انتظار می‌رود صنعت گردشگری جهانی رونق بگیرد چرا که چین، به عنوان یکی از کشورهایی که بیشترین تعداد توریست را به کشورهای دیگر، از روز دوشنبه تورهای گروهی خارج از کشور را از سر گرفت.


به گزارش جامعه ایده آل ؛از روز دوشنبه، چین سفرهای گروهی به خارج از کشور را به 20 کشور از جمله تایلند، مالدیو، امارات متحده عربی، روسیه و نیوزلند از سر گرفت.

این اقدام که در ژانویه اعلام شد، باعث ایجاد شور و هیجان در برنامه ریزی سفر شد و جستجوهای آنلاین برای مقاصد خارج از کشور افزایش یافت که تایلند محبوب ترین آنها بوده است.

چنگ چائوگونگ، محقق ارشد یک موسسه تحقیقات گردشگری وابسته به آژانس مسافرتی آنلاین تون چنگ لانگ، گفت که کشورهایی که سیاست‌های دوستانه ای در زمینه ورود به چین دارند مقاصد مورد ترجیح هستند. در میان آنها، کشورهای جنوب شرقی آسیا، از جمله به دلیل آب و هوای دنجی که در این زمان از سال ارائه می دهند، در صدر فهرست قرار دارند.

به گفته «نونگلوکس یویندی»، مدیر دفتر شانگهای سازمان گردشگری تایلند، 11 میلیون گردشگر چینی در سال 2019 از تایلند بازدید کردند که یک چهارم بازار گردشگران در تایلند را تشکیل می دهد. انتظار می رود که امسال 5 تا 6 میلیون گردشگر چینی از تایلند دیدن کنند. از ژانویه سال جاری تایلند پذیرای حدود 90 هزار گردشگر چینی بوده است.

دای بین، رئیس آکادمی گردشگری چین، گفت که از سرگیری سفرهای گروهی بر احساس مسئولیت و تعهد چین به گشایش این کشور تأکید می کند.

دای خاطرنشان کرد:«(این امر نشان می‌دهد) ما آماده‌ایم فرصت‌ها و سودهای توسعه را با دیگر کشورها به اشتراک بگذاریم.»

بازگشت دسته جمعی مسافران چینی باعث افزایش اطمینان به بهبود اقتصادی کشورهایی می شود که به شدت به گردشگری وابسته هستند.

به عنوان نمونه، شور و شوق دوباره برای سفر به خارج از کشور در تعطیلات اخیر جشنواره بهار، در حال حاضر سرزندگی فزاینده اقتصاد چین را به نمایش گذاشته و برای جهانی که به دنبال ترمیم رکود اقتصادی است، خوش بینی ایجاد کرده است.

بر اساس گزارش تونچنگ لانگ، رزرو بلیط هواپیماهای عازم خارج و هتل ها به ترتیب 258 درصد و 177 درصد در طول تعطیلات یک هفته ای نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

یک نظرسنجی که توسط qyer.com انجام شده نشان می‌دهد که بیش از ۹۰ درصد از پاسخ‌دهندگان قصد دارند ظرف یک سال آینده به خارج از کشور سفر کنند و حدود یک چهارم آن‌ها در حال برنامه ریزی یک سفر ظرف مدت ۶ ماه آینده هستند.

از سرگیری سفرهای گروهی خارج از کشور در چین برای گردشگری تایلند اهمیت زیادی دارد و دولت ها و شرکت های خصوصی در هر دو کشور نگرش مثبتی در این زمینه نشان داده اند. نونگلوکس یویندی خاطرنشان کرد که شرکت‌های مسافرتی که به گردشگران در تایلند خدمات ارائه می‌کنند، محصولات مربوطه را برای برآورده کردن نیازمندی های گردشگران چینی عرضه می‌کنند.

دای نیز گفت: «ما همچنین امیدواریم مقاصد خارج از کشور از نظر زنجیره تامین، منابع، انجام پروازها، پرسنل و غیره آماده پذیرش سیل گردشگران چینی باشند.»

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top