روتیتر: از اولین تأمین سرمایه صنعتی بازار سرمایه در فرابورس ایران رونمایی شد

جواد عشقی نژاد، مدیرعامل تأمین سرمایه خلیج‌فارس در این مراسم گفت: تفاوت اصلی «تفارس» این بود که برای اولین بار در بازار سرمایه 60 درصد یک تأمین سرمایه در اختیار یک صنعت قرارگرفته و برای اولین بار 40 درصد یک تأمین سرمایه پذیره‌نویسی عام دارد.

 

نشست خبری «یک دیدار، یک عرضه» ویژه پذیره‌نویسی سهام در درست انتشار شرکت تأمین سرمایه خلیج‌فارس صبح روز جاری در فرابورس ایران برگزار شد.

به گزارش اقتصادرسا به نقل ازمدیریت ارتباطات فرابورس ایران، جواد عشقی نژاد، مدیرعامل تأمین سرمایه خلیج‌فارس در این مراسم با اشاره به ویژگی‌های مهم این شرکت تأمین سرمایه گفت: تأمین سرمایه خلیج‌فارس شروع فعالیت خود را با ترکیب سهامداری و تصمیم‌های بزرگ‌ترین هلدینگ صنعتی پتروشیمی ایران یعنی هلدینگ خلیج‌فارس آغاز کرد.

وی با اشاره به اینکه «تفارس» اولین تأمین سرمایه با تکیه‌بر یک صنعت است، گفت: راه‌اندازی این تأمین سرمایه به مفهوم ارائه اولین مجوز به بخش صنعتی بازار سرمایه برای ایجاد تأمین سرمایه بود، نگاهی به 10 مجوز قبلی تأمین سرمایه‌ها نشان می‌دهد که نهادهای مالی در ترکیب سهامداری این شرکت‌ها حضور داشتند اما تفاوت اصلی «تفارس» این بود که برای اولین بار در بازار سرمایه 60 درصد یک تأمین سرمایه در اختیار یک صنعت قرارگرفته و برای اولین بار 40 درصد یک تأمین سرمایه پذیره‌نویسی عام دارد.

وی در ادامه افزود: جذابیت این موضوع با ترکیب سهامداری آن و سرمایه 500 میلیارد تومانی شرایط را فراهم کرد تا امروز در خدمت جامعه بازار سرمایه باشیم.

وی درباره جزییات ترکیب سهامداری «تفارس» گفت: هلدینگ خلیج‌فارس سهامدار 45 درصدی این مجموعه و سرمایه‌گذاری مدبران تدبیر سهامدار 15 درصدی است، همچنین شرکت‌های پلیمر گچساران، ابن‌سینا اندیمشک و پتروشیمی هرمز نیز از دیگر سهامداران «تفارس» هستند.

عشقی نژاد با اشاره به اینکه تأمین سرمایه خلیج‌فارس کار خود را با پرداخت نقدی 60 درصد از 500 میلیارد تومان سرمایه توسط سهامداران اصلی آغاز کرده است، افزود: 200 میلیارد تومان، یعنی 40 درصد سرمایه روز شنبه هشتم آبان ماه پذیره‌نویسی عام به روش ثبت سفارش خواهد شد.

مدیرعامل تأمین سرمایه تفارس با اشاره به اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و همکاری‌های شرکت فرابورس نماد تفارس آماده معامله برای پذیره‌نویسی است، اظهار داشت: نکته اول وجه تمایز این تأمین سرمایه با سایر تأمین سرمایه‌ها این است که مجموعه تفارس بازار بزرگ نفت و گاز و پتروشیمی کشور که تشنه منابع و سرمایه‌های خرد مردم است، در اختیار دارد.

به گفته وی استراتژی و هدف اصلی تأمین سرمایه خلیج‌فارس صنعت پتروشیمی است تا بازده مناسبی را در آغاز فعالیت برای سهامداران داشته باشد.

وی تمرکز این مجموعه را بر ارائه ابزارهای نوین مالی دانست و تصریح کرد: ابزارهای نوین مالی در بازارهای مالی دنیا همیشه گره‌گشای مشکلات و نیازهای صنعت، ناشران و تولیدکنندگان بودند. بانک‌های سرمایه‌گذاری و تأمین سرمایه نیز واسط بین دارندگان مالی و ناشران و تولیدکنندگان هستند تا مسیر توسعه و تولید را هموار کنند.

عشقی نژاد در پایان این مراسم تأکید کرد: امید است در آینده نزدیک بعد از پذیره‌نویسی مراحل ثبت شرکت و بازگشایی نماد برای سهامداران با سرعت انجام شود.

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top