حجت الاسلام والمسلمین مرتضوی مقدم با تأکید بر اهمیت توجه به رضایتمندی مردم گفت: برای مردم هزینه تراشی نکنید، اگر کاری از دست شما ساخته است آن را به دیگری محول نکنید، تلاش کنید کار را در همان روز به انجام برسانید و تا می توانید گره از کار و مشکلات مردم باز کنید.




به گزارش اقتصادرسا به نقل از روابط عمومی دیوان عالی کشور، حجت ‌الاسلام والمسلمین سید احمد مرتضوی مقدم رئیس دیوان عالی کشور در سفر به استان مرکزی، با حضور در شورای اداری شهرستان خمین در ابتدای سخنان خود با اشاره به خطبه 59 نهج البلاغه و توصیه حضرت علی (ع) به مالک اشتر، اظهار کرد: حضرت فرمودند" وَلْيَکُنْ أَحَبَّ الاْمُورِ إِلَيْکَ أَوْسَطُهَا فِي الْحَقِّ، وَأَعَمُّهَا فِي الْعَدْلِ، وَأَجْمَعُهَا لِرِضَى الرَّعِيَّةِ"، یعنی بايد محبوبترين كارها در نزد تو، كارهايى باشد كه با ميانه ‏روى سازگارتر بوده و با عدالت دمسازتر و خشنودى  مردم را در پى داشته باشد.

 

رئیس دیوان عالی کشور با تاکید بر صدور احکام عادلانه ادامه داد: نگاه به اصحاب پرونده باید یکسان باشد و قاضی در صدور حکم نهایت دقت را به خرج دهد و عادلانه حکم کند ، اگر قاضی  از مسیر عدل خارج شود از مسیر حق خارج شده است و نارضایتی مردم و خداوند را در پی خواهد داشت.

 

وی با اشاره به فرموده امام علی (ع) در نهج البلاغه گفت: حضرت می فرمایند" فَإِنَّ سُخْطَ الْعَامَّةِ يُجْحِفُ بِرِضَى الْخَاصَّةِ، وَإِنَّ سُخْطَ الْخَاصَّةِ يُغْتَفَرُ مَعَ رِضَى الْعَامَّةِ" یعنی به رضایت مردم و جامعه توجه داشته باشید، اگر فقط خواص از تو راضی باشند  و در برابر مردم ناعدالتی کنید، این ناعدالتی در حق مردم، سرانجام تو را از چشم خواص نیز می اندازد.

 

حجت الاسلام والمسلمین مرتضوی مقدم در ادامه با تأکید بر اهمیت توجه به رضایتمندی مردم گفت: در حال حاضر با وجود مشکلاتی که گریبانگیر مردم شده است، مسئولیت سنگینی برای ادای دین به نظام، بر دوش مسئولین قرار دارد.

 

وی اهمیت دادن به وقت مردم را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: وقت مردم بسیار ارزشمند است و در همه ادارات باید به این مسأله توجه شود و این امر رضایت مردم را در پی خواهد داشت.

 

رئیس دیوان عالی کشور افزود: برای مردم هزینه تراشی نکنید، گاهی فردی برای پیگیری پرونده‎اش از مسیر طولانی و یا شهرستان دور دستی  می آید؛ تلاش کنید کار وی را در همان روز به انجام برسانید و تا می توانید گره از کار و مشکلات مردم باز کنید.

 

وی تاکید کرد: با وجود فشار و حجم بالای کار پاسخگوی مردم باشید و کار را بر مردم تسهیل کنید، اگر کاری از دست شما ساخته است آن را به دیگری محول نکنید.

 

رئیس دیوان عالی کشور در ادامه با اشاره به حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن ماه تصریح کرد: با وجود توطئه های دشمن و هجمه‌های رسانه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران، مردم همچنان در صحنه هستند، مردم ما مردم رنج کشیده و مظلومی هستند و با وجود همه مشکلات در راهپیمایی 22 بهمن حضور پرشکوه داشتند و این موضوع جای شکر دارد.

 

گفتنی است :  رئیس دیوان عالی کشور در آغاز سفر به استان مرکزی، به شهرستان خمین عزیمت و با حضور در بیت امام راحل  با آرمان های بنیان گذار انقلاب اسلامی ایران تجدید میثاق نمود  و سپس با حضور در گلزار شهدا، به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top