روتیتر: در سفر رياست جمهوري و وزير صنعت، معدن و تجارت به استان لرستان به انجام رسيد؛

حجت الاسلام سيد ابراهيم رييسي و سيد رضا فاطمي امين وزير صنعت، معدن و تجارت به اتفاق هيأت همراه در سفر به استان لرستان از تعدادي واحد صنعتي كه از سوي بانك صنعت و معدن تأمين مالي شده است، بازديد نمودند.

 


به گزارش اقتصادرسا به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانك صنعت و معدن، رييس جمهوري و هيأت همراه در اين سفر كه صبح روز جمعه نوزدهم آذرماه به منظور بررسی ظرفیت هاي توليدي استان و ارايه راهكار در خصوص حل مسايل و مشکلات واحدهای صنعتی به انجام رسيد، از شرکت يخچال سازي بوژان لرستان بازديد به عمل آوردند.
آیت‌الله رييسی در بازدید از اين شركت با اشاره به مشكلات مطرح شده از سوي مديران اين واحد توليدي مبني بر فعاليت آن با يك پنجم ظرفيت، عنوان داشت: در حالي كه اين مجموعه از تمام ظرفيت هاي لازم برخوردار است، لازم است مسؤلين استان با جديت پيگيري كنند تا ظرفيت اين كارخانه به طور كامل فعال شود.
شرکت یخچال سازی لرستان تولید کننده یخچال فریزخانگی با نام تجاری بوژان مي باشد كه در شهرستان خرم آباد و در زمینی به مساحت 35 هکتار احداث شده و مبلغ 70 میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش از بانک صنعت و معدن دریافت نموده است.
 ظرفیت عملی شرکت ياد شده، 600 دستگاه یخچال فریزر در روز می باشد كه در حال حاضر با 20 درصد ظرفیت مشغول به فعالیت می باشد؛ ميزان اشتغالزايي آن در حال حاضر 102 نفر بوده و در حداکثر ظرفیت به 600 نفر افزایش پیدا خواهد کرد و با توجه به زیرساختهای موجود در کارخانه، قابلیت تولید سایر لوازم خانگی از جمله  فرگاز ، ماشین لباسشویی و ... را نیز خواهد داشت .
همچنين وزیر صنعت، معدن و تجارت به اتفاق هیأت همراه از واحدهاي توليدي صبا ظرف آسيا، نورد و آلومينيوم آسيا و زاگرس پوش كه از بانك صنعت و معدن تسهيلات دريافت كرده اند و همچنين  شركت فرتاك سيليكون متال بازدید نمودند.
شركت صبا ظرف آسيا، توليدكننده انواع ظروف آشپزخانه با ظرفيت 2 هزار و 400 تن و اشتغال 60 نفر مي باشد كه از بانك صنعت و معدن، مبلغ 65 ميليارد ريال تسهيلات سرمايه در گردش دريافت نموده است.
شركت نورد آلومينيوم آسيا، توليد كننده گرده هاي آلومينيومي، انواع ورق آلومينيومي آلياژي و غير آلياژي با اشتغال 23 نفر و ظرفيت 3 هزار تن مي باشد كه در خصوص اين شركت نيز بانك صنعت و معدن تسهيلاتي به ميزان 28 ميليارد ريال مصوب نموده است.
واحد توليدي فرتاك سیلیکون متال نيز با با ظرفیت 34 هزار تن در سال در زمینی به وسعت 20 در حال احداث است که با بهره برداری از این پروژه، زمينه اشتغال مستقیم 600 نفر و اشتغال غیر مستقیم 2 هزار و 500 نفر فراهم می شود.
شايان ذكر است، پس از بهره برداري از اين واحد توليدي، علاوه بر سیلیکون متال، محصولات پلی سیلیکون و پلیمر سیلیکونی که پیش نیاز تولید سلولهای خورشیدی است نيز در این مجتمع صنعتي تولید خواهد شد.
شرکت تعاونی زاگرس پوش نيز به توليد پوشاک با ظرفیت 30 هزار دست کت و شلوار در سال مبادرت داشته و  براي 262 نفر اشتغال ايجاد كرده است.
 شرکت مذکور هم تسهیلات سرمایه در گردشي به مبلغ 80 میلیارد ریال از بانك صنعت و معدن دريافت داشته است.
گفتني است، در ديدار صنعتگران و كارآفرينان استان لرستان با رييس جمهور و وزير صمت، مسايل و معضلات بخش توليد استان همچون دريافت تسهيلات و نقدينگي مورد نياز اين واحدها مطرح شد و مقرر شد، بانك ها و نهادهاي دست اندركار پس از بررسي اين مشكلات براي حل آن در اسرع وقت اقدام نمايند.

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top