مانده تسهیلات اعطایی بانک‌ دی در 10 ماه ابتدایی سال جاری نسبت به کل سال گذشته بیش از 126 درصد رشد یافته است.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی بانک دی، بر اساس آمارهای موجود، مانده کل تسهیلات اعطایی این بانک تا پایان دی ماه سال جاری به بیش از 178 هزار میلیارد ریال رسیده است. در این مدت سه هزار و 368 فقره تسهیلات به مبلغ بیش از 12 هزار میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده است.
 بیشترین سهم از تسهیلات اعطایی در این مدت مربوط به عقد « مرابحه » با 64.56  درصد و تسهیلات «مشارکت مدنی» با 26.28 درصد بوده است.
گفتنی است در یک سال گذشته به دنبال تدابیر هیئت‌مدیره بانک دی، پرداخت تسهیلات کوتاه‌مدت ارزان‌‌‌ قیمت در کنار افزایش تعداد تسهیلات پرداختی به آحاد جامعه در اولویت سیاست‌های اعتباری این بانک قرار گرفته است که نتیجه آن را می‌توان در طرح‌های تسهیلاتی متنوع و انعطاف‌پذیری از جمله «دیدار دی»، «24 ارزش آفرین»، «دی کارت اعتباری» و نیز «طرح اعتباری حمایت از کسب و کارهای آسیب‌دیده از کرونا» دید که با استقبال گسترده مشتریان مواجه شد.

رییس هیئت‌مدیره بانک دی در مراسم گرامی‌داشت چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی بر ضرورت بازخوانی صحیح ارزش‌های اصولی انقلاب بر مدار احیای کرامت انسانی تاکید کرد.

به گزارش اقتصادرسا به نقل ازروابط‌عمومی بانک دی، مراسم گرامی‌داشت چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، با حضور غلامرضا خلیل ارجمندی، رییس‌هیئت مدیره و جمعی از مدیران و کارکنان بانک دی برگزار شد.
در این مراسم، غلامرضا خلیل ارجمندی با گرامی‌داشت یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و شهدای انقلاب و تبریک چهلمین و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: بسیاری از تحلیل‌گران انقلاب‌ اسلامی در تحلیل‌های خود در مورد علل و ریشه‌های وقوع انقلاب در ایران، مطالبات اقتصادی و معیشتی مردم را سرمنشاء بروز انقلاب می‌دانند در حالی‌که بازخوانی صحیح و اصولی ارزش‌های اولیه انقلاب و مشاهده بازنمود آن‌ها در شعارهای مردم نشان می‌دهد که انقلاب ایران بیش از این‌ها، یک انقلاب فرهنگی و با هدف احیاء عزت و کرامت انسانی بود.
وی افزود: مهمترین دلیل دشمنی‌های آشکار و نهان دولت‌های غربی با انقلاب ایران در قالب انواع تحریم‌ها و تحمیل جنگ هشت ساله نیز این بود که انقلاب ایران یک پدیده نوین در قرن بیستم را رقم زد که با آرمان‌ها و ارزش‌های انسانی متعالی و داعیه درانداختن طرحی نو در عالم و آدم، گفتمان سکولار غربی و شرقی را به چالش کشیده بود.
ارجمندی با اشاره به لزوم تحکیم وحدت در جامعه و تاثیر آن در استمرار انقلاب تصریح کرد: اگر وحدت و همدلی مردم نبود، نهال نوپای انقلاب در همان ابتدای جنگ از میان می‌رفت.
رییس هیئت‌مدیره با تاکید بر لزوم الگوگزینی از سبک‌ مدیریت جهادی انقلاب در جامعه و سازمان‌های امروزی گفت: الگوی مدیریت جهادی اوایل انقلاب که فارغ از روابط عمودی خشک و مبتنی بر اخلاق، دینداری، احترام و شور خدمت بود، یک نمونه موفق در مدیریت است که اگر به درستی در نظام اداری پیاده شود ضامن رشد و بهره‌وری سازمان‌ها می‌شود.
وی افزود: در بانک دی نیز به خاطر جامعه هدف ویژه آن که همانا خانواده معزز شهدا و ایثارگران هستند، لزوم پیاده‌سازی ارزش‌های انقلابی مانند صبوری، اخلاق‌مداری و ارزش‌باوری در منظومه فرهنگ سازمانی بانک و کدهای رفتاری کارکنان یک ضرورت اساسی است که می‌بایست نمود آن را در عملکرد روزانه و تعامل همکاران با مشتری مشاهده کنیم.
ارجمندی در پایان سخنان خود با اشاره به وضعیت بانک دی گفت: در طول یک سال گذشته در سایه همدلی و همت جمعی تمامی همکاران و با برنامه‌ریزی‌‌های دقیق انجام شده در زمینه جذب منابع، وصول مطالبات، فروش املاک و دارایی‌های مازاد و ...، شاهد بهبود و رشد چشمگیر شاخص‌های کلیدی و عملکردی بانک بودیم که امیدورام در ادامه مسیر نیز با انجام اقدامات موثر شاهد توسعه دستاوردهای بانک باشیم.

عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون بر نقش مهم واحدهای کنترل داخلی در ارتقاء سلامت موسسات مالی تاکید نمود.

به گزارش اقتصادرسا؛ عباس نجفی عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون در جلسه بررسی گزارش حسابرسی عملیاتی واحدهای نظارتی بانک توسعه تعاون اظهار داشت: ادارات کلی بازرسی، اداره کل حسابرسی داخلی، اداره کل مبارزه با پولشویی، اداره کل مدیریت ریسک و اداره کل تطبیق به عنوان واحدهای کنترل داخلی بانک مطرح هستند و با پیش‌بینی اقدامات احتیاطی، ارائه رهنمودها به واحدهای عملیاتی و اعمال نظارت بر عملیات بانکی در صدد ارتقای سلامت بانک می‌باشند.

وی در خصوص گزارش حسابرسی عملیاتی واحدهای نظارتی بانک توسعه تعاون گفت: این گزارش فرآیندهای کنونی اعمال نظارت از سوی این واحدها را مورد بررسی قرار داده و پیشنهادهای مناسبی برای هم‌افزایی واحدها، پرهیز از موازی‌کاری و نحوه صحیح تبادل اطلاعات را ارائه می‌دهد.

عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون تعامل و یکپارچگی میان واحدهای نظارتی را در راستای کنترل کلیه عملیات در شبکه بانک به منظور حصول اطمینان از صحت و دقت فعالیت‌ها موثر دانست و گفت: اطمینان عموم مردم و فعالان بازار به موسسات واسط مالی مهمترین عامل در ایجاد بستر مناسب برای فعالیت آنها به حساب می‌آید.

نجفی مجموعه الزامات مربوط به کفایت سرمایه بانک‌، مدیریت ریسک‌های اعتباری ، جلوگیری از معاملات ناسالم اقتصادی، انواع شیوه‌های نظارتی (حضوری و غیر حضوری) و رعایت استانداردهای حسابداری و بانکی را از مهمترین محورهای واحدهای کنترل داخلی بانک برشمرد و گفت: فعالیت بانکی فعالیتی هدفمند در جهت تامین مالی واحدهای تولیدی و کمک به ایجاد ارزش افزوده در اقتصاد است. بانکها در راستای ارائه هر چه بهتر تخصیص منابع در چارچوب های قانونی و مبتنی بر اصول و قواعد حرفه ای انجام وظیفه می کنند.

وی افزود: واحدهای عملیاتی ستاد و صف از رهنمودها و اعمال نظارت همکاران بازرسی برخوردار هستند و چارچوب‌های تعریف شده از سوی نهادهای نظارتی در خصوص افتتاح حساب، پذیرش سپرده، اعطای تسهیلات، دریافت تضمینات، صدور ضمانت‌نامه، عملیات ارزی و خدمات تخصصی می‌تواند در شکل‌دهی صحیح به فعالیت کلی بانک موثر واقع گردد.

نجفی گفت: واحدهای نظارتی جهت اعمال نظارت بر سیستم از منظر حرفه ای نیازمند اطلاعات و دسترسی‌های کافی می باشند. تعیین حد و مرز دسترسی‌ها و تبادل صحیح اطلاعات میان واحدهای کنترل داخلی از موضوعات حائز اهمیت است که مدیران ارشد بانکی در ارائه چارچوب برای آن نقشی مهم بر عهده دارند.

وی در تبیین فرآیندهای کنترل و نظارت در بانک گفت: این فرآیندها بسیار گسترده است و از فرآیند خرد بانکداری و عملیات شعبه ای تا کنترل جریانات کلان بانک و مراقبت از شاخص های اصلی از جمله کفایت سرمایه را شامل می‌شود.

نجفی در تبیین سیاست‌های خود کنترلی بانک گفت: تاکید مدیران ارشد بانک بر آن بوده است که کلیه کنترل‌های مورد نیاز با ارائه صحیح دستورالعمل‌ها، چینش صحیح فرآیندها و رعایت سلسله مراتب نظارتی در داخل بانک صورت پذیرد و بانک در شناسایی هر گونه انحراف و رسیدگی به آن، اهتمام کافی را داشته باشد.

وی مجموعه سلسله مراتب مدیریتی بانک را در موضوع کنترل داخلی و اعمال نظارت، صاحب نقش عنوان نمود و گفت: واحدهای نظارتی در هر موسسه مالی به لحاظ سرمایه انسانی و بعد زمانی و مکانی دچار محدودیت هستند و این مهم شامل بانک توسعه تعاون نیز می شود و گرچه فرآیندهای هوشمند و سامانه های الکترونیک به نحو مناسبی رواج یافته است، با این وجود نظارت موثر مدیران واحدهای شبکه شعب، استانها و ستاد می‌تواند در پیشبرد صحیح فرآیندها موثر واقع گردد.

در این جلسه محمد مهدی احمدی معاون نظارت و حقوقی بانک توسعه تعاون، حسین کثیری عضو کمیته حسابرسی هیات مدیره بانک توسعه تعاون ، محمدرضا فرخ رئیس اداره کل مبارزه با پولشویی، رویا رحمانی رئیس اداره کل حسابرسی داخلی، رضا یوسف نیا رئیس اداره کل بازرسی فنی و تخصصی، مصطفی منتظری مقدم رئیس اداره کل مدیریت ریسک و مهدیه ابراهیمی سرپرست اداره کل تطبیق و اساتیدی از سازمان حسابرسی نقطه نظرات تخصصی خود را در خصوص این گزارش مطرح نمودند.

 

مدیرعامل بانک کارآفرین واحد بازرسی و حراست را چشم و گوش سازمان خواند و گفت: واحد بازرسی در حقیقت با نگاه نظارتی خود حامی بانک است و صحت اسناد و مستنداتی را بررسی می کند که از چشم لایه حسابرسی دور مانده است.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی بانک کارآفرین،مراسم معارفه"احمد علی شکوه"به عنوان مدیر حراست بانک کارآفرین روز یکشنبه با حضور مسئولان بانک مرکزی و مدیران ارشد بانک کارآفرین برگزار شد.

در این مراسم "محمدرضا فرزین" با اشاره به ضرورت حضور واحد بازرسی و حراست در بانک گفت: نظارت و کنترل در بانک‌ها و مؤسسات مالی در چند سطح و لایه انجام می گیرد.

وی در توضیح این لایه ها اظهارداشت: لایه نخست واحد تطبیق مقررات است که وظیفه تطبیق قوانین و دستورالعمل‌ها با قوانین و مقررات بانک مرکزی را برعهده دارد. لایه دوم، واحد حسابرسی داخلی است که مشخصا کنترل‌ها را از منظر اثربخشی داخلی مورد توجه قرار می‌دهد و طبعا زیر نظر هیات مدیره بانک وظایف خود را انجام می‌دهد.

فرزین ، لایه سوم را واحد بازرسی و حراست خواند که بیطرف و هوشیار عمل می کنند.

فرزین ادامه داد: در واحد بازرسی صحت و سقم اسناد مورد بررسی و کنترل قرار می‌گیرد و در حقیقت این واحد، صحت اسناد و مستنداتی را بررسی می کند که از چشم لایه حسابرسی دور مانده است.

وی همچنین افزود: این لایه در بخش حراست نیز نگهبان اموال و دارایی های بانک و پرسنل بانک است، به نوعی این واحد از حسن شهرت بانک نگهبانی می‌کند، به گفتار دیگر اگر به سرمایه‌های خود افتخار می‌کنیم، این مسئله با نقش‌آفرینی واحد بازرسی و حراست محقق می‌شود.

مدیرعامل بانک، ویژگی های مدیر بازرسی و حراست بانک را بی‌طرفی، مجرب بودن، صبر و دقت عنوان و تأکید کرد: مدیر بازرسی و حراست همچون قاضی است که باید وابستگی و گرایش خاصی به فرد و یا تفکر خاص، نداشته باشد.

فرزین با اشاره به دلایل انتخاب احمدعلی شکوه بعنوان مدیریت بازرسی و حراست گفت: ایشان سوابق و شهرت خوبی برخوردار هستند و چندین سال است که در نظام بانکی، مسئولیت های مدیریتی را برعهده داشته اند، با توجه به سابقه ایشان در بانک کشاورزی از ایشان درخواست کردم که به همکاران بانک کارآفرین بپیوندند.


بانک کارآفرین خوشنام و حامی کارآفرینان

در ادامه این مراسم حسینی معاون حفاظت پرسنلی بانک مرکزی با اشاره به کارنامه بانک کارآفرین در صنعت بانکداری کشور خاطرنشان کرد: بانک کارآفرین نخستین بانک خصوصی کشور است که وارد بورس شده و بررسی کارنامه عملکرد این بانک خبر از خوشنامی آن می دهد، روالی که نشان می دهد این بانک سعی دارد مبتنی بر نامش در صنعت بانکداری کشور حامی کارآفرینان باشد.

وی ادامه داد: تیم مدیریتی جدید و جوان نیز که سکانداری و هدایت بانک کارآفرین را برعهده گرفته‌اند، با جدیت در تلاش هستند تا بانک این نقش را به‌خوبی ایفا کند.
کارآفرین در 8ماهه سال جاری 80 درصد افزایش جذب داشته است

حسینی تاکید کرد: نگاهی به عملکرد بانک کارآفرین نشان می‌دهد در هشت‌ماهه سال جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته 80 درصد افزایش جذب منابع داشته است که با توجه به مشکلات اقتصادی موجود در نظام اقتصادی، از مدیریت بانک می خواهیم تا منابع خود را به سمت کارآفرینی، تولید و ...هدایت کند تا حتی‌الامکان، مشکلات نقدینگی واحدهای تولیدی مرتفع شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نقش حراست در بانک‌ها خاطرنشان کرد: مدیران در بخش‌های دولتی به اهمیت و ضرورت وجود حراست در سازمان‌ها آگاه هستند و بنابراین از سال گذشته، تشکیل واحد حراست در بانک‌های خصوصی در دستور کار قرار گرفت.

این مدیر بانک مرکزی با اشاره به حضور واحد حراست در سازمان ها و ابلاغ ضرورت وجود این واحد در چارت سازمانی افزود: پس از استقرار این واحد، صلاحیت مدیران مستقر، تعیین صلاحیت تملک سهام، بازرسی شرکت‌های وابسته و مجموعه بانک‌ها توسط این بخش انجام خواهد شد.

همچنین پورطولابی رئیس اداره حراست موسسات پولی و بانکی براز امیدواری کرد: با حضور مدیر حراست در بانک کارآفرین، شاهد اعتبار و اثر بخشی این واحد در چارت سازمانی بانک باشیم.

معارفه شکوه
حراست با عمل به وظیفه، امنیت و آرامش را برای سازمان به ارمغان می آورد

در ادامه این مراسم احمدعلی شکوه مدیر جدید حراست بانک کارآفرین نیز در سخنانی با تشکر از حسن ظن مدیرعامل در سپردن مسئولیت به وی با تبیین وظیفه و نقش حراست در سازمان‌ها خاطرنشان کرد: حراست، ثمره انقلاب اسلامی است. برگزاری این مراسم در دهه فجر را به فال نیک می گیریم و امیدوارم این نهال کوچک، روزی به درختی تنومند در بدنه بانک تبدیل شود.

وی تاکید کرد: واحد بازرسی و حراست در صورتی که به وظیفه خود به درستی عمل کند، موجبات امنیت و آرامش در بخش‌های مختلف را فراهم خواهد کرد.
وی همچنین تصریح کرد: امیدوارم با یاری خداوند، مسئولیت محوله را به نحو احسن انجام دهم و با همراهی همکاران خود در جهت موفقیت بیشتر بانک نقش موثری ایفا کنیم.

 

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک توسعه صادرات ایران در آستانه چهل و دومین سالگرد انقلاب اسلامی عملکرد ده ماهه این معاونت را تشریح کرد.

به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، عشرت عدالت اظهار داشت: این معاونت از آغاز سال جاری تا کنون محورهای ذیل را در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک توسعه صادرات دنبال کرده است:

    توسعه بانکداری باز با تاکید بر مدل‌های کسب‌وکار مبتنی بر API

2-آغاز استقرار سامانه جامع بهداشت و درمان
3-آغاز استقرار سامانه پیشخوان اینترنتی مشتریان به منظور جایگزینی اینترنت بانک و موبایل بانک و فراهم نمودن زیرساخت ارائه خدمات غیرحضوری به مشتریان در بخش های تسهیلاتی و ارزی

    اجرای فاز اول سامانه جامع پرونده های حقوقی

5-توسعه سیستم جامع منابع انسانی
6-توسعه سامانه جامع وصول مطالبات

    توسعه سامانه los (فازهای 2و 3)

    - توسعه سامانه CIF

9-توسعه سامانه رتبه بندی اعتباری
10-راه اندازی فاز آتی بورس کالا
11-راه اندازی سامانه جلسات
12-پشتیبانی و توسعه سیستم های موجود

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک توسعه صادرات ایران در ادامه بر اجرای پروژه های ابلاغی بانک مرکزی در بانک توسعه صادرات تاکید کرد و گفت: یکی از این سامانه ها "سامانه سیاح" است که با دریافت اتوماتیک کد رهگیری، افتتاح حساب برای مشتریان بانک توسعه صادرات انجام می شود.
وی افزود: سامانه سماچک نیز که مربوط به تکمیل اطلاعات چک های برگشتی توسط بانک هاست در این بانک در حال پیاده سازی می باشد.

عدالت گفت: بانک توسعه صادرات در خصوص بخش هوش تجاری نیز دستاوردهایی را به شرح زیر داشته است:

    تکمیل و توسعه انبار داده و سامانه هوش تجاری بصورت مستمر
    توسعه سامانه نظارت غیر حضوری
    توسعه سامانه مدیریت ریسک نقدینگی
    توسعه سامانه مبارزه با پولشویی
    تغییرات در سیستم ها متاثر از سال 1400

به گفته عدالت همچنین زیر ساختها و ابزارهای اجرای پروژهای فوق الذکر و نیز اجرای طرح دورکاری و برگزاری جلسات و آموزشهای غیر حضوری در بانک توسعه صادرات در بخش زیر ساخت به نحومطلوب پیاده سازی و عملیاتی شده است .
وی در ادامه فعالیت های مدیریت فناوری و اطلاعات را در بخش امنیت تشریح کرد و گفت: در این زمینه اقدامات ذیل انجام پذیرفته است.

    انجام ممیزی مراقبتی دوم سیستم مدیریت امنیت اطلاعات شامل، تکمیل فازهای مختلف پروژه (تصویب اسناد، بروزرسانی ریسک، مدیریت دارایی، پایش اهداف و...) برگزاری ممیزی شخص ثالث و معرفی بانک به مرکز افتا توسط ممیزین جهت اخذ گواهینامه
    توسعه سامانه مدیریت متمرکز لاگ و رخداد های امنیتی
    تعیین سطح فعلی و آتی بلوغ امنیت اطلاعات بر اساس طرح امن سازی زیرساختهای حیاتی کشور ابلاغی از افتا
    اجرای فنی طرح دورکاری کارکنان و پیمانکاران بانک
    تقویت سامانه‌ها با ارزیابی های فنی امنیتی و استفاده از برنامه‌های جلوگیری از نفوذ، سو استفاده وکلاهبرداری و حفاظت اطلاعات
    نظارت و اتخاذ سیاستها و ارزیابی های امنیتی پروژه های فاوا

عدالت یادآور شد: در حوزه اجرای نقشه راه تحول دیجیتال، با اتصال بازار پول به بازار سرمایه در بستر بانکداری باز بانک توسعه صادرات، صندوق های سرمایه گذاری ، با ثبت بیش از 250 هزار تراکنش بانکی و مبلغی بیش از 3700 میلیارد ریال، رکورد جدیدی را در این بخش به ثبت رسانده اند .

 

محمدرضا نمازی، مدیرعامل شرکت به‌پرداخت ملت، در دوازدهمین جشنواره کارآفرینان و مدیران اشتغالزای کشور، تندیس و لوح تقدیرکارآفرینی مدیر اشتغالزای کشور را دریافت کرد.

 

به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی شرکت به‌پرداخت ملت، دوازدهمین جشنواره کارآفرینان و مدیران اشتغالزای کشور، در مرکز همایش‌های بین المللی صداوسیما در بهمن ماه 1399 برگزار شد.

نمازی با بیان این که کار آفرینی نقش اساسی و محوری در توسعه فناوری و ایجاد توانمندی های کشور داشته و یکی از بهترین پیامدها آن ، اشتغال زایی در جامعه می باشد که این شرکت توانسته است با نیروی جوان و متخصص خود ، رشد اقتصادی کشور را شتاب بخشد و آثار اجتماعی مناسبی برای کشور به وجود آورد.

وی افزود، شرکت به پرداخت ملت به پاس این رویکرد خلاقانه و مدبرانه ، موفق به کسب دریافت لوح سپاس و تندیس دوازدهمین جشنواره تجلیل از کارآفرینان و تکریم از مدیران اشتغالزای کشور " در این جشنواره گردید ، امید است در جهت ارتقای فرهنگ کسب و کارهای نوین همچنان سرآمد و پبشتاز باشیم .

این شرکت در مهرماه امسال براساس نشریه معتبر نیلسون ریپورت با دو پله صعود نسبت به رده‌بندی سال 2018 ، در جمع 13 شرکت برتر پرداخت الکترونیک جهان قرار گرفت است .

بر اساس جزییات این رنکینگ جهانی ، شرکت به‌پرداخت ملت در بین شرکت‌های مستقل غیرگروهی ، پنجمین PSP برتر جهان محسوب می‌شود.

طی مراسمی با حضور قائم مقام، جمعی از اعضای هیات مدیره، معاونین مدیرعامل و مدیران بانک سینا و مدیرکل بهزیستی استان تهران، تعداد250 دستگاه تبلت و 200 بسته معیشتی از سوی این بانک در قالب رزمایش مومنانه به دانش آموزان نیازمند و افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی استان تهران اهدا شد.


به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی بانک سینا، محمدرضا ساروخانی عضو هیات مدیره بانک در این مراسم با اشاره به اینکه مشارکت در رفع فقر تنها مربوط به اشخاص حقیقی نیست و افراد حقوقی نیز در این امر مهم می بایست مشارکت داشته باشند، افزود: امروزه نگاه سازمانها به موضوع مسئولیتهای اجتماعی به عنوان یک ضرورت در جامعه شناخته شده و اقدامات قابل توجهی را نیز انجام می دهند. در همین راستا بانک سینا نیز بخشی از ماموریت ها و استراتژی های خود را به ایفای مسئولیت های اجتماعی در کنار تلاش برای نقش آفرینی در اقتصاد کشور، معطوف ساخته است.
عضو هیات مدیره بانک سینا با بیان آنکه بنگاه های اقتصادی می بایست توجه ویژه به جامعه داشته باشند و جامعه نیز باید از هرگونه خدمات بنگاه اقتصادی بهره مند شود، اظهار داشت: کشورهای موفق کشورهایی هستند که علاوه بر رشد اقتصادی، توسعه اقتصادی را نیز مدنظر داشته باشند و در این راستا سازمان ها از جمله بانک سینا کمک به توسعه اقتصادی را به عنوان یکی از ماموریت های خود می داند و این موضوع را با جدیت دنبال می کند.
ساروخانی ضمن تاکید بر این نکته که در کتاب آسمانی ما در بیش از 100 آیه به امر خیر اشاره شده است، خاطرنشان کرد: ایام دهه فجر ایام بسیار خوب و تحول آفرین در کشور ما بوده که تغییر اساسی در فرهنگ جامعه و همچنین در فرهنگ بانکداری به وجود آورده است که بانکداری بدون ربا از محصولات انقلاب اسلامی است. از جهات مختلف اگر به این موضوع نگاه کنیم کاری که امروز انجام می شود بسیار مبارک و پر برکت است.
در ادامه مراسم، مدیر امور حوزه مدیرعامل و روابط عمومی بانک سینا نیز ضمن تبریک دهه فجر و چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل(ره)، شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدای هسته ای و مدافع حرم گفت: سیاست بانک سینا در حوزه مسئولیت های اجتماعی از ادوار گذشته تاکنون پررنگ و برجسته بوده است.
منصور شیخ الاسلامی افزود: بانک سینا در راستای ایفای رسالت و مسئولیت های اجتماعی خود در بخش های محرومیت زدایی، پرداخت وام های قرض الحسنه عام المنفعه و انساندوستانه گام های مهمی برداشته است.
وی ادامه داد: با توجه به شرایط جامعه بدلیل شیوع ویروس کرونا بانک سینا به منظور حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا، وام قرض الحسنه به مددجویان سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) و سایر نیازمندان در قالب طرح های مهر آفرین، نیکو و مواسات، اعطاء نموده است. همچنین اعطای وام قرض الحسنه به پرسنل و کادر درمان شاغل در بخش های کرونایی بیمارستانها و نیز مددکاران آسایشگاه ها، مرزبانان غیور و جان بر کف میهن اسلامی، خانواده های معزز شهدای والامقام، مدافع حرم و سربازان حریم ولایت از دیگر اقدامات بانک در این زمینه بوده است.
مدیر امور حوزه مدیرعامل و روابط عمومی بانک سینا اظهار داشت: کمک مالی 50 میلیارد ریالی به 7 استان بحرانی و پیشتاز در شیوع کرونا، پوشش هزینه های درمانی بیماران نیازمند در قالب طرح احسان، حمایت از طرح های اشتغالزا در مناطق روستایی و کم برخوردار، تامین هزینه تولید912 هزار فقره کارت هدیه جهت اهدا به اقشار فعال در کسب و کارهای خرد آسیب دیده از کرونا، کمک مالی جهت آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، امهال مطالبات بنگاه های تولیدی و تسهیلات گیرندگان و اهدای بسته های معیشتی به نیازمندان برخی دیگر از اقدامات و فعالیت های بانک در راستای ایفای نقش خود در حوزه مسئولیت های اجتماعی است.
شیخ الاسلامی ادامه داد: اکنون در راستای کمک به توانمندی در حوزه آموزش و پرورش و بهره مندی دانش آموزان بی بضاعت از فضای آموزش مجازی نیز 250 دستگاه تبلت به دانش آموزان تحت پوشش سازمان بهزیستی و همچنین به منظور حمایت از خانواده های کم برخوردار، تعداد 200 بسته معیشتی شامل اقلام خوراکی نظیر برنج، ماکارونی، حبوبات و دیگر مایحتاج ضروری به این عزیزان اهدا می شود.
شاهرخی مدیرکل بهزیستی استان تهران نیز در ادامه مراسم ضمن تشکر از هیات مدیره و مدیرعامل بانک سینا در جهت ایفای مسئولیت های اجتماعی و حمایت از مددجویان سازمان بهزیستی گفت: این سازمان در اجرای تکالیف خود، پویش ها و همایش های متعددی را در راستای رزمایش مومنانه داشته که امروز نیز مراسم اهدای تبلت به دانش آموزان تحت پوشش بهزیستی از سوی بانک سینا، در ایام فرخنده دهه مبارک فجر یکی از آنهاست.
وی خاطرنشان کرد: اقدام انسان دوستانه و خیرخواهانه بانک سینا در جهت توانمندسازی عزیزان کم بضاعت جامعه قابل تقدیر است و قطعا دعای خیر جمعی از مددجویان و سرپرستان خانوار را برای مجموعه خوب بانک سینا به دنبال دارد.

وی ادامه داد: البته در طول سال کمک های متعددی از سوی این بانک به مددجویان سازمان بهزیستی صورت گرفته که قابل تقدیر است و ریاست محترم بنیاد مستضعفان نیز در ابتدای شیوع ویروس کرونا با کمک 5 هزار میلیارد ریالی به این سازمان که صرف کمک هزینه بهداشتی مددجویان معلول ضایعه نخاعی شد، عامل مهمی در حمایت از این عزیزان به شمار می رود.
گفتنی است در پایان این مراسم، لوح تقدیر سازمان بهزیستی به مجموعه بانک سینا به پاس حمایت ها و اقدامات خیرخواهانه اهدا شد.

با حضور معاون امور مشتریان و توسعه بازار و مدیر بیمه های خودرو، فرزاد رستمی حسین خانی با حکم مدیرعامل به عنوان سرپرست استان کهکیلویه و بویر احمد منصوب شد.



به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی شرکت بیمه دی؛ در بخشی از متن حکم مدیر عامل آمده است: لازم است با توکل بر ایزد منان و در سایه توجهات حضرت ولیعصر (عج) و برنامه ریزی دقیق و بهره گیری از توان کارشناسی، تمامی مساعی خود را جهت پیشبرد امور محوله در راستای تحقق اهداف و رعایت اصول تبیین شده شرکت شامل "سلامت"، "حرفه ای گری" و "انسجام سازمانی" به کار گیرید.
همچنین در ادامه از زحمات آقایان مصطفی پور و سمایی در مدت تصدی سرپرستی این استان تقدیر و تشکر به عمل آمد.
در این معارفه حسن قلندری معاون امور مشتریان و توسعه بازار و محمدعلی رجبی مدیر بیمه های خودرو حضور داشتند و در ادامه طی نشستی با شبکه فروش این استان، به پرسش ها و نقطه نظرات ایشان پاسخ دادند.

مدیرعامل شرکت بیمه دی با همراهی چند تن از معاونین و مدیران شرکت، طی سفری که به استان خراسان رضوی داشت، از مدیریت بیمه دی در این استان بازدید کرد.


به گزارش روابط عمومی شرکت بیمه دی؛ محمدرضا کشاورز مدیرعامل شرکت بیمه دی و هیئت همراه با حضور در ساختمان مدیریت استان خراسان رضوی، ضمن بازدید از شعبه، با کارکنان، نمایندگان و کارگزاران دیدار و گفتگو کرد. مهدی شریعتی فر مدیر استان خراسان رضوی نیز ضمن خوش آمد گویی به ارائه گزارشی از عملکرد و دستاوردهای این شعبه در سال جاری پرداخت. در ادامه نیز جلسه پرسش و پاسخ نمایندگان و کارگزاران با مدیرعامل در فضایی صمیمی برگزار شد.
مدیرعامل بیمه دی و هئیت همراه همچنین طی نشستی با مدیرکل بنیاد شهید این استان نحوه اجرای قرارداد خانواده معزز شهدا و ایثارگران در استان را بررسی کردند، محمدرضا کشاورز مدیرعامل شرکت بیمه دی در این نشست اظهار داشت: مجموعه بیمه دی در تلاش است تا با ارائه خدمات بهینه و پایش مستمر فرآیندهای ارائه خدمات بیمه ای، بتواند رضایت حداکثری بیمه شدگان و ذینفعان این قرارداد را کسب نماید. در همین راستا این شرکت با ورود به عرصه های دیجیتال و برخط، سرعت بخشی و سهولت دسترسی به خدمات بیمه ای را سرلوحه کار خود قرارداده است.
حجه الاسلام معصومی مدیرکل بنیاد شهید استان نیز با اشاره به برنامه ریزی های مطلوبی که در حوزه بیمه ایثارگران صورت گرفته است از خدمات ارائه شده توسط بیمه دی قدردانی کرد و ابراز امیدواری نمود تا با شناسایی نقاط قابل بهبود این قرارداد، کیفیت ارائه خدمات به طور مستمر ارتقا یافته تا جامعه هدف در این قرارداد با کمترین چالش برای دریافت خدمات روبرو باشند.
در ادامه مقرر شد با همکاری معاونت فنی بیمه های اشخاص بیمه دی، نشست های مجازی برای بررسی تمامی جوانب اجرای این قرارداد در استان خراسان رضوی، برگزار شود.

مدیر عامل و اعضای هیات مدیره بانک توسعه تعاون طی گفت وشنود تلفنی با همکاران بر موضوع مهم حداکثرسازی رضایت شغلی همکاران تأکید ورزیدند.


حجت اله مهدیان مدیر عامل بانک توسعه تعاون در برنامه گفت و شنود تلفنی با همکاران این بانک، ضمن استماع نقطه نظرات آنها اظهار داشت: از مهمترین وظایف مدیریت بانک فراهم‌سازی محیط مناسب کار برای ایفای نقش همکاران در قسمت‌های مختلف سازمان می‌باشد.
وی ضمن تبریک دهه فجر، برگزاری جلسات گفت و شنود با مدیران ستادی را از اقدامات مناسب اداره کل روابط عمومی برشمرد و افزود: واحدهای ستادی نهایت همکاری را در راستای مطرح شدن ایده‌ها و نقطه نظرات همکاران مد نظر قرار دهند و این فرآیند با حداکثر کیفیت با حضور معاونین مدیر عامل، مدیران ستادی و روسای ادارات ستادی ادامه یابد و مشکلات و پیشنهادهای همکاران به ویژه همکاران شعبه به خوبی شنیده شده و نهایت مساعدت در جهت حل مشکلات همکاران مد نظر قرار گیرد.
مهدیان برآیند جلسات برگزار شده را مثبت ارزیابی نمود و گفت: طرح سوالات در زمینه خدمات بانکی، رفع ابهام از آیین‌نامه‌های جدید، کسب تکلیف در خصوص ارائه بهترین خدمات به مشتریان در زمینه‌های اعتباری، سپرده‌ها، صدور ضمانت‌نامه، خدمات ارزی، بازگشت معوقات، اعتبارسنجی مشتریان، محصولات بانکی و سایر خدمات از مهمترین محورهای مطرح شده از سوی همکاران با قسمت‌های مختلف ستادی بوده است.
وی افزود: گرچه در فرآیندهای امور سرمایه انسانی و امور استانها و شعب ، موضوعات و مسائل همکاران از قبیل وضعیت شغلی، امکان ارتقا، جابجایی محل خدمت و مشکلات شخصی و پزشکی پیش‌بینی گردیده است، با این وجود استماع کلام همکاران موجب تعلق خاطر بیشتر همکار به سازمان می‌شود و نیز چنانچه مسائل همکاران مغفول مانده و یا با تاخیر در حال بررسی است، تا حد امکان با استفاده از ظرفیت ها و چارچوبهای موجود در جهت رفع مشکلات چاره‌اندیشی می‌شود.
مهدیان گفت: گرچه فرآیندهای پرسنلی و سازمانی در چارچوب اداری و مطابق چارچوب‌ها می‌باشد، با این وجود افزایش همدلی میان همکاران و کاهش فاصله میان لایه مدیریتی و اجرایی می‌تواند در ارتقاء روحیه همکاران و حداکثرسازی رضایت شغلی موثر واقع گردد.
مدیر عامل بانک توسعه تعاون ضمن تمجید از فعالیت همکاران در شبکه شعب گفت: مسائل همکاران در شعبه همواره مورد توجه مدیران ارشد بوده است و بازدیدهای منظمی از سوی اعضای هیات مدیره جهت رسیدگی به امورات شعبه صورت گرفته است و تاکید بر این است عوامل انگیزشی و تشویقی جهت فعالیت همکاران در شعب در سطح بالاتری مورد توجه قرار گیرد.
وی در ادامه به پشتیبانی کامل ستاد از صف اشاره نمود و گفت: چنانچه در فرآیندها موضوعی پرسنلی یا مربوط به خدمات به مشتریان، نیازمند مجوز یا بررسی از سوی ستاد است، با حداکثر سرعت و با نهایت ملاحظات از سوی ستاد مورد رسیدگی قرار گیرد و همکاران شعبه جهت ارائه خدمت به مشتریان به نحو مناسبی از سوی ستاد مورد حمایت واقع گردند.
مهدیان خاطر نشان کرد: همگان اذعان داریم که فعالیت بانکی نیازمند مهارت، آگاهی، اعتماد به نفس و توانایی ارتباط صحیح با مشتریان و مراجعین می‌باشد و همکاران در محیط مطلوب توانایی رشد شخصی و ارائه خدمات بهینه را پیدا می‌کنند.
وی گره‌گشایی از مشکلات همکاران را بسیار مهم برشمرد و گفت: به شخصه از ظرفیت‌های موجود در جهت مسائل درمانی و ارتقاء معیشت همکاران استقبال می‌کنم و از راهکارهای موجود از قبیل افزایش کارآمدی صندوق صعب‌العلاج جهت مسائل درمانی بهره‌جویی می‌نماییم.
وی افزود: تبدیل وضعیت از مهمترین مسائل نیروهای شرکتی است و اعلام می‌کنم هر گونه ظرفیت و راهکاری از سوی دستگاه‌های بالادستی به بانک ابلاغ گردد، مدیران ارشد بانک از آن فرصت در راستای تبدیل وضعیت همکاران بهره خواهند گرفت.
مدیر عامل بانک توسعه تعاون در ادامه گفت: شایسته است مدیران ستادی و استانی فرصت شکوفایی استعداد همکاران را فراهم سازند و فعالیت همه همکاران در سطوح گوناگون ارزشمند است و چنانچه کار با علاقه و انگیزه همراه باشد، رضایت نسبی همکار و همچنین افزایش بهره‌وری سازمانی نتیجه کار خواهد بود.
وی به مدیران توصیه نمود: همکاران به لحاظ رشد شغلی مورد حمایت واقع گردند و با توجه به ظرفیت های موجود و استعداد و تخصص همکاران، مراتب رشد همکاران به نحو شایسته ای فراهم گردد و این گونه نباشد که همکاری به بهانه سکون شغلی و عدم توجه، دچار دلسردی و بی‌انگیزگی شود.
مهدیان در ادامه خاطر نشان کرد: استماع مشکلات و دغدغه‌های همکاران از وظایف مدیران در سطوح مختلف است و این روند در استانها نیز مورد توجه قرار گیرد و شرایط به گونه‌ای باشد، همکار سازمان را امین مسائل خود دانسته و در صورت بروز مشکلات، از حمایت از سازمان برخوردار شود.

در این جلسه سید باقر فتاحی رییس هیات مدیره، عباس نجفی و امیر هوشنگ عصارزاده اعضای هیات مدیره نیز به صحبت‌ها و نکات همکاران را مورد استماع قرار دادند و مقرر گردید مسائل همکاران از سوی جعفر مشکی مشاور مدیر عامل، رسول ارجمند مدیر امور سرمایه انسانی و احمد محمدی مدیر امور استانها و شعب، حجت اله شمس رییس اداره کل حوزه مدیریت و شهرام بخشا رییس اداره کل روابط عمومی به صورت اساسی مورد پیگیری و چاره‌اندیشی قرار گیرد.

بانک توسعه تعاون در راستای ارج نهادن به مشتریان خود و تقویت رابطه ماندگار با آن‌ها، امکان پرداخت تسهیلات ویژه‌ای را در قالب «طرح توسکا» (تسهیلات و سپرده های کارگشا) با نرخ‌های 2، 4 و 7 درصد فراهم آورده است.


به گزارش روابط عمومی بانک توسعه تعاون، برخی مشتریان منابع مازاد خود را در قالب‌های متوسط یا ارزان‌قیمت نزد بانک نگهداری می‌کنند. اگرچه این مشتریان بر اساس اعتماد به بانک و با اهداف اقتصادی این اقدام را انجام می‌دهند اما بانک توسعه تعاون نیز خود را موظف می‌داند در راستای تکریم این مشتریان و افزایش حس اعتماد و ماندگاری آنان خدماتی را به این گروه ارائه کند.

بر همین اساس، تسهیلات تازه‌ای در قالب «طرح توسکا» تعریف‌شده که بر مبنای آن تسهیلات ویژه‌ای در اختیار آن دسته از مشتریانی که منابع مالی خود را به‌صورت ارزان‌قیمت و متمرکز در بانک توسعه تعاون سپرده‌گذاری کرده‌اند، قرار خواهد گرفت؛ این مشتریان در مواقعی که علاوه بر منابع موجود خود نیاز به منابع دیگری داشته باشند، می‌توانند از تسهیلات ارزان‌قیمت طرح توسکا بهره‌مند شوند.

تسهیلات طرح توسکا با سه نرخ 2 درصد، 4 درصد و 7 درصد و بر اساس میانگین ایجادشده در سپرده مشتریان اختصاص می‌یابد به‌گونه‌ای که مقدار هر وام و نرخ سود آن بر اساس نرخ سود سپرده یا سپرده‌هایی که در بانک تودیع کرده‌اند، تعیین خواهد شد.

مشتریان می‌توانند برای آگاهی بیشتر از جزئیات و نرخ‌های تسهیلات ثابت و جاری بر مبنای عقود مبادله‌ای و نیز عقود مشارکتی به شعب بانک توسعه تعاون در سراسر کشور مراجعه کنند.

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top