نماینده پارلمان بحرین از اجرای گفتگو‌های مهم بین ایران و بحرین برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک بین دو طرف خبر داد و گفت به زودی نتایج خوبی اعلام خواهد شد.

 


به گزارش اقتصادرسا پایگاه اینترنتی خبرگزاری اسپوتنیک، منابع آگاه اعلام کردند: در حال حاضر، گفتگو‌های مهمی بین ایران و بحرین برای احیای روابط بین دو کشور صورت می‌گیرد.

به گفته این منابع، رایزنی‌ها اکنون در سطح دوجانبه و بدون میانجیگری طرف دیگری انجام می‌شود و احتمال دارد به زودی نتایج توافق در زمینه همه مسائلِ مورد اختلاف اعلام شود.
ممدوح الصالح عضو پارلمان بحرین در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک، از نتایج کنونی رایزنی‌ها بین ایران و بحرین یا ماهیت کمیته‌های تشکیل شده خبر نداد؛ اما گفت هیئت پارلمانی ایران که به بحرین سفر کرد، برای آغاز همکاری‌های بیشتر با بحرین ابراز تمایل کرده است. طرف بحرینی نیز چنین تمایلی دارد.
الصالح گفت: «در آینده نزدیک، طرح‌هایی برای حل پرونده‌های موجود بین دو طرف وجود دارد.» وی افزود منامه همواره مداخله نکردن در مسائل داخلی کشور‌های عربی و همچنین مسائل داخلی بحرین را خواستار است، زیرا حمد بن عیسی شاه بحرین به برقراری صلح و ثبات و امنیت در منطقه اهمیت می‌دهد.
الصالح در پاسخ به سوال اسپوتنیک درباره مرحله رایزنی‌های دو طرف، گفت: «می توانم تایید کنم که تلاش‌های خوبی برای احیای روابط صورت می‌گیرد و بدون تردید، به زودی نتایج مثبتی اعلام خواهد شد.»
وی با اشاره به توان بحرین و ایران برای رهبری مستقیم مذاکرات بدون نیاز به طرف سوم، گفت: «اولویت کشور بحرین، برقراری روابط با کشور‌های همسایه مبتنی بر برادری و پایبندی به مداخله نکردن در مسائل داخلی در سطح ملی و عربی است. افزون بر آن، بحرین پس از گفتگو درباره همه مسائل بین دو کشور، به بازگشایی سفارت خود در ایران و احیای خطوط هوایی بین دو کشور اهتمام می‌ورزد.»

تبلیغات

کد اعلام وصول پایگاه خبری اقتصاد رسا

 کلیه حقوق اقتصادرسا محفوظ می باشد

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما

Back to Top