توربین و ژنراتور عظیم کلاس اف نیروگاه ۹۱۳ مگاواتی غدیر پس از ترخیص از گمرک شهید رجایی بندرعباس و طی ۱۳ روز به منطقه ویژه اقتصادی لامرد رسید.

 به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی لامرد، با نصب ژنراتور و توربین کلاس اف نیروگاه ۹۱۳ مگاواتی غدیر انرژی لامرد، برق مورد نیاز صنایع مستقر در منطقه ویژه از جمله مجتمع بزرگ آلومینیوم جنوب، پتروشیمی‌ها، اکسید منیزیم، صنایع فولادی و .... تامین خواهد شد.
لازم به ذکر است نیروگاه ۹۱۳ مگاواتی غدیر انرژی لامرد در اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ و در جریان سفر استانی رئیس جمهور و هیئت دولت وقت کلنگ زنی گردید که متاسفانه پس از گذشت چند سال سال عملیات اجرایی آن متوقف شد و عملیات اجرایی آن در دی ماه ۱۴۰۰ با پیگیر های فراوان مسئولین شهرستان و منطقه ویژه، توسط شرکت غدیر انرژی و پیمانکاری شرکت فراب آغاز شد و هم اکنون با پیشرفت ۵۰ درصدی در دست احداث می باشد. استفاده از تکنولوژی جدید نیروگاه سیکل ترکیبی با توربین کلاس f به دلیل بالا بودن راندمان بالا، اتلاف انرژی کمتر و احتراق کامل تر و در نتیجه تولید آلایندگی کمتر، باعث آلودگی کمتر محیط زیست شده و از طرفی درجه حرارت دود خروجی از توربین گازی که حدود ۶۰۰ درجه سانتیگراد می باشد در بویلر بازیاب تا حدود ۱۹۰ درجه سانتیگراد کاهش یافته و آلودگی محیط را کاهش می دهد.
نیروگاه سیکل ترکیبی در زمینی به مساحت تقریبی ۹ هکتار در اراضی منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر لامرد در کنار مجتمع آلومینیوم جنوب قرار دارد.

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top