شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه در رتبه‌بندی ۱۰۰ شرکت برتر ایران (IMI-100) با چندین پله صعود موفق به حضور در میان 10 شرکت برتر و پیشرو ایران شد.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط‌عمومی شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه، در این رتبه‌بندی فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه توانست یکی از شرکت‌ها با بیشترین صعود از نظر رتبه کل باشد که این امر موجب شد جزو شرکت‌های تازه‌وارد در فهرست 10 شرکت اول قرار گیرد؛ به طوری که از رتبه 87 در سال مالی قبل با چندین پله صعود در سال جاری موفق به کسب رتبه در میان 10 شرکت برتر ایران شد.

سازمان مدیریت صنعتی ایران، به‌عنوان برترین و رسمی‌ترین مرجع رتبه‌بندی شرکت‌های تجاری کشور در بیست‌و‌سومین سال رتبه‌بندی ‏IMI-100‎، فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه را در فهرست 10 شرکت برتر ایران به‌عنوان شرکت پیشرو و فعال در کشور قرار داد و تندیس و لوح تقدیر را به دکتر محمدی، عضو محترم هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه اهدا کرد. این رتبه‌بندی که 500 شرکت بزرگ و تاثیرگذار در اقتصاد کشور را معرفی می‌کند با هدف شناسایی جایگاه بنگاه‌های اقتصادی و کمک به سیاستگذاران اقتصادی کشور انجام شده است.

 بیست‌و‌سومین همایش رتبه‌بندی 100 شرکت برتر ایران (IMI-100) با حضور دکتر رسول محمدی، عضو محترم هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه و همچنین جمعی از مدیران شرکت‌های برتر ایران 26 بهمن‌ماه سال‌جاری در سالن همایش‌های صدا‌و‌سیما برگزار شد.‏

بنا بر اعلام سازمان مدیریت صنعتی ایران، برای گزینش 100 شرکت برتر ایران، معیار فروش مبنای انتخاب قرار گرفته است، زیرا میزان اثرگذاری فعالیت یک بنگاه اقتصادی در ابعاد اقتصاد ملی، رابطه مستقیمی با میزان فروش شرکت دارد. در واقع فروش شرکت، میزان تعامل بنگاه را با ساختار اقتصادی کشور نشان می‌دهد و مهم‌ترین خروجی نهایی یک شرکت تجاری محسوب می‌شود و ورود به عرصه رقابت جهانی تنها برای شرکت‌های بزرگ با فروش بالا میسر است.

گفتنی است در بیست‌و‌سومین سال انجام این رتبه‌بندی، «همایش شرکت‌های برتر ایران» با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ستاد مقابله با بیماری کرونا و به صورت زنده از صدا‌و‌سیما و پلتفرم آپارات پخش شد. در این همایش، مهم‌ترین نتایج رتبه‌بندی 500 شرکت بزرگ کشور ارائه شد و از شرکت‌های پیشرو (انتخاب شده بر اساس روند رشد طی چهار سال اخیر)، شرکت‌های برتر از نظر رشد سریع و دیگر شرکت‌های برتر دارای رتبه‌های ویژه، تقدیر به‌عمل آمد.

 

بر اساس ارزیابی بیست و سومین دوره جایزه صد شرکت برتر ایران(IMI-100) که روز گذشته در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، شرکت ملی صنایع مس ایران به‌عنوان شرکت پیشرو با کسب مقام‌های ذیل تندیس و لوح تقدیر جشنواره را از آن خود کرد.


بیشترین سودآوری با کسب مقام سوم و دومین شرکت در گروه فلزات

بالاترین ارزش افزوده با کسب مقام سوم و دومین رتبه در بین شرکت های گروه فلزات

بیشترین صادرات با مقام چهارم با کسب 1،003،396 هزار دلار و اول گروه فلزات

بالاترین ارزش بازار با کسب مقام پنجم در سال 98 و دومین شرکت در گروه فلزات

جزو 10  شرکت برتر ایران دارای بیشترین دارائی و بیشترین اشتغال با جهش فروش و کسب درآمد است.

بر اساس این گزارش، در این ارزیابی و در مجموع شرکت ملی صنایع مس ایران بعنوان سومین شرکت در بین شرکت های بزرگ در رتبه بندی نهایی جای گرفت.

همایش بزرگ فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه معدن و نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی، ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته با حضور محسن صالحی‌نیا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، داوود دانش جعفری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان و با مشارکت ده‌ها شرکت داخلی و خارجی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی زاهدان ۲۶ بهمن ماه گشایش یافت.


به گزارش اقتصادرسا ؛این همایش و نمایشگاه ، رویدادی برجسته در حوزه معادن، صنایع معدنی و ماشین آلات فرآوری و معدنی و تجهیزات معادن کشور است که با توجه به موقعیت بسیار ویژه استان سیستان و بلوچستان در ذخایر معدنی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری ، فعالان و صاحب نظران این حوزه را در محیطی کاملا تخصصی و تجاری گرد هم آورده است.

 در این نمایشگاه با توجه به همجواری استان زرخیز سیستان و بلوچستان با کشور های افغانستان و پاکستان و کریدور چابهار، فرصت بسیار مناسبی برای کلیه فعالان حوزه‌های مختلف معدنی فراهم آمده است.

ذوب‌آهن اصفهان با برپایی غرفه‌ در این نمایشگاه حضوری فعال و چشمگیر داشته و پذیرای میهمانان، کارشناسان، مراجعه‌کنندگان و علاقه مندان به این حوزه می‌باشد.

نمایشگاه بین المللی معدن، صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی، ماشین آلات و تجهیزات وابسته از ۲۶ بهمن‌ماه ۱۳۹۹ به مدت سه روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

جلسه مشترک دکتر سلیمانی مدیرعامل هلدینگ صدرتامین با نمایندگان بانوان شرکت های تابعه و وابسته، به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.


به گزارش اقتصادرسا ؛جلسه مشترک دکتر سلیمانی مدیرعامل هلدینگ صدرتامین با نمایندگان بانوان شرکت های تابعه و وابسته، به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

وی در این نشست ضمن تبریک اعیاد خجسته ماه رجب و همچنین ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت:‌ بانوان به عنوان بخش مهمی از شاغلین هلدینگ صدرتامین،نقش بسزایی در تحقق اهداف شرکت ها دارند و مسئولیت پذیری،تعهد کاری،سلامت فکری و معنوی این قشر تاثیر گذار همواره مهم بوده است. وی افزود: این تلاشگران در کنار مدیریت خانواده در محل کار نیز با تلفیق دانش و تجربه خود الگوی موفق یک فرد شاغل به شمار می روند.‌

وی اضافه کرد : این سرمایه های انسانی ارزشمند همواره با درخشش در پست های مختلف سازمانی توانمندیهای خود را به منصه ظهور رساندند اما برای بهره گیری بیشتر از قابلیت های بانوان، هلدینگ، برنامه هایی را در نظر گرفته است.

مدیرعامل هلدینگ صدرتامین از تدوین بانک اطلاعاتی بانوان شرکت های تابعه و وابسته هلدینگ خبر داد و خاطر نشان کرد: به منظور شناسایی توانمندیهای بانوان و بهره گیری هر چه بیشتر از آنها در راستای رشد و توسعه سازمانی در سمت های مدیریتی،بانک اطلاعاتی از توانمندیهای این قشر فرهیخته تدوین می شود.

این مقام مسئول تشکیل صندوق حمایت از بانوان را از دیگر اقدامات هلدینگ صدرتامین برشمرد و گفت : از طریق این صندوق مشکلات بانوان در زمینه های مختلف با حضور نمایندگان این قشر بررسی شده و راهکار لازم ارائه می شود‌.

غلامرضا سلیمانی تصریح کرد: مستند سازی فعالیت های بانوان در قالب انتشار فصلنامه،ویدئو و ... نیز از جمله اقدامات دیگر  است که از طریق امور بانوان هلدینگ و با مشارکت بانوان شرکت های تابعه و وابسته انجام می گیرد.

شایان ذکر است در این نشست صمیمی،نمایندگان بانوان از شرکت های مختلف به بیان دیدگاهها و پیشنهادهای خود پرداختند.

مدیرعامل منطقه ويژه اقتصادي صنايع معدني و فلزي خلیج‌فارس از تخليه ۴۵هزار واگن از محصولات کنسانتره و گندله در این منطقه عظیم اقتصادی خبر داد و گفت: خام‌فروشي مواد معدني تقریباً به صفر رسيده و بيشتر عمليات تخليه و بارگيري مربوط به کارخانجات داخلي است.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی منطقه ويژه اقتصادي صنايع معدني و فلزي خلیج‌فارس، «حسن خلج طهرانی» این منطقه عظیم اقتصادی با بیان این که در حال حاضر يکي از قطب‌هاي تأثیرگذار سرمایه‌گذاری در کشور تبديل شده است، گفت: اهميت منطقه ويژه اقتصادي خلیج‌فارس در بازتعریف تسهيلات کلان سرمایه‌گذاری به‌خصوص در بخش زمين، انرژي و تعرفه‌های گمرکي است که با توسعه آن، ظرفيت سرمایه‌گذاری در داخل کشور بیش‌ازپیش افزايش می‌یابد.
وی با اشاره به این که بهره‌برداری در منطقه ويژه خلیج‌فارس به‌مثابه تخليه و بارگيري مواد فله معدني تعريف می‌شود، افزود: تسهيل شرايط تحقق آن، در راستاي بهره شرکت‌های تابعه و مستقر در مجموعه، از اهميت بسياري برخوردار است.
رکورد تاریخی
خلج طهرانی تصریح کرد:  طي ده ‌ماهه  سالجاری ، عمليات تخليه ۴۵ هزار واگن از محصولات کنسانتره و گندله براي شرکت‌های فولادسازي شامل فولاد هرمزگان، فولاد کاوه، صبا فولاد و ماکوش نيز صادرات صورت گرفت .
مدیرعامل منطقه ويژه اقتصادي خلیج‌فارس اضافه کرد: از نيمه دوم سال 1398 تاکنون، با ايجاد تعرفه بر صادرات مواد معدني از طرف دولت به‌منظور جلوگيري از خام‌فروشي مواد معدني، صادرات در منطقه ويژه خلیج‌فارس تقریباً به صفر رسيد و بيشتر عمليات تخليه و بارگيري مربوط به کارخانجات داخلي منطقه بوده است.
وی افزود: اين مسئله با توجه به حجم تخليه و بارگيري طي سال‌های گذشته، فرصت مناسبي براي تکميل و به‌روزرسانی عمليات اورهال ماشین‌آلات و دستگاه‌های مورداستفاده در منطقه ويژه است .
خلج طهرانی بیان داشت» بااین‌حال، منطقه ويژه خلیج‌فارس همچون گذشته و با سياست راهبردي و توسعه محوری که در پيش گرفته است، سعي دارد تا با تسريع در عمليات اورهال اساسي ماشین‌آلات مورداستفاده و ساير اقدامات لازم، زمينه تخليه و بارگيري مواد معدني را از اسکله و ساير زیرساخت‌های منطقه ويژه خلیج‌فارس با سرعت و کيفيت بهتر فراهم آورد.
وی تشریح کرد: ازجمله اقدامات انجام ‌شده مي‌توان به ساخت و نوسازي و تعويض باکس مربوط به جک‌های دامپر واگن برگردان شمالي و جنوبي و نيز تعمير اساسي کف دامپر جنوبي اشاره کرد که به دليل فرسودگي و شکستگی‌های مداوم، ساليانه جمعاً بين سي الي چهل روز توقف تخليه در پي داشت.
بومی سازی با هدف ارتقای ایمنی
مدیرعامل منطقه ويژه اقتصادي خلیج‌فارس بومی‌سازی و ساخت صفحه پرشرپليت مربوط به اسپلايس گرم (پخت) نوار نقاله، را از ديگر اقدامات مهم قلمداد کرد و گفت: این قطعات با بالاترين سطح کيفيت طراحي و صرف کمترين هزينه توليد، پس از آزمایش‌های لازم انجام شد و جايگزيني بهتر و ايمن‌تر براي پرشربگ ساخت آلمان به‌حساب می‌آید.
وی افزود: هوپرهاي بتني واگن برگردان شمالي که به دليل حجم زياد تخليه مواد معدني باعث خوردگي شديد و ايجاد حفره در ديوارهاي بتني هوپرها شده بود، طي همين پروسه، نوسازي و اصلاح شد.
خلج طهرانی گفت: تا پيش از اصلاح آن، وجود چنين مشکلي باعث می‌شد مواد معدني تخلیه‌شده در داخل حفره‌ها جمع و با ساير مواد معدني ترکيب شوند که اين مسئله نارضايتي مشتريان و صاحبان کالا، به‌خصوص کارخانجات داخلي را به همراه داشت.
وی در پایان اظهار داشت: از طرف ديگر تعميرات آن نياز به صرف زماني طولاني داشت که با توجه به حجم بالاي عمليات تخليه، اين امکان وجود نداشت ولي با شرايط پیش‌آمده، زمان کافي در اختيار ما قرار گرفت تا بتوانيم به‌درستی اين هوپرها را نيز به روش جديدتر و بهتر نوسازي کنيم.

 

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صدر تامین گفت: راه اندازی بانک اطلاعات بانوان در سطح هلدینگ و شرکت¬های تابعه و وابسته در دستور کار قرار گیرد و مدیران عامل بیش از هر زمان از توان بانوان جهت پیشبرد اهداف و در راستای سیاست های دولت و وزارت کار بهره گیرد.

به گزارش اقتصادرسابه نقل از روابط عمومی تاصیکو؛ غلام رضا سلیمانی، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صدرتامین دراستای تکریم و تجلیل از بانوان به مناسبت ولادت زهرا(س) در جلسه ویدیو کنفرانس با حضور بانوان ستادی و نمایندگان بانوان شرکت¬های تابعه، گفت: مسئولیت-پذیری، سلامت فکری، معنوی و همچنین تعهد سازمانی بانوان غیر قابل انکار است و تمامی مدیران عامل، معاونین، مدیران باید در بخش های مختلف از توان آنان جهت بالا بردن بهره وری استفاده کنند.
وی افزود: به عنوان عضوی از خانواده صدر تامین اعتقاد به بهبود جایگاه بانوان داشته و دارم چراکه در طی نزدیک به سه دهه فعالیت این تجربه را داشته¬ام که هرجا از مدیریت بانوان بهره¬ گرفته¬ایم آنان خوش درخشیده¬اند؛ پس برماست که ضمن سپاس¬گذاری و قدرشناسی از تلاش¬های آنان در کانون خانواده، از دانش و تجربه آنها در عرصه¬های کارشناسی و مدیریتی نیز به قدر کفایت بهره بگیریم.
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صدر تامین به راه اندازی بانک اطلاعات بانوان در سطح هلدینگ و شرکت¬های تابعه و وابسته اشاره کرد و بیان داشت: از جمله اقداماتی که باید در مجموعه شکل گیرد می توان به ایجاد صندوق ویژه حمایت از بانوان سرپرست خانوار، توسعه خدمات رفاهی در زمینه بهداشت و درمان، سلامت در محیط¬کار، ورزش و بهره¬گیری حداکثری از امکانات فرهنگی-تفریحی،شناسایی بانوان توانمند و ارائه پیشنهاد جهت ارتقاء جایگاه شغلی آنها، برگزاری نشست¬های تخصصی با افراد صاحب صلاحیت در راستای کمک به تبیین نقش و جایگاه بانوان در توسعه، مستندسازی فعالیت¬های ویژه و ارزشمند بانوان از طریق انتشار فصلنامه بانوان و... اشاره کرد.
 
 وی تصریح کرد: براین اساس به کمک مسئول امور بانوان هلدینگ که از امروز به مدت 6 ماه فعالیت خود را آغاز می کند مستندسازی فعالیت های ویژه و ارزشمند بانوان از طریق انتشار متن و ویدیو و سایر موارد گفته شده باید در دستور کار قرار گیرد و هر 6 ماه به طور دوره ای نماینده از سوی مجموعه بانوان جهت پیشبرد اهداف انتخاب خواهد شد تا هلدینگ صدر تامین در راستای ارتقا جایگاه بانوان در میان مجموعه هایی همانند پیشگام باشد.

 فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه همچون سال‌های گذشته با آغاز به‌کار شعب جدید فروشگاهی، جشنواره تخفیفات ویژه و تامین کالاهای اساسی در سبد خرید خانوار به استقبال دهه مبارک فجر همزمان با بهمن ماه سال جاری رفت.

 

به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط‌عمومی شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه، این شرکت با افتتاح شعب جدید فروشگاه رفاه در سراسر کشور و برگزاری جشنواره‌های فروش ویژه همراه با تخفیفات چشمگیر کالاهای اساسی باکیفیت در سبد خانوار ایرانی به استقبال دهه مبارک فجر در سال جاری رفت. این فروشگاه‌ها با برخورداری از امکانات روز فروشگاهی در سطح استاندارد جهانی و با قرارگیری در مناطق مختلف شهرهای ایران در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی توانسته دسترسی شهروندان را به امکانات فروشگاهی مناسب فراهم سازد.

همچنین در راستای تحقق هدف راهبردی «توسعه شتابان»، در ایام دهه مبارک فجر، 13 فروشگاه و شعبه رفاه‌مارکت جدید در شهرهای مختلف کشور بازسازی و افتتاح شدند. شعب جدید فروشگاه رفاه به‌طور رسمی با حضور مقامات استانی و مدیران سازمانی فروشگاه‌های رفاه و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی افتتاح شدند. شهرهای استان‌هایی چون قزوین (شعبه شقایق)، زنجان (شعبه اندیشه)، هرمزگان (شعب نور و قشم)، فارس (شعبه پاسارگاد)، کردستان (شعبه زاگرس)، مازندران (شعبه هراز)، البرز (شعبه رحمانی‌تبار فردیس) و تهران (شعب نقش‌جهان، زرتشت، جوادیه، رباط‌کریم و قصرالدشت) میزبان شعب جدید فروشگاه رفاه بودند. افتتاحیه شعب جدید و بازسازی شده در شهرهای مختلف تا پایان سال جاری نیز ادامه دارد.

باتوجه به آغاز به کار شعب جدید این بنگاه اقتصادی خصوصی، رشد چشمگیر میزان سطح فروش، رشد تعداد پرسنل، رسیدن تعداد نیروی کار با احتساب شرکت‌های زیرمجموعه به حدود ۱۱هزار نفر و افزایش کیفیت خدمت‌رسانی اعضای خانواده بزرگ رفاه در فروشگاه‌های رفاه سراسر کشور به‌ویژه همزمان با دهه مبارک فجر، انتظار می‌رود این بنگاه اقتصادی خصوصی سهم خود را در افزایش میزان اشتغالزایی در صنعت خرده‌فروشی کشور بیش از پیش افزایش دهد. این در حالی است که در روزهای شیوع بیماری کرونا و افزایش مشکلات اقتصادی و معیشتی متاسفانه بسیاری از نیروهای کار در حوزه‌های شغلی مختلف در کشور از کار بیکار شدند.


گفتنی‌است، شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه به‌عنوان یکی از پیشگامان صنعت خرده‌فروشی کشور با بیش از 700 شعبه فعال در سراسر کشور و همکاری با 3500 تامین‌کننده معتبر کالا، تا پایان سال جاری همزمان با افتتاح شعب جدید و با افزودن بیش از 55هزار مترمربع به متراژ سطح فروش در سراسر کشور معادل ۵۰درصد راهبرد توسعه فروشگاهی مشابه در سال گذشته را با وجود شرایط سخت و پیچیده اقتصادی کنونی کشور محقق کرده است.

 

مدیر کل عملیات بازرگانی خارجی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: کالاهای اساسی این شرکت با اعمال سختگیرانه‌ترین استانداردها وارد کشور می‌شوند و پس از دریافت گواهی‌های سلامت ملّی و بین‌المللی به مصرف می‌رسند.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران، سید مسعود آزادگان اظهار کرد: کالاهای اساسی با استانداردهای ملی که توسط سازمان ملی استاندارد و با همکاری سازمان غذا و دارو تدوین و تعریف شده‌اند، به کشور وارد و علاوه بر آن گواهی بازرسی بین‌المللی ورود کالا را نیز دریافت می‌کنند.

آزادگان افزود: سیستم واردات کالاهای اساسی شرکت بازرگانی دولتی ایران به گونه‌ای است که از ابتدایی‌ترین مرحله تولید در کشورِ مبدا تا زمان رسیدن کالا به سفره مصرف‌کننده تحت دقیق‌ترین نظارت‌های سلامت کالا قرار می‌گیرد. پیش از واردات، این شرکت موظف است تولیدکننده محصول وارداتی خود را به سازمان غذا و دارو معرفی تا بررسی‌های لازم در خصوص آن صورت پذیرد. سازمان غذا و دارو ضمن بررسی سوابق تولیدکننده‌ی مذکور، با استفاده از بازرسان خود و یا بازرسان منتخب به بررسی مزرعه و یا خط تولید آن شرکت اقدام می‌کند و در صورت تایید نسبت به صدور گواهی ثبت منبع و ارائه مجوز واردات می‌نماید.

آزمون نمونه‌های کالاهای اساسی در آزمایشگاه‌های معتبر ملی و بین‌المللی
وی ادامه داد: پس از تایید اولیه، شرکت بازرگانی دولتی به تعیین یکی از بازرسان بین المللی مورد تأیید سازمان ملی استاندارد که صاحب صلاحیت در خصوص بازرسی محصولات کشاورزی تشخیص داده شده، اقدام می‌نماید و بازرس منتخب بلافاصله کار خود را در کارخانه و بنادر فروشنده آغاز  و از تمامی محموله‌های ارائه شده وفق معیارهای بازرسی نمونه اخذ می‌نماید. نمونه‌ها در آزمایشگاه‌های معتبر کشور مبدأ به صورت ناشناس مورد آزمون قرار گرفته و مطابقت آنها با استانداردهای تعیین شده که همان استانداردهای ملی می‌باشند مورد سنجش قرار می‌گیرد. در خصوص کالاهای حساس مانند برنج که مستقیما بر سر سفره مردم قرار می‌گیرد، معیارهای سختگیرانه‌تری هم به کار گرفته می‌شود، از جمله آن‌که نمونه‌ها علاوه بر آزمایشگاه‌های معتبر محلی، باید برای آزمایشگاه صاحب نام "یوروفین" در کشور آلمان که معتبرترین آزمایشگاه سنجش موا دغذایی در جهان می‌باشد نیز ارسال شوند. در نهایت بازرس پس از اعلام نظر آزمایشگاه‌های محلی و یوروفین، نسبت به تأیید و یا رد محموله اقدام نموده و در صورت تأیید، کالا مورد پذیرش شرکت بازرگانی دولتی ایران قرار می‌گیرد. در واقع شرکت بازرگانی دولتی ایران برای صدور تأییدیه سلامت با سخت‌گیری بسیار زیاد و علیرغم صرف هزینه و زمان قابل توجهی، نمونه‌های خود را به پیشرفته‌ترین آزمایشگاه‌های موجود مواد غذایی در جهان ارسال می‌کند و سپس کالا اجازه ورود به کشور را پیدا می‌کند.

مدیرکل عملیات بازرگانی خارجی بازرگانی دولتی ادامه داد: اما این پایان راه بازرسی محموله‌های وارداتی این شرکت نیست. پس از ورود کالا به بنادر ایران و تخلیه آن، بازرسان دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها به نمایندگی از سازمان غذا و دارو و همچنین بازرسان ادارات کل استانداردِ استان به نمایندگی از سازمان ملی استاندارد، اقدام به نمونه‌برداری از محموله‌های وارداتی نموده و برای بررسی سلامت کالا، نمونه‌ها به چند آزمایشگاه صاحب صلاحیت و از جمله آزمایشگاه‌های مرجع سازمان غذا و دارو و پژوهشکده استاندارد واقع در تهران و کرج ارسال می‌شوند و تنها در صورت تأیید صحت و سلامت کالا توسط این مرجع نظارتی است که امکان دریافت مجوز ترخیص و مصرف این کالا فراهم می‌گردد. این نکته نیز حائز اهمیت است که بازرسان دانشگاه علوم پزشکی و استاندارد حتی بر نحوه ذخیره‌سازی کالاها در انبارها و نحوه چینش آنها نیز نظارت دقیق داشته و در صورت هرگونه ایراد و یا مغایرت با اصول تعیین شده با تخلف برخورد می‌نمایند.
آزادگان تصریح کرد: علاوه بر این‌ها، خود ما از کالاهای وارداتی نمونه‌گیری‌هایی انجام داده تا توسط بازرسان منتخب در آزمایشگاه‌های معتبر کشور مورد آزمایش قرارگیرند تا مطمئن شویم که فرآیند انجام آزمایشات در بندر بارگیری و همچنین انجام آزمایشاتی که در داخل کشور انجام شده همه بر طبق اصول و موازین تعیین شده از سوی نهادهای نظارتی مثل استاندارد و سازمان غذا دارو بوده باشد.

اعمال سخت گیری برای صدور گواهی سلامت برنج
آزادگان اضافه کرد: خصوصاً در مورد محصولات حساسی مثل برنج و گندم که تأثیر زیادی در سفره غذایی مردم دارند، شدیدترین سخت‌گیری‌ها اعمال می‌شود.
او در خصوص اینکه اگر کالایی مورد تایید واقع نشود، اظهار کرد: طبیعتاً ممکن است برخی از کالاها مورد تأیید دستگاه‌های نظارتی قرار نگیرند که این کالا باید مرجوع شود و قابل ورود به کشور نیست. کما اینکه در برخی موارد هم کالایی که شرکت بازرگانی دولتی ایران وارد کرده مورد تایید قرار نگرفته که دراین صورت اگر ایراد کالا از مبدا تشخیص داده شود، فروشنده ملزم به برگرداندن کالای مرجوعی و ارسال کالای جایگزین شده واگر ایراد به دلیل شرایط جوی و یا صدمات حین فرآیند لجستیک پدید آمده باشد؛ خسارات توسط شرکت‌های بیمه‌گر جبران می‌شود.
او افزود: در برخی موارد که اختلاف نتایج در آزمایشگاه‌ها وجود دارد مثلا در یک آزمایشگاه رد و در دیگری تایید می‌شود، نمونه‌برداری مجدد صورت می پذیرد. بدیهی است نمونه‌گیری و تعیین مشخصات محموله وارداتی در حالی باید انجام شود که نمونه‌برداری انجام شده نرمال و مبین مشخصات کل محموله یک کشتی مثلا سی هزار تنی باشد که این امر صرفا در مرحله تولید کالا و کیسه‌گیری توسط شرکت بازرسی و کنترل کیفیت بین‌المللی قابل انجام بوده و نمونه‌گیر‌ی‌های انجام شده در بدو ورود کالا که از تعداد کیسه‌های بسته‌بندی شده گرفته می‌شود علیرغم علمی بودن آن می‌تواند با تورش همراه باشد و بعضا نتایج آزمایش انجام شده در دو آزمایشگاه سازمان استاندارد و غذا و دارو (که هر دو نیز مرجع هستند) دارای نتایج متفاوتی باشد که در این شرایط تقاضای نمونه‌برداری مجدد شده و نتایج آزمایش نمونه‌های اخذ شده که در نمونه‌گیری مجدد که با دقت بیشتری انجام شده اس،؛ در آزمایشگاههای مورد تایید دو سازمان مبنای عمل واقع خواهد بود .
مدیر کل عملیات بازرگانی خارجی تأکید کرد: شرکت بازرگانی دولتی ایران تلاش دارد کالاهای وارداتی خود را باکیفیت مطلوب و در چارچوب استاندارد‌های بین‌المللی و ملی تامین نماید و در این راستا ضمن بهره گیری از شرکت‌های بازرسی بین‌المللی مورد تایید سازمان استاندارد و سایر نهادهای متولی تمامی مراحل زنجیره تامین را کنترل و نظارت نموده تا بتواند کالای باکیفیت در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهد. بر همین اساس با انجام نمونه‌گیری در سیر تولید کالا، آزمایش همه مولفه‌ها و مشخصات فنی، بهداشتی و تجاری برنج نظارت کاملی را در مراحل تولید تا حمل و بارگیری انجام داده و نمونه‌های مختلف را با دقت بالا از محموله‌ی خریداری شده احصا و چندین بار در آزمایشگاههای معتبر خارجی و داخلی آزمایش نماید و محموله‌های وارداتی نظیر برنج می‌بایست این مولفه ها را در حین ورود کالا به کشور به تأیید مراجع قانونی سازمان استاندارد و غذا و دارو برساند.

نظارت توأمان سازمان غذا و دارو و سازمان ملی استاندارد بر سلامت کالاهای اساسی
مدیر کل عملیات بازرگانی خارجی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: مواردی بوده است که در فرآیند حمل و نقل و انتقال از کشتی، بارگیری یا تخلیه و انتقال محموله و یا شرایط جوی بنادر، کالا غیر قابل مصرف شده و از چرخه مصرف خارج شده و بر اساس نظریه سازمان غذا و دارو و ادارات بهداشت استان تحت نظارت دستگاه قضایی و همچنین سازمان‌های نظارتی بهداشتی همچون سازمان غذا و دارو و استاندارد یا امحا شده یا برای مصارف صنعتی نظیر تولید الکل به فروش رسیده است، البته شرکت بازرگانی دولتی ایران خسارت را از این بابت از شرکت‌های بیمه‌گر که به هر حال وظیفه جبران خسارت را دارند دریافت کرده است.
او عنوان کرد: در پایان این نکته را یادآوری می کنم که محصولات وارداتی توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران به واسطه اهمیت و نقش حساسی که در سلامت جامعه دارد به طور بسیار جدی و سخت‌گیرانه توسط سازمان غذا و دارو و سازمان استاندارد مورد بررسی و آزمون دقیق قرار می‌گیرند و این دو سازمان هم در راستای انجام وظایف خود بسیار جدی عمل کرده و در این خصوص هیچ تعارفی با شرکتهای وارده کننده اعم از دولتی و خصوص ندارند. ضمنا ذکر این نکته نیز ضروری است که ما در ایران برای واردات کالاهایی مثل برنج از استانداردهای به مراتب بالاتر و سختگیرانه‌تری نسبت به استانداردهای بین المللی استفاده می‌کنیم. اگرچه این سختگیری تامین کالاهای اساسی را آنهم در شرایط سخت کنونی برای ما دشوار می‌کند؛ ولی در مقابل اطمینان داریم که از نظر سلامت کالایی که برای مردم عزیز ایران تامین کرده‌ایم در بهترین وضعیت سلامت قرار دارد.

 


در پی انتخاب شرکت فولاد مبارکه به‌عنوان واحد نمونۀ استانی، مدیرکل استاندارد استان اصفهان، ضمن بازدید از خطوط تولید این شرکت، با اهدای لوح تقدیر و تندیس ویژۀ ادارۀ استاندارد از اقدامات و دستاوردهای مدیریت و کارکنان این شرکت در حوزۀ استانداردسازی و کیفیت قدردانی کرد.


به گزارش اقتصادرسا ؛محمود فرمانی، دستاوردهای فولاد مبارکه در حوزۀ استانداردسازی و توجه این شرکت به کیفیت محصولات را ارزشمند و مثال‌زدنی دانست و گفت: تجربه نشان می‌دهد اگر عنایت ویژۀ مدیران عامل فولاد مبارکه به‌عنوان رأس سازمان در این خصوص نبود، به‌یقین فولاد مبارکه با این سرعت در مسیر نیل به دستاوردهای حوزۀ کیفیت و استاندارد حرکت نمی‌کرد و این مهم محقق نمی‌شد.

وی همکاری فولاد مبارکه با ادارۀ استاندارد را بسیار خوب ارزیابی و ابراز امیدواری کرد ادارۀ استاندارد شهرستان مبارکه نیز که در شرف راه‌اندازی است، با همکاری فولاد مبارکه بتواند به‌خوبی به وظایف خود عمل کند.

مدیرکل استاندارد استان اصفهان گفت: فولاد مبارکه در سال جاری به‌عنوان واحد نمونۀ استاندارد شناخته شد و ازآنجاکه به‌دلیل محدودیت‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا امکان برگزاری مراسم منسجم وجود نداشت، امروز در شرکت فولاد مبارکه حضور پیدا کردیم تا ضمن بازدید از فرایند تولید در این شرکت، از زحمات مدیران و کارکنان آن در حوزۀ استاندارد قدردانی کنیم.

نتایج آزمایشگاه‌های فولاد مبارکه در سطح ملی و فراملی قابل استناد است

فرمانی گفت: خوشبختانه نگاه مدیریت ارشد فولاد مبارکه به حوزۀ استانداردسازی و کیفیت، نگاهی مؤثر و مثبت است. در این جلسه مقرر شد شرکت فولاد مبارکه، به‌دلیل قابلیت‌های ویژۀ فنی و تکنیکی، میزبان یکی از کمیته‌های کمّی متناظر در کشورمان باشد تا به این ترتیب از این ظرفیت علمی و تخصصی در کشور به نحو مناسبی استفاده شود.

 مدیرکل استاندارد استان اصفهان با اشاره به مرجع بودن آزمایشگاه فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: آزمایشگاه فولاد مبارکه دارای تأییدها و گواهینامه‌های معتبر ملی و بین‌المللی است و آزمایش‌های صورت‌گرفته در این آزمایشگاه در سطح ملی و فراملی قابل استناد است.


مهندس عظیمیان، مدیرعامل فولاد مبارکه، درآئینی با حضور معاونان و جمعی از مدیران این شرکت، ضمن قدردانی از زحمات ایرج ترابی، هادی نباتی‌نژاد را به‌عنوان مدیر جدید روابط عمومی این شرکت معرفی کرد.

به گزارش اقتصادرسا؛مهندس عظیمیان، مدیرعامل فولاد مبارکه، درآئینی با حضور معاونان و جمعی از مدیران این شرکت، ضمن قدردانی از زحمات ایرج ترابی، هادی نباتی‌نژاد را به‌عنوان مدیر جدید روابط عمومی این شرکت معرفی کرد.

وی با اشاره به نقش و جایگاه روابط عمومی‌ها گفت: در دنیای فعلی، به‌دلیل فناوری‌های موجود، محدود شدن به زمان و مکان دیگر معنایی ندارد و جامعۀ بشری بیش از پیش از این محدودیت‌ها فاصله گرفته است. اگرچه انسان‌ها از تمامی قابلیت‌های خود به‌صورت کامل بهره نمی‌برند و خود را محدود می‌کنند، اما تقسیم‌بندی براساس محدودۀ جغرافیایی یا قومیت‌ها، بی‌جهت مانع توسعه و شکوفایی می‌شود. اینکه ما فکر و ذهن خود را به موارد خاصی محدود نکنیم، موجب می‌شود از توانمندی دیگران محروم نمانیم. در حال حاضر فولاد مبارکه با رویکرد استفادۀ حداکثری از دانش روز دنیا، توسعه و آبادانی بیش‌ازپیش کشور را در اولویت قرار داده است.

توجه به پروژه‌های توسعه، اعم از تکنولوژیکی و تجهیزاتی، نشان می‌دهد گروه فولاد مبارکه همچنان بر سر پیمان خود برای توسعۀ ایران اسلامی مصمم مانده و به‌رغم تمامی ناملایمات در این راه ثابت‌قدم ایستاده است. این شرکت ملزومات رسیدن به هدف را درست انتخاب کرده و همچنان با همکاری و همدلی تمامی کارکنان خود در پی کسب نتیجۀ مورد انتظار است.

تغییر در مدیریت روابط عمومی فولاد مبارکه تزریق خون تازه در شریان‌های این مجموعه است

مدیرعامل فولاد مبارکه تغییر شرایط را از الزامات بهبود فرایند خواند و افزود: تحول و تغییر در روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه به‌مثابۀ تزریق خون تازه در بدن این مجموعه است. پر واضح است که نقش‌های کارکردی روابط عمومی امروزه فقط به اطلاع‌رسانی محدود نمی‌شود و کارکردهای اقناعی، ترویجی و آموزشی روابط عمومی امروز بیش‌ازپیش آشکار شده است و ما نیز مکلف به همراهی با شرایط روز روابط عمومی‌ها در دنیا هستیم. شرکت فولاد مبارکه تعالی و بهبود را در تمامی امور خود سرلوحه می‌داند و در این بخش نیز تغییر را آغاز راهی جدید و در راستای اصول شرکت می‌داند.

وی در ادامه گفت: با نگاهی کوتاه به تاریخ شرکت فولاد مبارکه در دوره‌های مدیریتی گوناگون، به‌راحتی درمی‌یابیم که هرگونه تغییر مدیریتی در این شرکت همانند دوی امدادی موجب شده سازمان در رسیدن به اهداف از پیش تعیین‌شدۀ خود چابک‌تر باشد.

 عظیمیان رسانه‌ها را در کنار روابط عمومی، پایۀ قدرتمند دموکراسی دانست و افزود: امروزه به کمک فناوری، تنوع و کثرت رسانه‌های جمعی بیش از گذشته مشهود است و اطلاع‌رسانی و اقناع مخاطب در زمان کوتاه‌تری انجام می‌گیرد. آنچه رسانه‌ها در این بین باید در نظر داشته باشند، توجه به اخلاق و پرهیز از توهین، تهمت و افتراست.

در گروه فولاد مبارکه توجه به اخلاق حرفه‌ای نهادینه شده است

وی افزود: در گروه فولاد مبارکه توجه به اخلاق حرفه‌ای نهادینه شده و لازم است در کنار توجه به تولید و توسعۀ کشور ، بر اساس شرایط موجود، صنعت‌ساز بودن فولاد مبارکه نیز به اطلاع جامعه برسد و این امکان‌پذیر نیست مگر با اقدامات به‌موقع و مناسب روابط عمومی شرکت. خوشبختانه روابط عمومی فولاد مبارکه با عملکرد خود نشان داده به‌خوبی شرایط گروه فولاد مبارکه را در برهه‌های مختلف درک کرده و همراه و همگام با مدیران و کارکنان خط تولید، ارزش زحمات کارکنان شرکت را که با تمام قوا برای اعتلای کشور کوشش می‌کنند، به‌خوبی منعکس ساخته است.

حضور در روابط عمومی فولاد مبارکه، فرصتی برای خدمت

در ادامۀ این نشست، هادی نباتی‌نژاد، مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه نیز در جمع معاونان شرکت با تبریک دهۀ فجر و آغاز چهل و سومین سال پیروزی انقلاب اسلامی گفت: از حسن اعتماد مدیریت فولاد مبارکه به جهت ایجاد فرصت خدمت در روابط عمومی این گروه صنعتی که در خط مقدم جبهۀ صنعت کشور فعالیت می‌کند، سپاسگزارم. حضور در روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه و جایگاهی که مردان بزرگی در آن خدمت کرده‌اند، مسئولیت سنگینی بر دوش من نهاده و امید دارم با همراهی و همدلی تک‌تک مدیران و کارکنان شرکت، بتوانیم اهداف این مجموعه را جامۀ عمل بپوشانیم.

نباتی‌نژاد گفت: روابط عمومی فرایندی است که تمامی شرکت‌ها و سازمان‌ها به‌منظور برقراری ارتباط مثبت با مخاطبان و ذی‌نفعان خود از آن استفاده می‌کنند. ارتباط کارآمد و مطلوب با مخاطب به داشتن دید گسترده و شفاف نیاز دارد و از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. باید با گفت‌وگو و برقراری ارتباط دوسویه، ضمن ارزیابی انتظارات مخاطبان سازمان، دیدگاه‌های ایشان را به‌موقع و دقیق به سازمان انتقال دهیم. در حقیقت روابط عمومی، چشم سازمان است و همواره وظیفۀ مراقبت از برند سازمان را بر عهده دارد. به‌یقین هدف روابط عمومی و انجام فعالیت‌های این بخش، انتقال مفاهیم و معانی برند سازمان به مخاطبان و تأثیرگذاری بر جامعۀ هدف است تا در هر شرایطی، مخاطبان تصویری مثبت از برند سازمان داشته باشند.
مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه در ادامه افزود: فعالیت‌های تعریف‌شده در روابط عمومی هر سازمان یا نهاد، دربرگیرندۀ مجموعه‌ای از علوم کلاسیک، تجربه‌های از پیش به‌دست‌آمده و ارتباطات است که همگی در اختیار مدیریت سازمان قرار داده می‌شود تا جایگاه اصلی سازمان، آن‌گونه که شایسته است، به ذی‌نفعان و مخاطبان نشان داده شود؛ از این رو، توجه به حوزۀ روابط عمومی، دقت بیشتر معاونان و مدیران فولاد مبارکه را در تبیین جایگاه ویژۀ فولاد مبارکه طلب می‌کند و دقت به این مهم از سوی تمامی همکاران مورد انتظار است، زیرا شناخت عمیق از این بنگاه اقتصادی می‌تواند راه را برای انجام بهینۀ امور هموارتر سازد. بهترین مثالی که در این همراهی می‌توان به آن اشاره کرد، هماهنگی در یک تیم ورزشی است که در آن هر نفر مسئولیت خاصی دارد و انجام کار تیمی و توجه به کسب نتیجه از سوی همه کاملا واضح و مشخص است. قطع به‌یقین در شرایط فعلی نیاز به همراهی و همکاری بیشتر و توجه به کار جهادی و روند صعودی فعالیت‌ها مشهود است.

بنا بر این گزارش، در پایان این مراسم، با اهدای لوح تقدیر توسط مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه از زحمات ایرج ترابی، مدیر سابق روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه تقدیر شد.

 

علیـــرضا گنــــدمـکار، رئیـــس واحـــد گالوانیزه و ورق رنگی به‌مناسبت سالروز افتتاح واحد ورق رنگی ناحیۀ نورد سرد در تاریخ 18 بهمن سال 1381، در گفت‌وگو با خبرنگار فولاد، به تشریح دستاوردهای این خط تولید ارزشمند پرداخت.


به گزارش اقتصادرسا ؛علیـــرضا گنــــدمـکار، رئیـــس واحـــد گالوانیزه و ورق رنگی به‌مناسبت سالروز افتتاح واحد ورق رنگی ناحیۀ نورد سرد در تاریخ 18 بهمن سال 1381، در گفت‌وگو با خبرنگار فولاد، به تشریح دستاوردهای این خط تولید ارزشمند پرداخت. اگر شما هم مشتاقید با چگونگی روند روبه‌رشد این واحد آشنا شوید با ما همراه باشید.

به‌عنوان اولین سؤال، چرا ورق گالوانیزه در صنعت جایگاه خاصی دارد؟

 امروزه استفاده از محصولات پوشش‌دار در صنعت افزایش یافته و از دلایل مهم آن تأثیر نپذیرفتن از محیط و عدم تخریب و خوردگی فلز و درنتیجه افزایش عمر ورق و همچنین بهبود خواص زیبایی‌شناختی آن است.

به‌طورکلی در فولاد مبارکه چند نوع محصول پوشش‌دار تولید می‌شود؟

محصولات پوشش‌دار فولاد مبارکه شامل ورق قلع‌اندود، ورق گالوانیزه و ورق رنگی است که خط تولید ورق گالوانیزه با ظرفیت اسمی 200 هزار تن توسط شرکت C.M.I طراحی و نصب شد و در ادامه با همکاری کارکنان فولاد در 18 بهمن سال 1381 افتتاح گردید.

در خصوص کمیت و کیفیت این خط تولید توضیح دهید.

میزان تولید در اوایل راه‌اندازی خط، 5 تا 8 هزار تن در ماه بود. مسائل و مشکلات زیادی در طراحی و تجهیزات خط وجود داشت که با مشورت کارشناسان خارجی و تلاش تیم مدیریت، پروژه‌های بهبود زیادی در این زمینه تعریف و انجام شد. از این پروژه‌های بهبود می‌توان به تبدیل مادۀ محافظ کروم شش‌ظرفیتی به مادۀ محافظ کروم سه‌ظرفیتی اشاره کرد. مادۀ محافظ کروم شش‌ظرفیتی یک مادۀ سمّی است که در طولانی‌مدت بیماری‌زاست و می‌تواند برای محیط‌زیست و سلامت کارکنان و مشتریان مضر باشد. این ماده با تغییراتی که در تجهیزات اعمال گردید، با مادۀ بی‌خطر کروم سه‌ظرفیتی جایگزین شد. همچنین پروژه کاهش جرم پوشش محصولات از 90 گرم به 80 گرم بر مترمربع اجرا شد. از موارد دیگر می‌توان به افزایش سرعت فرایند خط تولید از 90 متر به 93 متر در دقیقه اشاره کرد. به‌طورکلی هم‌اکنون تولید خط گالوانیزه به حدود 17 هزار تن در ماه رسیده است و از ابتدای راه‌اندازی تاکنون، بیش از 3 میلیون و 200 هزار تن محصول گالوانیزه فولاد مبارکه به بازار مصرف عرضه شده است. بالاترین رکورد تولید سالانه این خط بیش از ظرفیت نامی و به میزان 211 هزار و 750 تن بوده است.

در خصوص تاریخچۀ این خط تولید توضیح دهید.

فولاد مبارکه بهره‌برداری از خط گالوانیزه را از زمان راه‌اندازی طی قراردادی به شرکت توکا فولاد واگذار کرد. تمامی کارکنان این شرکت پس از اخذ آزمون و مصاحبه‌های علمی و فنی و همگی با مدرک بالاتر از فوق‌دیپلم استخدام شدند و پس از استخدام، توسط کارشناسان خارجی شرکت C.M.I آموزش دیدند و مشغول به کارشدند. در سال 1388، اغلب کارکنان واحد به‌صورت قرارداد مستقیم به استخدام فولاد مبارکه درآمدند. در طول 18 سال بهره‌برداری از خط گالوانیزه و تغییرات چارت‌های سازمانی، تجارب ارزشمندی در خصوص جدا بودن سیستم تولید و تعمیرات در مقایسه با تمرکز آن‌ها به دست آمده است. همچنین فعالیت‌های بسیاری در خصوص بومی‌سازی قطعات حیاتی خط گالوانیزه ایجاد شده که از آن جمله می‌توان تغییر اتوماسیون دستگاه جوش، رادیانت تیوب‌ها، غلتک‌های حوضچۀ مذاب، مشعل‌های کوره، غلتک‌های کوره و .. نام برد.

ماحصل بومی‌سازی‌ها و تجربیات چگونه دیده می‌شود؟

این امر را می‌توان در پارامترهای اصلی تولید گالوانیزه مشاهده کرد. یکی از پارامترهای اصلی خط IU (آماده‌به‌کاری خط تولید) است. طبق طراحی سازنده، عدد 87 درصد میزان آماده‌به‌کاری پیش‌بینی شده بود که با بهبودهای مستمر و کسب تجارب ارزشمند به عدد 97.5 درصد رسیده است ( در جدول ر وبه‌رو سِیر پنج‌سالۀاین پارامتر نشان داده شده است).

ورق گالوانیزه در فولاد مبارکه به چه روشی تولید می‌شود و چه مزیتی دارد؟

تولید ورق گالوانیزه ناحیۀ نورد سرد به روش غوطه‌وری داغ است. مزیت این روش گالوانیزه بر روش‌های دیگر، مقرون‌به‌صرفه بودن، امکان ایجاد ضخامت‌های بالای پوشش، استحکام بالا و چسبندگی پوشش گالوانیزه به فولاد است.

عمدۀ کاربردهای ورق گالوانیزه در چه صنعتی است؟

ورق گالوانیزه کاربردهای فراوانی دارد که از آن جمله می‌توان به سقف‌های فلزی، پانل، تابلوهای برق، سینی کابل؛ قطعات لوازم خانگی مثل یخچال، بخاری، ماشین لباسشویی، ماکروویو، کولر؛ تجهیزات آشپزخانه مثل کابینت؛ مخازن ذخیرۀ آب؛ مجراهای هوا و دودکش؛ ناودان‌ها و لوله‌ها؛ ـ سازه‌های گوناگون، سازه‌های فضایی، انبارها؛ اجزای ماشین‌های کشاورزی؛ و قطعات خودرو و اجزای داخلی آن اشاره کرد.

بهبود مستمر در این خط را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

با توجه به اینکه حیات خطوطی همچون گالوانیزه به بهبود مستمر در راستای پاسخ‌گویی به نیاز مشتریان وابسته است و همچنین با توجه به تغییر ذائقۀ کیفی بازار (استفادۀ زیاد از محصولات با عرض و ضخامت کم و جرم پوشش کم) برخی از قسمت‌های خط به‌دلیل نوع طراحی اولیه نیاز به مدرنیزاسیون و ارتقای تجهیزات داشتند. از جمله مشکلات موجود می‌توان به عدم امکان اعمال پوشش کمتر از 80 گرم بر مترمربع و همچنین عدم طراحی تجهیز اعمال کروماته برای استفاده از کروم سه‌ظرفیتی اشاره کرد. پیرو این مشکلات قراردادی تنظیم شده که در سال آینده این تغییرات انجام می‌گردد. برخی از این تغییرات عبارت‌اند از: تغییر اتوماسیون خط گالوانیزه و امکان تولید محصول گالوانیزه با پوشش 60 گرم بر مترمربع که باعث کاهش قابل‌ملاحظه مصرف روی و همچنین افزایش کیفیت گالوانیزه شود. همچنین رفع مشکل اضافۀ ضخامت لبه‌های محصول و تغییر ساختار اعمال پوشش کروماته بر روی محصول گالوانیزه یکی دیگر از این اقدامات است.

در حوزۀ نیروی انسانی و تولید، مهم‌ترین اولویت‌های پیش روی شما در این خط کدم‌اند؟

در حال حاضر نیروی انسانی باارزشی در این خط تولید مشغول به کارند که باید با فرارسیدن زمان بازنشستگی آن‌ها جایگزین‌های مناسبی برایشان در نظر گرفته شود. همچنین ارتقای کیفیت محصول برای مصارف خودرویی و لوازم‌خانگی از مهم‌ترین دغدغه‌های واحد گالوانیزه است که امیدواریم با تدابیر به‌موقع مدیریت به‌خوبی انجام گیرد.

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top