اولویت دادن به جان و سلامت انسان ها، مهمترین موضوع مورد توجه چین در تنظیم سیاست های پیشگیری و کنترل اپیدمی است و همچنین یک معیار مهم برای اندازه گیری اثربخشی پیشگیری و کنترل اپیدمی است.

 

به گزارش اقتصادرسا ؛در طول تعطیلات عید بهار امسال، فروش شرکت های خرده فروشی و غذایی  در سراسر چین نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6.8 درصد افزایش یافت. تعداد سفرهای ورودی و خروجی به بیش از 2.87 میلیون نفر بار رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 120.5 درصد افزایش یافته است. درآمد حاصل از فروش صنایع مرتبط با مصرف در سراسر چین نسبت به مدت مشابه سال گذشته 12.2 درصد افزایش یافت که در مقایسه با تعطیلات عید بهار سال 2019  12.4 درصد افزایش داشته است. عید بهار امسال، چین برای اولین بار شاهد اجرای مرحله جدید اقدامات مقابله با همه گیری بود. 30 ژانویه، مکانیسم پیشگیری و کنترل مشترک شورای دولتی چین در یک نشست خبری اعلام کرد که میزان کلی شیوع کرونا در سراسر چین به سطحی پایین رسیده است. داده های تازه به وضوح نتایج قابل توجهی از هماهنگی پیشگیری و کنترل اپیدمی و توسعه اقتصادی و اجتماعی را نشان می دهد که به طور مؤثر درستی بهینه سازی اقدامات پیشگیری و کنترل اپیدمی در چین را تأیید می کند.

اولویت دادن به جان و سلامت انسان ها، مهمترین موضوع مورد توجه چین در تنظیم سیاست های پیشگیری و کنترل اپیدمی است و همچنین یک معیار مهم برای اندازه گیری اثربخشی پیشگیری و کنترل اپیدمی است. با نگاهی به مقابله چین با اپیدمی در سه سال گذشته ، کمیته مرکزی حزب کمونیست چین  با محوریت رفیق شی جین پینگ، همواره بر اولویت داشتن جان و سلامت مردم پایبند بوده و طبق وضعیت به طور مداوم اقدامات پیشگیری و کنترل را  بهینه کرده است. در  سه سال  گذشته ، چین تأثیرات پنج موج  اپیدمی جهانی را تجربه کرده است و به طور موثر صد اپیدمی جمعی در داخل کشور را حل کرد و از شیوع سویه های اولیه و سویه های جهش یافته دلتا با توان بیماری زایی بالا با موفقیت اجتناب کرده و با قدرت از جان و سلامت مردم محافظت کرده است. این اقدامات به خوبی ثابت کرده است که سیاست های چین در پیشگیری و کنترل اپیدمی صحیح، علمی و مؤثر بوده است.

طی سه سال گذشته، اقتصاد چین میزان رشد متوسط سالانه حدود 4.5 درصد خود را حفظ کرد که به طور قابل توجهی بالاتر از میانگین جهان است و در میان اقتصادهای بزرگ جهان نیز جایگاه برتر خود را حفظ کرده است. اخیرا بسیاری از سازمان های بین المللی خوش بینی خود برای چشم انداز رشد اقتصادی چین ابراز کردند و معتقد بودند که چین به یک "لوکوموتیو" برای رشد اقتصادی جهانی  در سال 2023  تبدیل می‌شود. می‌توان گفت که دستاوردهای مقابله چین در برابر اپیدمی و در عین حال حفظ روند توسعه نشان داد که چین از یک آزمون تاریخی سربلند بیرون آمده است.

در عین حال، در طول سه سال گذشته ، چین تمام تلاش خود را برای کمک به کشورهای دیگر در مبارزه با این بیماری نیز به کار بست و با اقدامات عملی روند ساخت جامعه بشری با سرنوشت مشترک را به پیش برد. این اقدامات چین برای رسیدن به یک تجربه مشترک از مقابله مشکلات بودند که از آن میان می توان به تأمین بیش از 2.2 میلیارد دوز واکسن ویروس کرونا برای بیش از 120 کشور و سازمان بین المللی، ارائه صدها میلیارد مورد تجهیزات و مواد مورد نیاز برای مقابله با اپیدمی به 153 کشور و 15 سازمان بین المللی واعزام گروه های پزشکی ضد اپیدمی به  34 کشور در سراسر جهان اشاره کرد.

 

 

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top