تفاهم نامه مشترک شهرداری تهران و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با محوریت تعاونی‌ها از طریق تشکیل تعاونی ها برای نوسازی بافتهای فرسوده با نقش آفرینی بانک توسعه تعاون منعقد گردید.

به گزارش اقتصادرسا ؛صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه مشترک بین این وزارتخانه و شهرداری تهران اظهار داشت: هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه توسعه‌ بخش تعاون است. طبق هدفگذاری، ۲۵ درصد از اقتصاد کشور باید مشمول بخش تعاون شود و این تفاهم‌نامه برای تشکیل تعاونی‌های مسکن در محلات کم‌برخوردار و بافت‌های فرسوده و ناکارآمد کلانشهر تهران است که حدود ۳۵۴ محله مشمول این طرح می‌شوند و به این منظور 354 شرکت تعاونی تشکیل خواهد شد.
وی تاکید کرد: بحث نوسازی و تغییر کاربری و تراکم و معابر بر عهده شهرداری تهران است و تسهیلات لازم نیز از طریق منابع نهضت ملی مسکن و از سوی بانک توسعه تعاون و سایر بانکها تامین خواهد شد و پیش‌بینی اولیه احداث حدود ۵هزار واحد است .
مرتضوی در خصوص آورده‌ی مردم برای این طرح گفت: متقاضیان علاوه بر آورده نقدی خود به صورت مرحله ای از تسهیلات 4500 میلیون ریالی بهره مند می شوند.
علیرضا زاکانی شهردار تهران در مراسم انعقاد این تفاهم نامه گفت: نوع فعالیت و اقداماتی که در مدیریت شهری انجام می شود پیوستگی های جدی با این وزارتخانه دارد . در حوزه آسیب های اجتماعی همکاری نزدیکی با بهزیستی وجود دارد یا در بحث اشتغال و مشاغل خانگی و سایر مواردی که می توان بستر سازی کرد، این وزراتخانه می تواند کمک کند.
در این مراسم مهدی مسکنی معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد شیخ حسینی سرپرست بانک توسعه تعاون و حمید رضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران نیز حضور داشتند.

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top