روتیتر: با حضور مهدی جهانگیری، رئیس گروه مالی گردشگری، برگزار شد؛

مجموعه تفریحی و ورزشی آیس‌رینک میکامال کیش با حضور مهدی جهانگیری، رئیس گروه مالی گردشگری، افتتاح شد.

 

به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی گروه مالی گردشگری، این مجموعه که با حضور مهدی جهانگیری، رئیس گروه مالی گردشگری، محمدرضا فهمی، مدیرعامل بانک گردشگری، اعضای هیات مدیره بانک گردشگری، مدیران و معاونان گروه مالی گردشگری،نادرکشتکار مدیرعامل میکامال و جمعی از مردم در کیش افتتاح شد، در استاندارد برگزاری بازی‌های المپیک طراحی و ساخته شده است.

آیس‌رینک میکامال یکی از مهمترین مراکز تفریحی است که از ابتدای طراحی میکامال کیش توسط رئیس گروه مالی گردشگری و مدیران ارشد بانک گردشگری روی اجرای آن تاکید شده بود. با توجه به قرار گرفتن مجموعه آیس‌رینک در اقلیم گرم و مرطوب جزیره کیش و تفاوت اقلیمی یک جاذبه ارزشمند گردشگری است.

بر اساس این گزارش، برای ساخت فاز نخست آیس‌رینک میکامال 10 میلیون یورو سرمایه ارزی هزینه شده است. یکی از ویژگی‌های مهم این مجموعه آن است که زمین یخ به سالن کنسرت موسیقی تبدیل می‌شود که گنجایش بیش از یک‌هزار نفر را دارد. این سالن با صندلی‌های پرتابلِ تمام مکانیزه و تنظیم دمای مناسب برای برگزاری کنسرت‌ها، مجهز به مدرن‌ترین سیستم‌های صدابرداری و نورپردازی و جلوه‌های ویژه است. قرار است با حمایت ویژه مهدی جهانگیری، رئیس گروه مالی گردشگری، فاز دوم این مجموعه که در واقع تبدیل آیس‌رینک به کنسرت‌هال میکامال است، با 3 میلیون یورو سرمایه ارزی تکمیل شود.

این مجموعه بر اساس استانداردهای بین‌المللی و به ابعاد 60×30 متر طراحی و ساخته شده است. مساحت کلی آیس‌رینک میکامال حدود 4هزار مترمربع و زمین یخ آن 1800 مترمربع است. همچنین افزون بر فضاهای تفریحی آیس‌رینک میکامال، این مجموعه فرصت و امکان مناسبی برای برگزاری رویدادهای ورزشی در سطوح ملی و بین‌المللی را در خود جای داده است.

لازم به یادآوری است، آیس‌رینک میکامال با آنکه در طبقه چهارم یک مجتمع تجاری قرار دارد، از جدیدترین دانش روز جهان برای عایق‌بندی و کنترل دما بهره برده است. برای تأمین برق مجموعه از دو دستگاه ترانس 1600 مگاولت آمپر استفاده شده است که به صورت مستقل انرژی مصرفی مورد نیاز مجموعه را با کمترین میزان نیاز به انرژی تامین می‌کند.

این مجموعه دارای سیستم تهویه اختصاصی از تجهیزات مدرن و به روز دنیا است که با دو چیلر در مجموع 200 تُن و 75 کیلومتر لوله‌گذاری در کف زمین برای تأمین سرمای مورد نیاز و تجهیزات برف‌ساز احداث شده است.

در این مجموعه، انواع مختلف بازی‌های روی یخ از جمله هاکی، کرلینگ، اسکی روی یخ و سرگرمی‌هایی از جمله بامپرکار، مینی‌کار و تئاتر روی یخ نیز قابل اجراست. این مجموعه همچنین دارای سالن برف و سورتمه است که فضای سرگرمی خانوادگی را فراهم می‌سازد.

گفتنی است پیش از این و در نوروز ۱۴۰۲ تونل باد میکامال کیش در محیطی به مساحت ۹۰۰ متر آغاز به کار کرده است. این تونل باد یک استوانه با ارتفاع ۸ متر و قطر ۳ متر است که به وسیله جریان باد قوی، نیروی جاذبه و تاثیر آن بر اجسام را خنثی کرده و هر چیزی که درون استوانه باشد را به پرواز در می‌آورد.

 

 

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top