روتیتر: دیپلمات سابق وزارت امور خارجه:

یک دیپلمات سابق وزارت امور خارجه و اقتصاددان با اشاره به رشد و توسعه اقتصادی چین در زمان شیوع و همه گیری کرونا، اعلام کرد: تلاش، پشتکار، کاردانی و استفاده از متخصص دلایل رشد و توسعه اقتصادی این کشور در برهه شیوع و همه گیری کرونا است.

به گزارش اقتصادرسا ؛یک دیپلمات سابق وزارت امور خارجه و اقتصاددان با اشاره به رشد و توسعه اقتصادی چین در زمان شیوع و همه گیری کرونا، اعلام کرد: تلاش، پشتکار، کاردانی و استفاده از متخصص دلایل رشد و توسعه اقتصادی این کشور در برهه شیوع و همه گیری کرونا است.
محمدصادق مشایخ اضافه کرد: یکی دیگر از راهکارهای چین برای توسعه و رشد اقتصادی سرمایه گذاری خارجی و البته جذب سرمایه گذاران خارجی است که در این مسیر نیز موفق عمل کرده است.
این دیپلمات سابق وزارت امور خارجه با بیان اینکه چین در زمینه مهار کرونا و البته توسعه اقتصادی تجربه بسیاری دارد و دیگر کشورها می توانند از آن استفاده کنند، اظهار کرد: اگر چه کشورهای دیگر نیز می ‌توانند از تجربه این کشور استفاده کنند اما تخصص لازم را ندارند. البته در این راستا مهمترین نکته این است که مردم چین کار را یک وظیفه می دانند و همچنین دزدی و اختلاس در این کشور وجود ندارد.
این اقتصاددان با اشاره به رویکرد چین برای مقابله با کرونا، خاطرنشان کرد: چینی ها یاد گرفته اند که کار باید علمی و تخصصی اجرا و عملی شود و می دانند اگر این کار را انجام دهند به طور قطع موفق خواهند شد.
او اضافه کرد: چینی ها تمامی کارهای خود را تخصصی انجام می دهند و در این راستا می توان به ساخت بیمارستان هزار تختخوابی در یک هفته در اوج همه گیری کرونا اشاره کرد.
این دیپلمات سابق وزارت امور خارجه با اشاره به شیوع مجدد کرونا در چین، تصریح کرد: این کشور توانست با اعمال سیاست کووید صفر، کرونا را مهار کند، بنابراین می تواند همانند گذشته در این برهه نیز با سیاست کوبید صفر دوباره این ویروس منحوس را از میان بردارد.

 

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top