روتیتر: مدیرعامل کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی در نشست خبری با رسانه‌ها اعلام کرد:

مدیرعامل کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی گفت: برای حضور در نمایشگاه فیتور به شرکت‌کنندگان ۷۰درصد و برای نمایشگاه مسکو‌ نیز بیش از ۹۰درصد یارانه برای رونق اقتصاد و گردشگری پرداخت شد.

 

به‌گزارش اقتصادرسا، محمدحسین صوفی امروز دوشنبه ۲۲ اسفندماه ۱۴۰۱ در نشست خبری با رسانه‌ها گفت: کانون از قدیمی‌ترین نهادها، تشکل‌ها و سازمان‌ها در حوزه گردشگری کشور با سابقه ۹۰ سال بوده که برای ایجاد تسهیلات به گردشگران ورودی و خروجی و تردد در سطح استان‌ها، جاده‌ها و ... تأسیس شده است.

مدیرعامل کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی افزود: در کنار فعالیت‌های داخل کشور به عنوان نماینده کشور در برخی از نهادها و سازمان‌های بین‌المللی عضویت داریم. یکی از نهادهایی که کانون عضویت دارد، فدراسیون بین‌المللی اتومبیل‌رانی (فیا) است که به نمایندگی از آن گواهینامه صادر می‌کند.
صوفی تصریح کرد: کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی همچنین عضو اتحادیه بین‌المللی جهان‌گردی، سازمان جهانی گردشگری و شورای جهانی گمرک است که در این شورا مسئولیت برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری دارد. عضویت در شورای شش نفره تأیید صلاحیت مدیران فیا نقطه عطفی برای فعالیت‌های کانون در سال‌جاری است.
صدور مدارک بین‌المللی کمتر از ۵ دقیقه
او گفت: از دیگر فعالیت‌های کانون می‌توان به صدور اسناد و مدارک بین‌المللی از جمله دفترچه مالكیت بین المللی خودرو، گواهینامه و پلاک اشاره کرد که در سال جاری صدور آن‌ها آنلاین و کمتر از ۵ دقیقه انجام می‌شود و نسبت به سال گذشته ۵۰درصد رشد داشته است. همچنین برای کنترل بیشتر برچسب دیجیتال برای خودورها تهیه شده است.
مدیرعامل کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی تصریح کرد: برگزاری رالی کمپر و کاروان بر عهده این کانون است و نسبت به سال گذشته بیش از ۲۰درصد رشد داشته‌ایم. یکی از امکانات خوب سفر و تردد استفاده ار کاروان‌ها و کمپرهاست.
صوفی از سامان‌دهی کمپرها خبر داد و افزود: کمپرها و کاروان‌ها به راحتی در داخل کشور تردد می‌کنند و می‌توانند از کشور خارج شوند. سامان‌دهی کمپرها موجب تولید و اشتغال‌زایی بیشتر شده است. راه‌اندازی باشگاه سفیر ایمنی جاده‌ها به‌منظور کاهش تصادفات جاده‌ای از دیگر اقدامات کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی است.
او تصریح کرد: برای نخستین بار با همکاری پلیس تردد موتورهای ۲۵۰ سی‌سی به بالا در نوروز ۱۴۰۲ با سهولت انجام می‌شود. همچنین برای نخستین بار، امداد آفرود را به‌منظور تردد راحت در مناطق  صعب‌العبور ایجاد کردیم.
مدیرعامل کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی از برگزاری سه رالی بین‌المللی توسط کانون خبر داد و تصریح کرد: در بهار ۱۴۰۲ سه رالی بین‌المللی پرسپولیس تا تهران، یونان و آتن، پیام‌‌آوران نوروزی، کشورهای خلیج فارس و دریای خزر و رالی تاجیکستان به ایران به منظور بازدید از پیشرفت‌های ایران در ۴۰سال اخیر را برگزار خواهیم کرد.
صوفی گفت: امداد خو‌درو ایران بزرگ‌ترین ناوگان کشور است. کانون در سال‌جاری ۱۴۰۰ خودرو را برای امداد در اختیار گردشگران قرار داده است. همچنین برای امداد بهتر در سال‌جاری اقدام به راه‌اندازی اپلیکشن هوشمند و مکان محور کردیم.
او تصریح کرد: بر اساس تصمیم مهندس ضرغامی مسئولیت برگزاری نمایشگاه‌های گردشگری و صنایع‌دستی خارج از کشور به کانون واگذار شده است. در یک ماه‌و‌نیم گذشته نمایشگاه فیتوراسپانیا را برگزار کردیم و در نمایشگاه MITT مسکو ۲۵ تا ۲۸ اسفندماه سال‌جاری شرکت خواهیم کرد. در این نمایشگاه ۱۳ آژانس گردشگری در فضایی به مساحت ۲۴۰ مترمربع به معرفی ایران و مقابله با ایران هراسی می‌پردازند.
مدیرعامل کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی درباره این موضوع که فیا اعلام کرده اگر در نمایشگاه روسیه شرکت کند از عضویت این نهاد محروم می‌شود، گفت: چنین چیزی صحت ندارد و تنها یک توصیه است.
او گفت: تقویت و به روزرسانی سامانه دو زبانه ۰۹۶۲۹ از دیگر اقدامات کانون است. در نوروز ۱۴۰۱ به ۱۲۰‌هزار تلفن پاسخ داده شد.
وجود ۲هزار و ۲۰۰ کمپر و کاروان در کشور
صوفی افزود: حدود ۲‌هزار و ۲۰۰ کمپر و کاروان داریم که ۷۵۰ عضو کلوپ و کمپینگ کانون هستند. تعداد زیادی کمپر و‌کلوپ در سال‌جاری ایجاد کردیم، تا سال ۱۴۰۰ کمپرها امکان توسط تردد نداشتند. امسال برای کاهش بیمه کمپرها اقداماتی انجام دادیم.
او درباره حضور آژانس‌های گردشگری در نمایشگاه‌های بین‌المللی گفت: برای حضور در نمایشگاه فیتور به شرکت‌کنندگان ۷۰ درصد و برای نمایشگاه مسکو‌ نیز بیش از ۹۰ درصد سوبسید برای رونق اقتصاد و گردشگری پرداخت کردیم.
فروش آنلاین صنایع‌دستی به شکل متاورس در سال آینده
مدیرعامل کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی از اجرای حراجی صنایع‌دستی در ۱۰۰ نقطه کشور توسط معاونت صنایع‌دستی خبر داد: بخشی از این حراجی‌ها توسط شرکت مادرتخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی انجام می‌شود. در سال آینده کانون، فروش آنلاین صنایع‌دستی را به شکل متاورس انجام خواهد داد.
۷هزار خودور کلاسیک و تاریخی در کشور وجود دارد
صوفی گفت: ۷هزار خودرو کلاسیک و تاریخی وجود دارد که ۸۵۲ خودرو برای صدور پلاک تاریخی کارشناسی شده که از این تعداد برای ۳۷۶ خودرو در سال‌جاری پلاک صادر شده است.
او تاکید کرد: با ۱۷۰ کشور برای صدور گواهینامه تفاهم‌‌ دوطرفه انجام شده است.
مدیرعامل کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی ادامه داد: در حدود ۳۰ کیلومتری شهرها  کمپر سایت‌ها ایجاد خواهیم کرد. مرزهایی که باز هستند هیچکدام مشکلی برای تردد با اتوخودروی شخصی وجود ندارد. تردد خودروهای شخصی به ترکمنستان قرار است سال آینده اتفاق بیافتد.

 

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top