مجمع عالی مبادلات انسانی و فرهنگی چین و آرژانتین روز چهار‌شنبه 28 سپتامبر(6 مهر) در پکن برگزار شد.

به گزارش اقتصادرسا ؛مجمع عالی مبادلات انسانی و فرهنگی چین و آرژانتین روز چهار‌شنبه 28 سپتامبر(6 مهر) در پکن برگزار شد.

این مجمع با موضوع «تعمیق تبادلات رسانه ای و جستجوی مشترک رفاه مردم» به طور مشترک توسط رادیو و تلویزیون مرکزی چین و دفتر وزیر امور خارجه برای رسانه های عمومی آرژانتین حمایت می شود و یکی از رویدادهای مهم برای جشن پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین چین و آرژانتین و سال دوستی و همکاری دو کشور در سال 2022 بوده است. مقامات دولتی از چین، آرژانتین و دیگر کشورهای آمریکای لاتین و بیش از 100 نماینده رسانه ای با ترکیبی از روش های آنلاین و آفلاین در این مجمع شرکت کردند.

سانتیاگو کافیرو، وزیر امور خارجه، تجارت بین‌المللی و امور مذهبی آرژانتین در سخنرانی ویدئویی خود خاطرنشان کرد که به مناسبت پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین آرژانتین و چین، تبادلات و همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف انجام شده است. درک متقابل، پایه مهمی برای همکاری های بین المللی است و سود متقابل و نتایج برد-برد سنگ بنای همکاری و توسعه بین کشورها است. بر اساس چارچوب "کمربند و جاده"، مجموعه ای از موافقت نامه های همکاری که بین آرژانتین و چین به دست آمده است، به طور مداوم رفاه مردم آرژانتین را بهبود می بخشد و ساخت جهانی صلح آمیز و عادلانه تر را ترویج می کند.

شن های شیونگ، معاون بخش تبلیغات کمیته مرکزی حزب کمونیست چین، مدیر و سردبیر رادیو و تلویزیون مرکزی چین، گفت که پیام های تبریک شی جین پینگ رئیس جمهورچین و آلبرتو فرناندز رئیس جمهور آرژانتین راهنمای ما برای پیشبرد جامع این روند است. وی تاکید کرد که رادیو و تلویزیون مرکزی چین مایل است با همه محافل آرژانتین همکاری کند تا اجماع مهمی که سران دو کشور به دست آورده اند به طور کامل اجرا شود و مشترکاً به مشارکت راهبردی جامع چین و آرژانتین برای ورود به 50 سال باشکوه آینده کمک کنند.

رادیو و تلویزیون مرکزی چین با استفاده از فرصت سال دوستی و همکاری چین و آرژانتین همراه با شرکای رسانه‌ای آرژانتینی به طور مشترک رویداد "هفته فرهنگی چین و آرژانتین" را برگزار می‌کنند. یان شیائو مینگ، معاون رادیو و تلویزیون مرکزی چین و ریکاردو گیلپی، رئیس دانشگاه بوئنوس آیرس، قرارداد همکاری دو نهاد را به صورت "امضای ابری" منعقد کردند. بر اساس این توافق، دو طرف در زمینه تولید محتوا، فناوری‌های رسانه‌ای، تحقیقات اتاق فکر، تبادلات نمایشگاهی و سایر زمینه ها همکاری عمیقی خواهند داشت.

 

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top