بانک توسعه صادرات ایران با توجه به انتشار نسخه جدید سیستم عامل گوشی آیفون ( IOS 15 ) و عدم سازگاری اپلیکیشن همراه بانک هما و رمزساز ریما با آن، اطلاعیه داد.

 


به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات به نقل از مدیریت امور فناوری اطلاعات و ارتباطات، ضروری است کاربران در صورت نیاز به استفاده از اپلیکیشن های بانکی یاد شده تا زمان بروز رسانی آنها، از ارتقاء سیستم عامل گوشی های خود به IOS 15 خودداری کنند.
در ادامه این اطلاعیه آمده است که، به محض بروز رسانی برنامه همراه بانک هما و رمزساز ریما منطبق با سیستم عامل IOS15، اطلاع رسانی لازم انجام خواهد شد.

همزمان با فرا رسیدن ماه مهر و آغاز فصل مدارس، مدرسه ابتدایی پسرانه" کارآفرین"در استان کرمانشاه با حضور مقامات استانی و اعضای هیات مدیره بانک ​کارآفرین افتتاح شد.


به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی بانک کارآفرین،  این بانک در راستای  عمل به تعهدات خود در  قالب مسئولیت اجتماعی با انعقاد قرارداد با سازمان  نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و مجمع خیرین مدرسه ساز  در ساخت  این مدرسه  همکاری داشته است.

 این مدرسه، در زمینی به مساحت ۱۴۰۰ متر مربع و   با ۶۸۳ متر زیربنا بصورت ۶ کلاسه ساخته شده است که ظرفیت پذیرش ۳۲۰ دانش آموز در مقطع ابتدایی را دارد. طبق اظهارات مسوولان استانی این مدرسه از ابتدای مهر ماه سال جاری پذیرای دانش آموزان مقطع ابتدایی  استان کرمانشاه خواهد بود.

مراسم  افتتاحیه مدرسه ابتدایی پسرانه " کارآفرین "صبح روز جاری با حضور  آقایان مهدی سیف علیشاهی ، دکتر احمد بهاروندی از اعضای هیات مدیره بانک ، مهندس  فضل اله رنجبر فرماندار استان کرمانشاه، مهندس منوچهر فخری معاون استاندار ، دکتر باقری فرد مدیر آموزش و پرورش استان، مهندس نظری رییس سازمان نوسازی  مدارس  استان کرمانشاه، یزدان پناه مدیرکل آموزش و پرورش استان، افتخاری رییس مجمع خیرین استان، برگزار شد.

افتتاح مدرسه کارآفرین کرمانشاه

در این مراسم دکتر احمد بهاروندی عضو هیات مدیره و معاون مدیرعامل در امور توسعه سرمایه انسانی بانک ضمن ابراز خرسندی از افتتاح این مدرسه همزمان با آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ گفت: یکی از اعتقادات من این است که باید نام پرورش پیش از آموزش قرار داده شود چرا که موضوع پرورش بسیار مهم و قابل توجه است . به گونه ای که در احادیث و روایات از ائمه معصومین تاکید زیادی به توجه بر موضوع پروش داشته اند.

وی ادامه داد: واقعیت این است که تئوری های اقتصادی درتعیین رفاه جامعه عاجز هستند چرا که  فضای فکری و محیط فرهنگی -اجتماعی جوامع تعیین کننده میزان رفاه آن جامعه هستند که هیچ گاه در آمار کمی و اقتصادی جامعه دیده نمی شود.

دکتر بهاروندی یکی از مزیت های کشورمان را موضوع غنی آموزش و پرورش خواند و تاکید کرد:  بسیار دوست داشتم روزی بتوانیم به جای آموزش و پرورش از نام پرورش و آموزش استفاده کنیم چرا که مزیت های پرورشی می تواند روند رسیدن به  اهداف آموزشی را تسریع کند.

مدیر توسعه کسب و کار دیجیتال شرکت بیمه رازی از راه اندازی وب سرویس ثالث بیمه رازی برای نخستین بار در کل صنعت بیمه خبر داد.


به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بیمه رازی، حمیدرضا پروازی در شانزدهیمن جلسه سه شنبه های پاسخگویی که به صورت زنده و با حضور بیش از ۱۲۰۰ نفر از طریق صفحه اینستاگرام بیمه رازی پخش ‌شد با بیان اینکه چنین خدمتی همواره مورد تقاضای شبکه فروش صنعت بیمه بوده است،‌ اظهار کرد: شرکت بیمه رازی در این مسیر پیش قدم شده و به زودی تحولی اساسی در صنعت ایجاد خواهد شد.
او با اشاره به اینکه بر اساس سامانه جدید وب سرویس، افراد می توانند بیمه نامه خود را به صورت کاملا انتخابی بر روی کد نماینده ترجیحی صادر کنند، اظهار کرد: این کار نه تنها سرعت و دقت صدور بیمه نامه را افزایش می دهد، بلکه پرتفوی نماینده را نیز افزایش خواهد داد.
وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره آخرین نسخه اکوسیستم همراز،‌ گفت: با ارتقای زیرساخت های همراز و استفاده از PWA، به زودی همه قطعی ها و خطاها در این سامانه برطرف و استفاده از آن در همه سیستم عامل های تلفن همراه به سادگی ممکن خواهد شد.
مدیر توسعه کسب و کار دیجیتال شرکت بیمه رازی توسعه همکاری با نمایندگان همراستا با توسعه خدمات دیجیتال شرکت را یادآور شد و با بیان اینکه تا کنون ابزارهای متعددی از جمله امکان تولید لینک بازاریابی، مشاهده کارمزدها و غیره در اختیارشبکه فروش قرار گرفته است، گفت: علاوه بر امکان نرخ دهی هوشمند رشته آتش سوزی، نرخ دهی هوشمند رشته مسئولیت ایجاد خواهد شد.
پروازی همچنین از تلاش برای راه اندازی امکان فروش بیمه نامه های ثالث و بدنه بر روی سامانه همراز خبر داد و گفت: ایجاد چنین امکانی گرچه بسیار سخت است، اما برای شبکه فروش و شرکت بسیار اهمیت دارد و امیدواریم در آینده نه چندان دور محقق شود.
او در پاسخ به دغدغه های شبکه فروش مبنی بر این که ممکن است ایجاد اکوسیستم دیجیتال، فعالیت های آنها را بی اثر کند،‌ تاکید کرد که بیمه رازی، موبایل اپلیکیشن و وب سایت را دستیار دیجیتال نماینده می داند و افزود: قصد ما از توسعه ابزارهای دیجیتال، توانمندتر کردن شبکه فروش و در نهایت توسعه شرکت است.
به گفته پروازی، تبدیل خدمات شرکت بیمه رازی به شرکت ارائه دهنده خدمات دیجیتال با محوریت نمایندگان مهمترین دستور کار سال آینده خواهد بود.
مدیر توسعه کسب و کار دیجیتال شرکت بیمه رازی همچنین درباره آخرین وضعیت همکاری این شرکت با استارت آپ ها گفت: پس از اقدامات بیمه مرکزی در این زمینه، همکاری شرکت بیمه رازی با استارت آپ های فاقد مجوز تا دو ماه قطع شد و اما اکنون همکاری ما تنها با استارت آپ های دارای مجوز ادامه دارد.
وی همچنین با اشاره به اینکه بیمه رازی در پنجمین دوره ارزیابی ملی تحول دیجیتال جایگاه نخست را در صنعت بیمه کشور کسب کرده است،‌ گفت: بیمه رازی موفق شد تندیس برنزین سطح دو زبدگی دیجیتال و همچنین تقدیرنامه اهتمام به نوآوری دیجیتال را برای محصول هم‌بیمه‌گران در بستر بلاکچین از آن خود کند.
در پایان این نشست، تندیس پاسخگویی بیمه رازی توسط دکتر ناصرالدین اسلامی فرد مدیر روابط عمومی و بین الملل بیمه رازی به وی اهدا شد.
گفتنی است «سه شنبه های پاسخگویی» از ابتدای سال ۱۴۰۰ توسط روابط عمومی بیمه رازی برگزار شده و در این مدت مدیر عامل ، معاونین و مدیران ارشد این شرکت در برنامه زنده به سوالات مطرح شده از سوی نمایندگان و شبکه فروش پاسخ داده اند.

روتیتر: محمدمسعود سمیعی نژاد عملکرد دوساله گروه سرمایه گذاری پارسیان را تشریح کرد:

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری پارسیان از صرفه جویی ارزی بالغ بر 45میلیون یورویی، اشتغالزایی 4800 نفری و جذب بیش از 150 شرکت و 12 مرکز رشد دانشگاهی برای همکاری توسط این شرکت طی دو سال اخیر خبر داد.


به گزارش اقتصادرسا ؛محمدمسعود سمیعی نژاد، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری پارسیان؛ شناسایی و بومی سازی 1600 ردیف کالا شامل افزون بر 12000قطعه، کاهش نسبت درخواست های خرید خارجی به زیر 5 درصد، استفاده از فناوری های نوین و به روز دنیا در صنعت معدن و زنجیره تولید فولاد و کاهش مصرف آب و برق کارخانجات به میزان 15درصد را از دیگر دستاوردهای این شرکت ذکر کرد.
سمیعی نژاد در تشریح چگونگی دستیابی به موفقیت های گروه تصریح کرد: یکی از اصلی ترین گلوگاه‌ها برای تولید پایا و مستمر در کارخانه های تولیدی، تعمیر و نگهداری به موقع و نیز بهره گیری از قطعات یدکی و تجهیزات است که اکثرا تولید خارج هستند و به دلیل وجود تحریم ها، هم امکان دسترسی به آنها سخت تر از گذشته بوده و هزینه تمام شده آنها برای شرکت ها بالا است.
وی اظهار کرد: در راستای کاهش وابستگی به خارج و اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری، همچنین توانمندسازی شرکت های داخلی، در دو سال گذشته نهضت بومی سازی قطعات، فرآیندهای تولید در شرکت سرمایه گذاری پارسیان با هدف جلوگیری از خروج ارز و کاهش هزینه های تولید و به تبع آن افزایش بهره وری شروع شد.
سمیعی نژاد بیان کرد: در گام اول تیمی متشکل از نیروهای جوان شرکت در کنار افراد با تجربه تشکیل و هدف‌گذاری‌های لازم و نیز مسیرهای نیل به این اهداف مشخص و مسیر اجرایی تعیین شد. اکنون پس از گذشت 2سال از این اقدام، دستاوردهای آن را می توان بهینه سازی فرآیند های تصمیم گیری، ایجاد و افزایش خودباوری و انگیزه در مجموعه و نیز تولیدکنندگان داخلی و از همه مهمتر شناسایی توانایی‌ها و قابلیت‌های موجود در کشور دانست که علی رغم وجود، دیده نمی شوند.
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری پارسیان در پایان عنوان داشت: در حال حاضر از سرآمدان شرکت های فولادی در حوزه بومی سازی هستیم و امید است که با همت و تلاش همه جانبه، باعث رشد و تعالی کشور و نیز مجموعه بانک پارسیان باشیم.

روتیتر: رییس هیئت‌مدیره بانک دی:

رییس هیئت‌مدیره بانک دی سیاست‌های دولت جدید در گسترش همکاری‌های منطقه‌ای با همسایگان و ورود به قرارداد شانگهای را بزرگترین پتانسیل بانک دی برای هدفگذاری استراتژی‌های ارزی دانست.

 


به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط‌عمومی بانک دی؛ غلامرضا خلیل ارجمندی، رییس هیئت‌مدیره بانک دی در نشست با روسا و معاونان شعب ارزی این بانک با تشریح استراتژی‌های ارزی بانک دی در سال جاری به تشریح پتانسیل‌های موجود در منطقه برای توسعه سهم بازار در حوزه خدمات ارزی پرداخت.
در این نشست، ارجمندی با اشاره به سیاست‌های کلان بانک در مسیر تغییر پورتفولیو و نظام حکمرانی بانک دی گفت: مهمترین وزن پرتفوی درآمدی بانک دی در سال جاری به سمت درآمدهای مبتنی بر خدمات ارزی و بانکداری دیجیتال حرکت کرده است که در این راستا با راه‌اندازی سه کمیته عالی استراتژی و بودجه، فناوری اطلاعات و بین‌الملل استراتژی‌ها و سهم بازار این دو حوزه هدفگذاری و تعیین شده است.
وی پتانسیل حوزه ارزی را در کشور مطلوب دانست و تصریح کرد: موضوع خدمات ارزی و بین‌الملل یک موضوع بخشنامه‌ای صرف نیست و نیازمند ساختار، برنامه به روز و آگاهی از شرایط تحریمی و سیاست‌های خارجی نظام جمهوری اسلامی است.
وی افزود: با توجه به سیاست‌های دولت جدید در گسترش همکاری‌های منطقه‌ای با همسایگان، عضویت ایران در قرارداد شانگهای، انعقاد قرارداد 25 ساله با چین و برگزاری جام جهانی 2022 در قطر، پتانسیل‌های بسیار بزرگی برای بانک وجود دارد تا با تعریف مأموریت‌ها و استراتژی‌های جسورانه و طراحی خدمات و محصولات ارزی متنوع، سهم بازار خود را در این عرصه هدفگذاری و تأمین کند.
ارجمندی با اشاره به لزوم همگرایی حوزه‌های ریالی و ارزی در نگاه به مشتریان و طراحی بسته‌های جامع برای آنها گفت: حوزه‌های ریالی و ارزی مانند دو بال بانک هستند که باید با همگرایی با یکدیگر و ایجاد وحدت رویه، به سمتی حرکت کنند که در طراحی بسته‌های اعتباری برای مشتریان کلان، خدمات ارزی مورد نیاز مشتری نیز تعریف و ارائه شود.
وی تصریح کرد: یکی از نیازهای اساسی امروز مشتریان دسترسی به خدمات ارزی بر بستر اپلیکیشن‌های بانک است به گونه‌ای که از دو معاونت بین‌الملل و فناوری اطلاعات انتظار می‌رود با پیاده‌سازی فرایند ارائه خدمات ارزی در دی‌جت، زمینه دسترسی مشتریان را به خدمات ارزی تسهیل کنند.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد که بانک دی بتواند با گسترش آموزش‌های هدفمند و کاربردی برای شعب ارزی به جایگاه موثر و شایسته‌ای در حوزه ارزی در نظام بانکی کشور دست یابد.
در ادامه این نشست نادر حسن پور، معاون بین‌الملل بانک دی، با تأکید بر لزوم تطبیق خدمات ارزی شعب با ابلاغیه‌های قانونی بانک مرکزی و بخشنامه‌های داخلی بانک براز امیدواری کرد که با ثبت و انتقال تجربیات ارزی همکاران، در کنار ارائه آموزش‌های تخصصی به کارکنان، زمینه ارائه خدمات بهتر به مشتریان فراهم شود.

اقتصادرسا _چهارشنبه 31 شهریور ماه به عنوان آخرین مهلت جهت افتتاح حساب یا تکمیل موجودی و شرکت در پنجمین جشنواره حساب های پس انداز قرض الحسنه بانک سینا اعلام شد.

 

به گزارش اقتصادرسا؛بانک سینا به سنت سال های گذشته در سال جاری پنجمین دوره جشنواره حساب های پس انداز قرض الحسنه را اجرایی خواهد کرد. خیرین و سپرده گذاران برای شرکت در این دوره از قرعه کشی تنها یک روز فرصت دارند تا برای افتتاح حساب و یا تکمیل موجودی خود و همچنین بهره مندی از جوایز ارزنده این دوره اقدام کنند.
گفتنی است تمامی نیک اندیشان و خیرین، جهت مشارکت در این امر خیر تنها می توانند تا روز چهارشنبه 31 شهریور ماه 1400 نسبت به افتتاح حساب و یا تکمیل موجودی حساب خود به مبلغ حداقل 100 هزار تومان اقدام کنند و شانس برنده شدن خود را افزایش دهند. هر 50 هزار تومان در یک روز یک امتیاز محاسبه خواهد شد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید از طریق تماس با مرکز 24 ساعته ارتباط مشتریان به شماره 02141731، و یا مراجعه به وبسایت بانک سینا به نشانی https://www.sinabank.ir و اینستاگرام با شناسه sinabank_ir@ اقدام نمایید.

اقتصادرسا_مدیرعامل بانک سینا در هم اندیشی معاونت برنامه ریزی با معاونین مناطق، عملکرد مطلوب بانک و ارتقاء شاخص های عملکردی را ناشی از سرمایه گذاری صحیح و قابل اعتماد در زیرساخت ها، افزایش بهره وری، جذب منابع و کسب درآمد از طریق عملیات بانکداری دانست.

 

به گزارش جامعه ایده آل به نقل از روابط عمومی بانک سینا، دکتر ایمانی ضمن تسلیت اربعین سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، به بحث بصیرت و ولایت اشاره کرد و گفت: نقش بصیرت و ولایت در جنگ تحمیلی 8 ساله نشان داد دانایی و بصیرت امام(ره) اجازه دست یازی دشمنان به کشور را نداد و با وجود اینکه تمام دنیا علیه کشور اسلامی ایران بودند، بصیرت و ولایتمداری امام(ره) راه را بر سیاست های کثیف و بی رحمانه آنان بست.
دکتر ایمانی در ادامه سخنان خود به اتفاقات مثبت حادث شده در بانک اشاره کرد و گفت: بانک سینا وارد دوره جدیدی از فعالیت های بانکی شده و با وجود رقبای بانکی دیگر همچنان در ارتقاء شاخص ها و شفافیت صورتهای مالی پیشتاز دیگر رقبای مالی خود است.
مدیرعامل بانک سینا با تاکید بر ارائه مطلوب خدمات به مشتریان گفت: در فضای رقابتی با سایر بانک ها باید وارد مرحله جدید و جدی تری از عملیات بانکی شویم و با اجرای کارگاه های بهره وری به نتایج مطلوبتری برسیم. فضای بانک باید فضای جدیدتری برای فعالیت شود. قطعا در سال های آتی علاوه بر سود تسهیلات، باید برای ورود به اقتصاد هوشمند، طراحی، سیاستگذاری و برنامه ریزی مالی شود.
وی گفت: در شرایط امروز شبکه بانکی در بحث اقتصاد هوشمند باید به سمت فضای الکترونیک و دیجیتال و رمز ارزها پیش رود. این امر نیاز به ابزارهایی چون نیروی انسانی کارآمد و تحصیل کرده و فضای گسترده در حوزه شاخص ها و عملکرد دارد که خوشبختانه بانک سینا در این بخش با وجود نیروهای متعهد و کاردان سرآمد و پیشرو است.
مدیرعامل بانک سینا خاطرنشان کرد: برای پیشتاز و پیشرو ماندن در این بخش، نیازمند اطلاعات به روز، آگاهی، روش شناسی جدید و انگیزه لازم هستیم و سمت و سوی فعالیت در بانک باید به سمت دیجیتالی و الکترونیک پیش رود.
وی با ابراز خرسندی از شرایط مثبت بانک افزود: بر اساس جمع بندی و اطلاعات ارائه شده، بانک سینا در حال حاضر شرایط خوب و مثبتی را تجربه می کند. البته این شرایط مثبت نباید ما را در همین موقعیت فعلی ساکن کند؛ زیرا که رقبای استراتژیک بانک در همه حوزه ها فعالیت بانکی و مالی دارند و ما موظف به تلاش مستمر و خستگی ناپذیر برای پیشرفت و توسعه عملیات بانکی هستیم.
دکتر ایمانی در ادامه مروری بر وضعیت بانک در سال گذشته داشت و گفت: سال گذشته اتفاقات خوبی در شاخصهای اصلی بانک افتاد. درسال 99 حدود 53 هزار میلیارد ریال جذب منابع داشتیم که این رقم در 5 ماهه ابتدای سال 1400 با رشد 17.3 درصدی به حدود 57 هزار میلیارد ریال رسیده است. این در حالی است که اهداف مدنظر پایان مردادماه در بخش سپرده ها و مصارف بانک نیز محقق شده است.
دکتر ایمانی ابراز داشت: بانک سینا ملاک ارتقاء عملکرد را بر عملیات بانکداری واقعی می گیرد و هیچ گاه سبک و سیاق بنگاهداری و معاملات املاکی را پیشینه خود نساخته است.
وی تصریح کرد: استانداردسازی مطلوب و رشد اقتصادی فراگیر و با ثبات در بانک سینا، پرداخت سود قطعی به سپرده ها، کفایت سرمایه استاندارد و اخذ مجوز احداث چند شعبه جدید از بانک مرکزی را به همراه داشت و با توجه به حساسیت های بانک مرکزی نسبت به احداث شعب، بالابودن تراز مالی و صورت های مالی و شاخص های عملکردی این امتیاز را به بانک سینا داد که با احداث شعب جدید همواره همگام با سیاست های بانک مرکزی و نظام اقتصادی کشور گام بردارد.
دکتر ایمانی با قدردانی از تلاش بی وقفه همکاران خاطرنشان کرد: سرعت و تحول بخشی در امر تسهیلات از اقدامات خوب دیگری بود که صورت گرفت و موجب رضایت مشتریان شد. بانک سینا ارباب رجوع را ولی نعمت خود می داند و در ایفای مسئولیت های خود همیشه رضایت مشتری را در اولویت قرار داده است.
در این هم اندیشی دو روزه، جمعی از اعضای هیات مدیره، معاونین مدیرعامل، مدیران ستادی و مناطق نیز حضور داشتند و کارگاه های آموزشی مرتبط با حوزه برنامه ریزی برگزار شد.

روتیتر: مدیرعامل بانک سینا اعلام کرد:

اقتصادرسا_مدیرعامل بانک سینا در اولین "همایش تحول دیجیتال" بانک گفت: بانک ها برای ادامه حیات و پیشرفت در فضای رقابتی نیازمند حرکت در مسیر فضای الکترونیک و تحول دیجیتال و ارائه خدمات نوآورانه هستند و امروز اولین تحول دیجیتال در بانک سینا کلید خورد و انشاءاله شرایطی فراهم خواهد شد که بانک در آینده ای نه چندان دور از این تحول بهره مند شود.

 

به گزارش اقتصادرسا ؛دکتر ایمانی گفت: طی سی چهل سال گذشته فضای فعالیت عملیات بانکی بر اساس قوانین، مقررات و اسناد بالادستی بود و تغییرات و نگرش اساسی و مهمی در هیچ مقطعی نداشتیم. تا زمانی که طی سال های 75 تا 85 مکانیزه و سیستمی کردن عملیات شعب اتفاق افتاد و فعالیت بانک ها در دو مرحله اسناد دستی و سیستمی و مکانیزه انجام می شد که این مرحله ای از تغییر و روی کار آمدن یک محصول و عملکرد جدید در شبکه بانکی بود.
وی با اشاره به اینکه دیگر ارائه تک محصولی و صرفاً پرداخت تسهیلات سودآوری برای بانک نخواهد داشت و می بایست از این فضا خارج شد، گفت: در آینده نزدیک فضای کسب و کار دیگر به سبک و سیاق قبل نخواهد بود، لذا برای ورود به این فضای به شدت رقابتی و اقتصاد هوشمند، شناخت و تحلیل رقبا یکی از موارد مهم و اصلی بحث تحول دیجیتال در صنعت بانکی است، که شروع کار می بایست شروع محکمی باشد چون تغییرات در این مسیر اساسی خواهد بود. زیرا این یک انتخاب از چند انتخاب نیست این یک اصل است که باید به آن فقط به عنوان یک انتخاب بنگریم چون انتخاب و گزینه ی دیگری نداریم.
مدیرعامل بانک با تاکید بر لزوم تغییر فضای کسب و کار فعلی بانک ها گفت: امروز در بحث بانکداری بین الملل و فعالیت کشورهای توسعه یافته، دیگر فعالیت روزانه بانک ها اعم از جمع آوری منابع، ارائه تسهیلات و کسب سود مطرح نخواهد بود بلکه حرکت به سمت تحول دیجیتال به عنوان یک ضرورت مطرح است و چاره ای جز این نیست و طی چند سال آینده نیز فضای کسب و کار فعلی بانک تغییر خواهد کرد و این تغییر در نگرش کسب و کار قطعاً در بانک سینا اتفاق خواهد افتاد.
دکتر ایمانی در همین خصوص افزود: امروزه نئو بانک ها و فین تک ها به شدت رقیب بانک ها شده اند و از آنجایی که برای فعالیت نیاز به دریافت مجوز خاصی از سوی مراجع قانونی ندارند، قطعاً چالش هایی را ایجاد خواهند کرد. البته در این حوزه بانک های زیادی فعالیت داشته اند و برخی نیز در مسیر مطالعه و شناخت هستند و بانک سینا نیز طی دو سال اخیر در این زمینه فعالیت هایی داشته که ادامه این فعالیت ها می بایست با جدیت دنبال شود تا از قافله عقب نمانیم.
وی خاطر نشان کرد: در این عرصه اگر نتوانیم فضای کسب و کار را تغییر دهیم، قطعاً کار سخت خواهد شد، چرا که دوره ی محصول گرایی به اتمام خواهد رسید و دیگر بحث مشتری مداری، خدمت رسانی و ارائه خدمات مطلوب یک اصل خواهد بود، فعالیت در این حوزه سخت خواهد شد.
دکتر ایمانی با اشاره به اینکه زمینه حرکت به سمت تحول دیجیتال در مجموعه بانک سینا مهیا است، گفت: در این خصوص نیاز به برخورداری از شاخص های مهمی چون نرخ کفایت سرمایه، نسبت دارایی به سرمایه و میزان وصول مطالبات وجود دارد که به شکر خدا بانک سینا در تمامی این شاخص ها عملکرد مثبتی داشته است. لذا در این خصوص نباید فرصت را از دست داد و با دانش و صلابتی که از همکاران در مجموعه بانک سینا سراغ دارم این اتفاق مهم رقم خواهد خورد و منشاء خیر برای مشتریان، همکاران و ذینفعان خواهد بود. عملکردی که در بانک برای آیندگان ماندگار خواهد شد.
وی در ادامه افزود: چنین تحولی و محصول جدیدی نیاز به فرهنگ سازی و پویایی دارد به عنوان یک اصل غیرقابل انکار تمام همکاران می بایست در این زمینه تلاش کنند تا با پایه ریزی یک تحول مفید و پایدار بر اساس مشتری مداری و خدمت شایسته به سهامداران و ذینفعان در این مسیر موفق عمل نمائیم.
گفتنی است همایش یکروزه تحول دیجیتال با حضور اساتید برجسته و متخصص دانشگاهی به همت معاونت فناوری اطلاعات بانک سینا ویژه مدیران ارشد بانک برگزار شد.

بانک ملی ایران به عنوان یک بانک حاکمیتی دولتی نه تنها در حوزه جذب منابع و نیز تسهیلات پرداختی رشدهای قابل توجهی را تجربه کرده است،‌ بلکه در زمینه کاهش هزینه ها به منظور افزایش بهره وری نیز عملکرد مطلوبی داشته است.

 


به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران،‌ آن طور که اطلاعات موجود در صورت های مالی بانک نشان می دهد،‌ مجموع دارایی های بانک ملی ایران در سال گذشته نسبت به سال قبل آن 60 درصد بیشتر شده است.

همچنین مجموع سپرده های دریافتی این بانک با رشد بیش از 34 درصدی مواجه بوده که نشان از اعتماد بی سابقه مردم به این بانک برآمده از بطن جامعه دارد.

پاسخ بانک ملی ایران به این اعتماد نیز رشد بیش از 27 درصدی تسهیلات پرداختی طی یک سال بوده است، چنان که این تسهیلات برای راه اندازی بنگاه های اقتصادی، واحدهای تولیدی، ازدواج جوانان و ... هزینه شده است.

چنین رشدهایی در زمانی معنا دار می شود که بدانیم سهم بانک ملی ایران از کل تسهیلات پرداختی نظام بانکی در سال 1399 بیش از 20 درصد بوده است.

عملکرد بانک ملی ایران در حوزه کاهش هزینه ها نیز قابل توجه است،‌ به طوری که با توسعه بانکداری الکترونیکی و تجهیز آن به انواع سامانه های پیشرفته اینترنتی و غیرحضوری، تعداد کارکنان طی یک سال منتهی به پایان 1399 بیش از 1400 نفر کاهش داشته است.

کاهش شعب کم بهره ور و ادغام آنها با شعب مجاور که نتیجه آن آزادسازی منابع محبوس و تزریق آن به منابع جاری برای پرداخت تسهیلات است نیز رونق مناسبی داشته است، به طوری که طی یک سال مورد اشاره، این بانک موفق شده است 180 شعبه خود را حذف کند.

بدیهی است که بسیاری از شعب بانک ملی ایران از نظر اقتصادی سودده نیستند، اما این بانک بر اساس وظایف حاکمیتی و به منظور خدمات رسانی دولتی به مردم، این شعب را فعال نگه داشته است.

به منظور اصلاح زیرساخت و بهینه‌سازی ارائه خدمات بانکی در بستر اینترنت، سامانه های غیر حضوری بانک در بامداد روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۶/۰۸به مدت 4 ساعت دچار اختلال خواهد شد.

 

به گزارش اقتصادرسا ؛متن اطلاعیه بدین شرح است:

با توجه به لزوم اعمال تغییرات مربوط به ساعت رسمی کشور در کلیه سامانه های بانکی، در روز سه شنبه مورخ سی‌ام شهریور ماه سال 1400 ، ارائه خدمات الکترونیک به مشتریان از طریق سامانه های بانک توسعه تعاون از ساعت 23:55 روز سه شنبه سی‌ام شهریور تا ساعت 01:25 بامداد روز چهارشنبه مورخ سی و یکم شهریور با اختلال مواجه می گردد.

 

روتیتر: مهدیان در گفت و گو با همکاران شعب تاکید کرد؛

تنوع تسهیلات پرداختی از سوی بانک توسعه تعاون به رشد و گسترش اقتصاد تعاونی کمک می کند.


به گزارش اقتصادرسا ؛مدیر عامل بانک توسعه تعاون در گفت و گوی تلفنی با همکاران شعب در برخی شهر های کشور با بیان این مطلب گفت:بانک توسعه تعاون به عنوان یک بانک توسعه ای اهداف بلندی را برای خود ترسیم کرده است که بخشی از این اهداف در قالب راهبرد های هفت گانه به شبکه شعب بانک ابلاغ شده است.
حجت اله مهدیان با بیان اینکه بانک توسعه تعاون به عنوان یک نهاد مالی باید مسیر دستیابی بخش تعاون به جایگاه واقعی خود را تسهیل کند ، افزود: تجربه موفق بانک در پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری نشان داد که می توانیم کمک کننده به بخش تعاون کشور در دستیابی به هدف 7 درصدی در اقتصاد ملی باشیم.
وی ادامه داد: پرداخت 250 هزار میلیارد ریال تسهیلات با اولویت اعطای هفتاد درصد تسهیلات به تعاونی‌ها در سال 1400 هدفگذاری شده است که 20 هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت با شش درصد یارانه سود در راستای توسعه کارآفرینی و حمایت از تعاونی‌های برتر، 23800 میلیارد ریال برای تسهیلات حمایتی قرض الحسنه به مشاغل خانگی، ازدواج جوانان و مددجویان نهادهای حمایتی، 20 هزار میلیارد ریال تسهیلات بلند مدت در راستای حمایت مالی از کسب و کارهای کوچک و متوسط، 50 هزار میلیارد ریال تسهیلات خرید کالای ایرانی با هدف تقویت تقاضای کالاهای تولید داخل در نظر گرفته شده است.
وی ارائه تمام خدمات مالی وبانکی به مشتریان را جزو اولویت های بانک اعلام کرد و گفت: چنانچه شرکتی با معرفی دستگاه اجرایی، در مسیر ایجاد اشتغال و تولید مورد حمایت بانک واقع شود، بسیار مهم است که از سایر خدمات بانکی شعبه بانک توسعه تعاون نیز بهره مند شود تا بانک و مشتری در تعاملی دو سویه قرار گیرند.
مهدیان جایگاه شایسته فعلی بانک توسعه تعاون را مرهون تلاش تمام کارکنان صف و ستاد دانست و گفت:با وجود نیروی انسانی جوان و متخصص می توان پله های ترقی را به سرعت پیمود.
مهدیان تاکید کرد: تردیدی نداریم که نیروی انسانی مهم ترین سرمایه بانک است وهمه کارکنان بانک در سراسر ایران باید قدر خود را بدانند.
مدیرعامل بانک توسعه تعاون همچنین مشتری مداری را یکی از اصول مهم این نهاد مالی معرفی کرد و گفت: در بازار رقابتی کنونی مشتریان بانک توسعه تعاون باید خدمات با کیفیت دریافت کنند.
جواد رستمی از شعبه لالجین،اردشیر شکری از شعبه قصر شیرین،علی ایمانی از شعبه مانه و سملقان ، محمدرضا فرجیان از شعبه شاندیز مشهد و امیر فلاح از باجه بومهن در این گفت و گوی تلفنی مشکلات و دغدغه های خود را مطرح کردند.

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top