مسئولان پکن، پایتخت چین وعده داده اند که بازگشایی مراکز خرید و سوپرمارکت هایی که محصولات مرتبط با معیشت مردم را به فروش می رسانند، سرعت بخشند؛ این تازه ترین تلاش های چین برای تضمین عملکرد هموار در سطح شهر پکن و بازار آن ضمن تلاش برای کنترل شیوع ویروس کرونا محسوب می شود.

به گزارش اقتصادرسا ؛دولت های محلی در سراسر چین در حال اجرای مجموعه سیاست هایی به منظور حمایت از کسب و کار و ساکنان خود در بحبوحه کنترل کووید-19 هستند و از این طریق، به سوپرمارکت های ویروس زده این فرصت را می دهند تا هر چه سریع تر مجددا بازگشایی شوند و از هزینه های عملیاتی شرکت های درگیر پیامدهای کرونا، می کاهند.

مسئولان پکن، پایتخت چین وعده داده اند که بازگشایی مراکز خرید و سوپرمارکت هایی که محصولات مرتبط با معیشت مردم را به فروش می رسانند، سرعت بخشند؛ این تازه ترین تلاش های چین برای تضمین عملکرد هموار در سطح شهر پکن و بازار آن ضمن تلاش برای کنترل شیوع ویروس کرونا محسوب می شود.

«ژو هجیان» سخنگوی دولت شهرداری پکن در کنفرانس مطبوعاتی اخیر خود تاکید کرد که مراکز تجاری در صورتی که تحت تاثیر کرونا قرار بگیرند، این اجازه را دارند که یک روز بعد از تعطیلی و بدنبال انجام اقدامات مربوط به ضد عفونی، بازگشایی شوند و بیشتر از سه روز تعطیل نخواهند ماند.

این مقام چینی تاکید کرد که دولت در واکنش به نگرانی های عمومی، به تقویت حمایت از ساکنانی می پردازد که مجبورند مجتمع های خود را برای دریافت خدمات پزشکی ترک کنند؛ از طرف دیگر، به زباله های مناطق پر خطر از نظر ابتلا به کرونا نیز رسیدگی خواهد شد.

بر اساس اعلام مقامات شهرداری پکن، آنها به شرکت های بزرگ تجارت الکترونیکی نیز دستور داده اند تا عرضه خود را به سه تا پنج برابر سطح معمول برسانند تا قیمت ها ثابت بمانند.

دولت چین در عین حال مشغول مذاکره با پلتفرم های تجارت الکترونیک جهت افزایش عرضه آنها و همچنین کمک به خرده فروشان برای از سرگیری کسب و کار آنلاینشان بعد از تعطیلی فروشگاه های فیزیکی اشان است؛ وزارت بازرگانی چین متعهد گشته است که تلاش های بیشتری را در مسیر تضمین تامین نیازهای روزانه مردم به خصوص در مناطقی که به شدت تحت تاثیر بازخیز موج کرونا هستند، عملی کند.

اقدامات حمایتی دولت چین در بحبوحه کرونا بعد از آن صورت می گیرد که در جریان برگزاری نشست شورای دولتی، درخواست تثبیت اقتصاد در سه ماهه چهارم مطرح شد و این امر، برای عملکرد اقتصادی در کل سال بسیار حیاتی توصیف گشت؛ در جریان برگزاری این جلسه با اشاره به شرایط پیچیده اقتصادی سال جاری میلادی (2022) به دلیل کرونا و دیگر عوامل، انجام تلاش هایی به منظور تقویت مصرف از جمله حمایت از اقتصاد مبتنی بر پلتفرم و شبکه های پست اکسپرس و تلاش های مستمر به منظور تضمین حمل و نقل و لجستیک هموار وعده داده شد.

در این بین، مسئولان شهر «شیامن» در استان «فوجیان» در جنوب شرق چین اعلام کرده اند که برای شرکت های درگیر عوقب کرونا، کاهش های مالیاتی را در نظر می گیرند و مبلغ مربوط به حق بیمه پایه پزشکی کارکنان این شرکت ها را بدون به خطر افتادن مزایای آنها، کم می کنند؛ مسئولان در استان «ژجیانگ» واقع در شرق چین نیز مجموعه اقداماتی را در راستای پشتیبانی از مصرف کترینگ اجرا کرده اند که شامل طرح هایی برای برگزاری فعالیت های تبلیغاتی بیشتر و کاهش محدودیت ها برای غرفه های خیابانی می شود.

به طور خلاصه دولت های محلی چین در حال تسریع اصلاح و اجرای سیاست های حمایتی هستند؛ اجرای این سیاست ها به تثبیت زنجیره تامین و بازار پایه اقتصاد کمک خواهند کرد.

 

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top