار از آنها را در دستور کار این سازمان قرار داد.

پس از گذشتن ۸ ماه، اقدرسا صاداماتی همچون رفع انحصار در حوزه نهادهای مالی بازار سرمایه و صدور مجوز تاسیس شرکت‌های کارگزاری جدید، تدوین دستورالعمل‌هایی مانند دستورالعمل صندوق املاک و مستغلات، بازنگری دستورالعمل‌های عرضه‎‌های اولیه و بازارگردانی و توسعه ابزارهای مالی، نقش به‌سزایی در توسعه کمی و کیفی و سرمایه‌گذاری غیرمستقیم داشته است.

در گزارش پیش‌رو، به بررسی کمی نهادهای مالی در سه قالب صندوق‌های سرمایه‌گذاری، شرکت‌های سرمایه‌گذاری و سایر نهادهای مالی طی مدت ۸ ماه اخیر پرداخته است.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری

تعداد صندوق‌های سرمایه‌گذاری تا انتهای دی سال گذشته، ۲۵۸ صندوق اعلام شده‌اند که پس از ۸ ماه به ۲۸۷ صندوق رسید که حکایت از رشد ۱۱ درصدی دارد.  همچنین، ارزش دارایی صندوق‌های سرمایه که تا دوره منتهی به ۳۰ دی ماه ۱۳۹۹، معادل۴ میلیون و ۴۲۴ هزار و ۴۱۲ میلیارد و ۴۲ میلیون ریال بود به ۵ میلیون و ۵۲۰ هزار و ۹۵۰ میلیارد و ۸۰۵ میلیون ریال تا دوره منتهی به ۳۱ شهریور ماه رسید و افزایش ۳۰.۱۴ درصدی را به ثبت رساند.

* صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت: تعداد این نوع از صندوق‌ها تا تاریخ ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۰ نسبت به تاریخ ۳۰ دی ماه ۱۳۹۹ معادل ۸.۵۱ درصد افزایش یافت و از ۸۶ صندوق به ۹۴ صندوق رسید. ارزش دارایی صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت نیز با ۲۲.۸۵ درصد افزایش، از ۳ میلیون و ۳۷ هزار و ۸۷۰ میلیارد و ۷۶ میلیون ریال به ۳ میلیون و ۹۳۷ هزار و ۶۹۴ میلیارد و ۶۲۸ میلیون ریال به رسید.

* صندوق‌های سرمایه‎‌گذاری در سهام: تعداد این نوع از صندوق‌ها تا تاریخ ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۰ نسبت به تاریخ ۳۰ دی ماه ۱۳۹۹ معادل ۶.۸۵ درصد افزایش یافت و از ۷۳ صندوق به ۷۸ صندوق رسید. ارزش دارایی صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام نیز با ۱۴.۴۸ درصد افزایش، از ۴۹۳ هزار و ۴۲۲ میلیارد و ۱۱۱ میلیون ریال به ۵۶۳ هزار و ۸۷۴ میلیارد و ۳۹۰ میلیون ریال رسید.

* صندوق سرمایه‌گذاری مختلط: تعداد این نوع از صندوق‌ها تا تاریخ ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۰ نسبت به تاریخ ۳۰ دی ماه ۱۳۹۹ معادل ۵ درصد افزایش یافت و از ۲۰ صندوق به ۲۱ صندوق رسید. در حالی‌که ارزش دارایی صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلط با ۳.۹۱ درصد کاهش، از ۲۸ هزار و ۸۶۶ میلیارد و ۲۱۷ میلیون ریال به ۲۷ هزار و ۷۳۷ میلیارد و ۹۵۹ میلیون ریال رسید.

* صندوق‌های سرمایه‎‌گذاری اختصاصی بازارگردانی: تعداد این نوع از صندوق‌ها تا تاریخ ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۰ نسبت به تاریخ ۳۰ دی ماه ۱۳۹۹ معادل ۱۵.۵ درصد افزایش یافت و از ۵۸ صندوق به ۶۷ صندوق رسید. ارزش دارایی صندوق‌های سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی با ۴۵.۷۱ درصد افزایش، از ۶۶۲ هزار و ۷۹۸ میلیارد و ۷۹۸ میلیون ریال به ۹۶۵ هزار و ۷۸۸ میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال رسید.

* صندوق‌های سرمایه‎‌گذاری در اوراق بهادار مبتنی بر کالا: تعداد این نوع از صندوق‌ها تا تاریخ ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۰ نسبت به تاریخ ۳۰ دی ماه ۱۳۹۹ معادل ۱۶.۶۶ درصد افزایش یافت و از ۶ صندوق به ۷ صندوق رسید. ارزش دارایی صندوق‌های سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار مبتنی بر کالا نیز با ۲۷.۷۶ درصد افزایش، از ۱۹ هزار و ۴۵۴ میلیارد و ۸۴۰ میلیون ریال به ۲۴ هزار و ۸۵۵ میلیارد و ۱۸۸ میلیون ریال رسید.

براساس آمارهای به‌دست آمده از صندوق‌های سرمایه‌گذاری، تعداد ۲ میلیون و ۴۹۵ هزار و ۸۷۳ سرمایه‌گذار غیرمستقیم طی دوره ۶ ماهه منتهی به ۳۱ شهریو ماه ۱۴۰۰ جذب این صندوق‌ها شده‌اند.

سایر نهادهای مالی

مجموع شرکت‌های سرمایه‌گذاری و هلدینگ‌ها نیز حکایت از افزایش ۶.۱ درصدی در تعداد این شرکت‎‌ها دارد. براین اساس، تعداد شرکت‌های سرمایه‌گذاری و هلدینگ‌ها از ۲۱۴ شرکت در تاریخ ۳۰ دی ماه ۱۳۹۹ به ۲۲۷ شرکت در تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ رسید.

همچنین، در سایر نهادهای مالی نیز رشد ۸.۳۲ درصدی در تعداد مشاهده شد و از ۷۲۱ شرکت به ۷۸۱ رسید.

در میان سایر نهادهای مالی، تعداد شرکت‎های سبدگردان از افرایش قابل‌توجهی برخوردار شدند و از ۳۵ شرکت به ۴۹ شرکت طی ۸ ماهه یادشده، رسیدند که نشان از افزایش ۴۰ درصدی در تعداد دارد.

براساس آمارهای به‌دست آمده، می‌توان گفت با توجه به ریسک سرمایه‌گذاری در سال ۱۳۹۹ و همچنین توسعه نهادهای مالی و رفع انحصار از آنها، سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در میان سهامداران با اقبال بیشتری مواجه شده و صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیز رشد داشته‌اند.

 

به‌منظور گسترش تعاملات و همکاری‌های فی‌مابین و ایجاد هم‌افزایی لازم و پایه‌ریزی یک اتحاد استراتژیک مالی و اعتباری و با هدف ارزش‌آفرینی برای مشتریان، سهامداران، کارکنان و مجموعه ذی‌نفعان، تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین بانک آینده و شرکت صنایع الکترونیک ایران (صاایران) توسط دکتر محمد فطانت و شاهرخ شهرام مدیران عامل این دو مجموعه به امضاء رسید.

 

به گزارش اقتصادرسا ؛همکاری مشترک طرفین برای ارائه انواع خدمات در زمینه‌های مختلف بانکی، مالی و سایر حوزه‌های مورد توافق دو طرف در چارچوب قوانین و مقررات موضوع این تفاهم‌نامه است.

تامین مالی پروژه‌ها و سازمان‌های زیرمجموعه فعال، اعطای تسهیلات و تعهدات، ارائه خدمات ارزی و هم‌چنین خدمات ویژه کارکنان شرکت از جمله: اعطای وام قرض‌الحسنه، اعطای تسهیلات خرید کالا در چارچوب طرح‌های آینده‌داران، طراوت و کارگشا، عرضه انواع خدمات بانکداری الکترونیکی از جمله: خدمات بانکداری باز مبتنی بر (Open API)، وب‌سرویس‌های احراز هویت و بانکی، خدمات مربوط به سرویس درگاه پرداخت هوشمند و استرداد وجه متمرکز و سایر خدمات بانکی از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه مشترک است.

 

اقتصادرسا_شرکت بیمه تجارت‌نو جشنواره ای را با عنوان 360 درجه برگزار می کند.

 

به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی بیمه تجارت‌نو؛ شرکت بیمه تجارت‌نو به منظور تسهیل شرایط فروش و ایجاد مشتریان جدید جشنواره ۳۶۰درجه را با حداکثر تخفیفات، ۷۰درصد در رشته های بیمه ای بدنه اتومبیل، آتش سوزی مسکونی-غیرصنعتی و ۶۰ درصد در رشته حوادث انفرادی از تاریخ ۴ شهریور تا ۱۳ آذر ۱۴۰۰ برگزار می کند.

روتیتر: مدیرعامل بانک دی در مراسم عطرافشانی مزار شهدای گمنام دانشگاه امام حسین(ع):

برات کریمی، مدیرعامل بانک دی در مراسم عطرافشانی مزار شهدای گمنام دانشگاه امام حسین(ع)، دفاع مقدس را یادآور مکتب سیدالشهدا و یک الگوی کامل از اراده و همت و یکپارچگی ملت برای ایستادگی و موفقیت دانست.

 


به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط‌عمومی بانک دی، برات کریمی، مدیرعامل بانک دی در این مراسم که به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور رییس هیئت‌مدیره، مدیران ارشد و جمعی از کارکنان این بانک برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن هفته دفاع مقدس با تأکید بر جایگاه والای شهیدان به‌ویژه شهدای گمنام آرمیده در دانشگاه امام حسین(ع) گفت: شهیدان ما با خون خویش شجره طیبه انقلاب را آبیاری کردند، کسانی که مرگ عزتمندانه را بر زندگی با ذلت ترجیح دادند و در مسیر اطاعت از ولی زمان خود بر اعتلا و عزت اسلام و کشور اسلامی افزودند.
وی یادآور شد: دفاع مقدس الهام گرفته از مکتب سید الشهدا و شهدای کربلا بوده و موجب شد بسیاری از کشورهای مسلمان جهان از این اتفاق الگو بگیرند و در عصر کنونی بسیاری از جنگ‌هایی که ملت‌های مسلمان علیه زورگویان برپا کرده‌اند، با الگوبرداری از دفاع مقدس است.
کریمی با اشاره به اینکه دفاع مقدس یکی از مبارزات طولانی تاریخ است که 8 سال به طول انجامید، گفت: این دفاع عزتمندانه موجب شد به تمام ملت‌های مسلمان جهان ثابت شود که با جهاد و مبارزه می‌توان حق مظلومان را از ظالمان گرفت.
مدیرعامل بانک دی، عزت ایران اسلامی وامنیت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را مرهون تلاش‌های رزمندگان و شهدای جنگ تحمیلی دانست و گفت: پیام شهدا ولایت مداری، دینداری و استکبارستیزی است و صیانت از خون شهدا مهم‌ترین وظیفه ما برای تداوم این مسیر غرورآفرین است.
کریمی، فرصت خدمت در بانک دی و ارائه خدمات به جامعه بزرگ ایثارگری و خانواده معزز شهدا را سعادتی بزرگ دانست و ابراز امیدواری کرد تمامی مسئولان و همکاران بانک دی بتوانند از این فرصت خدمت‌گزاری نهایت بهره را ببرند تا در پیشگاه خداوند، مردم عزیز ایران و خانواده معزز شهدا و جامعه بزرگ ایثارگری رو سفید باشند.
کارکنان بانک دی در این آیین معنوی با قرائت زیارت عاشورا و اهدای شاخه های گل و شستشوی قبور مطهر شهدا با گلاب، ضمن ادای احترام به روح بلند شهدا بار دیگر با آرمان های امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.
همچنین در پایان این مراسم، کارکنان بانک دی در آستانه اربعین حسینی با برگزاری پیاده‌روی نمادین، دل‌های خود را به زائران اربعین حسینی گره زدند.

اقتصادرسا_حجم تسهیلات غیرجاری بانک ایران‌زمین مطابق استاندارد است.

 


به گزارش اقتصادرسا ؛بانک ایران‌زمین طی سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی برای کاهش مطالبات غیر جاری انجام داده و بررسی‌ها نشان می‌دهد این تلاش‌ها به نتایج مطلوب رسیده است.

ازجمله مشکلات نظام بانکی در اقتصاد ایران افزایش حجم تسهیلات غیرجاری (مطالبات معوق) است. وجود مطالبات غیرجاری، آثار منفی بسیاری برای بانک‌ها و مؤسسات مالی به همراه داشته و حتی می‌تواند آن‌ها را به مرز ورشکستگی هدایت نموده و با بحران‌های پیدا و پنهان زیادی همراه سازد. چاره نیندیشیدن در این خصوص، ضمن آنکه هرسال بخش مهمی از دارائی‌های بانک‌ها را ناکارآمد می‌نماید، آثار مستقیم آن نیز بر نتیجه کارکرد و سودآوری این‌گونه مؤسسات در قالب هزینه مطالبات مشکوک الوصول سایه می‌افکند. درنهایت استمرار این وضعیت، بانک‌ها را با ریسک مواجه نموده و در سطوح مختلف، رتبه اعتباری آن‌ها را به‌شدت کاهش داده و موقعیت آن‌ها را متزلزل می‌نماید. آثار مستقیم آن کاهش میزان سود هر سهم بانک و کاهش ارزش سهام در بازار معاملات سهام، یعنی کاهش ثروت سهامداران آن است. این موضوع همچنین به‌صورت غیرمستقیم تأثیر بر نگرش مردم در مورد بانک و کاهش درجه‌ی اعتماد آنان، اثر خواهد داشت. توجه به این موضوع موجب می‌گردد مدیران بانک‌ها و مؤسسات اعتباری به مسئله ریسک و نحوه مدیریت آن در همه ابعاد محتمل (نقدینگی، اعتباری، عملیاتی و …) توجه ویژه‌ای نمایند. لذا توجه به میزان مطالبات غیر جاری بانک‌ها و آگاهی مسئولین از شیوه اقدام برای کاهش آن، می‌تواند در راستای شفاف‌سازی و اصلاح شرایط حاکم بر نظام پولی و بانکی کشور، بسیار مؤثر و کارگشا باشد.

به‌موجب دستورالعمل‌های بانک مرکزی در مورد طبقه‌بندی دارائی‌ها، تسهیلات اعطایی با توجه به کیفیت به ۴ دسته به شرح زیر طبقه‌بندی می‌شود. کیفیت هر فقره تسهیلات بر پایه سه عامل (زمان، وضعیت مالی مشتری و صنعت یا رشته فعالیت ایشان) ارزیابی می‌شود. ۱- طبقه جاری: پرداخت اصل و سود تسهیلات و یا بازپرداخت اقساط در سررسید صورت گرفته و یا حداکثر در فاصله ۲ ماه از سررسید اقساط قرارداد پرداخت شود. ۲- طبقه سررسید گذشته: از تاریخ سررسید اصل و سود تسهیلات و یا تاریخ قطع بازپرداخت اقساط بیش از ۲ ماه گذشته است، لیکن تأخیر در بازپرداخت بدهی هنوز از ۶ ماه تجاوز نکرده است. ۳- طبقه معوق: اصل و سود تسهیلاتی که بیش از ۶ ماه و کمتر از ۱۸ ماه از تاریخ سررسید و یا از تاریخ قطع بازپرداخت اقساط سپری‌شده و مشتری هنوز برای بازپرداخت مطالبات بانک اقدامی ننموده است. ۴- طبقه مشکوک الوصول: مبلغ کل اصل و سود تسهیلاتی که بیش از ۱۸ ماه از سررسید و یا از تاریخ قطع بازپرداخت اقساط آن‌ها سپری‌شده و مشتری هنوز اقدامی در راستای بازپرداخت بدهی خود انجام نداده است.

همچنین مطالبات بانک بابت اعتبارات اسنادی و ضمانت‌نامه‌های پرداخت‌شده، زمانی که حداکثر طی ۲ ماه به حیطه وصول درنیاید، به‌طور مستقیم به طبقه مشکوک الوصول منتقل می‌گردد. نکته دوم اینکه آن بخش از مطالبات بانک‌ها که صرف‌نظر از تاریخ سررسید به دلایلی همچون ورشکستگی و یا علل دیگر قابل وصول نباشند، با تصویب هیئت‌مدیره بانک، به‌عنوان مطالبات سوخت شده تلقی و از حساب‌ها خراج می‌شوند. اما اگر به هر دلیل مقرر شد، مانده تسهیلات مذکور در حساب‌های بانک باقی بماند، ضروری است مانده مذکور در طبقه مشکوک الوصول منظور گردد.

افزایش مطالبات معوق بانکی پیامدهای بسیار ناگواری بر پیکره اقتصاد کشور بر جای می‌گذارد که اثرات این پیامدها را می‌توان در سه بخش مشاهده نمود: ۱- تأثیر افزایش مطالبات بانکی بر کاهش اطمینان مردم به شبکه بانکی (سپرده‌گذاران، متقاضیان تسهیلات و سهامداران) ۲-آثار بد افزایش مطالبات بانکی بر اقتصاد کشور به علت کاهش نقدینگی (افزایش بیکاری، تعطیلی واحدهای تولیدی و کاهش تولید ناخالص ملی و آثار منفی بر بازار سرمایه) ۳- پیامدهای افزایش مطالبات معوق بر شبکه بانکی، شامل: کاهش توان بانک‌ها در اعطای تسهیلات جدید، کاهش نقدینگی بانک‌ها در پی خروج و کاهش منابع قابل تخصیص، کاهش سودآوری بانک‌ها، کاهش ارزش بازار و قیمت سهام بانک‌ها، افزایش ریسک و کاهش رتبه بانک‌ها، کاهش دسترسی و بهره‌برداری از منابع بین‌المللی، منظور نمودن درآمدهای تحقق‌نیافته به درآمدهای قطعی.

بانک ایران‌زمین طی سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی برای کاهش مطالبات غیر جاری انجام داده و بررسی‌ها نشان می‌دهد این تلاش‌ها به نتایج مطلوب رسیده است. به‌طوری‌که براساس گزارش بانک مرکزی، از زمستان سال ۹۷ تا پایان سال ۱۳۹۹ نسبت تسهیلات غیرجاری به‌کل تسهیلات (ریالی و ارزی) از ۱۰ درصد به ۸٫۵ درصد کاهش‌یافته است. این میزان برای بانک ایران‌زمین حدود ۵٫۲ درصد است.

اقتصادرسا _  در بخشی از پیام سید امین جوادی مدیرعامل موسسه اعتباری ملل آمده است:این ضایعه دردناک و عظیم و فقدان این عالم علامه برای اسلام و مسلمین جبران ناپذیر است.

به گزارش اقتصادرسا متن پیام بدین شرح است:
باسمه تعالی
وَ بَشِّرِ الصابِرین، اَلَذینَ اذا اَصابَتهُم مُصیبَه قالُو اِنّا لله وَ اِنا اِلَیهِ راجِعُون
قال رسول الله (ص): اذا مات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمه لایسدها شیء .
داغ ارتحال عالم جلیل القدر، عارف روشن ضمیر، فقیه ممتاز جهان اسلام موجب تاثر و اندوه فراوان گردید. بلاشک این ضایعه دردناک و عظیم و فقدان این عالم علامه برای اسلام و مسلمین جبران ناپذیر است. اینجانب رحلت عالم ربانی و استاد العرفا حضرت آیت الله العظمی حسن زاده آملی را محضر حضرت حجت ابن الحسن ارواحنا فداه ، مقام عظمای ولایت، مراجع عظام تقلید، حوزه های علمیه، مردم شریف و شهید پرور استان مازندران و بیت معظم ایشان تسلیت وتعزیت عرض می‌نمایم.
ان شاءالله در جوار رحمت بیکران الهی همنشین عالم آل محمد علیهم صلوات الله قرار گیرند.
والعاقبه للمتقین
سید امین جوادی
مدیرعامل موسسه اعتباری ملل

آیا تابحال به انجام پرداخت‌های آنلاین خود بدون نیاز به ورود به درگاه پرداخت اینترنتی، وارد کردن اطلاعات کارت بانکی و دردسرهای رمز پویا فکر کرده اید؟ آپ برای اولین بار در ایران این امکان را برای کاربران فراهم کرده است. اگر کاربر اپلیکیشن آپ هستید، کافی ست به آیکون پرداخت مستقیم در صفحه دوم اپلیکیشن آپ مراجعه و این روش پرداخت را برای سفارش‌های اسنپ فود خود فعال کنید. اگر کسب‌وکاری هستید که در صدد ارائه این روش پرداخت به کاربران و کاهش نرخ ریزش کاربران در مرحله پرداخت هستید، کافی ست با ایمیل ‏DirectDebit[at]asanpardakht.ir در ارتباط باشید.


امروزه دغدغه‌های فکری مختلف، اجازه تمرکز کافی را برای دیگر امور زندگی از ما سلب کرده‌اند. برای مثال چندین بار پیش آمده است که پرداخت ماهانه قبوض، پرداخت اقساط، شارژ اینترنت، شارژ اشتراک ماهانه فلان سرویس و غیره را فراموش کرده‌ایم و دردسرهای بعد از آن، چیزی جز هدر‌دادن وقت و بهم ریختن اعصاب نبوده است.

گاهی اوقات هم که قصد داریم این تراکنش‌ها را انجام دهیم، انواع مشکلات از جمله فراموش کردن شماره کارت، CCV2 و …، ارسال نشدن رمز پویا، اشتباه وارد کردن اطلاعات، مشکلات اینترنت و غیره، مجددا تمرکز و وقت ما را به بازی می‌گیرد!

اما اکنون اپلیکیشن آپ راه‌حل رفع چالش‌های ذکر شده را با سرویس «پرداخت مستقیم» ارایه داده است.

پرداخت مستقیم یا دایرکت‌دبیت (Direct Debit)  سرویسی است که کاربران با استفاده از آن می‌توانند پرداخت‌های خرد و پرتکرار  و همچنین پرداخت‌های دوره‌ای/اشتراکی مربوط به خدمات مختلف را تا سقف مشخص شده‌ بدون اینکه به درگاه پرداخت اینترنتی مراجعه کنند یا نیاز به وارد کردن اطلاعات کارت بانکی و رمز پویا باشد را تنها با یک کلیک و یا به صورت اتوماتیک انجام دهند.

در این عملیات، کاربر پس از اینکه بانک و حساب خود را مشخص کرد به شرکتی که پروسه پرداخت مستقیم (آپ) را به عهده دارد اجازه می‌دهد تا برای پرداخت ھزینه‌هایی مانند صورتحساب قبض، پرداخت اقساط، خرید روزانه، سفارش غذا و غیره را تا سقف مشخص شده توسط کاربر و بدون نیاز به وارد کردن اطلاعات کارت بانکی، از حساب مشخص شده را برداشت کند.

برای نمونه اگر به طور روزانه یا در تعداد دفعات زیاد اقدام به ثبت سفارش غذا از طریق اسنپ‌فود دارید، باید در هر مرتبه اطلاعات کارت بانکی خود را وارد نمایید و رمز پویا دریافت کرده و مجدد آن را در قسمت‌های مربوطه درج کنید. اما با سرویس پرداخت مستقیم آپ می‌توانید این پروسه را بدون اینکه درگیر اتلاف وقت برای درج اطلاعات کارت بانکی و رمز پویا شوید، به صورت لحظه‌ای و با سقف برداشت تعیین شده، به صورت اتوماتیک انجام دهید.

در حال حاضر امکان اتصال حساب از ۱۱ بانک شامل بانک ملت، ملی، سامان، انصار، ایران زمین، سرمایه، پست بانک، مهر ایران، سینا، دی، ملت در سرویس پرداخت مستقیم آپ وجود دارد. به زودی امکان دسترسی و تعریف حساب از دیگر بانک‌ها نیز درنظر گرفته خواهد شد.

سرویس پرداخت مستقیم آپ، در خدمت کسب‌وکار شما

آپ در راستای تقویت اکوسیستم کسب و کارهای نوپا و همچنین ارایه خدمات متنوع در بخش سرویس پرداخت مستقیم، امکان ارائه این سرویس به کسب و کار شما را در این بخش فراهم ساخته است.

قابل اشاره است که اپلیکیشن آپ با بیش از ۴۰ میلیون نصب، بزرگترین اپلیکیشن پرداخت در کشور است. بنابراین پذیرندگان و کسب‌وکارهای سرویس پرداخت مستقیم، در معرض دید تمامی این کاربران قرار خواهند گرفت.

    یک مزیت رقابتی قابل توجه برای کسب‌وکارهای پذیرنده

این روش پرداخت یک مزیت رقابتی قابل توجه برای کسب‌وکارهایی است که تمامی یا بخشی از کاربران آنها، پرداخت‌هایی پرتکرار و خرد و انجام‌ می‌دهند و یا حق اشتراک پرداخت می‌کنند.

    فراهم ساختن بهترین تجربه پرداخت برای کاربران

کاربر پس از فعالسازی قرارداد پرداخت لحظه‌ای، تمامی پرداخت‌های خود را تنها با یک اشاره و  یا بصورت خودکار انجام می‌دهد. این در حالی‌ست که پرداخت از طریق درگاه پرداخت اینترنتی مستلزم وارد نمودن اطلاعات کارت بانکی، دریافت رمز پویا و… در هر تراکنش پرداخت است. همچنین در این روش تمامی مراحل ساده و کاربرپسند برای اتمام انجام تراکنش درنظر گرفته شده است.

برای مشاوره و راهنمایی جهت ارایه خدمات «پرداخت مستقیم» برای کسب‌ و‌ کار خود با ایمیل ‏DirectDebit[at]asanpardakht.ir در ارتباط باشید.

روتیتر: سرپرست مدیریت نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس خبر داد:

اقتصادرسا_سرپرست مدیریت نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار از کوتاه شدن فرایند افزایش سرمایه شرکت‌ها خبر داد.

به گزارش اقتصادرسا ؛سرپرست مدیریت نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار با اعلام خبر گفت: با توجه به قدیمی بودن قوانین مربوط به فرایند افزایش سرمایه شرکت‌ها در قانون تجارت و همچنین کوتاهی برخی شرکت‌ها در انجام به موقع وظایف خود در مراحل افزایش سرمایه، در برخی موارد فرایند افزایش سرمایه زمانبر بوده و این موضوع گاهی به نارضایتی میان سهامداران شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار منجر می‌شود.

به گفته وحید روشن‌قلب، در حال حاضر اقداماتی برای اصلاح رویه‌های فوق در جریان است. مذاکرات لازم به‌منظور اصلاح قوانین قدیمی و همچنین طراحی سازوکار انجام افزایش سرمایه از محل مطالبات و آورده نقدی به‌صورت الکترونیکی برای حذف  فعالیت‌های زمانبر و هزینه‎بر از جمله این اقدامات است.

وی طرح الکترونیک شدن افزایش سرمایه در فرایند مشارکت سهامداران از محل آورده نقدی و مطالبات را از جمله رویه‌های در دست اقدام برشمرد و افزود: در صورت به سرانجام رسیدن این طرح، برخی قوانین فعلی نیز اصلاح می‌شوند.

سرپرست مدیریت نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس در همین راستا ادامه داد: می‌توان امیدوار بود فرایند شرکت در افزایش سرمایه توسط سهامداران تسهیل شود و نیازی به مراجعه به بانک و مراکز پستی برای ارسال مدارک مربوطه نباشد. از طرف دیگر، این امر برای شرکت‌ها نیز منجر به کاهش مدت زمان و هزینه انجام فرایند و همچنین افزایش دقت در خصوص استخراج نتایج شرکت سهامداران در افزایش سرمایه می‌شود.

وی افزود: از سوی دیگر، عدم انجام به موقع فرایند افزایش سرمایه منجر به نارضایتی به حق برخی سهامداران شده است که بخشی از آن مربوط به مشکلات موجود در ترکیب هیئت‌مدیره شرکت و به تبع آن طولانی شدن فرایند دریافت مجوز از ثبت شرکت‌ها و بخشی نیز به کوتاهی اعضای هیئت‌مدیره شرکت در انجام وظابف قانونی آنها باز می‌گردد.

روشن‌قلب در ارتباط با موضوعات مرتبط با تاخیر اعضا هیئت‌مدیره شرکت‌ها در انجام فرایند افزایش سرمایه خاطرنشان کرد: در این شرایط، سازمان بورس اقدام به دریافت دلایل و مدارک و مستندات از شرکت‌ها می‌کند و در صورت کافی نبودن دلایل، آرای مربوطه صادر خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اعتراض سهامداران شرکت گلتاش نسبت به طولانی شدن فرایند افزایش سرمایه تاکید کرد: سازمان بورس پیگیری‌های لازم به‌منظور جلوگیری از طولانی‌تر شدن فرایند افزایش سرمایه را انجام داده و مجوز های مورد نیاز شرکت را نیز در سریع‌ترین زمان صادر کرده است.

سرپرست مدیریت نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس ادامه داد: هیئت مدیره شرکت گلتاش، موظف به پیگیری و تسریع در انجام اقدامات لازم هستند و روز گذشته (۳ مهر ماه) نیز گزارشی از اقدامات خود در سامانه کدال منتشر کردند. بدیهی است در صورت عدم اقدام به موقع توسط شرکت، اقدامات لازم مطابق با قوانین موجود انجام خواهد شد.

بیمه رازی با امضای تفاهم‌نامه‌ای در همکاری با بانک آینده، بازار بزرگ ایران و هلدینگ گردشگری تامین اجتماعی، ریسک حوزه گردشگری و سرمایه‌گذاری در این حوزه را پوشش خواهد داد.

 


به گزارش اقتصادرسا به نقل ازروابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت بیمه رازی، با آغاز پاندمی کرونا بسیاری از مشاغل و حوزه‌های اقتصادی دچار آسیب‌های شدید و جبران ناپذیری شد که از این موارد می‌توان به حوزه گردشگری و سرمایه‌گذاری در گردشگری کشور اشاره کرد، از این‌رو به واسطه مسئولیت ذاتی شرکت‌های بیمه‌ای مبنی بر کاهش ریسک فعالیت‌های اقتصادی، بیمه رازی در کنار بانک آینده، بازار بزرگ ایران و هلدینگ گردشگری تامین اجتماعی (هگتا) قرار گرفت و با امضا تفاهم‌نامه همکاری، خدمات بیمه‌ای را در کنار سرمایه‌گذاری‌های مالی، ایجاد خرید اقساطی و ارائه خدمات اقامتی، پذیرایی و تفریحی میسر کردند.
این تفاهم‌نامه، زمینه ساز ایجاد یک همکاری استراتژیک در جهت ارزش آفرینی در زمینه‌های مختلف بانکی، مالی، سرمایه‌گذاری و بهره‌گیری از خدمات بیمه‌ای در حوزه گردشگری و کسب‌وکارهای مرتبط خواهد بود.
بنابراین گزارش ، بیمه رازی به عنوان اولین شرکت بخش خصوصی صنعت بیمه، بیمه‌نامه‌های متنوعی در زمینه پوشش ریسک گردشگری به همراهان خود ارائه می‌کند.

ارائه خدمات بانکی و بیمه ای، ایجاد زمینه خرید اقساطی و ارائه خدمات اقامتی، پذیرایی و تفریحی موضوع این تفاهم نامه است.

گفتنی است به منظور گسترش همکاری­­ های فی­ مابین و ایجاد هم‌افزایی لازم، پایه ریزی یک اتحاد استراتژیک و در جهت ارزش ­آفرینی برای مشتریان، سهامداران و دیگر ذی­نفعان، این تفاهم‌نامه­ با مفاد همکاری مشترک در زمینه‌های مختلف بانکی، مالی، سرمایه­‌گذاری و بهره‌گیری از خدمات بانکداری الکترونیکی در حوزه گردشگری و کسب و کارهای مرتبط، در چارچوب ضوابط و مقررات جاری، به امضای رؤسای هیأت مدیره و مدیران عامل رسید.

نایب رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه دانا در آستانه 31 شهریور ماه، در پیامی، آغاز هفته دفاع مقدس را گرامیداشت.

 

به گزارش اقتصادرسا به نقل از  روابط عمومی بیمه دانا، متن پیام دکتر کاردگر به شرح زیر است:

 
هوالشاهد
و آنها که در راه ما جهاد کنند، قطعاً به راه‌های خود هدایتشان خواهیم کرد و خداوند با نیکوکاران است.
                                                                                                                                                                                            (سوره عنکبوت آیه 69)

هر چه انقلاب دارد از برکت مجاهدت شهدا و ایثارگران است (امام خمینی ره)

هر ملتی که به خودباوری نرسد، به شکوفایی نخواهد رسید و هر جامعه‌ای که به فکر شکوفایی نباشد، لاجرم به دریوزگی و وابستگی تن خواهد داد.

دفاع مقدس احیا کننده اتحاد مردمی بود که سالیان متمادی استعمار حاکم بر رژیم طاغوت خود باوری و ارزش های اسلامی را از آنها ستانده بود و آنان بار دیگر با اعتماد به نفس، تار و پود اسارت وابستگی را گسستند تا برای عزت و عظمت دینشان، جامعه‌ای خود شکوفا داشته باشند.

دفاع مقدس دستاوردهای بزرگ و فراوانی به دنبال داشت. یکی از مهمترین آنها، دستاوردهای سیاسی است.

بسیج همگانی مردم دلاور ایران بیش از هر چیز نشان از وحدت ملی و التزام جمعی ایرانیان به حفظ منابع و مرزها و سرمایه های ملی بود و به زور مدارانی که چشم طمع به گنجینه‌های کشور داشتند فهماند که نمی توانند با زر و زور و تزویر ملتی را به استثمار خود در آورند.

این ملت با لبیک به فرمان مقتدای خود با حضور در جبهه های نبرد و با نثار جان خویش درهای وابستگی به بیگانه را بستند و حماسه ماندگار ایستادگی را رقم زدند.

آنچه توانست به انقلاب اسلامی مصونیت لازم را ببخشد برکات و آثار مثبت دفاع مقدس بود که خداوند در سایه رهبری حکیمانه حضرت امام (ره) به مردم ارزانی داشت و در حقیقت هشت سال دفاع جانانه ازکیان اسلامی حق بیمه‌ای بود که باید پرداخت می شد تا انقلاب اسلامی در مسیر اسلام ناب محمدی پایدار بماند.

و الحق خون بهای شهیدان این جنگ نابرابر، تداوم و استمرار حرکت اصیل انقلاب اسلامی بود.

حال در آستانه فرارسیدن اربعین سرور سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) ضمن تسلیت این ایام, فرارسیدن چهل و یکمین سالگرد هفته دفاع مقدس،را به عموم بزرگواران خانواده معظم شاهد، جانبازان، ایثارگران،آزادگان، رزمندگان عزیز تبریک گفته، سربلندی و عزت روز افزون عموم ملت قهرمان ایران را از خداوند منان مسئلت دارم.

 

روتیتر: گزارش عملکرد شش ماهه روابط عمومی بیمه رازی منتشر شد؛

روابط عمومی شرکت بیمه رازی گزارش عملکرد شش ماهه خود را منتشر کرد . این گزارش از زمان تصدی جناب آقای دکتر علی جباری به سمت مدیریت عامل شرکت بیمه رازی تنظیم و تهیه شده است و شامل ۸ بخش : تدوین استراتژی ، رسانه ، فضای مجازی ، تبلیغات ، مراسم ها ، مرکز ارتباط با مشتریان ، امور بین الملل و کسب افتخارات روابط عمومی و اموربین الملل بیمه رازی می باشد.

به گزارش اقتصادرسا؛ روابط عمومی بیمه رازی در حالی توانسته آمار اخبار منتشر شده مربوط به این بنگاه بزرگ اقتصادی  در رسانه ها را طی نیمه نخست امسال بیش از ۱۷۰۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش دهد که هزینه صرف شده برای این مهم،  تنها ۴ درصد رقم هزینه شده در مدت مشابه طی سال گذشته است.

همچنین بر اساس این گزارش ارزیابی های صورت گرفته حاکی از آن است که تولید اخبار و محتوای رسانه ای مرتبط با این شرکت در رسانه های عمومی نیز طی شش ماه نخست سال جاری، ۱۸۰۰ درصد نسبت به دوره مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

تولید بیش از ۵۰۰ گزارش، خبر و محتوای رسانه ای در این مدت،‌ باعث شده است که عملکرد بیمه رازی در رسانه های دیداری و شنیداری به خوبی بازتاب داشته باشد . بررسی ها حاکی از آن است که در شش ماه گذشته این شرکت در رسانه های مکتوب و مجازی بیش از ۳۸۰ میلیون بار دیده شده است که این رکوردی جدید در صنعت بیمه محسوب می شود.

راه اندازی استودیو خبر بیمه رازی بعنوان مجموعه حرفه ای تولید اخبار و محتوا و مکانی اختصاصی برای خبرنگاران حوزه بیمه ، ایجاد تلوزیون رازی که همه محتواهای چند رسانه ای تولیدی در آن تجمیع شده است،‌ صفر شدن اخبار منفی با برگزاری نشست های رسانه ای پیاپی ،  انتشار دو شماره ماهنامه هوشمند و  ۶۰ شماره روزنامه رازی و انعکاس اخبار و رویدادهای شرکت در آن به صورت چند رسانه ای از دیگر اقدامات روابط عمومی شرکت در دوره جدید فعالیت است.

فضای مجازی نیز پذیرای حجم زیادی از محتواهای رسانه ای تولید شده از سوی بیمه رازی بوده است به طوریکه اکنون صفحه اینستاگرام بیمه رازی پرمخاطب ترین صفحه صنعت بیمه است و بدیهی است که برگزاری ۵۰ نشست آنلاین و مستمر در صفحه این پلتفرم، سه شنبه های پاسخگویی و جشن ضیافت نور تاثیر بسزایی در این دستاورد داشته است.

در حال حاضر صفحه اینستاگرام بیمه رازی بیش از ۳۰ هزار نفر و کانال تلگرام شرکت بیش از ۲۰ هزار نفر دنبال کننده دارند در حالیکه پیش از این تعداد اعضاء به زحمت به چهار هزار نفر می رسید.

در این حال انجام اقدامات فوق و همچنین استفاده از پتانسیل مجری باسابقه و شناخته شده رسانه ملی، محمد رضا حیاتی در ایجاد یک رویداد چالشی میان مخاطبان، تولید استیکرهای منقوش به لوگوی بیمه رازی و نیز تهیه و انتشار بیش از ۱۵۰ کلیپ و محتوای ویدئویی و تولید بیش از ۲۰۰ عنوان پوستر و محتوای گرافیکی در طرح های مناسبتی و طرح های بیمه ای ، طراحی و چاپ ۵ عنوان جنرال کاتالوگ دو زبانه و هوشمند تنها با ۴ درصد هزینه های سال گذشته، گام بزرگی در راستای پیاده سازی اهداف استراتژیک بیمه رازی به شمار می آیند.

برگزاری هجدهمین سالگرد بیمه رازی در آسایشگاه ثارالله جانبازان تهران با حضور مدیرعامل و اعضای هیات مدیره نیز اقدامی  مبتکرانه محسوب شده و نشان از اعتقاد راستین ایشان به ارزشها و آرمانهای انقلاب اسلامی دارد.

تهیه دو تمبر اختصاصی مناسبتی بیمه رازی ، طراحی بیمه هنرمندان ، اصحاب رسانه و مدال آوران المپیک از دیگر اقدامات ابتکاری روابط عمومی بیمه رازی میباشند.

راه اندازی مرکز ارتباط با مشتریان و تعریف شماره ۴ رقمی ۸۲۸۷ با پاسخگویی شبانه روزی با ابزارهای نوین نظرسنجی به صورت برخط و سامانه پیامکی از دیگر اقدامات این مدیریت است که رضایتمندی مشتریان را در پی داشته است.

روابط عمومی بیمه رازی در مدت تصدی مدیرعاملی دکتر علی جباری و با حضور دکتر ناصرالدین اسلامی فرد توانسته است عنوان روابط عمومی برتر صنعت بیمه را از آن خود کند و تقدیرنامه عملکرد از رییس کل بیمه مرکزی ، دبیرکل سندیکای بیمه گران کشور ،وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت ورزش و جوانان کسب نماید.

روابط عمومی و امور بین الملل بیمه رازی در شش ماهه نخست فعالیت خود، حضوری پرشور در صنعت بیمه داشته و رکوردهای جدیدی در این صنعت اثر گذار به ثبت رسانده است. باید دید در شش ماهه دوم چه برنامه ای را برای رشد و تعالی این شرکت خوشنام پیاده خواهد کرد.

 

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top